mistä teitäää kuoleeko potter??

*sini*

mistä te tiedätte että potter kuolee??

36

7148

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ginnyW

      ME OLLAAN LUETTU SE KIRJA

      • Nimetön

        Kiitos tiedosta! :) Onko se susta hyväkin?


      • barca-fani

        Miten voit olla niin varma Harryn kuolemasta?
        kirjassa lukee: "he saw the mouth move and a flash of green light, and everything was gone". Tämän jälkeen Harry tapaa Dumbledoren, ja minusta tämä oli kun jossain unessa. Tässä luvussa D myös sanoo että harry ei taida olla kuollut. Ja mitä
        viimeinen luku sitten tarkoittaa, jos Harry on muka kuollut? Hänellä on 3 lasta ja niin edelleen, 19 vuotta myöhemmin.. Olenko minä vain ymmärtänyt kaiken väärin, vai osaako joku selittää minulle tämän "Harryn kuoleman"??


      • Marjutska00
        barca-fani kirjoitti:

        Miten voit olla niin varma Harryn kuolemasta?
        kirjassa lukee: "he saw the mouth move and a flash of green light, and everything was gone". Tämän jälkeen Harry tapaa Dumbledoren, ja minusta tämä oli kun jossain unessa. Tässä luvussa D myös sanoo että harry ei taida olla kuollut. Ja mitä
        viimeinen luku sitten tarkoittaa, jos Harry on muka kuollut? Hänellä on 3 lasta ja niin edelleen, 19 vuotta myöhemmin.. Olenko minä vain ymmärtänyt kaiken väärin, vai osaako joku selittää minulle tämän "Harryn kuoleman"??

        ...Voldemort ei tappanu Harrya, vaan tappoi sen hirnykin, joka oli osa Harrya, joka meni Harryyn "vahingossa" ko V tappoi Lilyn ja Jamesin. Harry luuli kuolleensa, sillä ei tiennyt tästä hirnykistä. Harryn mennessa "kuolemaan" muiden puolesta saivat Harryn apuna taistelleet saman suojan ko Harry sai äidiltään aikoinaan.

        Näin ainaki mie käsitin.

        Niin, ja V tappo sen hirnykin vahingossa, koska ei tienny siitä.

        (älkää tappako, jos olin väärässä :D)


      • ginnyW
        Nimetön kirjoitti:

        Kiitos tiedosta! :) Onko se susta hyväkin?

        nii kuten jo aikasemmis HP viestiketjuis oon johonki kirjottanu, et se on parhaimpia kirjoja maailmassa Musteloitsun, Ronja Ryövärintyttären, Lokki Joonatanin ja Darren Shanien muassa


      • ginnyW
        barca-fani kirjoitti:

        Miten voit olla niin varma Harryn kuolemasta?
        kirjassa lukee: "he saw the mouth move and a flash of green light, and everything was gone". Tämän jälkeen Harry tapaa Dumbledoren, ja minusta tämä oli kun jossain unessa. Tässä luvussa D myös sanoo että harry ei taida olla kuollut. Ja mitä
        viimeinen luku sitten tarkoittaa, jos Harry on muka kuollut? Hänellä on 3 lasta ja niin edelleen, 19 vuotta myöhemmin.. Olenko minä vain ymmärtänyt kaiken väärin, vai osaako joku selittää minulle tämän "Harryn kuoleman"??

        oli Hallowseista se kivi, joka pysty palauttaa kuolleet eloon, ja kuten Dumbledore sanoi Harrylle lopussa, Harrysta oli tullut todellinen Kuoleman herra (Hallowseissa oli kyse juuri siitä). Ja Harry ei aluksi tahtonutkaan edes palata, niin turvallista ja rauhallista "rajapaikalla", tai miten sitä King Crossin asemaa kuvailisi, mihin Harry joutui vihreän loitsun osuessa häneen...


      • -s-
        ginnyW kirjoitti:

        oli Hallowseista se kivi, joka pysty palauttaa kuolleet eloon, ja kuten Dumbledore sanoi Harrylle lopussa, Harrysta oli tullut todellinen Kuoleman herra (Hallowseissa oli kyse juuri siitä). Ja Harry ei aluksi tahtonutkaan edes palata, niin turvallista ja rauhallista "rajapaikalla", tai miten sitä King Crossin asemaa kuvailisi, mihin Harry joutui vihreän loitsun osuessa häneen...

