Nehehhhe

joopasejoo ja juu

Telkusta tuli taas muudan spedeohjelma. Siinä patu selitti naama lipevässä virneessä, että ensin ei ollut mitään elämää ja sitten "jostain tuntemattomasta" syystä pallille ilmestyi yksisoluisia. Sitten ei taas tapahtunut vuosimiljardiin mitään mutta sitten taas , yhtä tuntemattomasta syystä maapalli täyttyi elämästä. Ihmisestäkin patu tiesi kertoa, että enistään alkeellinen sellainen pullahti afrikkaan ja tulos on tässä ja nyt. Välimuotoja patu ei edes väittänyt olevan olemassa. Lopulta patu esitti että ihminen on jo laskenut tarkoin auringon loppuiän ja silloin kaikki simahtaa.

En pidä uskontoja hääveinä selittäjinä mutta tämä oli niin paksua paskaa, että ainoastaan täysi mielipuoli uskoo moiseen hupsutteluun.

17

1154

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juttu.

Panin merkille samat kehnot/olemattomat evoluution "todisteet", tai siis todisteiden puutteen. Liekö kuulunutkaan ohjelman ideaan todistella mitään, paitsi ohimennen mainiten, itsestäänselvyyksinä lausuen miten homma muka on mennyt ja kehittynyt..eli vahvistaen vallalla olevaa perususkomusta elämän synnystä ja kehityksestä.

Pikkuisen pitäisi näissä ns. tiedeohjelmissa esitellä sitä todistusaineistoa koska nythän tuo menee ihan vaivihkaisen uskomusten ja propagandan mantramaiseen toisteluun. Eli ko. "tiede"ohjelmat ovat silkkaa kehitysopin propagointia ilman mitään tieteellistä evidenssiä.

Patu oli tosiaan huvittava ja kovin hupsun valoisan oloinen esitellessään uskoaan, siis eräänlainen saarnamies hänkin.

• Turkana

vielä, miten Sinä ajattelet, että maapallo ja elämä siihen on tullut? En itse nähnyt ko. ohjelmaa, joten en siihen voi juuri ottaa kantaa. Kuitenkin tieteen hypoteesi on, että olemme lähtöisin itseään kopioivista molekyyleistä, jotka sittemmin kehittyivät soluiksi, ja päinvastoin kuin kerrot, myös nuo yksisoluiset eliöt noiden miljardien vuosien aikana kokivat evoluutiota.

Välimuotoja tuon afrikkalaisen apinoiden ja ihmisen kantamuodon ja nykyihmisen väliltä toki löytyy. Tuossa yksi:

http://www.talkorigins.org/faqs/homs/15000.html

""En pidä uskontoja hääveinä selittäjinä mutta tämä oli niin paksua paskaa, että ainoastaan täysi mielipuoli uskoo moiseen hupsutteluun.""

Onko sinusta järkevämpi vaihtoehto, että kaikkivaltias muovaili savesta ihmiset ja eläimet?

• Iiro:-

Minä olen enmmänkin sillä kannalla, että ulkopuolinen elämänmuoto on aikaansaanut maapallolle elämän ja ihminen on jalostuksen tulosta.

Tai mitäpä sillä on oikeastaan merkitystä, kun enhän minä näitä omia ajatuksiani ole tyhjästä luonut, koska olemassa olevan "tiedon, tai miksi sitä nyt voisi sanoa" älyllistä ajatteluahan tämäkin mielipiteeni kuvastaa.

Mutta tuollaista mieltä minä edustan ainakin vielä tällä hetkellä.

• Guigsy

muut ei osaa kertoa sinulle tyydyttävämpää tai parempaa selitystä maailman synnystä, ei tee evoluutioteoriasta yhtään sen oikeampaa.

Tällä hetkellä on kaksi vaihtoehtoa, joko luomisoppi tai evoluutio. Jos katsoo puhtaasti tieteen kannalta, niin kumpaakaan näistä ei voi todistaa. Eli pitää tehdä päätös kumpaanko uskoo.

Minä uskon Jumalaan.

• Turkana
        Guigsy kirjoitti:

muut ei osaa kertoa sinulle tyydyttävämpää tai parempaa selitystä maailman synnystä, ei tee evoluutioteoriasta yhtään sen oikeampaa.

Tällä hetkellä on kaksi vaihtoehtoa, joko luomisoppi tai evoluutio. Jos katsoo puhtaasti tieteen kannalta, niin kumpaakaan näistä ei voi todistaa. Eli pitää tehdä päätös kumpaanko uskoo.

