"Keskustelu" etiikka

tremens

Tätä menoa täällä hetken katseltua, tulee väistämättä mieleen pari ajatusta.

Jos kaikkien pitäisi rekisteröidä nimimerkkinsä, tietäisi keskusteluketjuun osallistuvat.
Koska suurin osa ei osaa käyttää nimimerkkiä, samassa ketjussa ollaan ensin herra "sitä mieltä.." hetken päästä "mä osaan "..

Toiseksi, eikö näitä häirköitä, joilla ei ole muuta asiaa kuin solvaaminen, saada pois palvelusta ?

hyvää jatkoa ja juttuja
tremens

23

1258

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • The Rat

Nimimerkkipakko olisi todellakin loistava parannus. Tällekin foorumille.

Valitettavasti siitä olisi kaksi seurausta:
      1. Kävijämäärät laskisivat reilusti (nythän tätä voi mainostaa Suomen suosituimpana - varmaan onkin).
      2. Rekisteröinti pitäisi tehdä helpommaksi (tai lähinnä sisäänkirjautuminen).

Itsekin olen nimimerkin rekisteröinyt, mutta tietenkään omaani en saanut (paskahko foorumijärjestelmä). Sinne päin kuitenkin... En kuitenkaan käytä sitä, kirjautuminen kun on järkyttävän vaikeaa (vaatii linkkien seurailua ja tietojen muistamista).

Mutta keskustelun kannalta se olisi toki hyvä. Toisaalta... Pitäähän näitä turhiakin foorumeita olla. Sellaisia joilla ei niin ole väliksi mitä sanoo...

Silti ja siitä huolimatta. Olisi ihan kiva jos ihmiset käyttäisivät otsikkokenttää otsikkona, nimimerkkikenttää nimimerkkiä varten, jne. Sen saavuttamiseksi voisi auttaa jo pelkkä ulkoasun muutos (nimimerkin voisi ainakin erottaa otsikosta ja tekstistä, jolloin sitä ei voisi käyttää tekstin osana).

• Eihän kirjautuminen voi enää helpompaa olla.
        Kahteen laatikkoon naputtelet, tunnuksen ja
        salasanan.

• prius

Eihän kirjautuminen vaadi muuta kuin klikkaa linkkiä "kirjaudu sisään" ja sen jälkeen Operan Wandia.

• The Rat
        Täpinä kirjoitti:

Eihän kirjautuminen voi enää helpompaa olla.
        Kahteen laatikkoon naputtelet, tunnuksen ja
        salasanan.

Enpä näe täällä laatikoita. Tuossa on joku kirjaudu sisään -linkki, jonka takaa ne muistaakseni löytyvät. Ja sitten pitäisi muistaakin ne...

Oikein (tm) tehdyllä foorumilla sisäänkirjautuminen on automaattista, ellei erikseen kirjaudu ulos. Kävijät siis muistetaan. Teknisesti tämä on triviaalia (ja käyttäjille yleensä annetaan mahdollisuus jättää tämä toiminto käyttämättä).

Noo, missään nimessä on tuota käytä, nimimerkkiäni kun ei saa kirjattua (välilyönti). :)

• Kirjautumaton liero tässä
        The Rat kirjoitti:

Enpä näe täällä laatikoita. Tuossa on joku kirjaudu sisään -linkki, jonka takaa ne muistaakseni löytyvät. Ja sitten pitäisi muistaakin ne...

Oikein (tm) tehdyllä foorumilla sisäänkirjautuminen on automaattista, ellei erikseen kirjaudu ulos. Kävijät siis muistetaan. Teknisesti tämä on triviaalia (ja käyttäjille yleensä annetaan mahdollisuus jättää tämä toiminto käyttämättä).

Noo, missään nimessä on tuota käytä, nimimerkkiäni kun ei saa kirjattua (välilyönti). :)

Siis minä. Olen kyllä rekisteröitynyt, mutta en ole nyt kirjautunut.

Rekisteröityminen ja kirjautuminen on niin järjettömän helppoa että täytyy ihmetellä että jos herra The Rat ei noita toimenpiteitä hallitse, niin mistä riittää hänellä vakaa usko omaan tietäväisyyteensä esimerkiksi liikennekysymyksissä.

Jos The Rat nimeä ei saa rekisteröityä (?) niin kokeilepa jotain toista nimimerkkiä.

• The Rat
        Kirjautumaton liero tässä kirjoitti:

Siis minä. Olen kyllä rekisteröitynyt, mutta en ole nyt kirjautunut.

