Niin eli missä kilometrimäärissä mersusta voi hajota vaihdelaatikko? Itselläni 2003 vuoden A 170 cdi ajettu yhteensä n.32 000 ja huollosta totesivat että vaihdelaatikko rikki ensin oli kytkin mikä korjautettiin ja pari päivää sen jälkeen alkoi sama rallatus kuulumaan ja nyt se onkin sitten vaihdelaatikko...Autolla olemme itse ajaneet n.11 000 eli alle vuoden ollut käytössä... Onko liikkeellä enää mitään vastuuta tästä viasta? Koska tuskin on ihan kulutusosa tämä vaihdelaatikko ja ihmettelen että normaali ajossa näissä kilometreissä hajoaa laatikko... Asiallisia vastauksia kiitos...
Missä kilometreissä Mersusta hajoaa vaihdelaatikko?
34
8811
Vastaukset
- MB220CDI
A sarjalainen ei ole "Mersu". C-sarja nippa nappa. A sarja on iham oma auto, siihen ei voi viitata yleisnimikkeellä Mersu.
- kyseinen
"mersu" onkin "piraatti".
- ...
En kysynyt autoni merkkiä jonka varsin hyvin tiedän mikä on ...Turha vaivautua vastaan kun et tiedä asiasta mitään
- vastaavalla
tavalla F1-auto on McLaren, jos se hajoaa välille ja Mersu, jos kestää maaliin asti.
- kyseinen
... kirjoitti:
En kysynyt autoni merkkiä jonka varsin hyvin tiedän mikä on ...Turha vaivautua vastaan kun et tiedä asiasta mitään
mitään väittänyt tietäväni, esitin vain arvailun. Kokemuksia kyllä on neljästä mersusta ja 200-280cdi E sarjasta, että se siitä.
- MB220CDI
... kirjoitti:
Minun pointti vastauksessa oli se että jouduin aiheettomasti lukemaan viestisi kun satun niistä autoista joita yleensä kutsutaan Mersuksi tietämään jonkin verran, A-sarjasta en todellakaan tiedä mitään, enkä haluakkaan tietää.
- kyseinen
MB220CDI kirjoitti:
Minun pointti vastauksessa oli se että jouduin aiheettomasti lukemaan viestisi kun satun niistä autoista joita yleensä kutsutaan Mersuksi tietämään jonkin verran, A-sarjasta en todellakaan tiedä mitään, enkä haluakkaan tietää.
tai mitä pitäisi tietää. Konepelti aukaistuna mitä teet muuta kuin lisäät tuulilasin pesunestettä tai tarkistat öljymäärän mittatikulla jos sellainen on, edellisessä mersussani ei mittatikkua ollut. Siinä ei paljon TIETOA tarvita. Ottaisin varauksella "tietää jotain", koska alan miehet tai naiset ovat täydennyskursseilla tietoa tankkaamassa pienin väliajoin. Kokemusperäistä tietoa on minullakin vajaa milj km verran ja neljästä mersusta. Kaikkiin on vikoja löytynyt ainakin vähemman. Viat tulee, jos tulee vaikka tietäisi kuinka paljon. Harvalla on työkaluja ja laitteita itse niitä korjata.
Nykypäivän auto kyllä mielestäni sellainen, että vähissä on viat jotka voi itse korjata. - MB220CDI
kyseinen kirjoitti:
tai mitä pitäisi tietää. Konepelti aukaistuna mitä teet muuta kuin lisäät tuulilasin pesunestettä tai tarkistat öljymäärän mittatikulla jos sellainen on, edellisessä mersussani ei mittatikkua ollut. Siinä ei paljon TIETOA tarvita. Ottaisin varauksella "tietää jotain", koska alan miehet tai naiset ovat täydennyskursseilla tietoa tankkaamassa pienin väliajoin. Kokemusperäistä tietoa on minullakin vajaa milj km verran ja neljästä mersusta. Kaikkiin on vikoja löytynyt ainakin vähemman. Viat tulee, jos tulee vaikka tietäisi kuinka paljon. Harvalla on työkaluja ja laitteita itse niitä korjata.