Minä uskon Jumalaan.

""Minä uskon Jumalaan.""

En olisi arvannut, koska en ole tavannut uskontoa, jossa suhtauduttaisiin noin vapaamielisesti valheiden levittämiseen. Oletko muuten katsonut tuon alemmassa keskustelussa kerrotun linkin, jossa paljastetaan noita Hovindin valheita, joita sinäkin siis nyt levität:

http://www.youtube.com/watch?v=TNZCcTcOPV0&mode=related&search=

Minäkin muuten uskon Jumalaan. Se on yksi syy, miksi yritän puhua totta.

""Se, että muut ei osaa kertoa sinulle tyydyttävämpää tai parempaa selitystä maailman synnystä, ei tee evoluutioteoriasta yhtään sen oikeampaa.""

Ei toki. Havainnot maailmastamme sen tekevät.

""Tällä hetkellä on kaksi vaihtoehtoa, joko luomisoppi tai evoluutio. Jos katsoo puhtaasti tieteen kannalta, niin kumpaakaan näistä ei voi todistaa. Eli pitää tehdä päätös kumpaanko uskoo.""

Vaihtoehtoja on toki muitakin. Jos fyysikot olisivat väärässä alkuräjähdyksen suhteen, niin voi olla mahdollista, että maailmankaikkeus onkin aina ollut olemassa. Evoluution sinänsä voi todistaa, koska havaitsemme sitä jatkuvasti sekä luonnossa että laboratorioissa, mutta evoluutioteoriaa ei, koska tieteellisiä teorioita ei voida todistaa periaatteessakaan oikeiksi.

• Guigsy
        Turkana kirjoitti:

""Minä uskon Jumalaan.""

En olisi arvannut, koska en ole tavannut uskontoa, jossa suhtauduttaisiin noin vapaamielisesti valheiden levittämiseen. Oletko muuten katsonut tuon alemmassa keskustelussa kerrotun linkin, jossa paljastetaan noita Hovindin valheita, joita sinäkin siis nyt levität:

http://www.youtube.com/watch?v=TNZCcTcOPV0&mode=related&search=

Minäkin muuten uskon Jumalaan. Se on yksi syy, miksi yritän puhua totta.

""Se, että muut ei osaa kertoa sinulle tyydyttävämpää tai parempaa selitystä maailman synnystä, ei tee evoluutioteoriasta yhtään sen oikeampaa.""

Ei toki. Havainnot maailmastamme sen tekevät.

""Tällä hetkellä on kaksi vaihtoehtoa, joko luomisoppi tai evoluutio. Jos katsoo puhtaasti tieteen kannalta, niin kumpaakaan näistä ei voi todistaa. Eli pitää tehdä päätös kumpaanko uskoo.""

Vaihtoehtoja on toki muitakin. Jos fyysikot olisivat väärässä alkuräjähdyksen suhteen, niin voi olla mahdollista, että maailmankaikkeus onkin aina ollut olemassa. Evoluution sinänsä voi todistaa, koska havaitsemme sitä jatkuvasti sekä luonnossa että laboratorioissa, mutta evoluutioteoriaa ei, koska tieteellisiä teorioita ei voida todistaa periaatteessakaan oikeiksi.

Tarkennetaan vielä sen verran, että minä uskon Jumalaan, Jeesukseen Kristukseen?

Mihin Jumalaan sinä uskot?

• Turkana
        Guigsy kirjoitti:

Tarkennetaan vielä sen verran, että minä uskon Jumalaan, Jeesukseen Kristukseen?

Mihin Jumalaan sinä uskot?

vielä, että vastaan sinulle, sitten kun olet vastannut tähän: Oletko muuten katsonut tuon alemmassa keskustelussa kerrotun linkin, jossa paljastetaan noita Hovindin valheita, joita sinäkin siis nyt levität:

http://www.youtube.com/watch?v=TNZCcTcOPV0&mode=related &search=

Ja sitten kun olet, voit kertoa, mitä mieltä olet nyt Hovindista.

• Guigsy
        Turkana kirjoitti:

vielä, että vastaan sinulle, sitten kun olet vastannut tähän: Oletko muuten katsonut tuon alemmassa keskustelussa kerrotun linkin, jossa paljastetaan noita Hovindin valheita, joita sinäkin siis nyt levität:

http://www.youtube.com/watch?v=TNZCcTcOPV0&mode=related &search=

Ja sitten kun olet, voit kertoa, mitä mieltä olet nyt Hovindista.

