Elokuvat, harrastukset, tv-ohjelmat, kielitaito, pukeutuminen, pituus ja paino. For real, onko mut vaan pudotettu väärälle planeetalle vai mikähän kumma siinä on, kun tuntuu siltä että ihmisten kvalifioiminen ja kvantifioiminen tehdään aivan uskomattoman typerien parametrien mukaan.
Tämänkin saittihässäkän ihastuttava järjestelmä sallii siihen oma-aloitteiseen tekstiin sen noin 2 kilotavua tavaraa. Ja loput mennään sitten eri kivan kaavan mukaan, jossa Tauno Tasapää ja Tiina Tavallinen määrittelevät itsensä nerokkaasti vaikkapa tv-ohjelmien kautta. Että as in mitä xittua. Onko suurin osa ihmisistä niin tyhjää täynnä, että se 2000 merkkiä on pelottavan paljon (ja varmasti riittää kaikille), ja sit epäillään että se oma luonne kyllä ilmenee vaikkapa tv-ohjelmaluettelon tai kivan leffalistan avulla.
Vielä on näkemättä se profiili, jossa joku yrittäisi vaikkapa analysoida niitä näkemiään eläviä kuvia, tai vaikkapa kertoisi miksi pukeutuu niin kuin pukeutuu. Jaa kas, mahtaisiko moiselle olla tilaakaan. Lähinnä se leffalistan informatiivinen sisältö on, että jos siihen jotain sanailee, niin lukija voi olettaa että ilmoituksen jättäjä ilmeisesti ei ole sokea, sillä elokuva on tullu nähtyä.
Pukeutumisen parametrit kertovat että asuu ilmeisesti maassa, jossa ei ole jatkuvasti 30 astetta lämmintä, mahdollisesti sen että rahaa riittää ostaa vähän kalliimpaakin kudetta tai sitten sen, että asuinpaikan muu asujaimisto ei mielellään katsele perspaljaina kulkevaa kansanosaa.
Mielettömän hyödyllistä on myös tietää, että mitä ilmeisimmin taloudessa on tv-lupa, jos siinä tv-ohjelmien kohdalla jotain lukee.
Kyllä minä sen ymmärrän, että ihmisiä pitää (varsinkin tässä maassa ja kulttuurissa) hieman hoputtaa, opastaa ja ohjata, ja mahdollisesti hohtimilla kaivaa sanoja kurkusta tai näppikseltä esiin. Mutta voisko joku osoittaa jotain mielikuvituksen tynkää, ja vaikkapa sallia jonkun vapaamuotoisemman tavan yrittää määritellä itseään?
Kun suomalaiselle lyödään eteen lomake, se yrittää sen täyttää, ja vieläpä niin kuin lomakkeessa lukee. Ja lopputulos on sitten käsittämätöntä puppaa, jossa yhdenkään ihmisen persoona ei paljon paista, luettelomuodossa vaan tulee nollainformaatiota niin että ropisee.
Kauheinta on että kun itse tälläistä touhua suorittaa, on äärimmäisen vaikea poiketa eteen tungetusta formaatista, vaikka kuinka sen rajoitukset ja huonot puolet ymmärtäisi.
Luotan vakaasti siihen, että niiden harmaiden ja lyhytsanaistenkin ilmoitusten takaa löytyy varmasti ihmisiä, joilla on sanottavaa, persoonallisuutta, hetkittäin omaa itseään suurempia ajatuksia ja kauniita asioita jaettavaksi muille ihmisille.
Nyt kun on ruikutettu tarpeeksi, on aika esittää vaihtoehtoja ja ratkaisuja. Miten olis vaikka jos ystävällinen ylläpito tekis pienen kyselytunnin kävijöidensä ja käyttäjiensä keskuudessa, ja raapaisis vaikka johonkin paikan johon voisi ehdotella hauskempia otsikoita ja vängempiä kysymyksiä lätkittäväksi ilmoituslomakkeeseen?
Tai jos käyttäjä sais vaikka valita sadasta hassunvinkeästä aiheotsikosta - minäpä rehellisesti haluaisin vaikkapa lukea ilmoituksia, joissa ihmiset kertoisivat mikä kirja on viimeksi itkettänyt (ja miksi), paljonko kello on, istuuko joku jalat ristissä oikea vai vasen jalka alimmaisena, montako pulloa jääkaapissasi on vielä kaljaa (ja saako sen juoda), vihaathan jääkiekkoa, vihaathan, mikä on viimeinen täysin turha esine jonka ostit, kuinka monet villasukat sulla on (ja kudoitko itse), jos tefloniin ei tartu mikään, miten ne saa sen pysymään paistinpannuissa, jos joutuisit valitsemaan, haluatko tunnin nyrkkiä nenään vai vartin harpilla poskeen, onko seeprassa mustia raitoja valkoisella pohjalla vai päinvastoin, milloin ollaan perillä ja mistä lapset tulee?