        Osaatteko te ihmiset englantia?!

        Harry ei kuollut, koska Voldemort ei voinut tappaa Harrya niin kauan kun itse oli elossa. Voldemortin elämä riippui Harrysta, koska Volde oli taikonut ruumiinsa eloon yhtenä ainesosanaan Harryn veri ja Harryn veri suojelee Harrya äidin kuoleman takia. Niinpä Volde oli täysin kykenemätön tappamaan Harrya. Oman sielunkappaleensa Volde kuitenkin tappoi Harryn sisältä. Deathly Hallowseilla ei ollut mitään tekemistä Harryn kuolleista heräämisen kanssa. Kivi antoi Harrylle ainoastaan rohkeutta kohdata kuolema (jonka hän siis voitti Volden typerän virheen vuoksi).

        Harry ei siis kuollut, ainoastaan Volden sielunkappale. Ja lopulta itse Volde.


      • ginnyW
        -s- kirjoitti:

        Osaatteko te ihmiset englantia?!

        Harry ei kuollut, koska Voldemort ei voinut tappaa Harrya niin kauan kun itse oli elossa. Voldemortin elämä riippui Harrysta, koska Volde oli taikonut ruumiinsa eloon yhtenä ainesosanaan Harryn veri ja Harryn veri suojelee Harrya äidin kuoleman takia. Niinpä Volde oli täysin kykenemätön tappamaan Harrya. Oman sielunkappaleensa Volde kuitenkin tappoi Harryn sisältä. Deathly Hallowseilla ei ollut mitään tekemistä Harryn kuolleista heräämisen kanssa. Kivi antoi Harrylle ainoastaan rohkeutta kohdata kuolema (jonka hän siis voitti Volden typerän virheen vuoksi).

        Harry ei siis kuollut, ainoastaan Volden sielunkappale. Ja lopulta itse Volde.

        osaan kyllä ihan hyvin!
        Harry kuoli, usko mitä uskot itte. Se hirnyrkki (sun sielunkappalees) pysty kuolemaan vaan siten, että Harrykin kuolisi, eli Voldemortin pysty taappaa tappamalla ensin Harryn. Ja Harry nousi kuolleista Dumbledoren jättämän kiven avulla. Niin siellä kirjassa lukee, usko tai älä...


      • ??????????
        ginnyW kirjoitti:

        osaan kyllä ihan hyvin!
        Harry kuoli, usko mitä uskot itte. Se hirnyrkki (sun sielunkappalees) pysty kuolemaan vaan siten, että Harrykin kuolisi, eli Voldemortin pysty taappaa tappamalla ensin Harryn. Ja Harry nousi kuolleista Dumbledoren jättämän kiven avulla. Niin siellä kirjassa lukee, usko tai älä...

        Eikös se kivi tippunut Harryn käsistä juuri ennen kuin Voldemort "tappoi" Harryn? Eli Harryllä ei ollut sitä kiveä mukanaan.


      • Anonyymi
        barca-fani kirjoitti:

        Miten voit olla niin varma Harryn kuolemasta?
        kirjassa lukee: "he saw the mouth move and a flash of green light, and everything was gone". Tämän jälkeen Harry tapaa Dumbledoren, ja minusta tämä oli kun jossain unessa. Tässä luvussa D myös sanoo että harry ei taida olla kuollut. Ja mitä
        viimeinen luku sitten tarkoittaa, jos Harry on muka kuollut? Hänellä on 3 lasta ja niin edelleen, 19 vuotta myöhemmin.. Olenko minä vain ymmärtänyt kaiken väärin, vai osaako joku selittää minulle tämän "Harryn kuoleman"??

        Harry potter kuolee kirotussa lapsessa!


    • Nimetön

      Kun se seittemäs kirja on jo ilmestyny! Siinä harry kuolee... :) Mä en oo viel ite lukenu, mutta ihan pian! SE on sitten vasta englanniks...! :)
      -Minny-96- :)

      • ihmettä,

        -Minny-96-?

        GOD!