Olen katsonut nyt tuon videon ja voin sanoa, että uskoni luomisoppiin on yhä vahvempi. Kiitos.
        Tuo video ei perustellut minulle mitään evoluution oikeellisuudesta. Kuten sanoin aiemmin kysymys on vain siitä mihinkä ja kehenkä uskoo.
        Voisin kysyä sinulta, että uskotko sinä esim. NASA:aan ja heidän antamiin tietoihin ja siihen, että tuo kyseinen laitos on puhtaasti tieteellinen ilman mitään poliittisia intressejä? Entä uskotko sinä, että ns. Uusi Maailmanjärjestys on tuloillaan?

Itse olen sitä mieltä, että mm. USA ja Eurooppa on ollut illuminaatin käsissä jo usean vuosisadan ajan halliten rahalla käytännössä kaikkea. Niin valtiota, taloutta, mediaa ja tiedemaailmaa jne.
        (Voit tutustua mm. Rothschildien sukuun, rockefellereihin, vapaamuurareihin jne. jos kiinnostaa.)

Ja aikaisemmin lukemani perusteella olen saanut sellaisen käsityksen, ettei vastauksesi kysymykseeni ole Jeesus Kristus. Korjaa toki ihmeessä, jos olen väärässä.

• Tuskan Parahdus
        Guigsy kirjoitti:

Olen katsonut nyt tuon videon ja voin sanoa, että uskoni luomisoppiin on yhä vahvempi. Kiitos.
        Tuo video ei perustellut minulle mitään evoluution oikeellisuudesta. Kuten sanoin aiemmin kysymys on vain siitä mihinkä ja kehenkä uskoo.
        Voisin kysyä sinulta, että uskotko sinä esim. NASA:aan ja heidän antamiin tietoihin ja siihen, että tuo kyseinen laitos on puhtaasti tieteellinen ilman mitään poliittisia intressejä? Entä uskotko sinä, että ns. Uusi Maailmanjärjestys on tuloillaan?

Itse olen sitä mieltä, että mm. USA ja Eurooppa on ollut illuminaatin käsissä jo usean vuosisadan ajan halliten rahalla käytännössä kaikkea. Niin valtiota, taloutta, mediaa ja tiedemaailmaa jne.
        (Voit tutustua mm. Rothschildien sukuun, rockefellereihin, vapaamuurareihin jne. jos kiinnostaa.)

Ja aikaisemmin lukemani perusteella olen saanut sellaisen käsityksen, ettei vastauksesi kysymykseeni ole Jeesus Kristus. Korjaa toki ihmeessä, jos olen väärässä.

Lainaus ( Guigsy ):
        "Itse olen sitä mieltä, että mm. USA ja Eurooppa on ollut illuminaatin käsissä jo usean vuosisadan ajan halliten rahalla käytännössä kaikkea. Niin valtiota, taloutta, mediaa ja tiedemaailmaa jne.
        (Voit tutustua mm. Rothschildien sukuun, rockefellereihin, vapaamuurareihin jne. jos kiinnostaa.)"

Olen aina epäillyt, että usko luomisoppiin korreloi muiden huuhaauskomusten ja erityisesti salaliittoharhojen kanssa, josta yllä taas hyvä esimerkki.
        Uskotko Guigsy muuten siihenkin, että kuussakäynnit olivat huijausta?
        Entäpä uskotko natsien ufoihin? Keijuihin?
        Suureen Kurpitsaan?

• szooge
        Tuskan Parahdus kirjoitti:

Lainaus ( Guigsy ):
        "Itse olen sitä mieltä, että mm. USA ja Eurooppa on ollut illuminaatin käsissä jo usean vuosisadan ajan halliten rahalla käytännössä kaikkea. Niin valtiota, taloutta, mediaa ja tiedemaailmaa jne.
        (Voit tutustua mm. Rothschildien sukuun, rockefellereihin, vapaamuurareihin jne. jos kiinnostaa.)"

Olen aina epäillyt, että usko luomisoppiin korreloi muiden huuhaauskomusten ja erityisesti salaliittoharhojen kanssa, josta yllä taas hyvä esimerkki.
        Uskotko Guigsy muuten siihenkin, että kuussakäynnit olivat huijausta?
        Entäpä uskotko natsien ufoihin? Keijuihin?
        Suureen Kurpitsaan?

