HUONOIN SUOMALAINEN ELOKUVA

PIIPON ANA

PANNAAS LAITTAEN KALLUPPIA HUONOIMMASTA SUOMALAISESTA LEFFASTA KAUTTA AIKOJEN:

KAKSIPÄISEN KOTKAN VARJOSSA (PEKKO KOIVUSALO)

78

7011

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • visa vinkasi

      Agentti 000 by Visa Mäkinen

      • Retku

        Siinä on niin paljon tahatonta komiikkaa,notta oksat pois,on niin huono notta on hyvä!


      • Elokuvissa käyneenä

        Kaverit meinas häipyä kesken elokuvan..kyllä ei ole huonompaa eteen tullut


      • Barbarossa
        Elokuvissa käyneenä kirjoitti:

        Kaverit meinas häipyä kesken elokuvan..kyllä ei ole huonompaa eteen tullut

        Tosi kaverit eivät jätä !


      • Anonyymi
        Retku kirjoitti:

        Siinä on niin paljon tahatonta komiikkaa,notta oksat pois,on niin huono notta on hyvä!

        Se on aikas surkea, mutta tosiaan jo sitä luokkaa, että ihan hyväkin tavallansa huonoutensa takia.
        Myös Yön saalistajat on huono, helvetin huono.
        Yritetty aikanaan matkia ja vääntää ihan tosissaan jenkkiactionia suomalaiseen muottiin ja lopputulos on surkea.
        Ponterosasta monet ovat sanoneet, että on huonoin suomileffa ikinä.
        Mutta sekin on jo niin huono, että on hyvä sen takai, jos vain katsoo tarpeeksi harvoin.


    • Retku

      Siis aivan paskaa!Mäkihyppääjä filmi missä ei mäkihyppyä ollut lainkaan.

      • hyvää päivää

        Tehdään kuuluisasta suomalaisesta mäkihyppääjästä elokuva, jossa about 1 mäkihyppy.
        Eiks kellään tuotannossa raksuttanu että tota joo...se mäkihyppy just tais olla aika oleellinen juttu Matin elämässä.


    • Maisteri

      Kemmojen PONTEROSA ja Mänttärin DIRLANDAA kyllä vetävät pohjat. Huonompia ei voi olla.

    • leffafani

      KYLLÄ TOLLA BUDJETILLA, MILLÄ MATTI TEHTIIN, NIIN OLISI PITÄNYT KUNNON ELOKUVA SAADA AIKAISEKSI, SIISPÄ SANON, ETTÄ MAAILMAN PASKIN ELOKUVA ON MATTI! HYI HITTO, ETTÄ HÄVETTÄÄ SE ELOKUVA, PILATTIIN KOKO HUIPPU-URHEILIJAN URA.

    • huonoimmat

      Ponterosa
      Valkoinen kaupunki
      Matti
      Tuntematon sotilas (uusi versio)

      • Ponterossa on helvetin hauska ja Toni Halmeen roolisuoritus on todella hyvä.

        Uusi Tuntematon jää kyllä alkuperäisen alle, mutta silti se on hyvä ja romaanille uskollinen elokuva.


    • joku

      Täältä tullaan elämä,ihan paska ja v...n omituinen!!

    • katsojasta riippuu

      Itse sanoisin, että joku Mollen: Maa on syntinen laulu tai Milka.
      Pohjanoteeraus on Uuno Turhapuron veli.

      • Maa on syntinen laulu ja Milka ovat 70-80- lukujen parasta kotimaista tuotantoa. Mollberg osaa ohjata hyvin ja onkin taltionut Mukan romaanit hyvin.


    • pxä

      Levottomat 3. Kyllä ne pari ekaa vielä jotenkuten kesti mutta tämä oli taskulaskimella ohjattu rahastustekele, karseasti näytelty ja tuhoon tuomittava hirvitys.

      Ponterosa. Huonosti kirjoitettu ja toteutettu eikä mitenkään hauska.

      Star Wreck - in the Pirkinning. Se on vaan niin huonosti näytelty että sattuu. Sivuosat vielä jotenkin kestää mutta itse Pirk on niin yliampuvan vastenmielinen hahmo että ekan kolmanneksen jälkeen toivoin että joku sen tappaisi pois kuleksimasta (yleensähän päähenkilön puolella olisi katsojan nimenomaan tarkoitus olla). Jos tämmöinen lopputulos olisi syntynyt säätiön tuella ja nimekkäiden ammattilaisten sorvaamana niin vastaanotto olisi ollut tismalleen päinvastainen. Suomen elokuvahistorian suurin huijaus.

