Missa kulttuureissa naiset rupsahtavat kaikkein vähiten, eli toisin sanoen säilyttävät hehkeän ja kauniin ulkonäön myös 35 ikävuoden jälkeen.
Koska naiset joka tapauksessa - kulttuureista riippumatta - ainakin hieman rupsahtavat, olen ajatellut ottaa itselleni "jo rupsahtaneen naiset" ettei tule sitten myöhemmällä iällä yllätyksiä :))
Asialliset kommentit!
Naisen rupsahtamisesta
13
2577
Vastaukset
- kulttuureissa
rupsahdetaan aikaisemmin kuin kehittyneissä. Koskee sekä miehiä että naisia. Jos toisessa kulttuurissa keskimääräinen elinikä on alle 40vuotta(esim. Sambia) ja toisessa yli 80vuotta(esim. Japani) niin kummassakohan rupsahdetaan aiemmin?
http://fi.wikipedia.org/wiki/Elinajanodote- oikeassa
Keskimääräinen odotettavissa oleva elinikä kertoo toki paljon maan yleisestä terveydenhuollosta, elintasosta jne., eli olet osittain oikeassa -
Tosin kehitysmaissa eloon jääneet yksilöt (siis ne jotka selvisivät vauva- ja lapsuusvaiheen) selviävät jo tilastollisesti selvästi kyseisen maan keskiarvoa vanhemmiksi. Lisäksi jos onnistuu nuoruudessa välttämään HIV:in odotettavissa olevat elinvuodet senkun kasvavat!
Mutta tyypilliset elintasosairaudet, kuten ylipaino, sydän ja verisuonisairaudet, verenpaine, diabetes II jne., jotka vanhentavat rupsauttavat ihmisiä täällä länsimaissa, eivät vaivaa näiden köyhempien maiden kansalaisia samassa mittakaavassa kuin rikkaassa lännessä.
Näin ollen voi ihan aiheellisesti kysyä, missä maissa ihmiset onnistuvat välttämään rupsahtamisen. - keskimääräinen
oikeassa kirjoitti:
Keskimääräinen odotettavissa oleva elinikä kertoo toki paljon maan yleisestä terveydenhuollosta, elintasosta jne., eli olet osittain oikeassa -
Tosin kehitysmaissa eloon jääneet yksilöt (siis ne jotka selvisivät vauva- ja lapsuusvaiheen) selviävät jo tilastollisesti selvästi kyseisen maan keskiarvoa vanhemmiksi. Lisäksi jos onnistuu nuoruudessa välttämään HIV:in odotettavissa olevat elinvuodet senkun kasvavat!
Mutta tyypilliset elintasosairaudet, kuten ylipaino, sydän ja verisuonisairaudet, verenpaine, diabetes II jne., jotka vanhentavat rupsauttavat ihmisiä täällä länsimaissa, eivät vaivaa näiden köyhempien maiden kansalaisia samassa mittakaavassa kuin rikkaassa lännessä.
Näin ollen voi ihan aiheellisesti kysyä, missä maissa ihmiset onnistuvat välttämään rupsahtamisen.elinajanodote kertoo KESKIMÄÄRISEN rupsahduksenkin ihan täydellisesti. Vaikka länsimaissa on elintasosairauksia, kuten ylipainoa, niin silti kansan on KESKIMÄÄRIN paljon terveempää kuin kehitysmaissa. Sambiasta on vaikea löytää hyvinsäilynyttä 40 vuotiasta kun suurin osa kansasta on kuollut jo 37 vuotiaiana. Ei ihme että siellä ei tunneta sydän ja verisuonisairauksia.