Nykypäivän auto kyllä mielestäni sellainen, että vähissä on viat jotka voi itse korjata.700 Mm olen minäkin Mersuilla ajellut. Tällä opilla Mersu on kestävä mutta ei viaton auto, korjata on saanut. Edellisen 124:sen huolsin ja korjasin itse, nykyinen elektroniikkaihme ollut enimmäkseen Vehon murheena. Lisäksi perhepiirissä taksiyhtiö jossa 5 Mersua, itsekin taksia tuuraillut.
- tuolle onkin
"kuperkeikkamersu", C-sarjalle "tenavatähti" ja E-sarjalle "isopaska".
- arvailulta
Oliko siinä kytkimessä sitten jotain vikaa.
Kannattaa mennä itse katsomaan korjaus ja pyytää rikkoontuneet vanhat osat mukaan niin voi vähän päätellä , onko vikadiaknoosit kohdillaan vai vaihatetaanko asiakkaalla turhia korjauksia. - saa hajalle
jos oikein yrittää. Enpä usko että normikäytössä hajoaa vaihteisto noilla kilometreillä. Ja jos hajoaa takuu kattaa tuon.
- on liike
vastuussa myymistään käytetyistä jos ei muuta ole sovittu... eli omaan piikkiin taitaa mennä? Vaikka valmistusvikahan tuo saattaa olla, maanantai versio.
- ...
on liike kirjoitti:
vastuussa myymistään käytetyistä jos ei muuta ole sovittu... eli omaan piikkiin taitaa mennä? Vaikka valmistusvikahan tuo saattaa olla, maanantai versio.
Kiitos vastauksesta ...Joo tiedän että omaan piikkiin varmaan menee ihmetyttää vain että noissa kilometreissä menis vaihdelaatikko kun ensin korjautettiin se kytkin kun siellä huollossa sanoivat et kytkin sökö ja tään parin päivän päästä se sama rallatus ja sitten sanoivat että se onkin vaihdelaatikko ja ihan autokorjaamo on ettei yksityinen...Olisin kiinnostunut noista km.reistä jos jollain tietoa missä suurinpiirtein menee se vaihdelaatikko hajalle?
- about...
... kirjoitti:
Kiitos vastauksesta ...Joo tiedän että omaan piikkiin varmaan menee ihmetyttää vain että noissa kilometreissä menis vaihdelaatikko kun ensin korjautettiin se kytkin kun siellä huollossa sanoivat et kytkin sökö ja tään parin päivän päästä se sama rallatus ja sitten sanoivat että se onkin vaihdelaatikko ja ihan autokorjaamo on ettei yksityinen...Olisin kiinnostunut noista km.reistä jos jollain tietoa missä suurinpiirtein menee se vaihdelaatikko hajalle?
itsellä on vähän reilu 600000km mittarissa ja alkuperäinen vaihdelaatikko. Mutta tämähän onkin fordi.
- tapauksessa
... kirjoitti:
pidä ottaa omaan piikkiin, jos 30 tonnia ajettu vaihdelaatikko hajoaa. Ihan taatusti menee yleisen tuotevastuun piiriin siitä riippumatta, onko takuita voimassa vai ei.
Tappelemaan voi vähän joutua, mutta minä vaatisin ainakin uuden laatikon ilmaiseksi maahantuojan piikkiin. Minkään auton vaihdelaatikon ei kuulu hajota noin nopeasti. Jos hajoaa, se on ollut susi alusta alkaen. Kaikista alle sadan tonnin hajoavista vaihteistoista tai moottoreista voi vaatia valmistajaa vastuuseen, tai ainakin minä vaatisin. Yleensähän nuo kestävät paljon enemmän kilometrejä.
Edellisen autoni mittarissa sen nykyisellä omistajalla on pitkälti yli 300 tonnia ja automaattivaihteisto ei ole korjausta kaivannut.
- kevytlevi (s)
Ajomäärilläsi olisi taloudellisempaa luottaa koetellumpaan tekniikkaan.
- masaiiii111
vaihteiston pitää kestää vähintäin 100.000 km
kysy neuvoa kuluttasuojatstosta, itse sain 50%
liikeeltä, sinun tapauksessasi liike maksaa 100% - maksaa?
masaiiii111 kirjoitti:
liikeeltä, sinun tapauksessasi liike maksaa 100%Eikös laatikon saa vääränlaisella käytöllä hajalle lyhyemmässäkin ajassa. Voi ihan yhtä hyvin olla myös käyttäjän (nykyisen tai edellisen) vika kuin valmistusvika. Homma varmaan varmistuu tutkimuksissa, mutta jos ongelma oli nykyisen käyttäjän aiheuttama, niin uusi hajoaa aika pian uudelleen. Sitä ei ainakaan saisi enää takuuna uudeksi vaihdettua... Toivottavasti näin ei käy uudelleen ja vika oli edellisessä käyttäjässä. Tehdas yleensä tekee hyvin samantasoista tuotetta tilalle. Nykyään laatuvaihtelut tuotteissa on erittäin pieniä. Luulisi, että selkeät valuviat nähdään röntgenillä.