      • Minävain123

        Harry EI kuole, vaan Voldemort. Ja Harry elää loppujen lopuksi onnellisena Ginnyn kanssa ja heillä on 3 lasta. En tiedä, mistä olet kuullut että Harry kuolee, mutta se tieto on väärä, koska olen juuri lukenut kirjan. :)


      • ginnyW
        Minävain123 kirjoitti:

        Harry EI kuole, vaan Voldemort. Ja Harry elää loppujen lopuksi onnellisena Ginnyn kanssa ja heillä on 3 lasta. En tiedä, mistä olet kuullut että Harry kuolee, mutta se tieto on väärä, koska olen juuri lukenut kirjan. :)

        kuullut sitä mistään, vaan luin itte. Harry kyl kuoli mun mielest, uskokaa te mitä tykkäätte...


      • todella?
        ginnyW kirjoitti:

        kuullut sitä mistään, vaan luin itte. Harry kyl kuoli mun mielest, uskokaa te mitä tykkäätte...

        Luitko sen ihan loppuun asti? Loppuun, jossa kerrotaan Harry olevan isä 3 lapselleen ja Ginnyn mies 19 vuotta Voldemortin kuoleman jäkeen?

        Ei se enää ole mikää "mun mielest", kun se vaan on niin, ettei se kuollut. :D


      • sitä ainakaan kunnolla
        todella? kirjoitti:

        Luitko sen ihan loppuun asti? Loppuun, jossa kerrotaan Harry olevan isä 3 lapselleen ja Ginnyn mies 19 vuotta Voldemortin kuoleman jäkeen?

        Ei se enää ole mikää "mun mielest", kun se vaan on niin, ettei se kuollut. :D

        lukenut. Tai sanakirjan kanssa selannut läpi ymmärtämättä lukemaansa...


      • ginnyW
        todella? kirjoitti:

        Luitko sen ihan loppuun asti? Loppuun, jossa kerrotaan Harry olevan isä 3 lapselleen ja Ginnyn mies 19 vuotta Voldemortin kuoleman jäkeen?

        Ei se enää ole mikää "mun mielest", kun se vaan on niin, ettei se kuollut. :D

        saatana mikä teillä on ku ette voi uskoa? Luin sen kirjan, ja siinä minkä mä luin Harry Potter kuoli, Voldemortin kädestä JA NOUSI KUOLLEISTA, jonka jälkeen sitten tappo Voldemortin. Ilman Harryn kuolemaa, viimestä Hirnyrkkiä ei olisi saanut tuhottua (siis Neville tappo Naginin ennen kun Vildemort kuoli) ilman Harryn kuolemaa. .


      • ginnyW
        sitä ainakaan kunnolla kirjoitti:

        lukenut. Tai sanakirjan kanssa selannut läpi ymmärtämättä lukemaansa...

        haista paska


      • ginnyW
        sitä ainakaan kunnolla kirjoitti:

        lukenut. Tai sanakirjan kanssa selannut läpi ymmärtämättä lukemaansa...

        mun kaverin äiti, joka sattumoisin on lukion englannin opettaja, luki sen kirjan, ja senkin mielestä se kuoli. JA NOUSI HENKIIN.


      • tai kenenkään mielipiteisiin
        ginnyW kirjoitti:

        saatana mikä teillä on ku ette voi uskoa? Luin sen kirjan, ja siinä minkä mä luin Harry Potter kuoli, Voldemortin kädestä JA NOUSI KUOLLEISTA, jonka jälkeen sitten tappo Voldemortin. Ilman Harryn kuolemaa, viimestä Hirnyrkkiä ei olisi saanut tuhottua (siis Neville tappo Naginin ennen kun Vildemort kuoli) ilman Harryn kuolemaa. .

        jokaisella on oikeus tulkita miten tulkitsee, minä olen sitä mieltä, että ei se kuollu, mutta halusin nyt vain sanoa tähän, että harryhan tiputti sen kiven kädestään ennenkuin voldemort iski, joten harrylla ei ollut sitä kiveä


      • joo....
        ginnyW kirjoitti:

        saatana mikä teillä on ku ette voi uskoa? Luin sen kirjan, ja siinä minkä mä luin Harry Potter kuoli, Voldemortin kädestä JA NOUSI KUOLLEISTA, jonka jälkeen sitten tappo Voldemortin. Ilman Harryn kuolemaa, viimestä Hirnyrkkiä ei olisi saanut tuhottua (siis Neville tappo Naginin ennen kun Vildemort kuoli) ilman Harryn kuolemaa. .

        Eikös se rakas Dumbledoremme juuri sanonut Harrylle siellä Kings Crossilla, ettei hän ole todella kuollut, vaan eräänlaisessa välitilassa.