      Hymypoika. Siitä tuli niin v*un ahdistunut olo. Ja tämä "hei, nyt tulee rohkea elokuva seksistä" -meininki alkaa väsyttää.

    • Annan_Ylen

      Tango Kabaree

      Pääosissa: Aira Samulin

      Ei kiitos ei.

      • Nauhoittaja1

        Osti kirpparilta kasetin eurolla tai jotain.Nauhotin heti päälle,menetin elokuvanautinnon...


      • Nimetön

        "Fakta homma", pääosissa (kuten vastaavassa sarjassakin) Eija Vilpas, Riitta Havukainen ja ne kaksi aivan suunnattoman ääliötä äijää, nimiään en muista! Yhdellä sanalla kuvattuna JÄRKYTTÄVÄ!!! Yks tuttuni, joka oli täys "Fakta homma"-fanaatikko ja jumaloi just tollaista puujalkahuumoria, pakotti kerran katsomaan. Se puoltoista tuntia oli kuin olis istunut Inkvisition piinapenkissä!! Huonoin IKINÄ näkemäni elokuva!!!

        Hyvänä kakkosena tulee toinen aivan yhtä ääliömäinen "Lentävät luupäät", pääosissa sekoilevat mm. Loiri, Spede Pasanen ja Riitta Väisänen. Taisi tulla telkusta noin vuosi takaperin...


    • Ehdottomasti

      Kaarlo Kortelaisen v. 1988 ohjaama elokuva: Makkarakalakeittoa, sano Tympee Huttunen.

    • MML

      NÄIN SEN LEFFASSA JA KYLLÄ SE OLI HIRVEÄ

    • EinomiesporkkaK.

      Leffan juoni on täysin tyhjänpäiväinen, hahmot hengettömiä, käsikirjoitus on baarin looshissa kirjoitettu lounastauolla ja Aku Louhimiehen piti vain tehdä leffa kun sillä ei ollut muuta tekemistä. Tollasta jälkee sit tulee...Mua itkettää tommoset elokuvat. Jos meinaatte tappaa itsenne niin tää on hyvä leffa just ennen sitä.

    • ??????????

      Viesteistänne saa sen käsityksen, että olette kuitenkin katsoneet nuo elokuvat. Miksi? Jokainen elokuva, jonka olen viitsinyt katsoa kokonaan on ollut ainakin keskinkertainen. Esimerkiksi kaksipäisen kotkan varjossa olen katsonut vain vähän alkua. Jos huomaan, että elokuva on huono lopetan sen kesken. Olen lähtenyt myös teatterista kesken elokuvan pois.

      • Sinnikäs katsoja

        Tuosta kommentistasi:

        "Jos huomaan, että elokuva on huono lopetan sen kesken."

        Tiedät varmaan elokuvanharrastajana, että 27. minuutilla klassisen elokuvateorian mukaisesti tapahtuu "kiinnostava käänne", joten kannattaa ainakin kärsiä 30 minuuttia surkeaa leffaa, koska joskus tulee melkoisia yllätyksiä. En ole IKINÄ jättänyt elokuvan katselua kesken ja olen sentään AIKA paljon niitä nähnyt. Se on ihan periaatekysymuys, että kesken en jätä, vaikka tuntuisi kuinka surkealta tahansa (en tiedä oletko nainen vai mies, mutta jos olet nainen niin kuvittele tilanne, että makaan miehesi kanssa ja seksi on huonoa; tuuppaatko miehen kesken pois...? - ei tarvitse vastata).

        Joskus todella pitkästyttävä ja jopa julma leffa voi osoittautua jopa mestariteokseksi. Olen yllättynyt monesti, yhtä monta kertaa kun olen pettynyt kun mukavasti alkanut leffa on lässähtänyt loppua kohden.