- ...
masaiiii111 kirjoitti:
liikeeltä, sinun tapauksessasi liike maksaa 100%Auto viedään liikkeeseen josta ostettu niin siellä tutkitaan auto ja sen jälkeen katsotaan sitten sitä maksu juttua päästäänkö yhteisymmärkseen liikkeen kanssa maksusta otetaan yhteyttä kuluttaja-asimieheen jos tarvis. Niin taisin mainita että meidän ajoa autolla n.11 000 ja edellisen omistajan 21.000... Kiitos tuosta km tiedosta sitä tässä olen kaipaillut vastaukseksi...
- yli 300 000km
... kirjoitti:
Auto viedään liikkeeseen josta ostettu niin siellä tutkitaan auto ja sen jälkeen katsotaan sitten sitä maksu juttua päästäänkö yhteisymmärkseen liikkeen kanssa maksusta otetaan yhteyttä kuluttaja-asimieheen jos tarvis. Niin taisin mainita että meidän ajoa autolla n.11 000 ja edellisen omistajan 21.000... Kiitos tuosta km tiedosta sitä tässä olen kaipaillut vastaukseksi...
Mulla on enemmän ajettu A170 mersu.
Vaihdoin siihen manuaali vaihdelaatikkoon öljyt ostaeessani 295 tuhannen km:n kohdalla.
Öljyt oli niin likaantuneet , että epäilin olleen ekan vaihdon kyseessä.(Tuskin on lootaa korjailtu kun on alkuperäiset öljytkin)
Ajoin autolla pienen lenkin ja vaihdoin öljyt vielä toiseen kertaan .
Myöhemmin kysyin merkkiliikkeestä lootan öljyn vaihtovälistä, kertoivat ettei kuulu huolto ohjelmaan.
Kerroit autosi pitävän rallattavaa ääntä ,loota ja kytkin toimii siis moitteetta, vai.
Koitappa onko ilmastoinnin päälle tai pois laittamisella mitään vaikutusta ääneen. - ...
yli 300 000km kirjoitti:
Vaihdoin siihen manuaali vaihdelaatikkoon öljyt ostaeessani 295 tuhannen km:n kohdalla.
Öljyt oli niin likaantuneet , että epäilin olleen ekan vaihdon kyseessä.(Tuskin on lootaa korjailtu kun on alkuperäiset öljytkin)
Myöhemmin kysyin merkkiliikkeestä lootan öljyn vaihtovälistä, kertoivat ettei kuulu huolto ohjelmaan.
Kerroit autosi pitävän rallattavaa ääntä ,loota ja kytkin toimii siis moitteetta, vai.
Koitappa onko ilmastoinnin päälle tai pois laittamisella mitään vaikutusta ääneen.Ei vaikutusta ilmastoinnin päälle laittamisella ääni kuuluu silti. Eli kytkin korjautettiin ensin huoltoliikkeessä parin päivän päästä sama rallatus alkoi kuulumaan joten vietiin takas sinne ja nyt korjaaja totesi että se on vaihdelaatikko rikki. Nyt viemme auton liikkeeseen josta ostettu tutkivat siellä voinko tämä olla mahdollista... Liikkeet ovat siis kaksi eriliikettä. Kytkin se ei voi periaatteessa nyt olla koska se korjautettiin jo jos sitä ei siis ole jotenkin väärin asennettu tai jotain... Rallatus kuuluu ennen liikkeelle lähtöä ja liikkeellä oltaessa joskus vähäksi aikaa häviää mutta ääni on todella karsea yhtäjaksoista... Öljyihin eivät ole koskeneet kun kytkimen korjasivat... Öljyistä en edes tiedä mitä sinne pitäs laittaa siis että mikä öljy sinne käy on saksalaiset huolto-ohjeet niin ei paljon sano mitään kun ei saksaa ymmärrä... Niin eli kytkin ja vaihteet toimivat kyllä ihan moiteettomasti. Kiitos tuosta öljy vinkistä ja muutenkin vastauksesta. Asia selviää kyllä pian mikä autossa vikana...