      • hheheeeeeee :D
        ginnyW kirjoitti:

        haista paska

        Joku on vähän tunteessa. :)


      • *silittää päätä*
        ginnyW kirjoitti:

        haista paska

        kyllä se paha olo menee ohi pian. Käy pyytämässä äiskältä vaikka kuppi kaaaota ja kato joku kiva leffa?

        mikä muuten on "sexcrazy"?


      • dfgdfg
        joo.... kirjoitti:

        Eikös se rakas Dumbledoremme juuri sanonut Harrylle siellä Kings Crossilla, ettei hän ole todella kuollut, vaan eräänlaisessa välitilassa.

        sanoi!


      • ginnyW
        *silittää päätä* kirjoitti:

        kyllä se paha olo menee ohi pian. Käy pyytämässä äiskältä vaikka kuppi kaaaota ja kato joku kiva leffa?

        mikä muuten on "sexcrazy"?

        painu helvettii


      • ginnyW
        joo.... kirjoitti:

        Eikös se rakas Dumbledoremme juuri sanonut Harrylle siellä Kings Crossilla, ettei hän ole todella kuollut, vaan eräänlaisessa välitilassa.

        tuli siis kuoleman herra, koska se sai itte valita.


      • ggghhgg
        ginnyW kirjoitti:

        tuli siis kuoleman herra, koska se sai itte valita.

        GinnyW:

        Profiilisi mukaan olet 14-vuotias. On aivan selvää ja jopa normaalia ettei sun ikäiset vielä osaa englantia niin paljon. Luetun ymmärtäminen on hyvä asia.

        Tosiaan, kirjassa SANOTAAN että Harry EI kuollut, vaan oli välitilassa (kuten aikaisemmin todettu). Ainoastaan Harryn sisällä ollut Hirnyrkki tuhoutui, jonka jälkeen Harry tappoi Voldemortin.

        Jos sulla on suomen kielin luetun ymmärtäminen kohdallaa, tajuat tuosta minun ja aikaisempien kirjoittajien teksteistä sen, että Harry ei todellakaan kuollut. Jos et vieläkään ymmärrä, Lue (LUE) se kirja uudelleen niin monta kertaa että tajuat mitä siinä sanotaan.

        Kiitos.


      • ginnyW
        ggghhgg kirjoitti:

        GinnyW:

        Profiilisi mukaan olet 14-vuotias. On aivan selvää ja jopa normaalia ettei sun ikäiset vielä osaa englantia niin paljon. Luetun ymmärtäminen on hyvä asia.

        Tosiaan, kirjassa SANOTAAN että Harry EI kuollut, vaan oli välitilassa (kuten aikaisemmin todettu). Ainoastaan Harryn sisällä ollut Hirnyrkki tuhoutui, jonka jälkeen Harry tappoi Voldemortin.

        Jos sulla on suomen kielin luetun ymmärtäminen kohdallaa, tajuat tuosta minun ja aikaisempien kirjoittajien teksteistä sen, että Harry ei todellakaan kuollut. Jos et vieläkään ymmärrä, Lue (LUE) se kirja uudelleen niin monta kertaa että tajuat mitä siinä sanotaan.

        Kiitos.

        mulla on ollu iha pienestä pitäen englantilaisia kavereita...
        mä oon lukenu sen yhden kohan yhä uudelleen ja uudelleen, ja oon sitä mieltä, että jokainen voi tulkita sen omalla tavallaan. Dumbledore sanoi Harrylle tämän voittaneen kuoleman, nousseen sen yläpuolelle, eli tavallaan siis Harry kuoli mutta ei sitten kuollutkaan.
        Ihan miten sen itte mieltää. Siitähän Rowlingia on aina kehuttukkin, että se osaa kirjottaa asiat jokaiselle eri tavalla, mutta silti ilman, että juoni kärsisi :)


      • ab-sintti
        ginnyW kirjoitti:

        mulla on ollu iha pienestä pitäen englantilaisia kavereita...
        mä oon lukenu sen yhden kohan yhä uudelleen ja uudelleen, ja oon sitä mieltä, että jokainen voi tulkita sen omalla tavallaan. Dumbledore sanoi Harrylle tämän voittaneen kuoleman, nousseen sen yläpuolelle, eli tavallaan siis Harry kuoli mutta ei sitten kuollutkaan.
        Ihan miten sen itte mieltää. Siitähän Rowlingia on aina kehuttukkin, että se osaa kirjottaa asiat jokaiselle eri tavalla, mutta silti ilman, että juoni kärsisi :)

        Olkaa ihmiset kärsivällisiä ja ymmärtäväisiä toisianne kohtaan!
        Ei saa kiroilla rumasti ja halventaa toista.
        Hävetkää.