Tilanne on jotenkin nurinkurinen. Toisaalta hyvinkään perustellut teoriat (tiede) ei mene läpi, jos ei sovi kreaatin maailmankuvaan, mutta mikä tahansa huuhaa menee ihan sukkana, vaikka olisi kuinka silkkoa.

Tuplastandardit jyrää, hih!

• Turkana
        Guigsy kirjoitti:

""Olen katsonut nyt tuon videon ja voin sanoa, että uskoni luomisoppiin on yhä vahvempi. Kiitos.
        Tuo video ei perustellut minulle mitään evoluution oikeellisuudesta. Kuten sanoin aiemmin kysymys on vain siitä mihinkä ja kehenkä uskoo.""

Huomasitko edes, että Hovind on valehtelija? Hän mm. väittää tieteen väittävän asioita, joita tiede ei todellisuudessa väitä, vaan hän tekee tieteen väittämistä omia olkiukkojaan, joita on helppo kumota esim. yleisön edessä. Mieti itse, miksi luotat Jumalaan, joka on totuus ja miksi luotat Hovindiin, joka todistetusti valehtelee ja vielä suosittelet hänen valheitaan. Onko jotain pielessä?

""Voisin kysyä sinulta, että uskotko sinä esim. NASA:aan ja heidän antamiin tietoihin ja siihen, että tuo kyseinen laitos on puhtaasti tieteellinen ilman mitään poliittisia intressejä? Entä uskotko sinä, että ns. Uusi Maailmanjärjestys on tuloillaan?""

Kyllä minä oikeasti luotan NASA:n antamiin tietoihin. En näe järkevää syytä epäillä heidän antamiansa tiedotteita tai koulutusohjelmiaan ym, koska en tosiaankaan ymmärrä mikä heillä voisi olla motiivina pettää kansaa, paitsi tietysti rahoitus, mutta näen tuon vain marginaalisena ongelmana, joka voi koskea lähinnä retkeä Marsiin. Uusi maailmanjärjestys ym. on minusta pelkästään uskonnollista huuhaata.

""Itse olen sitä mieltä, että mm. USA ja Eurooppa on ollut illuminaatin käsissä jo usean vuosisadan ajan halliten rahalla käytännössä kaikkea. Niin valtiota, taloutta, mediaa ja tiedemaailmaa jne.
        (Voit tutustua mm. Rothschildien sukuun, rockefellereihin, vapaamuurareihin jne. jos kiinnostaa.)""

Ei kiinnosta. Salaliitoja voidaan kuvitella mistä tahansa. Tosiasiassa ihmisillä ei ole koskaan ollut niin hyvä elää täällä kuin nyt.

""Ja aikaisemmin lukemani perusteella olen saanut sellaisen käsityksen, ettei vastauksesi kysymykseeni ole Jeesus Kristus. Korjaa toki ihmeessä, jos olen väärässä.""

Vastaus kysymykseesi on, että uskon kaikkivaltiaaseen, kaikkitietävään Jumalaan, joka on ennen alkuräjähdystä osannut säätää alkuräjähdyksen parametrit niin, että tänne syntyy maailma ja siihen elämä ja lisäksi Hän on jopa tiennyt luovansa minut ja kaikki muut ennen tuota alkuräjähdystä.

Ja sitten vastaus tuohon Jeesuksen jumaluuteen. Tiedän, että tämä vie uskottavuuteni kaikkien (varsinkin "evolutionistien") silmissä, mutta kuten sanoin, pyrin olemaan rehellinen. Minulle on käynyt samoin kuten Eput laulavat: "En ollut koskaan kova uskomaan en, sain silti nähdä Jeesuksen" Eli en epäile Jeesuksen jumaluutta. Olen nähnyt ja jopa itse kokenut ihmeparantumisen rukoiltuani Jeesusta, joten en tietenkään kiellä Hänen jumaluuttaan, mutta minulle riittää, että Jumala hoitaa omat tehtävänsä jumalana ja minä hoidan ihmisenä omat tehtäväni ihmisenä. Lisäksi sanon, että en myöskään usko, että Jumala polttelisi ihmisiä ikuisesti (tai ylipäätään ollenkaan) rangaistukseksi synneistä.

• joku vaan
        Iiro:- kirjoitti:

Minä olen enmmänkin sillä kannalla, että ulkopuolinen elämänmuoto on aikaansaanut maapallolle elämän ja ihminen on jalostuksen tulosta.