Jengi erehtyy helposti pitämään esim. venäläisiä naisia hyvin säilyneinä kun kadulla katsellaan vaan parikymppisiä liisoja. Tsekatkaas välillä niitä yli nelikymppisiäkin, on muuten persevää maatuskaa. Venäläisen naisen keskimääräinen elinikä on 60 vuotta eli ihan loogista että rupsahdus on alettava jo vuosikymmeniä aiemmin. Kun japanilainen nainen tykittelee keskimäärin tuonne 90 vuoden korville niin siellä ollaa vielä 50 vuotiaanakin suht timmissä kunnossa. Suomalaiset on sitten tuolta välimaastosta rapiat 70 vuoden elinikäodotteellaan. - korjaus
keskimääräinen kirjoitti:
elinajanodote kertoo KESKIMÄÄRISEN rupsahduksenkin ihan täydellisesti. Vaikka länsimaissa on elintasosairauksia, kuten ylipainoa, niin silti kansan on KESKIMÄÄRIN paljon terveempää kuin kehitysmaissa. Sambiasta on vaikea löytää hyvinsäilynyttä 40 vuotiasta kun suurin osa kansasta on kuollut jo 37 vuotiaiana. Ei ihme että siellä ei tunneta sydän ja verisuonisairauksia.
Jengi erehtyy helposti pitämään esim. venäläisiä naisia hyvin säilyneinä kun kadulla katsellaan vaan parikymppisiä liisoja. Tsekatkaas välillä niitä yli nelikymppisiäkin, on muuten persevää maatuskaa. Venäläisen naisen keskimääräinen elinikä on 60 vuotta eli ihan loogista että rupsahdus on alettava jo vuosikymmeniä aiemmin. Kun japanilainen nainen tykittelee keskimäärin tuonne 90 vuoden korville niin siellä ollaa vielä 50 vuotiaanakin suht timmissä kunnossa. Suomalaiset on sitten tuolta välimaastosta rapiat 70 vuoden elinikäodotteellaan.Korjataan sen verran, että venäläisen naisen keskimääräinen elinajanodote on muuten selvästi yli 70 vuotta, kun venäläisellä miehellä se on ainoastaan jotain 58 vuotta.
- esimerkiksi
Valkohipiäinen kansa on alunperin muuttanut väärälle mantereelle eli Australiaan ja antanut liiallisen auringon tärvellä ulkonäkönsä. Eräs syvin uurtein rupsahtanut nuorehko australialainen nainen varoitti minua pysymään varjossa sanoen "katso itse mitä tuhoa aurinko saa aikaan". Monet aasialaiset naiset taas varjelevat ihoaan ja ovat nelikymppisenäkin ihan 15-vuotiaan näköisiä.
Miehet taas rupsahtavat ennenaikojaan siellä missä alkoholin käyttö on holtitonta. Paisunut ja punakka kaljamahainen äijä on nuorenakin vanhan ukon näköin.- Myös miehet
Mies, ja hyvinsäilynyt, monet luulevatkin 10-vuotta nuoremmaksi.
- asiaan
En tiedä naisten rupsahtamisesta eri kulttuureissa, mutta miehistä olen pistänyt sen merkille, että mitä enemmän maassa käytetään alkoholia (vrt. Suomi) sitä nopeammin miehet vanhenevat - siksi Arabimaiden miehet ovatkin aina olleet minulle ykkösiä :))
- vaan sun
mielikuvasi joka ei oikeasti pidä paikkaansa:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Kuva:Life_expectancy_world_map.PNG
Tyypillisesti tuollaiset mielikuvat rakennetaan itsekusetuksella ottamalla kustakin maasta itselle sopiva viiteryhmä.
Persevä suominainen tietysti pitää turkkilaisia miehiä komeimpina kun lomakohteissa on nimenomaan nuoria julleja roikkumassa helmoissa ja niille kelpaa paljon rumempikin länsiakka kuin mitä samantasoinen suomalaisjannu kelpuuttaisi.
Vastaavasti kaljamahainen suomalaismies pitää thainaisia maailman kauneimpina kun Thaimaassa kerrankin pääsee nuoren ja kauniin naisen makuun. Siis sellaisen johon ei Suomessa olisi ikinä mitään saumoja.
Näin se homma etenee.
Yleisluontoisena toteamuksena voidaan sanoa, että kehitysmaalaiset ovat maailman kauneimpia jos on itse ruma. Ja tämä kansallisuudesta riippumatta sillä britit, saksalaiset jne. rikkaat länsimaalaiset ajattelee kaikki samalla tavalla. Rahalla saa ja hevosella pääsee, mutta itsekusetusta ei rahakaan saa piiloon.