Tai ihan mita hyvänsä. Ihmisiä voi ohjata joko olemaan tylsiä tai luovia, ja jotenkin se jälkimmäinen vaan mun korvaan kuulostaa paremmalta. Intternetsku ja aateekoo on hienoja keksintöjä, enkä vaan tajuu miksi niillä pakotetaan ihmiset tasapäistävään ja harmaaseen ilmaisuun. Ei, ei kaikki osaa spontaanisti tykittää sielunsa suttuisia pohjamutia kaiken kansan nähtäväksi, mutta hienovaraisella ohjaamisella ja mukavilla lisävalinnoilla touhu kävis niinpal helpommin.
kthxbye, kiitos jos mahdollisesti kestitte avautumiseni. :)
Nk. avautuminen.
14
1685
Vastaukset
- system error
Funktiolle välitetyt argumentit olivat parametrisoitu oikein, mutta sattui käsittelemätön poikkeus.
- ihmiset
Keskimäärin ihmiset eivät ajattele niin kuin sinä.
Toisaalta moni ihminen on kaikkea muuta kuin analyyttinen. Sellainen ihminen kuvittelee paljastavansa itsestään paljonkin mitäänsanomattomalla tekstillä, koska hän itse yhdistää toteamiinsa asioihin niin monimutkaisia tunneryppäitä. Nämä tunneryppäät eivät tietysti välity muille, mutta tunneihminen tuntee tekstissään enemmän merkitystä kuin siinä tosiasiassa on.
Kaikilla ihmisillä on valtava varasto mielikuvitusta, mutta syystä tai toisesta enemmistö ei saa sitä ulos kuin hetkellisesti, ja se hetki ei satu eikä voikaan sattua samaan aikaan profiilin tekemisen kanssa, koska tavallisella ihmisellä tällainen spontaanin ajatuksen hetki esiinty tilanteessa, joka ei edellytä harkintaa.
Kiinnostava avautuminen, mutta sinun täytyy kohdata valitettava tosiasia: suurin osa ihmisistä ei ole sellaisia kuin sinä. Totuuden nimissä itse olen huomannut, että vaikka profiiliin onkin saatu kiinnostavalla tavalla tuotua esiin omaa kuvaa ja huumoriakin löytyy, niin viesteistä se sitten puuttuukin. Ymmärrän toki, ettei sitä aina voi eikä tarvitsekkaan olla se hauskuuttaja ja on asioita joihin ei edes voi liittää huumoria mukaan. Mutta aika jäykkää sakkia me ollaan kirjoitellessamme. Itse olen enempi se höpöttelijä kuin hauskaa tekstiä suoltava tyyppi, vaikka eritäin mielelläni kyllä tartun juuri niihin profiileihin joista näen mielikuvitustakin löytyvän.
- raskasta
tekstiä jaksoit kirjoittaa..
Se on tosiasia,ettei profiiliin mahdu kaikkea,mitä haluaisi laittaa.
Vetovalikkojen vaihtoehdot on kivikaudelta ja missä on vaihtoehto,jonka voi itse kirjoittaa?
Se löytyy monelta muulta samantapaista palvelua tarjoavalta sivustolta.
Jos on sana hallussa ja haluaisin enemmänkin laittaa,niin eipä onnistu kirjoitustilan loppuessa alkumetreillä:/
Ikävää,mutta joskus elämä on.
Taitaa olla niin,että ihmiset tuijottaa vain kuvia,eikä lue tekstiä.
Ehkä siksi kirjoitustila on tehty niin pieneksi?
Minullekin tulee usein viestejä naisilta,jotka kysyy samoja asioita,mitä olen jo profiilissani kertonut.
Kun kysyn,miksi kysyt.. niin vastaus kuuluu: ei ole aikaa lukea profiiliasi.
Hän oli siis käynyt sivullani 20 minuuttia ennen pari rivisen viestinsä lähettämistä.
Siis mitä hän siellä mahtoi oikein ajatella?
Toiset katoaa (kuvattomat profiilit) ,jotka pyytävät kertomaan itsestäni lisää,kun sanon etten kerro tuntemattomalle/kuvattomalle tarkempia tietoja yksityiselämästäni..