        Sitä paitsi yksi hyvän elokuvan tunnusmerkkejä on se, että alku ja loppu synkronisoituvat. Sama se on kirjaa lukiessa (tosin tunnustan että olen jättänyt monta kirjaa kesken, leffa kestää kuitenkin vain pari tuntia, joten sen jaksaa katsoa loppuun; jos tulee kamalia kohtauksia niin silmät kiinni, mutta urheasti vaan. Sitä paitsi huonoistakin elokuvista on mukava joskus jutella vaikkei ne samalla tavalla kirvoita keskusteluun kuin hyvät elokuvat.


      • Anteeksi, anteeksi.
        Sinnikäs katsoja kirjoitti:

        Tuosta kommentistasi:

        "Jos huomaan, että elokuva on huono lopetan sen kesken."

        Tiedät varmaan elokuvanharrastajana, että 27. minuutilla klassisen elokuvateorian mukaisesti tapahtuu "kiinnostava käänne", joten kannattaa ainakin kärsiä 30 minuuttia surkeaa leffaa, koska joskus tulee melkoisia yllätyksiä. En ole IKINÄ jättänyt elokuvan katselua kesken ja olen sentään AIKA paljon niitä nähnyt. Se on ihan periaatekysymuys, että kesken en jätä, vaikka tuntuisi kuinka surkealta tahansa (en tiedä oletko nainen vai mies, mutta jos olet nainen niin kuvittele tilanne, että makaan miehesi kanssa ja seksi on huonoa; tuuppaatko miehen kesken pois...? - ei tarvitse vastata).

        Joskus todella pitkästyttävä ja jopa julma leffa voi osoittautua jopa mestariteokseksi. Olen yllättynyt monesti, yhtä monta kertaa kun olen pettynyt kun mukavasti alkanut leffa on lässähtänyt loppua kohden.

        Sitä paitsi yksi hyvän elokuvan tunnusmerkkejä on se, että alku ja loppu synkronisoituvat. Sama se on kirjaa lukiessa (tosin tunnustan että olen jättänyt monta kirjaa kesken, leffa kestää kuitenkin vain pari tuntia, joten sen jaksaa katsoa loppuun; jos tulee kamalia kohtauksia niin silmät kiinni, mutta urheasti vaan. Sitä paitsi huonoistakin elokuvista on mukava joskus jutella vaikkei ne samalla tavalla kirvoita keskusteluun kuin hyvät elokuvat.

        Niitä tekstini lukihäiriöni kanssa vilisee valtoimenaan mutta tuo on minun korjattava:

        jos olet nainen niin kuvittele tilanne, että makaan miehesi kanssa ja seksi on huonoa; tuuppaatko miehen kesken pois...?

        Tarkoitan, että "MAKAAT miehesi kanssa... huh, siis sinä omasi, minä omani, voi hemmetti tuliko tuossa freudilaista lipsahdusta mitä lienen miettinyt.

        Se siitä.


    • dasdasdas

      ihan mikä vaan.

    • elokuvat

      Miksei kukaan ole maininnut vielä Lauri Törhösen elokuvia. Niistä usempi on huonompi kuin Visa Mäkisen tekeleet. Vai?

      • elokuva

        nimeltä vapaa duunari! Rohkenen väittää että siitä se ei enää huonone elokuva! Aika hanurista on myös jäniksen vuosi.


      • prohvessori

        Törhösen rainat on ihan pohjanoteeraus. Olen lähtenyt kaikista pois ennen loppua. Niihin verrattuna Visa Mäkinen on kansainvälisen tason tekijä.


    • Nimetön

      Juuri MTV3:n näyttämä halpis-elokuva "Saatanan radikaalit" (ohjaus Spede Pasanen ym, 1971).
      http://www.telkku.com/tiedot?oid=2008072615302
      Älytöntä koheltamista. Saattoi naurattaa vielä 30 vuotta sitten, mutta ei enää. Halpis-elokuva tarkoittanee sitä, että viihdearvo markkaa kohtuullinen oli ehkä melkoinen, mutta hyvää tästä ei saa millään. Spede teki kyllä ihan kohttuullisen hyviäkin elokuvia, mutta tämä on pohjanoteeraus.

      • leffavalinta.

        Ponterosa-elokuva oli kyllä kieltämättä aika erikoinen.


    • ][

      Levottomat
      Levottomat 3

      • commenttttt

        ..nimeltä "Levottomat - kun mikään ei riitä".
        Tuli kieltämättä aikas levoton olo.
        Ja alko tämä elokuva riittämään.