- ...
yli 300 000km kirjoitti:
Koitappa onko ilmastoinnin päälle tai pois laittamisella mitään vaikutusta ääneen.Niin eli se oli korjaajan toteamus että vaihdelaatikko nyt rikki en tiedä miten sen sitten tutki jos tutki... Eli nyt se viedään sinne mistä ostettu ja siellä tutkivat sitten että voiko vaihdelaatikko olla rikki... Auto olisi pitänyt viedä jo siihen liikkeeseen missä korjasivat sen kytkimen mutta emme vieneet koska ihmetyttää tämä juttu että ensin kytkin ja kun se on korjattu niin parin päivän päästä sitten vaihdelaatikko...Toivottavasti osasin nyt tarpeeksi selkeästi kertoa että tästä jutusta jotain tajuaa:)...
- älä koskaan vaihda
... kirjoitti:
Niin eli se oli korjaajan toteamus että vaihdelaatikko nyt rikki en tiedä miten sen sitten tutki jos tutki... Eli nyt se viedään sinne mistä ostettu ja siellä tutkivat sitten että voiko vaihdelaatikko olla rikki... Auto olisi pitänyt viedä jo siihen liikkeeseen missä korjasivat sen kytkimen mutta emme vieneet koska ihmetyttää tämä juttu että ensin kytkin ja kun se on korjattu niin parin päivän päästä sitten vaihdelaatikko...Toivottavasti osasin nyt tarpeeksi selkeästi kertoa että tästä jutusta jotain tajuaa:)...
laatikosssa on ns. ikuiset öljyt, älä vaihda missään tapauksessa niitä muualla kuin merkkikorjaamossa,
uudet öljyt ns. pesevät laatikkoa ja silloin lähtee lika liikkeelle ja vaihteisto menee tod.näk rikki. - kirjastossa
älä koskaan vaihda kirjoitti:
laatikosssa on ns. ikuiset öljyt, älä vaihda missään tapauksessa niitä muualla kuin merkkikorjaamossa,
uudet öljyt ns. pesevät laatikkoa ja silloin lähtee lika liikkeelle ja vaihteisto menee tod.näk rikki.kirjastossa on Autodata ja luultavasti korjaamoillakin kyseinen kirja käytössä , josta selviää tekniset tiedot huoltoja ja korjauksia varten.
Lähinnä säätöarvoja , tilavuudet ja voiteluaine tyypiy ym.
ÄLÄ loskaan vaihda kalsareita , vauhti hidastuu ja jarrutusmatkat pitenee, jos peset yhdistetyn jarrutusjälki/vauhtiviivan pois. - merkkikorjaamot?
kirjastossa kirjoitti:
kirjastossa on Autodata ja luultavasti korjaamoillakin kyseinen kirja käytössä , josta selviää tekniset tiedot huoltoja ja korjauksia varten.
Lähinnä säätöarvoja , tilavuudet ja voiteluaine tyypiy ym.
ÄLÄ loskaan vaihda kalsareita , vauhti hidastuu ja jarrutusmatkat pitenee, jos peset yhdistetyn jarrutusjälki/vauhtiviivan pois.taitavat käyttää ihan nettipohjaisia korjaamo-ohjelmia... Taidat olla vähän jäljessä
ajastasi.. Ja kirjoitus öljyjen vaihdosta on aivan oikein, niitä ei pidä vaihtaa ilman syytä. - Höpö..
älä koskaan vaihda kirjoitti:
uudet öljyt ns. pesevät laatikkoa ja silloin lähtee lika liikkeelle ja vaihteisto menee tod.näk rikki.Höpö. Vaihdelaatikko menee varmasti rikki, jos sillä oikeasti ajetaan, eikä vaihdeta öljyjä. Nyky automaatteihinkaan ei merkkiliikkeitten mukaan tarvitse milloinkaan vaihtaa öljyjä. Jos et vaihda, pääset 200-300tkm. Jos vaihdat vaikka 90tkm välein, pääset 600tkm. Siis sellaisilla autoilla, joilla nyt yleensä pääsee 600tkm.