Osa lopettaa profiilinsa hetken kuluttua,vaikka olisi viestejä vaihdettu useampia.
Siis turhaa vedätystä tuntemattomana.. kuka viitsii?
Kuvattomille ei oikein kiinnosta enää vastata..leikit on leikitty.
Sananen jos toinen: Samat henkilöt vierailevat sivullani päivistä toiseen,eivätkä vastanneet edes asialliseen ja yksilöityyn viestiini niiden käyntien välissä tai ennen.
Eivätkö siis tiedä, mitä haluavat vai katoaako lähetettyjä viestejä palvelimen toimivuusongelmien vuoksi?
Ei nyt olla ostoksilla, vaan ihmisiin tutustumassa. Harva sen taitaa näin käytännössä käsittää..toivottavasti näin ei kuitenkaan ole.
Netti on vain apuväline yhteyksien ottamisessa,ei live-elämää.
Monet tuijottaa olemattomiin yksityiskohtiin ilmoituksissa ja laittaa rankat vaatimukset toivelistaansa.
Jokainen on erilainen,kukaan ei ole täydellinen.
Siinä ei muutamat ylikilot paina,ei haittaa menneisyyden taakka.
Jos ei onnista muuten,niin hymyä huuleen. :)
T.M32 - merkityksettömiä
Minun mielestä nimenomaan nämä "makuasiat" ja harrastukset ovat erittäin tärkeitä. Kun ihmisen elämästä kun poistetaan työaika, mahdollisen perheen hoitamiseen kulunut aika niin ei kovin paljoa sitä ns. omaa aikaa jää. Jos puolisot sitten pitävät täysin eri asioista, kaikki yhteinen aika menee niiden velvollisuuksen parissa ja arki tuntuu varmasti harmaalta.
- nainen vaan
Kyllä tuo profiili kertoo siitä, mistä ihminen on kiinnostunut.
Yksi oleellinen asia on tuo lasten hankkiminen,
jos miehellä on selvästi kohdassa "haluan lapsia" en ota yhteyttä, enkä vastaa viestiin.
Profiilissani lukee "en halua lapsia" ja se siis tarkoittaa sitä, ettei kanssani voi haaveilla lasten hankkimisesta. Olemsssaolevat lapset tietenkin ok. - ^Harrastaja^
Jotkut haluavat pitää harrastukset ja seurusteluelämän irti toisistaan vaikka ovat harrastukset maininneet. Joillekin harrastus on kerran viikossa jonkun asian tekeminen, kun taas toiselle viisi kertaa viikossa säännölliseen kellonaikaan tapahtuvaa toimintaa.
- siitä...
^Harrastaja^ kirjoitti:
Jotkut haluavat pitää harrastukset ja seurusteluelämän irti toisistaan vaikka ovat harrastukset maininneet. Joillekin harrastus on kerran viikossa jonkun asian tekeminen, kun taas toiselle viisi kertaa viikossa säännölliseen kellonaikaan tapahtuvaa toimintaa.
Ole kuitenkin hyvä lähteä, että mikä toista kiinnostaa ja minkä kokee tärkeäksi. Tuskin nyt kukaan alkaa kovin henkilökohtaisista asioista välittömästi avautumaan ja adjektiivit ovat aina vaarallisia, koska ihmisillä on niistä oma näkemys.
- nainen,42
sinne profiiliin tarvitse kaikkia niitä kohtia täyttää... :). Ja onhan siellä sitä tilaa omille ajatuksille, kysymyksille, vaatimuksille. Itselläni huonojen kokemusten takia mahdollisimman niukka profiili, johon silti tulee vastauksia ja jonka takia itse olen se lähestyvä osapuoli. Ihan varmasti mies, joka osaa profiiliinsa jotain omaperäistä kirjoittaa, pysäyttää. Minut ainakin :). Eihän sitä ensikättelyssä tarvitse kaikkea mahdollista itsestään kertoa, minusta ainakin on mukavaa, kun palapeli vähitellen valmistuu... Samaa mieltä olen niistä yllättäen katoajista - ihan outoa. Varsinkin jos ei voi/ehdi/halua edes parilla sanalla sanoa, sori, ei kiinnostakaan. Kuvaani en ikinä uskaltaisi laittaa nettiin. lähetän kyllä, kun joku pyytää. Onko siinä jotain kummallista???