      • commenttttt kirjoitti:

        ..nimeltä "Levottomat - kun mikään ei riitä".
        Tuli kieltämättä aikas levoton olo.
        Ja alko tämä elokuva riittämään.

        Seitsemän veljestä.


    • whx

      Kaunista kuvaa ilman sisältöä. Roolit ja motiivit perseellään.

      • arrrgggg

        Muukalainen. En ole sitten yhtä puuduttavaan ja tylsään leffaan ennen törmännyt. Katsoin sen isän kanssa ja olin monta kertaa valmis lopettaa sen katsomisen, mutta isä sanoin kokoajan "kyllä siinä varmaan kohta jotain tapahtuu".. VOIN KERTOA! EI TAPAHTUNUT! Surkein leffa kotimaisista ehdottomasti. Hyvin harvoin olen elokuvaa katsoessani jättänyt sen kesken, mutta pakko myöntää, että kuin 105 minuuttiin ei tapahdu siis YHTÄÄN MITÄÄN niin kyllä siinä on vähän jo pinna kireällä.


    • Mies itsekin

      Miehen työ.

      • Ulkosuomalainennn

        PAHA MAA!!!! Aku Louhimiehen leffat ovat jo ihan sairaita!!
        ja Muukalainen myös ihan KAMALA leffa!

        Kuka ihme on kirjoittanut nuo tarinat??? joku häiriintynytkö??
        " onko suomalaiset oikeasti tuollaisia??? " kysyvät naapurit sitten minulta seuraava päivä ....

        Ulkosuomalainen sai TAAS hävetä silmät päästä, kun yleensä jokaisessa suomi-leffassta saa sellaisen vaikutuksen, että suomalaiset ovat kaikki hulluja synkkiä sekopää tynneköyhää kansaa.
        eivätkä halua tai, eivät vaan osaa kommunikoida normaalisti.
        Ja Muukalainen leffa idem dito! tosi ihan HIRVEä!!!!!

        HARMI että aika monet suomalaiset ohjaajat, tai kuka tahansa joka noita idioottimaisia filmejä keksii, haluaa antaa suomesta ja suomalaisista noin oudon ja idioottimaisen vaikutelman ulkomaille.

        HARMIIIII!!!!!!


      • äööööööööööö
        Ulkosuomalainennn kirjoitti:

        PAHA MAA!!!! Aku Louhimiehen leffat ovat jo ihan sairaita!!
        ja Muukalainen myös ihan KAMALA leffa!

        Kuka ihme on kirjoittanut nuo tarinat??? joku häiriintynytkö??
        " onko suomalaiset oikeasti tuollaisia??? " kysyvät naapurit sitten minulta seuraava päivä ....

        Ulkosuomalainen sai TAAS hävetä silmät päästä, kun yleensä jokaisessa suomi-leffassta saa sellaisen vaikutuksen, että suomalaiset ovat kaikki hulluja synkkiä sekopää tynneköyhää kansaa.
        eivätkä halua tai, eivät vaan osaa kommunikoida normaalisti.
        Ja Muukalainen leffa idem dito! tosi ihan HIRVEä!!!!!

        HARMI että aika monet suomalaiset ohjaajat, tai kuka tahansa joka noita idioottimaisia filmejä keksii, haluaa antaa suomesta ja suomalaisista noin oudon ja idioottimaisen vaikutelman ulkomaille.

        HARMIIIII!!!!!!

        mikä tahansa koivusalon tekele


      • -z-
        äööööööööööö kirjoitti:

        mikä tahansa koivusalon tekele

        Mikä tahansa Louhimiehen tekele.


      • -z- kirjoitti:

        Mikä tahansa Louhimiehen tekele.

        Surkein on ylivoimaisesti Timo Koivusalon Täällä Pohjantähden alla. Huonot näyttelijät, huono ohjaus, huono kuvaus ja huono käsikirjoitus (kirja on todella upeaa luettavaa).

        Koivusalo on suomen huonoin ohjaaja (tosin Kulkuri ja Joutsen on yksi parhaita elokuvia).