Rekisteröityminen ja kirjautuminen on niin järjettömän helppoa että täytyy ihmetellä että jos herra The Rat ei noita toimenpiteitä hallitse, niin mistä riittää hänellä vakaa usko omaan tietäväisyyteensä esimerkiksi liikennekysymyksissä.

Jos The Rat nimeä ei saa rekisteröityä (?) niin kokeilepa jotain toista nimimerkkiä.

Jos et saisi ajokorttia omalla nimelläsi, niin kokeilisitko jotakin toista?

En kai minä ala nimimerkkiä vaihtamaan vain sen takia että jollain kämäisellä suomi24-foorumilla ei hyväksytä välilyöntejä nimimerkeissä??? Hiljaista on. :)

Ja kyllä minä _osaan_ kirjautua tänne (olettaen että joku vakiosalasanoistani toimii). Kyse on siitä, etten viitsi. Helpompaa kirjoittaa se t-alas -yhdistelmä kuin alkaa etsiä hiirtä tässä vaiheessa.

Paska foorumi, mutta minkäs tekee.

• Kirjautuminen on äärettömän helppoa. Ainakin kun pistät asetuksen "muista salasana".

Kin kirjoitat reksteröityneenä, tarkistat vain galleriastasi, miten edellisenä päiväna väsyneenä, juovuksissa tai vaikka miten vain unohtaneena viestisi, näet miten kirjoituksiisi on vastattu. On meinaan kätevää.....

• Erkki Nimim

Sinä Tremens, tunnut olevan poikkeus tämän palstan "sinisten nimmareiden" käyttäjistä. Vaikutat ihan täysjärkiseltä.

• Erkki Nimim

Syyllistyin syntiin, jota itsekin vihaan. Nimittäin yleistämiseen. Kuten esim; nuoret kaahaa, vanhukset nysvää etc etc.

Onhan tällä pastalla tietysti paljon (tai ainakin jonkin verran )fiksuja rek. nimimerkkejä...

• misar
        Erkki Nimim kirjoitti:

Syyllistyin syntiin, jota itsekin vihaan. Nimittäin yleistämiseen. Kuten esim; nuoret kaahaa, vanhukset nysvää etc etc.

Onhan tällä pastalla tietysti paljon (tai ainakin jonkin verran )fiksuja rek. nimimerkkejä...

tosiaan kovin työlästä ole kirjautua sisään. Ja on monia saitteja mihin ei pääse kuin kirjautumalla. Kannatan ehdottomasti kirjautumisvelvoitetta tänne, samalla siivoutuisi useimmat epäasialliset kannanotot pois. Nyt huomaa tekstin laadusta, mikä ikäluokka niitä kirjoittaa.
        Kesän jatkoa !!!!

• Nimmarin Erkki
        misar kirjoitti:

tosiaan kovin työlästä ole kirjautua sisään. Ja on monia saitteja mihin ei pääse kuin kirjautumalla. Kannatan ehdottomasti kirjautumisvelvoitetta tänne, samalla siivoutuisi useimmat epäasialliset kannanotot pois. Nyt huomaa tekstin laadusta, mikä ikäluokka niitä kirjoittaa.
        Kesän jatkoa !!!!

Merkillinen motto löytyi galleriastasi...meni reippaasti hilseen yli.

• tremens
        Erkki Nimim kirjoitti:

Yleistykseen

Että olisin fiksu

aurinkoisia päiviä
        tremens

• kaipailet ?

Sehän on aivan lukijan korvien välissä mitä ja miltä osin näiden palstojen tarinoita ottaa vakavasti.

Näkeehän rekisteröitymistä vaativilta foorumeilta kuinka sisäänlämpiäviksi ja näivettyneiksi jutut sitten käyvät.

Näin lomakaudella kyllä huomaa että kaikkein mielikuvituksettomin väki täällä vain sanailee.

• ....puhut

Hei homonysväri, heitä voltti!

• tremens

Hyvät tavat ja sensuuriko ovat mielestäsi sama ?
        Sensuuri määrää ulkoa mistä saa kirjoitella, tässä oli kyse miten kirjoitella.

tremens

• tremens
        ....puhut kirjoitti:

Hei homonysväri, heitä voltti!