Se että laatikossa on ns. paskaa ei johdu ns. ikuisista öljyistä, vaan siitä ettei sinne ole ns. vaihdettu öljyjä. Sinne täytyy laittaa valmistajan suosittelemat ns. öljyt, niin silloin laatikko ei tod.näk. mene rikki. - merkikorjaamo
Höpö.. kirjoitti:
Höpö. Vaihdelaatikko menee varmasti rikki, jos sillä oikeasti ajetaan, eikä vaihdeta öljyjä. Nyky automaatteihinkaan ei merkkiliikkeitten mukaan tarvitse milloinkaan vaihtaa öljyjä. Jos et vaihda, pääset 200-300tkm. Jos vaihdat vaikka 90tkm välein, pääset 600tkm. Siis sellaisilla autoilla, joilla nyt yleensä pääsee 600tkm.
Se että laatikossa on ns. paskaa ei johdu ns. ikuisista öljyistä, vaan siitä ettei sinne ole ns. vaihdettu öljyjä. Sinne täytyy laittaa valmistajan suosittelemat ns. öljyt, niin silloin laatikko ei tod.näk. mene rikki.öljyjä ei kuulu vaihtaa, ellei automerkki itse suosittele JA KETÄ KIINNOSTAA 300-600 th ajettu auto!
- autoilla
merkikorjaamo kirjoitti:
öljyjä ei kuulu vaihtaa, ellei automerkki itse suosittele JA KETÄ KIINNOSTAA 300-600 th ajettu auto!
saatetaan ajaa yli 200tkm vuodessa, 3-vuotiaalla ajettu 600tkm. Ihan varmasti on halvempi ja viisaampi vaihtaa 4-5 kertaa öljyt, kuin tehdä 2 laatikkoremonttia. Merkkiliikkeen mielipiteelle on yks vitun maku, öljy vanhenee käytössä ja menettää ominaisuutensa. Vaihdetaanhan moottoriinkin öljyt, ellet vaihda on 100tkm jo kova saavutus. Ajelet ilmeisesti melko ilma-aikuisilla autoilla, jos niillä ei 300tkm pääse.
Sitäpaitsi se on: BULLSHIT! - yhtään
autoilla kirjoitti:
saatetaan ajaa yli 200tkm vuodessa, 3-vuotiaalla ajettu 600tkm. Ihan varmasti on halvempi ja viisaampi vaihtaa 4-5 kertaa öljyt, kuin tehdä 2 laatikkoremonttia. Merkkiliikkeen mielipiteelle on yks vitun maku, öljy vanhenee käytössä ja menettää ominaisuutensa. Vaihdetaanhan moottoriinkin öljyt, ellet vaihda on 100tkm jo kova saavutus. Ajelet ilmeisesti melko ilma-aikuisilla autoilla, jos niillä ei 300tkm pääse.
Sitäpaitsi se on: BULLSHIT!miten autosi kestää 600 th taksissa. Viestin aihe on ihan muu
- oletkin
yhtään kirjoitti:
miten autosi kestää 600 th taksissa. Viestin aihe on ihan muu
ihan väärässä paikassa. Suksi vittuun. Viestini aihe oli: miten automaatti kestää.
- taakse
oletkin kirjoitti:
ihan väärässä paikassa. Suksi vittuun. Viestini aihe oli: miten automaatti kestää.
katso aihe uudestaan, voin lisätä tavuviivat
- autoissa
hajoa mut näissä nykymersuissa ei kuulemma kestä mikään osta 70 luvun mersu niin kestää
ciao! onpa hölmöläisen porukkaa melkein jokainen joka on vastannut kysymykseesii. puhut kirveenvarresta kun pitäisi puhua kirveestä. minulla on sama a-mersu mutta automaatilla. pitää ääntä kun ei ole vedolla. perän ongelma????? pitäisi saada perä vaihdettua. paljonko menee tunteja??? isoko homma??? missä????
Eikös A ole etuvetoinen? Ei luulisi tuollaiseen olevan perän kovin vaikea hoitaa. Kannattaa kysyä parista firmasta tarjouksia.
Kuuntele nyt ensin kaarteissa kuitenkin, katoaako ääni kun kääntää toiseen suuntaan. Voit selvitä laakereiden vaihdolla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1302285
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu272073Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121549Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett131434Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701241- 961101
- 171037
- 88923
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon18818Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks119784