    • Avibarmacabi

      Hymyilevä mies. Yksi näyttelijä on pedof iili

    • raidatkelassa

      Pekko aikamiespoika. No sori nyt ohjaajalle joka vissiin itse näytteli Pekon roolin kun kyllä se välillä joku juttu naurattikin, en nyt muista vaan jotain huonompaa.. sorisori. No Törhösen se joku 80luvun glitteri leffakin oliko joku bilettäjät vai mikä ihme oli niin vähän on jäykkiä kohtia kyllä siinä leffassa .. On se ensimmäinen Röllikin muistaakseni vähän tönkköä menoa mutta myöhemmin ne siinä sarjassa paranivat. muistaakseni näin sen mustan näyttelijän Mannerheimin leffassa niin eikö sen muistaakseni ollut muutettu kokonaan joksikin vain ystävyydestä kertovaksi yleisleffaksi? joten nimen olisi voinut vaikka muuttaa muuksi joten sen leffan nimi oli jotenkin ainakin outo! ..( oikeastihan se tyyppi oli aika kai irrogantti eikä mikään ehkä erityisen ystävällinen? ). Jörkän eli J. Donnerin roolisuoritus apteekkarina joka jörnii ei ole näyttelijänä kovin hyvä? ja leffa oli muutenkin ehkä niin mieleenpainumaton etten siitä ehkä 60 luvun leffasta juuri mitään muuta muistakaan että ei ole varmaan kummoinen leffa kokonaisuutena.Ikävän paljon tulee leffoja mieleen jossa joku osa ei oikein toimi eli sotaleffat on usein turhan pitkiä.

    • Lifeontheline

      Mitenkäs kukaan ei ole vielä maininnut Ben Kamraksen Life on the line elokuvaa vuodelta 1995! Siinä vasta elokuva, niin huono että muuttuu oikeastaan jo hyväksi!

    • Nähtyon

      Armi elää. Armi Ratian elämästä olisi saatu taitavissa käsissä erinomainen elokuva, mutta seniili Donner sai aikaan täysin juostenkustun rainan, jota on rasittava katsoa. Lukekaa mieluummin Armi Ratian elämäkertakirjoja.

      https://fi.wikipedia.org/wiki/Armi_elää!

    • Anonyymi

      Mänttärin Mestari on todellista kuraa toista tuntia. Ei edes muutoin loistava Kari Väänänen pysty pelastamaan tätä hirveän sensaatiohakuista leffaa.

      Nuorna miehenä olin elokuvissa tämän katsomassa, ja ainoa plussa tuli naispääosan esittäjälle Eeva-Maria Mutkalle joka oli siihen aikaan ehkä kaunein nainen jonka olin missään milloinkaan nähnyt ja teki ihan OK:n näyttelijäsuorituksenkin.

    • Anonyymi

      Luokkakokous

      Todella väsynyt ja laiskasti käsikirjoitettu leffa samoilla vanhoilla naamoilla ja alapää huumorilla. Ehkä tästä yritettiin saada jotain American pie henkistä, mutta metsään meni ja ryminällä.

    • Anonyymi

      Rakkaita suomalaisia on kourallinen, ja paskaa on kuin meren mutaa. Kahdeksan surmanluotia ja muutama Palmu.

    • Anonyymi

      Vaihtoehtoja on noin tuhat.

    • Anonyymi

      Pölösen Ralliraita

      • Anonyymi

        Samaa mieltä


    • Anonyymi

      Voisi paremmin kysyä hyvää suomalaista elokuvaa. Onko niitä? Ei ole.

    • Anonyymi

      paskimmat leffat
      1. Starwreck
      2. Jade soturi
      3. Sauna
      4. koko Speden tuotanto
      5. Pekko aikamiespoika.

      paras suomalainen leffa: Leningrad cowboys go to USA

    • Anonyymi

      Nää kaikki uudet versiot hyvistä leffoista ( tuntematon sotilas, täällä pohjantähden alla ym)

      Sitten kaikki ne joissa kierrätetään jatkuvasti niitä samoja naamoja : Hirviniemi, Hedberg,Kuustonen, Nieminen ,Linnomaa jne. Eivät edes ole hyviä näyttelijöitä. Sitten noiden tähdittämät leffat saa hyvät arvostelut, vaan sen takia että nää "suosikit" on siellä ilveilemässä. Ei väliä vaikka leffo ois kuinka paska, pääasia että Hirviniemie ja Hedberg heittää paskaa läppää ja leikkii näyttelijöitä.

      • Anonyymi

        Totta.. Ainakin noi luokkakokousleffat täyttä p... aaaa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta.. Ainakin noi luokkakokousleffat täyttä p... aaaa...