Tai mitäpä sillä on oikeastaan merkitystä, kun enhän minä näitä omia ajatuksiani ole tyhjästä luonut, koska olemassa olevan "tiedon, tai miksi sitä nyt voisi sanoa" älyllistä ajatteluahan tämäkin mielipiteeni kuvastaa.

Mutta tuollaista mieltä minä edustan ainakin vielä tällä hetkellä.

"Minä olen enmmänkin sillä kannalla, että ulkopuolinen elämänmuoto on aikaansaanut maapallolle elämän ja ihminen on jalostuksen tulosta."

...mistäs se ulkopuolinen elämänmuoto sitten on tullut?

Abiogeneesiin ja evoluutioon tai luomiseen päädytään joka tapauksessa, loppujen lopuksi. Maapallon ulkopuolinen elämänmuoto ei siis ratkaise elämän synnyn ongelmaa, ainoastaan siirtää sitä kauemmaksi.

Joku voisi tietysti sanoa niinkin, että jonkin jumaluuden esiin manaaminen on yhtä lailla ongelman siirtämistä, mikä ei liene kovinkaan kestämätön näkökanta.

Lisäksi voi tietysti todeta, että ihan jokaisessa elämän historiaa käsittelevässä tv-dokumentissa ei käsitellä jokaista mahdollista todistetta evoluutioteorian paikkansapitävyydestä. Itse asiassa niitä ei välttämättä esitellä ollenkaan. Tämä ei kuitenkaan johdu siitä, ettei tällaisia todisteita olisi, vaan siitä, että tuollaiset dokumentit on tarkoitettu viihdyttäviksi tietopaketeiksi aiheesta kiinnostuneille, ei miksikään tieteellisiksi teoksiksi, käännytystyöstä puhumattakaan. Kannattaa siis suunnata mieluummin vaikka kirjastoon kuin valitella, että ei evoluutio voi olla totta koska jossain dokkarissa ei kerrottu sitä puoltavista todisteista.

• Guigsy kirjoitti:

>>Itse olen sitä mieltä, että mm. USA ja Eurooppa on ollut illuminaatin käsissä jo usean vuosisadan ajanhalliten rahalla käytännössä kaikkea. Niin valtiota, taloutta, mediaa ja tiedemaailmaa jne.

• Guigsy
        Turkana kirjoitti:

""Olen katsonut nyt tuon videon ja voin sanoa, että uskoni luomisoppiin on yhä vahvempi. Kiitos.
        Tuo video ei perustellut minulle mitään evoluution oikeellisuudesta. Kuten sanoin aiemmin kysymys on vain siitä mihinkä ja kehenkä uskoo.""

Huomasitko edes, että Hovind on valehtelija? Hän mm. väittää tieteen väittävän asioita, joita tiede ei todellisuudessa väitä, vaan hän tekee tieteen väittämistä omia olkiukkojaan, joita on helppo kumota esim. yleisön edessä. Mieti itse, miksi luotat Jumalaan, joka on totuus ja miksi luotat Hovindiin, joka todistetusti valehtelee ja vielä suosittelet hänen valheitaan. Onko jotain pielessä?

""Voisin kysyä sinulta, että uskotko sinä esim. NASA:aan ja heidän antamiin tietoihin ja siihen, että tuo kyseinen laitos on puhtaasti tieteellinen ilman mitään poliittisia intressejä? Entä uskotko sinä, että ns. Uusi Maailmanjärjestys on tuloillaan?""

Kyllä minä oikeasti luotan NASA:n antamiin tietoihin. En näe järkevää syytä epäillä heidän antamiansa tiedotteita tai koulutusohjelmiaan ym, koska en tosiaankaan ymmärrä mikä heillä voisi olla motiivina pettää kansaa, paitsi tietysti rahoitus, mutta näen tuon vain marginaalisena ongelmana, joka voi koskea lähinnä retkeä Marsiin. Uusi maailmanjärjestys ym. on minusta pelkästään uskonnollista huuhaata.

""Itse olen sitä mieltä, että mm. USA ja Eurooppa on ollut illuminaatin käsissä jo usean vuosisadan ajan halliten rahalla käytännössä kaikkea. Niin valtiota, taloutta, mediaa ja tiedemaailmaa jne.
        (Voit tutustua mm. Rothschildien sukuun, rockefellereihin, vapaamuurareihin jne. jos kiinnostaa.)""

Ei kiinnosta. Salaliitoja voidaan kuvitella mistä tahansa. Tosiasiassa ihmisillä ei ole koskaan ollut niin hyvä elää täällä kuin nyt.