Sorry vaan, jos jonkun pilvilinnat murtui :)
Mutta jokainen toki tulkoon uskossaan autuaaksi. Pääasia että on kivaa. - maantieteellisesti
vaan sun kirjoitti:
mielikuvasi joka ei oikeasti pidä paikkaansa:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Kuva:Life_expectancy_world_map.PNG
Tyypillisesti tuollaiset mielikuvat rakennetaan itsekusetuksella ottamalla kustakin maasta itselle sopiva viiteryhmä.
Persevä suominainen tietysti pitää turkkilaisia miehiä komeimpina kun lomakohteissa on nimenomaan nuoria julleja roikkumassa helmoissa ja niille kelpaa paljon rumempikin länsiakka kuin mitä samantasoinen suomalaisjannu kelpuuttaisi.
Vastaavasti kaljamahainen suomalaismies pitää thainaisia maailman kauneimpina kun Thaimaassa kerrankin pääsee nuoren ja kauniin naisen makuun. Siis sellaisen johon ei Suomessa olisi ikinä mitään saumoja.
Näin se homma etenee.
Yleisluontoisena toteamuksena voidaan sanoa, että kehitysmaalaiset ovat maailman kauneimpia jos on itse ruma. Ja tämä kansallisuudesta riippumatta sillä britit, saksalaiset jne. rikkaat länsimaalaiset ajattelee kaikki samalla tavalla. Rahalla saa ja hevosella pääsee, mutta itsekusetusta ei rahakaan saa piiloon.
Sorry vaan, jos jonkun pilvilinnat murtui :)
Mutta jokainen toki tulkoon uskossaan autuaaksi. Pääasia että on kivaa.määrittäää. Sehän riippuu yksilön omasta fyysisestä
kunnosta ja elämän tottumuksista.Ei kai tämä ole jotain rotuoppia? - joopajooooo
maantieteellisesti kirjoitti:
määrittäää. Sehän riippuu yksilön omasta fyysisestä
kunnosta ja elämän tottumuksista.Ei kai tämä ole jotain rotuoppia?Puhuttiin maakohtaisista keskiarvoista elinajanodotteessa. Siellä on kyllä linkit ja kaikki. Jos ei aukene, niin en voi auttaa :)
- vanhentaa
sen olen huomannut arabimaissa vieraillessani. Esim. ystäväni äiti on 55-vuotias ja kun tapasin hänet luulin kuulleeni hänen ikänsä väärin kun hän näytti ihan 70-vuotiaalta. Toisaalta ymmärtää, että kun he tekevät auringossa päivisin töitä ja lämpöä saattaa olla n. 46 astetta varjossa niin kyllähän se ihon päälle käy ja kun heillä ei taida olla paljonkaan tietoa kosteusvoiteiden käytöstä eikä siitä että pitäsi juoda vettä kun oleskelee auringossa niin heidän ihonsa ei saa tarpeeksi nestettä. Eli en ymmärrä jos sanotaan että arabimaista löytää hyvin säilyneitä ihmisiä, itse en ole vielä yhtäkään sellaista tavannut.
Taitaa tuolta kaakkois-Aasiasta eniten naisia löytyä joista ei ikä päällepäin näy.
Onko sitten elämäntapa, ruoka, geenit vai mikä lie, mutta lähes järjestään ikäistään nuoremmilta näyttävät.
Kai siitä johtuu myös nuo katkerat kommentit kun suomalainen mies on "nuoren tytön Aasiasta hakenut" :).Omaa vaimoanikin lähes poikkeuksetta 20v ikäistään nuoremmaksi veikataan. Olin myös mukana kun eräs 25 vuotias kiinalainen oli työpaikkaa täällä kysymässä, ja työnantaja totesi että "mieluimmin ottaisi täysi-ikäisen kun alaikäisten kanssa törmää tuohon työaikalain rajoituksiin", eli aika pahasti silläkin meni tuo iän arviointi poskelleen :).- ne vieillissent pas
ranskalaiset naiset ei rupsahda. Koska he syö hyvin ja monipuolisesti.
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1191642
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991478Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy36884Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29849Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?38791Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50766Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56718Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s43718Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37710Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37673