        Luokkakokous ja sen jatko-osa oli kyllä jotain niin järkkyä kuraa että oksat pois. Ja tietysti tästä paskasta pitää vielä valella kolmaskin leffa.

        Mikään noissa leffoissa ei ollut hauskaa ja kaikki ideat lainattu useita kertoja kierrätetyistä jämävitseistä. Juoni myös aivan olematon ja pyöri alapää juttujen voimalla eteenpäin. Hahmot olivat tyhmiä ja ärsyttäviä.


    • Anonyymi

      KÄVIN KATTOO AIKANAAN ELOKUVAN PAHA MAA JA LÄHDIN KESKEN POIS
      LEVOTTOMAT 2000 < LAURA MALMIVAARA OLI MUN INHOKKI SILLOIN

    • Anonyymi

      Luokkakokous elokuvat ovat esimerkki komediasta joka suututtaa vaikka tarkoitus on varmaan naurattaa. Tuhanteen kertaan käytetyt kliseet, eikä riitä se, että marssitetaan tukku turhia julkkiksia vääntelemään naamaansa. Julkkiksia vilisee elokuvissa homman teki aikanaan Spede Pasanen sata kertaa paremmin ja tyylikkäämmin.

      Samalla nousee esimerkiksi paljon haukutun porilaisen Visa Mäkisen arvo ihan uudelle tasolle. Kun tehdään kreisiä puskafarssia, niin sen taidon Visa Mäkinen hallitsi mainettaan paljon paremmin.

    • Anonyymi

      Juoppohullun päiväkirja!

      Käsittämätöntä sontaa ja huonoudessaan voittaa jopa noi luokkakokouksetkin.


      Huonot näyttelijät, paska dialogi ja siinä ei oikeastaan tehdä mitään muuta kuin huudetaan, potkitaan ja hakataan ja riidellään. Juoni ei etene mihinkään eikä minkäänlaista kehitystä tapahtu suuntaan eikä toiseen.Hahmot eivät ole millään lailla uskottavia ja elokuvan lopusta oikein huokuu alkoholimyönteisyys ja se miten hauskaa viinan juonti , alkoholiongelmat ja sekoilut ovat.

      • Anonyymi

        Spede oli niin tosikko ja umpikiero savolainen, että "raivotessaankin" valitettavasti "tuhosi" vain yhden elokuvansa kopion, kun oli ensin kutsunut lehtikuvaajan paikalle.
        Mitään emme olisi menettäneet, vaikka ukko olisi heittänyt kerralla juhannuskokkoon koko tuotantonsa - ensimmäiseksi kaikki turhapurot. Ne tosin eivät ole edes leffoja (paitsi ehkä vain speden itsensä mielestä), vaan keinotekoisesti venytetty kokoelma sketsejä. Olen huono kriitikko, koska vain yhden olen jaksanut katsoa hädin tuskin loppuun nyt tv:stä 2010-luvulla.
        Olenko menettänyt jotakin?? EN.
        Olin saada ihottuman jo tuosta yhdestä pätkästä heti, kun alkoi kuulua kuvottava tekonauru eh-eh-eh-eh-eh.... Kamalaa.


    • Anonyymi

      Spedestä sen verran että olen edellisen kanssa samaa mieltä: Jos olisi tuhionnut koko tuotantonsa, ei menetys olisi ollut kovinkaan merkittävää. Asiasta kun tehtiin iso numero ja eihän tuo ihme ollut ettei elokuvasäätiö voinut tukea noin paskaa elokuvaa mitä spede tarjosi ja mihin haki aikoinaan rahoituksia. Olisi vain pysynyt keksijänä tai vastaavaa, mutta mutta suureksi elokuvamieheksi hänestä ei ollut. Huonoimpaan elokuvaan on vaikea vastata koska lähes kaikki kotimaiset elokuvat ovat toinen toistaan huonoimpia. Aloittaen aina elokuvan kulta-ajoista lähtien -30-luvulla SF-studion aikaan ja perustamisen jälkeen. Kuin liukuhuhnalta ilmestyi toinen toistaan surkeimpia elokuvia ja kun rahaa oli millä tehdä ja SF-studion kassa oli miltei pohjaton, oli varaa tehdä huonoja ja vielä huonoimpia elokuvia koko studion olemassaolon aikana 30-60-luvulla. Tästä poikkeuksina vain mieleen tulevat Tuntematon sotilas ja Komisario Palmu-elokuvat.