""Ja aikaisemmin lukemani perusteella olen saanut sellaisen käsityksen, ettei vastauksesi kysymykseeni ole Jeesus Kristus. Korjaa toki ihmeessä, jos olen väärässä.""

Vastaus kysymykseesi on, että uskon kaikkivaltiaaseen, kaikkitietävään Jumalaan, joka on ennen alkuräjähdystä osannut säätää alkuräjähdyksen parametrit niin, että tänne syntyy maailma ja siihen elämä ja lisäksi Hän on jopa tiennyt luovansa minut ja kaikki muut ennen tuota alkuräjähdystä.

Ja sitten vastaus tuohon Jeesuksen jumaluuteen. Tiedän, että tämä vie uskottavuuteni kaikkien (varsinkin "evolutionistien") silmissä, mutta kuten sanoin, pyrin olemaan rehellinen. Minulle on käynyt samoin kuten Eput laulavat: "En ollut koskaan kova uskomaan en, sain silti nähdä Jeesuksen" Eli en epäile Jeesuksen jumaluutta. Olen nähnyt ja jopa itse kokenut ihmeparantumisen rukoiltuani Jeesusta, joten en tietenkään kiellä Hänen jumaluuttaan, mutta minulle riittää, että Jumala hoitaa omat tehtävänsä jumalana ja minä hoidan ihmisenä omat tehtäväni ihmisenä. Lisäksi sanon, että en myöskään usko, että Jumala polttelisi ihmisiä ikuisesti (tai ylipäätään ollenkaan) rangaistukseksi synneistä.

Ajattelin ensin jo jättää asian tähän, mutta sanotaan vielä muutama sana.

"Tosiasiassa ihmisillä ei ole koskaan ollut niin hyvä elää täällä kuin nyt."

Tuo on hyvin suhteellinen käsite, jos mietit esim. kehitysmaiden hirvittäviä kuolonmääriä ja kärsimystä. Varsinkin, kun on jo kauan aikaa ollut olemassa resurssit tuollaisen vääryyden lopettamiseen. Tällöin voi jokainen ajatella, että millaisessa maailmassa sitä eletään, kun asialle ei mitään tehdä. Toisilla on "rikkautta" ja he sitä näkyvästi esittelevät, ja kun taas toisilla ei ole mahdollisuutta edes elää. Eikä tämä ole mikään pienen varakkaan eliitin ongelma, vaan se koskee meitä jokaista.

Jos joku haluaa sivuuttaa asian vain ihmisten ahneudella, niin siitä vain. Itse uskon Raamattua ja sitä, että Saatana on tämän maailman ruhtinas.

Myös hyvinvointivaltio on hyvin pinnallinen käsite, jos katsoo elämää esim. Länsi-maissa. Tänä päivänä Suomi on ns. kehityksen aallon harjalla ja asioiden pitäisi olla hyvin, mutta välttämättä ei kannata tähän tilanteeseen tuudittautua. Se, että sodat ja suuri kärsimys on nyt jossain muualla, ei tarkoita sitä, että esim. vuoden päästä tilanne olisi yhä sama.

Eikö joku viisas joskus sanonut, että "Historia opettaa meille sen, että ihminen ei opi mitään historiasta."

-

"...Eli en epäile Jeesuksen jumaluutta. Olen nähnyt ja jopa itse kokenut ihmeparantumisen rukoiltuani Jeesusta, joten en tietenkään kiellä Hänen jumaluuttaan, mutta minulle riittää, että Jumala hoitaa omat tehtävänsä jumalana ja minä hoidan ihmisenä omat tehtäväni ihmisenä. Lisäksi sanon, että en myöskään usko, että Jumala polttelisi ihmisiä ikuisesti (tai ylipäätään ollenkaan) rangaistukseksi synneistä."

Älä käsitä tätä nyt väärin sillä en halua mitenkään kyseenalaistaa sinun uskoasi tai sitä vähätellä, mutta itselläni ajatus siitä, että uskoisin Jeesuksen jumaluuteen, mutten uskoisi täysin Raamattua, kuulostaa todella kummalta.

Sanoit, että Jumala hoitaa omat tehtävänsä ja sinä hoidat omasi ihmisenä.
        Jos saan vielä kysyä, niin mitä ovat nuo sinun tehtäväsi ja mistä olet ne saanut?

• Turkana
        Guigsy kirjoitti:

Ajattelin ensin jo jättää asian tähän, mutta sanotaan vielä muutama sana.