        Voi voi voi tätä maailman menoa...

        GinnyW:n puolustukseksi tahdon sanoa että kyllä Harry minunkin mielestäni kuoli tai "siirtyi tuon puoleiseen" eli tähän kyseiseen välitilaan, josta hän mielensä mukaan sai jatkaa kulkuaan "eteenpäin" (kuten D asian ilmaisi) tai palata takaisin.

        Tässähän on kyse vain pilkun viilaamisesta.
        Kuolema tai välitila.
        Aivan sama minulle.
        Molemmat ovat vain sanoja.

        Itse kiteyttäisin asian niin että 7:ssä osassa Harry kyllä kuolee, mutta saa mahdollisuuden palata takaisin.(Kuten hän tekeekin)
        Hänestä tulee siis Kuoleman Herra.


      • ginnyW
        ab-sintti kirjoitti:

        Olkaa ihmiset kärsivällisiä ja ymmärtäväisiä toisianne kohtaan!
        Ei saa kiroilla rumasti ja halventaa toista.
        Hävetkää.

        Voi voi voi tätä maailman menoa...

        GinnyW:n puolustukseksi tahdon sanoa että kyllä Harry minunkin mielestäni kuoli tai "siirtyi tuon puoleiseen" eli tähän kyseiseen välitilaan, josta hän mielensä mukaan sai jatkaa kulkuaan "eteenpäin" (kuten D asian ilmaisi) tai palata takaisin.

        Tässähän on kyse vain pilkun viilaamisesta.
        Kuolema tai välitila.
        Aivan sama minulle.
        Molemmat ovat vain sanoja.

        Itse kiteyttäisin asian niin että 7:ssä osassa Harry kyllä kuolee, mutta saa mahdollisuuden palata takaisin.(Kuten hän tekeekin)
        Hänestä tulee siis Kuoleman Herra.

        kiitos, Kiitos, KIITOS!


      • Anonyymi
        joo.... kirjoitti:

        Eikös se rakas Dumbledoremme juuri sanonut Harrylle siellä Kings Crossilla, ettei hän ole todella kuollut, vaan eräänlaisessa välitilassa.

        Harry potter kuolee kirotussa lapsessa


    • Jean96

      Potter muka kuolee, mutta herää henkiin? Hah! Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä että Harry ei todellakaan kuole. Kun Voldemort iskee Harrya tappokirouksella, ainoastaan sielunpalanen Harryssa tuhoutuu. Ja eikös Dumbledore sanonut, että Harry on erään laisessa välitilassa?? Ja jos Harry kuolisi, miten se on selitettävissä, että epilogissa sanotaan Ginnyllä ja Harrylla olevan kolme lasta.
      Olen siis sitä mieltä, että ginnyW on ymmärtänyt asian omalla tavallaan, muttei kuitenkaan oikein. Perustelen mielipiteeni sillä mitä kirjassa sanotaan. Ja elpymyskivi lipesi Harryn kädestä, miten sitä olisi muka voinut käyttää?? Ei mitenkään. Uskokaa mitä haluatte mutta,
      Harry ei kuollut!!!!!

    • Tjaa...

      ginnyW, kannattaisi ilmaista oma mielipide asiallisesti, ei haukkumalla. Jos kaverisi on eri mieltä kuin sinä ja uskot olevasi oikeassa, níin noinko sinä kavereillesikin puhut?? Hitsi, ei kovasti innostaisi olla kaveri...

    • SE EI KUOLLUT!

      MUN MIELEST NE KIRJAT EI OO IHAN SAMANLAISII KU NE LEFFAT ku esim: se viisasten kivi kirjassa se ei oo melkeen yhtään samanlainen ja mä olin lontoos seuraamas sen kuoleman varjelukset tekoa siel sivussa! et tiedoks vaan se ei kuollut!

    • Galderas

      Harry Potter ei kuole - lopullisesti ainakaan.

    • harrylla...

      ... tuli paska housuun

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2733
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      74
      1460
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      40
      1433
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      31
      1211
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1164
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1163
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      45
      1151
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1151
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1099
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1080
    Aihe