      Muita hirveitä tekeleitä on jo mainittu Juoppohullun päiväkirja, Kuutamosonaatit, Körmyt ja se 000-agenttiparodia, mikä lie. Luokkakokous ja viimeistään nyt Renny Harlin pilasi lähes maineensa ohjaamalla tälle elokuvalle kolmannen osan. Eikä ole edes pienintäkään mielenkiintoa sitä nähdä.

      Hyvää suomalaista elokuvaa on vaikea löytää koska sellaista ei ole ja jonka kohdalla voisi todeta "olipas viihdyttävä ja hyvä suomalaiseksi elokuvaksi". Sellaista ei ole vielä koko 2000-luvulla tullut vastaan.

    • Anonyymi

      Se mieletön remppa ja koko Kuustos Hedberg klaanin tuotanto. Ja kaikki missä on Hirviniemi, ai niin ja ehkä se pahin "Teit meistä kauniin".

      • Anonyymi

        Toki Teuvo Tulion viimeiseksi jäänyt ''Sensuela'' kuuluu kehnoimpien kastiin toteutukseltaan. Mitä lie lähes 60-vuotiaan Teukan päässä liikkunut ideoidessaan filkkaa?
        Jonkinlaisena eroottisen elokuvan suomalaisena kummajaisena se päihittää paneskelukohtauksien paljasteluillaan jopa Donnerin jörnimiset. Dramatiikka muuttuu monin paikoin komediaksi mm. heti alkumetreiltä, jossa pahvikoppi esittää saksalaisen pommikoneen cockpittiä. Kop-kop-kop . . .
        Ihailen aina taitoa, jolla natsipilotti saa pidettyä koppalakin päässään vielä maahan putoamisensa jälkeen.


    • Anonyymi

      TOP5
      1. PAHA MAA IHAN SHAISSEA
      2. INSIDERS L TÖRHÖNEN NÄHNY TELKASTA
      3. LEVOTTOMAT V 2000 YAH EN IKINA OO DIGANNU LAURA MALMIVAARAA
      4. SALKKARIEN POHJALTA TEHTY LEFFA ROSKAA
      5. NO NOITA ON

    • Anonyymi

      Viimeiset
      - v mitä p:aa

    • Anonyymi

      Fingerpori, Luokkakokous 3, Kuutamosonaatti, Juoppohullun päiväkirja, onhan näitä ja paljon. Mutta nämä ei mene edes huonona vitsinä.

    • Anonyymi

      Jotkut pitävät paljon Martti Ijäksen 80-luvun tv-elokuvista kuten Painija ja Katsastus. En ole ymmärtänyt niitä koskaan. Tekotaiteellista mesoamista ja kurassa rypemistä vailla edes välttävää juonta.

    • Anonyymi

      Mm. Jalmari Helanderin ja Taneli Mustosen elokuvat ovat niin kauhean pateettisia aikuispoikafilmejä, että niille ei voi olla nauramatta, vaikka se ei kai ole ollut tekijöiden tarkoitus.

    • Anonyymi

      Huonoa kotivideota muistuttava elokuva "Hetki lyö" on yksi säälittävimmistä. Palkinnot sadismilla mehevöitetyistä aiemmista elokuvista ovat nostaneet ohjaajan nihilismin huippuunsa ja se näkyy. Ylistävät arviot tulevat samasta laarista ja Suomen kokoisessa maassa tietenkin toimittajakavereilta, kuten on tapana

    • Anonyymi

      Kaikki turhapurot ovat todella ala-arvoisia tekeleitä.

      • Anonyymi

        Itse taidat olla turha tekele.
        Mutta jos olet Paha Maa elokuvan katsonut niin siinä vasta turha tekele on. Narkkari rakkautta.


