Missä menee raja dominoinnissa?

Kaverin puolesta

Suhde on kestänyt useamman vuoden, lapsia on ja vanhemmat n 30. Mies hoitaa pääasiallisesti rahan taloon, naisella huonot tulot.

Kaikki, asunnosta tietokoneeseen on naisen nimissä, miehen palkka menee suoraan naisen tilille ja luonnollisesti nainen päättää mihin rahat käytetään. Nainen myös päättää talossa kaiken, milloin mennään ja minne, myös miehen omat menot. Nainen kyllä hoitaa kotona kaiken, mutta hallitsee raivoamisella ja mykkäkoululla.

Mihin asti nainen voi hallita ja päättää, ennen kuin aletaan puhua narsismista tai henkisestä väkivallasta?

kyselee huolestunut kaveriporukka.

7

975

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kummaa...

      tuossa on??
      naisethan tykkää tuollasesta meiningistä.
      turpaan vaan ja onnea ;)

    • Kokemusta on ... ...

      Juridisesti katsoen on aivan sama kenen nimissä omaisuus on, jos on kyseessä AVIOliitto ilman avioehtoa. Jos AVOliitto, niin siinä tapauksessa nainen kusettaa täysillä tossuukkaa miestä.

      Henkiseltä kannalta katsoen olen sitä mieltä, että jos esitetty tarina on tosi, niin mies on tossukka tässäkin asiassa ns. "kiltti mies", jonka itsetunto on heikko. Tosin sitä on myös naisen itsetunto, mutta hän vahvistaa sitä tällä vallalla minkä on ottanut.

      Se, puhutaanko narsismista tai mistä tahansa muusta patologiasta on sitten aivan sama. Kyse lienee enemmänkin siitä, kuinka tämä perhe voi? Ja kuinka kauan kukakin tätä kuviota kestää ennen kuin romahtaa... Ja tällainen kuvio kestää tasan tarkaan niin kauan kuin MIES antaa itseään maton alle talloa.

      • Meillä sama tilanne oli vaan toisinpäin.
        Se on vaan kumma , kun tota tilannetta ei huomaa ollessaa tollaisessa suhteessa itse. Aikansa vastustaa, alistuu, ei välitä.....sit pettää hermo, ja huomaakin tilanteen vakavuuden. Nyt jälkeenpäin huomaan, että miehellä huonon itsetunnon takia tarve niitata mut lattian rakoon.
        Sitä tuli papin edessä luvattua kestää ylä- ja alamäet, ajattelin vaan "kyllä tää tästä". 3v sitä kesti, nyt on ainakin puntit tasan. Tyrannia ei ainakaan parisuhteeseen sovi!!!


    • Male62

      tuollainen kyllä ole normaalia. Jos mies pitää naistaan kun mehiläiskuningatarta ja on tehnyt tätä jo pitkään niin tuosta on todella vaikea päästä ulos. Kannattaisi varmaan kysellä sitä kaveriltasi haluaako hän oikeasti ulos tuosta tilanteesta vai onko tyytyväinen tilaansa.

    • perspektiiviä

      Kuulostaa kyllä aika julmalta, jos tarina on todellisuudessa tuollainen.. Mutta suosittelisin selvittämään mikä on kaverinne todellinen kanta tilanteeseen.

      Sillä monesti kaikki ei ole miltä näyttää. Voi hyvin olla että vaikka nainen ulospäin hallitsee tilannetta ja näyttää dominoivan koko suhdetta mies voi viime kädessä ovien sulkeuduttua olla ihan toisenlainen. Kulissi voi olla ihan toista kuin todellisuus.