Joudun pahoittamaan mielesi, olen hetero

• läskimatti

Miten tämä liittyy liikenteeseen valopää!
      Vaikka oletkin asiallinen, ei tämä liity mitenkään liikenteeseen valopää.
      Voisitko itse mennä johonkin muuhun suomi 24:n chatti palveluun, jossa keskustellaan vain häiriköinistä chatissa, se olisi ainoa keino vaikuttaa asiaan.
      Tuomoinen voivotelu että häiriköinti chatissa on hirveetä, ei auta mitään.
      Tarpeeton viestisi liikenne keskusteluun on tässä:"Keskustelu" etiikka
      tremens 26.7.2007 klo 13.37

Tätä menoa täällä hetken katseltua, tulee väistämättä mieleen pari ajatusta.

Jos kaikkien pitäisi rekisteröidä nimimerkkinsä, tietäisi keskusteluketjuun osallistuvat.
      Koska suurin osa ei osaa käyttää nimimerkkiä, samassa ketjussa ollaan ensin herra "sitä mieltä.." hetken päästä "mä osaan "..

Toiseksi, eikö näitä häirköitä, joilla ei ole muuta asiaa kuin solvaaminen, saada pois palvelusta ?

hyvää jatkoa ja juttuja
      tremens

• tremens

Mielestäni liittyy keskusteluun liikenteestä.

En voivotellut häiriköinnistä, mielestäni vain oikea keskustelu kärsii kaikenmaailman " vatipää-huutelu kirjoituksista, kyllästyttäen monet palstaan, jotka ehkä muuten haluaisivat tärkeästä ja mielenkiintoisesta aiheesta jutella.

Ja valitsen itse mihin kirjoitan, vaikka pyydätkin minua poistumaan täältä.

tremens

post scriptum
        Tämä ei ole chatti

• tremens kirjoitti:

Mielestäni liittyy keskusteluun liikenteestä.

En voivotellut häiriköinnistä, mielestäni vain oikea keskustelu kärsii kaikenmaailman " vatipää-huutelu kirjoituksista, kyllästyttäen monet palstaan, jotka ehkä muuten haluaisivat tärkeästä ja mielenkiintoisesta aiheesta jutella.

Ja valitsen itse mihin kirjoitan, vaikka pyydätkin minua poistumaan täältä.

tremens

post scriptum
        Tämä ei ole chatti

Mainitsit tuon vatipää-huutelun...
        Tätä foorumia voisi verrata vaikkapa johonkin keskustelutilaisuutenn, jossa yleisö saa sanoa mielipiteensä pyytämällä puheenvuorona, nousemalla ylös ja esittelemällä itsensä. Jokainen saa kyllä halutessaan äänensä kuuluville.
        No nyt on niitä, jotka eivät jostakin syystä osaa tai halua toimia asiallisesti ja jotka yleisön joukosta huutelevat toisten puheenvuorojen päälle ja väliin just näitä vatipää-juttuja.
        Itse nämä huutelijat painavat päänsä alas, piiloutuvat yleisön joukkoon ja hihittelevät yksinään omalle "nokkeluudelleen"...

Itsensä esitellyt (siis rekisteröitynyt) henkilö saa siinä myönnetyssä puheenvuorossaan lausua mitä mileen tulee, jos uskaltaa ja katsoo asialliseksi - tai muuten tykkää revitellä, huoh...

• einovelisenisti

hellitä hellitä......

• tremens

en ymmärrä.. ?

niin tai jos jollain engtsin kilelellä nimimerkkiäni.. kokeile latinaa

tremens

• ihailet ja olet
        tremens kirjoitti:

en ymmärrä.. ?

niin tai jos jollain engtsin kilelellä nimimerkkiäni.. kokeile latinaa

tremens

TÄRKEÄ nimimerkistäsi ! Hoppaaaaaa....munkix.

Hellitä hellitä...

• tremens
        ihailet ja olet kirjoitti:

TÄRKEÄ nimimerkistäsi ! Hoppaaaaaa....munkix.

Hellitä hellitä...

Just joo

Ei osunut =)

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      50
      4154
    2. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      35
      1959
    3. Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.

Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj
      Maailman menoa
      153
      1346
    4. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      154
      1232
    5. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      42
      1024
    6. Miten suhtautuisit

jos saisit tietää, että kaivatullasi on kokkeliriippuvuus?
      Ikävä
      192
      992
    7. Sari Multala teki "riikkapurrat"

Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.
      Maailman menoa
      229
      976
    8. Sinut mies vain haluan

Olet kohtaloni. Kaikessa riipaisevassa rakkaudessa, sinä se olet. ❤️
      Ikävä
      80
      947
    9. Mitähän sä näit siinä akassa?

Älä nyt vain sen kanssa ala mitään.
      Ikävä
      55
      820
    10. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      122
      815
    Aihe