"Tosiasiassa ihmisillä ei ole koskaan ollut niin hyvä elää täällä kuin nyt."

Tuo on hyvin suhteellinen käsite, jos mietit esim. kehitysmaiden hirvittäviä kuolonmääriä ja kärsimystä. Varsinkin, kun on jo kauan aikaa ollut olemassa resurssit tuollaisen vääryyden lopettamiseen. Tällöin voi jokainen ajatella, että millaisessa maailmassa sitä eletään, kun asialle ei mitään tehdä. Toisilla on "rikkautta" ja he sitä näkyvästi esittelevät, ja kun taas toisilla ei ole mahdollisuutta edes elää. Eikä tämä ole mikään pienen varakkaan eliitin ongelma, vaan se koskee meitä jokaista.

Jos joku haluaa sivuuttaa asian vain ihmisten ahneudella, niin siitä vain. Itse uskon Raamattua ja sitä, että Saatana on tämän maailman ruhtinas.

Myös hyvinvointivaltio on hyvin pinnallinen käsite, jos katsoo elämää esim. Länsi-maissa. Tänä päivänä Suomi on ns. kehityksen aallon harjalla ja asioiden pitäisi olla hyvin, mutta välttämättä ei kannata tähän tilanteeseen tuudittautua. Se, että sodat ja suuri kärsimys on nyt jossain muualla, ei tarkoita sitä, että esim. vuoden päästä tilanne olisi yhä sama.

Eikö joku viisas joskus sanonut, että "Historia opettaa meille sen, että ihminen ei opi mitään historiasta."

-

"...Eli en epäile Jeesuksen jumaluutta. Olen nähnyt ja jopa itse kokenut ihmeparantumisen rukoiltuani Jeesusta, joten en tietenkään kiellä Hänen jumaluuttaan, mutta minulle riittää, että Jumala hoitaa omat tehtävänsä jumalana ja minä hoidan ihmisenä omat tehtäväni ihmisenä. Lisäksi sanon, että en myöskään usko, että Jumala polttelisi ihmisiä ikuisesti (tai ylipäätään ollenkaan) rangaistukseksi synneistä."

Älä käsitä tätä nyt väärin sillä en halua mitenkään kyseenalaistaa sinun uskoasi tai sitä vähätellä, mutta itselläni ajatus siitä, että uskoisin Jeesuksen jumaluuteen, mutten uskoisi täysin Raamattua, kuulostaa todella kummalta.

Sanoit, että Jumala hoitaa omat tehtävänsä ja sinä hoidat omasi ihmisenä.
        Jos saan vielä kysyä, niin mitä ovat nuo sinun tehtäväsi ja mistä olet ne saanut?

""Tuo on hyvin suhteellinen käsite, jos mietit esim. kehitysmaiden hirvittäviä kuolonmääriä ja kärsimystä. Varsinkin, kun on jo kauan aikaa ollut olemassa resurssit tuollaisen vääryyden lopettamiseen. Tällöin voi jokainen ajatella, että millaisessa maailmassa sitä eletään, kun asialle ei mitään tehdä. Toisilla on "rikkautta" ja he sitä näkyvästi esittelevät, ja kun taas toisilla ei ole mahdollisuutta edes elää. Eikä tämä ole mikään pienen varakkaan eliitin ongelma, vaan se koskee meitä jokaista.

Jos joku haluaa sivuuttaa asian vain ihmisten ahneudella, niin siitä vain. Itse uskon Raamattua ja sitä, että Saatana on tämän maailman ruhtinas.""

En mitenkään väheksy kehitysmaiden ongelmia, mutta esim. Aasiassa köyhyys on vähenemässä, koulutustaso, lukutaito ym. kasvussa. Afrikan ongelmat ovatkin sitten toista tasoa. Ja tiedämme, että resurssit riittäisivät afrikkalaistenkin ruokkimiseen ja kouluttamiseen, jos ne jaettaisiin tasapuolisesti. Kuitenkin noiden ongelmien syyksi salaliittojen ehdottaminen on mielestäni typerää. Ja minä pidän tämänkin maailman hallitsijana Jumalaa.

""Myös hyvinvointivaltio on hyvin pinnallinen käsite, jos katsoo elämää esim. Länsi-maissa. Tänä päivänä Suomi on ns. kehityksen aallon harjalla ja asioiden pitäisi olla hyvin, mutta välttämättä ei kannata tähän tilanteeseen tuudittautua. Se, että sodat ja suuri kärsimys on nyt jossain muualla, ei tarkoita sitä, että esim. vuoden päästä tilanne olisi yhä sama.""

