Millainen palvelu taivaassa on?

Olen miettinyt sitä Raamatun jaetta Luukkaan evankeliumista(..?)joka menee näin:"tapahtukoon sinun tahtosi niin maan päällä kuin taivaissa."
Olen lukenut muutaman(ainakin yhden)Lutherin kirjoittaman kirjan ja hän on sisäistänyt tuon kohdan niin että nykyisin sen vois sanoa sanoilla:enkelit palvelevat sinua siellä jossain-sinisen taivaan takana, me tahtoisimme palvella sinua täällä maan päällä samalla innolla,
Monet tekee niin-ovat Jumalan edessä alttiit palvelemaan-ei vain sanomaan"tapahtukoon sinun tahtosi."
Luther tukisti tuon kohdan niin kuin äsken yritin toivottavasti ymmärrettävästi selittää.
Jotkut on mulle sanonut että tuon jakeen perimmäinen tarkoitus on sama kuin Jobin kirjassa jakeella:"Herra antoi, Herra otti, kiitetty olkoon Herran nimi." Eli ett haluavat rukouksissaan että hyväksyvät kohtalonsa, kuolemansa ja myös ne hyvät asiat.
Mä olen Lutherin kannalla: taivaassa palvellaan Jumalaa. Meidän täytyy yrittää olla niin kuin enkelit.
Mitä tietoa teillä on taivaan enkeleistä?
Millä tavalla ne palvelevat meitä ihmisiä ja Jumalaa?
Siis millainen palvelu taivaassa on?

8

301

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tältä palstalta

      vaikka pari päivää sit sanoit, et adjöö.

      • Viiva-Liisa

        Minäkin olin melkein kuukauden tauolla ja nyt jatkan ontuvaa taivallustani tällä polulla.
        Palaisin tuohon sisareni auroporealiksen teemaan. Minäkään en oikeasti tiedä miten meitä palvellaan taivaassa, mutta mieleeni muistui pyhäkoulun opettajan esittämä näkemys, ehkä hieman väritettykin.
        Ensinäkään pelastuneiden kiitoslaulussa ei ole taukoja ja Herran enkelit tekevät meille palvelusta, josta emme voisi edes unelmoita, täällä ajassa. Tästä on hyvä jatkaa.
        t. Viivi


      • ehkä niin ?
        Viiva-Liisa kirjoitti:

        Minäkin olin melkein kuukauden tauolla ja nyt jatkan ontuvaa taivallustani tällä polulla.
        Palaisin tuohon sisareni auroporealiksen teemaan. Minäkään en oikeasti tiedä miten meitä palvellaan taivaassa, mutta mieleeni muistui pyhäkoulun opettajan esittämä näkemys, ehkä hieman väritettykin.
        Ensinäkään pelastuneiden kiitoslaulussa ei ole taukoja ja Herran enkelit tekevät meille palvelusta, josta emme voisi edes unelmoita, täällä ajassa. Tästä on hyvä jatkaa.
        t. Viivi

        Voisiko olla niin että me saamme itse palvella ?


      • ..asioita.
        ehkä niin ? kirjoitti:

        Voisiko olla niin että me saamme itse palvella ?

        ...myös Taivaallisen Isämme...


      • Viiva-Liisa kirjoitti:

        Minäkin olin melkein kuukauden tauolla ja nyt jatkan ontuvaa taivallustani tällä polulla.
        Palaisin tuohon sisareni auroporealiksen teemaan. Minäkään en oikeasti tiedä miten meitä palvellaan taivaassa, mutta mieleeni muistui pyhäkoulun opettajan esittämä näkemys, ehkä hieman väritettykin.
        Ensinäkään pelastuneiden kiitoslaulussa ei ole taukoja ja Herran enkelit tekevät meille palvelusta, josta emme voisi edes unelmoita, täällä ajassa. Tästä on hyvä jatkaa.
        t. Viivi

        olisin halunnut miettiä. Miten voi olla että samalla jakeella on eri tulkinta aina sen mukaan kuka lukee...Ei se voi olla niin.
        Eli pakko olla vain yksi totuus. Mä pidän Raamattua Jumalan Sanana.
        Ehkä tein väärin kun kysyin...koska Jumalahan tietää mutta ihmiset ei.
        Pilkkaaminen ja ns.kyseenalaistaminen onnistuu kyllä- mikään ei oo niin helppoa kuin arvostelu.


      • niinkin :)
        auroraboreallis kirjoitti:

        olisin halunnut miettiä. Miten voi olla että samalla jakeella on eri tulkinta aina sen mukaan kuka lukee...Ei se voi olla niin.
        Eli pakko olla vain yksi totuus. Mä pidän Raamattua Jumalan Sanana.
        Ehkä tein väärin kun kysyin...koska Jumalahan tietää mutta ihmiset ei.
        Pilkkaaminen ja ns.kyseenalaistaminen onnistuu kyllä- mikään ei oo niin helppoa kuin arvostelu.

        Että alussa oli raamattu ja raamattu oli Jumalan tykönä: Raamattu oli jumala, kaikki mikä......




        Raamatumme, tuo ei epäjumalamme, tuo jumalamme.......


      • rauhassasi vain
        auroraboreallis kirjoitti:

        olisin halunnut miettiä. Miten voi olla että samalla jakeella on eri tulkinta aina sen mukaan kuka lukee...Ei se voi olla niin.
        Eli pakko olla vain yksi totuus. Mä pidän Raamattua Jumalan Sanana.
        Ehkä tein väärin kun kysyin...koska Jumalahan tietää mutta ihmiset ei.
        Pilkkaaminen ja ns.kyseenalaistaminen onnistuu kyllä- mikään ei oo niin helppoa kuin arvostelu.

        Jos rohkenet tunnustaa että ramattusi on " Jumalasi", niin jatka tietäsi sillä minäkin toivon sinulle pitkämilisyyttä tielläsi kunnes jonakin päivänä tulet huomaamaan että Jumalasi onkon jotalin paljon enemmän... siihen asti :)


        kyseenalaisatko sinä muiden kaltaistesi lapseutta ?? helppoa kyllä


      • Viiva-Liisa
        auroraboreallis kirjoitti:

        olisin halunnut miettiä. Miten voi olla että samalla jakeella on eri tulkinta aina sen mukaan kuka lukee...Ei se voi olla niin.
        Eli pakko olla vain yksi totuus. Mä pidän Raamattua Jumalan Sanana.
        Ehkä tein väärin kun kysyin...koska Jumalahan tietää mutta ihmiset ei.
        Pilkkaaminen ja ns.kyseenalaistaminen onnistuu kyllä- mikään ei oo niin helppoa kuin arvostelu.

        Älä sinä pohdi kovin vakavia yksiksesi, en minäkään. Lueskelin noita tekstejäsi ja mieleeni nousi hengellinen laulu, joka on varmaan tuttu sinullekin.
        Uuden taivaan, sekä uuden maan,
        vielä kerran, nähdä saan.
        Hyräilepäs sitä ja kuvittele neliäänisen kuoron laulavan sitä kanssasi.
        Minulla ainakin unohtuu silloin kaikki huolet, toivottavasti sinullakin.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      191
      4469
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      120
      2811
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      324
      2264
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      132
      2245
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      1952
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1516
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      113
      1434
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      30
      1352
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1190
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1081
    Aihe