ihastus ja uskollisuus

miramaaria

Jonnekin täytyy tilittää, päätä selvittääkseni: olkoon nyt sitten kaiken kansan nähtäville keskusteluryhmään, jos vaikka tulisi jotain rakentavia kommenttejakin...

Parisuhteemme on vanha, kaveruuteen perustuva, intohimottomaksi laimentunut. Kuitenkin siinä on turvallinen ja hyvä (?) olla. Mies on kiltti ja älykäs, hauska, luotettava. Hieman sosiaalisesti estoinen ja neuroottinen, mikä rajoittaa minunkin elämääni: ennen kovin iloinen seuraelämäni on aika lailla kuollut seurustelumme aikana, kun kotiin ei voi tuoda ketään kavereita käymään. Häntä ahdistavat muutokset, uudet ihmiset, epäjärjestys. Hän olisi tyytyväisin, kun mikään ei muuttuisi, että kaikki päivät toistuisivat samana.
Koska minä olen joustavampi, annan kaikessa periksi - onhan minun helpompi muuttua ja sietää kuin hänen. Joten elämä menee hänen ehdoillaan: astiat hänen järjestyksessään, aikataulut hänen unirytminsä mukaan. Vierailut silloin kun hänelle sopii, niin pitkään kuin hän sietää.

Ja nyt huomaan, miten pikkuhiljaa olen lipunut hänen erikoiseen pieneen maailmaansa ja pidän sitä normaalina.

Yhdessä on kuitenkin oltu jo kymmenisen vuotta, koettu yhtä ja toista. Rakastan ja kunnioitan miestäni syvästi. Ei hän ole paha mies. Syytä on minussakin kun en vaadi.

Muutama viime vuosi on vienyt meitä erillemme. Aloitin opiskelun uuteen ammattiin ja olen ollut paljon poissa kotoa, tavannut uusia ihmisiä.

Parisuhteeseen kuuluvat hiljaiset ja vaikeatkin ajat. Niistä on vain päästävä yli. Nyt kuitenkin huomaan koko ajan, yhä uudelleen ihastuvani muihin ihmisiin (olen bi). Ruoho näyttää kovasti vihreämmältä aidan toisella puolella. Kaipaan seksielämää - meillä ei miehen haluttomuuden takia ole tapahtunut mitään sängyn puolella viimeiseen puoleentoista vuoteen. Kaipaan normaalia seuraelämää. En ollut muistanut, miten paljon nautin ihmisten seurasta. Olin juuri useita kuukausia työkeikalla ulkomailla - nautin niin normaalista elämästä - ja nyt kun tulin kotiin, olen ollut haljeta turhautumisesta.

Ei, en ole pettänyt miestäni muuten kuin ajatuksissani. En voisi. Minusta se on väärin. Tunnen jo syyllisyyttä siitäkin , kun niin nautin jonkun toisen seurasta, saan nauraa ja jutella.

Enkä minä tiedä, onko se elämä sen ihmeellisempää jonkun muun kanssa. Kaikkihan tavallaan hulluja ovat, jokaisella omat hassut, ärsyttävät tapansa. Pahempaakin on kuin joutua elämään hiljaiseloa.

Jotain on kuitenkin tehtävä. Pakko, sillä tukehdun. Pitää joko muuttaa nykyistä suhdetta tai lopettaa se. Ensimmäinen olisi mielestäni paras ratkaisu - on paljon hyvää, jonka varaan rakentaa. Mutta mieluummin olen yksin kuin tässä häkissä, jonka itselleni olen rakentanut.

1

1380

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voi aina

tulla ulos, jos ei pidä sen luolan todellisuudesta. Ei se ole sen ihmeellisempää. Vaikeinta on tulla ulos siitä luolasta loukkaamatta toista. Se ei taida olla edes mahdollista. Mutta jos jää sinne luolaan, luokkaa itseään. Kun loukkaa itseään, tulee varmasti vielä loukkaamaan toistakin. Ja mitä kauemmin luokkaa hiljaisesti itseään, sen pahemmin tulee myöhemmin loukkaamaan myös toista.

Toisen ihmisen rakastaminen ei ole elämistä toisen ihmisen kautta. Toisen ihmisen rakastaminen ei ole itsestä luopumista. Se ei ole muuttumista toisen kaltaiseksi. Se on ehkä enemmän toisen hyväksymistä sellaisena kuin se on ja tulemalla hyväksytyksi sellaisena kuin itse on. Yksi asia on varma. Että rakastaminen ei ole onnettomana olo. Surullinen voi toisinaan olla muttei onneton. Ilo ja suru kulkee kuitenkin aina käsikädessä mutta kun on onneton... Onnettomana olo on pysyvä olotila. Haluaako kukaan meistä olla onneton? Haluaako kukaan meistä tehdä toista onnettomaksi? Miksi kuitenkin usein tehdään sitä?

Toivottovasti tästä oli jotain apua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      170
      3886
    2. Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan

Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään
      Maailman menoa
      81
      3099
    3. Turvaan tulleet lähettävät omia lapsiaan vaaraan - hullua

MOT-ohjelman jakso ”Loma vaihtui kahleisiin” kertoi, kuinka Suomessa ja muualla Euroopassa asuvat somaliperheet lähettäv
      Maailman menoa
      46
      2143
    4. Vedonlyöntiä .

Olen valmis lyömään ison vedon , että homma kaatuu . Jos kerta Sivonen ei lähde mukaan , niin ei tuoho usko kukaan muuka
      Ähtäri
      23
      2053
    5. Mikä on pahinta, mitä kaivatullesi

pelkäät tapahtuvan? Jos kuolemaa, vakavia sairauksia yms. ei lasketa?
      Ikävä
      54
      1911
    6. TUNNISTELAATIKKO

Tähän ketjuun voi laittaa yhdellä tai kahdella lauseella (tai vaikka yhdellä sanalla) täydellisen tunnisteen, jonka vain
      Ikävä
      85
      1341
    7. Tykkäätkö enemmän tavis- vai julkkiskisaajista tv:ssä?

Tykkäätkö enemmän tavis- vai julkkiskisaajista tv:ssä? Moni reality ja visailuohjelma luottaa julkkiksiin, mutta sentään
      Tv-sarjat
      25
      1268
    8. Minkä tunteen tunnet

juuri nyt? ap kiitollisuuden.
      Tunteet
      40
      1260
    9. Zoo jatkaa - jatkuuko mustamaalaus?

Tänään on päätetty Zoon avaamisesta uudelleen. Mielenkiintoista nähdä kautokurujen reaktio, nyt kun kyse ei ole kunnalli
      Ähtäri
      58
      1048
    10. Valehdella saa, totuus salataan

Vaikuttaa vähän siltä, että sensuuria toteutetaan juorupalstallakin. Asioita saa kaunistella ja vääristellä, mutta totuu
      Savonlinna
      10
      758
    Aihe