    • Anonyymi

      Metsurin tarina on yksi oudoimmista ja huonommista kotimaisista. On muutamia muitakin todella outoja ja turhia elokuvia. Vanhat suomifilmitkin ihan kamalia.
      Ihan kuin lasten tekemiä. Lapsellisia ja teatraalisia, noloja. Miten käsikirjoittajat ja ohjaajat olivatkin silloin niin lapsellisia. Näyttelijätkin suostuivat olemaan lähes pellejä rooleissaan, vaikka oli muka vakavistakin rooleista kyse. Tosin harvinaista, mutta siihen aikaan on tehty joitakin asiallisiakin suomifilmejä. Sellaisia joissa ei hienostella ja snobbailla teatraalisesti. Huvittavinta suomifilmeissä oli ne hienot rouvat, joilla oli kesäiset sandaalikorkokengät ja yllään, kesälläkin ne muhkeat turkit ja voi ei, ne ilmeet ja se puheen papatus ja karmea kimeä ääni.
      Huvittavia oli ne elokuvien miehetkin, jotka liikkuivat, pitkin askelin harppoen ja aina kaikkialla yo.lakki päässään.

      • Anonyymi

        Metsurin tarina muuten on ihan helvetin outo tekele. Kävin sen vielä teatterissa katsomassa ja oli kyllä ihan hukkaan heitettyä aikaa ja rahaa.
        Vanhat suomifilmit ovat useimmat myöskin aika surkeita. Mutta no, ehkä ajan henki on ollut ihan eri kuin nykyään.


    • Anonyymi

      Vares - yksityisetsivä on ainakin huonoimpia. Tuli juuri telkasta ja käänsin kanavalle. Luulin että kyseessä oli joku Vintiöiden sketsi kun Hietalahti ölisi jotain typerää olemattomine näyttelijänkykyineen. Pian olikin jo Pääkkönen sössöttämässä. Piti katsoa että mikä helvetti tämä oikein on. Huh huh. Todella amatöörimäinen ja nolo tekele.

    • Anonyymi

      Mikä tahansa 1950-luvun lopulla tai 1960-luvun alkupuolella tehty elokuva jossa musiikkina soitetaan huonoa jatsia ja joku pääosan esittäjistä saa sanoa toiselle pääosan esittäjälle repliikin: "Äsh, älä viitsi olla tylsä."

    • Anonyymi

      Metsurin tarina on kuin huono jäljitelmä 70-luvun lopun suomalaisista taide-elokuvista. Epäuskottava ja samalla pinnallinen. Näyttelijät usein pökkelömäisiä.

      • Anonyymi

        Ehkä tehoaa "Pohjoista eksotiikkaa" kaipaavaan keski- tai etelä-eurooppalaiseen.


    • Anonyymi

      Tähän on nyt helppo vastata. Valitettavasti. Huonoin on uusi versio Speden elokuvasta HIRTTÄMÄTTÖMÄT. Netflixin kautta kyseinen tuotos saa kuitenkin laajaa näkyvyyttä maailmalla. Visuaalinen puoli kyllä kunnossa, mutta elokuvana aivan käsittämätön rimanalitus. Joskus huonot elokuvat ovat niin huonoja, että niissä voi nähdä jotain hyvääkin, mutta ei tässä tapauksessa.

    • Anonyymi

      HÄRMÄ.
      Voihan rähmä.
      O M G !!!!
      Koko filmin ajan ärsytti naurettavat ja jatkuvat ja jatkuvat lähikuvat. Niin läheltä kuvattu ettei koko naama edes mahtunut kuvaan.
      Naurettavan yliampuvaa väkivaltaa. Ei ollut uskottavaa. Voi kauheeta kun oli yritetty niin kovasti.
      Vuoropuhelut kylmää töksähtelevää ja luonnotonta. Pakolliset naurettavat eroottiset kohtaukset.
      Tilkasen tukka ja leukaperät oli kuin juuri kauneussalongista kotiutunut. HALOO!!
      Samoin "Ainon" auki liihottavat juuri föönäystuolista palanneet hiukset.

      Filmi oli täynnä virheellisiä asioita mitkä häiritsivät itse elokuvan juonta. Kuten esim. että kamera huojui kuin kuvaaja olisi ollut kännissä.

      Ainoat plussapisteet sai maalaistalon neliöpiha ja Tilkaset siniset silmät.

      Karmea pettymys koko filmi. Kun ei osata mutta on pakko tehdä. Vähän kuin nää koivusalonkin tekeleet.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1641
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1299
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1295
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1287
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1263
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1244
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1220
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1180
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      Hämähäkit, kotilot ja hyönteiset
      1
      1156
    Aihe