Näinpä. Siispä nautitaan tästä niin kauan kuin se on mahdollista.

""Eikö joku viisas joskus sanonut, että "Historia opettaa meille sen, että ihminen ei opi mitään historiasta."""

Tuo pitänee paikkansa.

""Älä käsitä tätä nyt väärin sillä en halua mitenkään kyseenalaistaa sinun uskoasi tai sitä vähätellä, mutta itselläni ajatus siitä, että uskoisin Jeesuksen jumaluuteen, mutten uskoisi täysin Raamattua, kuulostaa todella kummalta.""

Eikös nämä uskonasiat ole aina enemmän tai vähemmän kummallisia.

""Sanoit, että Jumala hoitaa omat tehtävänsä ja sinä hoidat omasi ihmisenä.
        Jos saan vielä kysyä, niin mitä ovat nuo sinun tehtäväsi ja mistä olet ne saanut?""

Tarkoitan sitä, että elän täällä ihmisenä, kasvatan lapseni, nautin elämästä, havainnoin maailmaa ym.

Et ole vastannut mitään siihen, että vieläkö aiot suositella Hovindia, nyt kun tiedät, että hän valehtelee?

• Kas näin

Et sinä televisio-ohjelmaa tuossa kommentoi, vaan jauhat sitä samaa kressukoiden "tiedekritiikkiä", jossa väitteen perusteluksi riittää että "mie en halua ymmärtää, ei se siksi voi olla tolleen".

• uskosi sokaisema?

Avaa silmäsi, katso maailmaa. Tämä on sitä tieteen popularisointia. Älä ole uskonnon sokaisema, käsitä että ihminen on osa suurempaa maailmaa, nuori laji, jonka aika maapallolla on verrattain lyhyt. Mitään uutta tuossa nyt ei ollut.. mutta oikein hyvää ajanvietettä nuo dokumentit, aika kuluu mukavasti, ja saatta oppia jotain. Vai katsotko ennemmin salkkareita..?

Mitä auringon ja maan ikään tulee, niin asiallahan nyt ei liene suurta käytännön merkitystä?

Ihminen lulee tietävänsä elämän synnyn periaatteet, vaikka on kyennyt tutkimaan vasta yhtä taivaankappaletta muutamia vuosisatoja. Tätä tutkimusta ei ainakaan auta uskonnollisten piirien vastaanharaaminen, jatkuva propaganda, jolla yritetään saada luonnontieteellinen tutkimus kyseenalaiseksi. Muistamme mitä kirkko aikoinaan teki galileille, samat aatokset on viel tänäkin päivänä.. Kas kun davinci ei aikoinaan joutunut roviolle noitana... Aika näyttää, mitä esim. marssin napajäätiköistä löytyy, taikka europan jääpeitteen alla olevista mahdollisesta sulasta vedestä.. 100 vuoden kuluttua on monta kysymystä ratkaistu ja uusia kysymyksiä tullut arviolta kolminkertainen määrä.. maailma on yllätyksiä täynnä, vai mitä olette mieltä, onro ID uskontieteiliöillä näkemyksiä maan ulkopuolien elämän olemassaolosta? Jos sellainen kirja on missä on kaikki tarvittava tieto, niin pitäisihän sieltä löytyä tieto siitä etä olemmeko täällä yksin..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      13
      3768
    2. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      28
      3078
    3. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      278
      2891
    4. Deodoranttiteollisuus

Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin
      Jämsä
      7
      1961
    5. Trump syyttää Bideniä ja Obamaa lentoonnettomuudesta!

Ukko on ihan seonnut.
      Maailman menoa
      232
      1600
    6. Voitaisko olla kavereita?

Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk
      Tunteet
      6
      1360
    7. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      75
      1281
    8. Martinan mies on Suomessa.

Siellä se on Martinan instassa ja täällä on jo ero tullut. Voi että kun huvittaa...
      Kotimaiset julkkisjuorut
      202
      1235
    9. Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin

Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_
      Ateismi
      4
      1071
    10. Maistaisitko sinä näitä valmisruokia?

Terhi Kinnari ja Kinnarin tila voitti Suomalainen menestysresepti -kisan. Makuja Kinnarin tilan kaurapohjaisissa aterioi
      Einekset
      32
      1055
    Aihe