      Pienenä esimerkkinä mieheni joka ei ole luonteelta kovinkaan "omatahtoinen", ei hän kaivoon hyppää jos käsketään, mutta välttelee tilanteita jossa joutuisi selittelemään, mielummin ja delekoi pallon minulle. Toisinaan se ärsyttää minua kun kaveripiirillä on varmasti sellainen kuva että minä päätän kaikesta. Esim jos olemme hänen kavereidensa kanssa ulkona mieheni saattaa ilmaista minulle väsymyksensä ja halunsa hipsiä kotiin, muttei saa sanottua vanhoille kunnon kavereilleen, joiden "yhdet vielä"-virsi on aina sama riittävän totisesti että lähdemme.. Joten usein minun "tehtäväkseni" jää sanoa kuuluvasti "noniin, me lähdemme tältä illalta, pitäkää hauskaa"..

      Todellisuudessa mieheni on mukana kaikissa päätöksissä. Toki minä olen vahvempi ja päättäväisempi osapuoli, mutta kyllä mieheni sanoo mielipiteensä kun hän näkee sen tarpeelliseksi ja silloin sitä kunnioitan.

      Että tälläinen näkökulma asiaan. En toki tarkoita että kaverinne välttämättä olisi tilanteeseen tyytyväinen, kuulostaa aika kärjistyneeltä tuo tilanne.. Joka tapauksessa keskustelkaa ja tukekaa ystäväänne!

    • kaverin puolesta

      ettei olla ainoat keiden mielestä toiminta on "vähän" outoa. Ja pakko sanoa, et kyllä tämä tarina on todellakin tosi, me vielä laitoimme VAIN pääpiirteet tarinaan, ettei tunnistaisi.

      Kommentti jossa pyydettiin katsomaan toista näkökantaa, vastakommentti siihen on, et mies on yrittänyt lähteä joskus omin päin omiin menoihinsa, niin eipä ole ollut asiaa enää sen jälkeen kotiin.

      Mutta mies on onnistunut kylläkin pääsemään takaisin. Nykyisin oikein korva särähtää, kun kuuntelee parin keskustelua, jos mies ei ole naisen kanssa samaa mieltä, niin naisen vakio kommentteihin kuuluu; saa nyt nähdä kauan mulla mies on! Tai; saa nyt kattoo lähdenkö reissuun yksin vai.... Kamalan kuulosta sivulliselle, kun koko ajan uhkaillaa erolla ja miestä selvästi hävettää, joten pitää suunsa kiinni.

      • Piilotettu Totuus

        Mutta tiedätteköhän ihan varmasti aivan kaiken, ehkä hän tykkää tuollaisesta?

        Ehkä hän on jopa mieluummin vaimonsa kanssa kuin teidän. Huomannut että vaimoa syyttämällä teistä pääsee nopeasti eroon..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tirkistelijä T...

      Tirkistelijä T... ei ole sokeutunut, vaikka näin juorutaan. Asuu nykyään Limingassa ja jatkaa sekopää touhujaan ainakin
      Haapavesi
      4
      2073
    2. Liian kiltti.. ?

      Tässä jo jonnunaikaa olen tuumaillut tätä kiltti ja kunnollinen juttua. Siis miksi oikeasti kiltit eivät muka kelpaa?
      Sinkut
      256
      1751
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      264
      1705
    4. 1982 syntynyt Mahdi Alcheikh tuomittiin törkeästä lapsenraiskauksesta

      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mies-raiskasi-15-vuotiaan-uimahallissa-turussa/8964984 Yli 4 vuotta vankeutta Oike
      Oulu
      66
      1700
    5. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      107
      1526
    6. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      30
      1433
    7. Kansan vihaama elokapina aikoo pysäyttää moottoritien ruuhka-aikana

      Mielenosoitus alkaa perjantaina kello 15 Länsiväylän ja Porkkalankadun risteyksessä. On se kummallista, että tuollainen
      Maailman menoa
      290
      1225
    8. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      50
      1224
    9. Voiko 40 tai yli

      Enää rakastua vai onko se jo game over?!
      Ikävä
      157
      1217
    10. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      66
      1193
    Aihe