Mutta, mutta...Ikävä kyllä optimismi alkaa hiipua. Vaikka miten lukisi onnellisten ihmisten kirjoituksia tuolta "Tapasimme suomi24:llä" -palstalta. Liian paljon pelimiehiä (ja varmaan myös naisia), liian paljon liian arkoja, liian paljon niitä, joilla liian paljon vaatimuksia. Niin paljon, ettei kukaan niitä voi täyttää. - estää sinua
hienovaraisesti ohjaamasta ihmisiä haluttuun suuntaan. Kun Tauno tai Tiina sinua lähestyy, niin läväytät tuon listasi ensimmäisenä vastaan ja todennäköisesti saat kysymyksiisi vastauksia tyyliin: viimeksi on itkettänyt niinkin kliseinen tapaus kuin Dostojevskin Rikos ja Rangaistus, tarkemmin Marmeladovin surullinen hahmo; kello on 13.46; oikea jalka on alimmaisena; kaapissa on yksi olut, johon koskeminen saattaa olla vaarallista; en vihaa jääkiekkoa; en osta turhia esineitä; villasukkia on epämääräinen määrä, en ole kutonut niitä itse; teflon on yksi elämän suurista mysteereistä; mieluummin nyrkkiä nenään kuin harppia poskeen; seeprassa on mustia raitoja valkoisella pohjalla; perillä ollaan ihan kohta ja lapset tuo haikara.
- silmien väri
On ihan kiva, että kirjoitustila on rajattu (sitä on muuten ihan riittävästi) täytyy vaan osata tiivistää. Itseäni kiinnosti aika tavallinen profiili joka vaikutti täysin rehelliseltä. Ihminen profiilin takana oli just semmoinen kuin kuvittelinkin. (paitsi tietenkin seksin suhteen aivan kyltymätön ämmä.)
- Syitä:
Samaa olen ihmetellyt! Nämä sarjadeittailijat eivät tunnu ymmärtävän mitä tositarkoituksella merkitsee. Ehkä sinne voisi lisätä tuon sarjadeittailijoiden oman kohdan.
Toisaalta sekin on nähty, että sinkkuprofiililla esittäytynyt... on todellisuudessa naimisissa oleva kahden lapsen isä, joka hakee säpinää arkeensa. Aika mielikuvituksettomia ja vastuuttomia tyyppejä, harvemmin sitä kai nykyaikana enää ketään naimisiin tai vanhemmaksi pakotetaan? Itse valittu tie ei sitten jaksakaan kiinnostaa, etsitään jotain muka helpompaa reittiä.
Samanlaisia sarjadeittailijoita niitä on niin livenä, kuin netissäkin.
Itse poistin profiilini, kun näiden sarjadeittailijoiden määrä tuntuu paisuvan yliäyräiden. Edellisen kerran yli 5v sitten sain ihan asiallisia vastauksia, mutta nyt on tullut näiltä jatkuvasti online-tilassa olevilta vain kuvan vonkauspyyntöjä, vaikka omassa profiilissa ei ole juuri mitään kerrottuna!
Jos mielikuvitus ei riitä rajalliseen profiilitilaan, niin onko sitä ylipäänsä? Vai onko se sitten niin, että kun ei kerro itsestään profiilissaan juuri mitään voi sitten "vapaammin" antaa itsestään eri tyypeille erilaisen kuvan viesteissä??? Itseäni ei tällaiset kameleontit kiinnosta, vaan etsin sitä luultavasti jo sukupuuttoon kuollutta miestyyppiä, joka rehellisesti on sitä mitä on. Eikä arvomaailma muutu tilanteen mukaan. Siis aikuisuutta, että tietää kuka oikeastaan on ja mihin uskoo! Eikä aikuisuus tarkoita jämähtyneisyyttä...
Ja kuvista vielä: kuka nykyään enää uskaltaa laittaa kuvaansa julkiseen jakeluun, kun se voi päätyä mihin tahansa "muokattuna"???
utelias N
ps. onkos tämä hiiri mies vai nainen?- vieterihiiri
"utelias N" kirjaili jotta:
> ps. onkos tämä hiiri mies vai nainen?
Pikainen psyykkis-phyysinen itseanalyysi osoittaa että kuulun lajin heikkopäisempään edustajistoon. Ymmärtääkseni lajiketta kutsutaan nimikkeellä "mies". :)
- mitään parempaa!
No nyt tuli kyllä niin asiaa, että meinas ihan nauruun kuolla kun osuu ja uppoaa!...ehheh.. tuo on niin totta...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2284407Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii732856- 472393
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua431687- 781369
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘651043PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden137919- 64850
Sellainen tunne sydämessä
Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,86844Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53832