Yksityisillä älyttömät hintapyynnit!

Kuka maksaa?

Hullu ei ole se joka pyytää vaan se joka maksaa.

Tähän taitaa yksityiset myyjät uskoa. Netissä kun katselee yksityisten myytäviä autoja, hinnat on todella kalliimmat kuin liikkeissä. Varsinkin 80- ja 90-luvun autoissa täysin älyttömiä hintapyyntejä. Yritetään saada takaisin sama mitä on itse 10 vuotta sitten maksettu vielä korko päälle. Naurettavaa.

Mutta kuka kieltää pitämästä ylihintaisia rotteloita näytillä. En vaan ymmärrä mitä nautintoa siitä on. Netissä on esillä nytkin myynnissä useita satoja autoja, joiden myyntikuvan on otettu talvella (lumi maassa) eikä hinta pudonnut senttiäkään. Jos laitat lehteen ilmoituksen "ostetaan halpa auto", niin nämä juntit sieltä ensimmäisinä soittavat. Ja vuoden -86 lahonnutta sitikkaa tyrkkää kuudella tonnilla. Voi paska mitä touhua!

14

2267

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huomannut

Mutta niinhän se menee.Ensin katsotaan mitä muut pyytää ja sit aatellaan et "mun auto on paaaaljon siistimpi.Kyllähän mun auto on ainaskin 1000€ kalliimpi"...

• tullinuuskija

jos ne on poimineet hinnat tullin erehtymättömästä tietokannasta? Tai sitten katsotaan rintajupin/autoplazan hintapyyntö vastaavasta käytetystä ja oletetaan sen vastaavan yleistä hintatasoa :D

Eihän se auton myytävänä pitäminen mitään maksa toisin kun ennen jolloin lehti-ilmoittelu oli aika tyyristä puuhaa. Noille riittää että ennenpitkää osuu kohdalle yksi rahoissaan oleva urpå jolla ei ole mitään käsitystä hintatasosta. Ihan sama vaikka sitä ennen tuhat ärsyyntynyttä ostakandidaattia olisi sadatellut hintapyyntöä mm. täällä.

Yksi työkaverikin sai juuri ennen lomia 3-4t€ ylihintaa käytetystä kiesistään jota oli kaupannut koko kevään. Hintapyyntö yleiselle autolle oli niin järjetön että kuukausien ilmoittelusta huolimatta vain yksi (1) ostaja edes soitti perään mutta se kaheli sitten osti auton edes tinkimättä. Perheen kesälomareissut tuli kuitattua ylihinnalla pariksi vuodeksi eteenpäin,

• että....

jossain 8v . autossa on huomattavasti kunnoissa ero riippuen millaisella käyttäjällä se on ollut ja pakkohan se on näkyä myös hinnassa..

Esimerkki 1: Auto on ollut lähinnä työmatka ajossa soratiellä ja siihen on tehty ainoastaan kaikista välttämättömimmät korjaukset ja huollot käyttöaikana autossa on lommoja ja pikkukolhuja ja alustassa ruosteenalkuja..

Esimerkki 2: Autolla on ajettu lähinnä matkaajoa kestopäällysteilllä ja siihen on tehty kaikki huollot ja kulutusosat vaihdettu toimintavarmuuden ylläpitämiseksi, auto on ruostesuojattu ja vahattu säännöllisesti sekä muutenkin omistajansa slmäterä...

Ovatko autot mielestäsi hinnaltaan samanarvoisia..

• tasoa...

Molemmat ovat minulle yhtä arvottomia.

• höpö...

Ja millähän sen sitten ostajalle todistaa millaisessa ajossa auto on ollut? Ei todellakaan ole mitään väliä...

• ...........

Toinen älytön ilmiö näiden hirveiden pyyntihintojen lisäksi on jos -91 loistocorollan hinta vaikka 2000e niin sitten siinä lukee perässä että vaihtohinta 2500e.
      Eihän liikkeessäkään hinta pompsahda jos vaihdokkia tarjoaa..
      Kyllä sitä yritetään romusta saada kiskottua, oikeat hinnat 80-90-luvun alun kotteroista maksaa stena ym kierrätysliikeet. :)

• Masza

liikkeessä ilman vaihtoauto saa tingittyä. Ja kun tarjoaa vaihtoauto, niin ei siitä paljokaan saa, eikä ostettavasta autosta saa alennusta.
        Eli kyllä se kuitenkin pomsahtaa...

• poiqweui
        Masza kirjoitti:

liikkeessä ilman vaihtoauto saa tingittyä. Ja kun tarjoaa vaihtoauto, niin ei siitä paljokaan saa, eikä ostettavasta autosta saa alennusta.
        Eli kyllä se kuitenkin pomsahtaa...

Sain juuri 7% uudesta autosta tingittyä, vaikka minulla on vaihtoauto, josta saamani tarjous on n. 20% pyyntihintoja alempi eli kohtalaisen yleisellä tasolla.

• Kauppias ite
        poiqweui kirjoitti:

Sain juuri 7% uudesta autosta tingittyä, vaikka minulla on vaihtoauto, josta saamani tarjous on n. 20% pyyntihintoja alempi eli kohtalaisen yleisellä tasolla.

Sen kauppiaana huomannut että jos minun auto on ns. keskihintaa halvempi niin tarjotaan vaihtoautoa joka on heti netin kallein (yleensä huomaa että "päivitetty 24h") ja kun sanon välirahan niin nauretaan että "emmä tolla sitä kun mun pyyntikin on enemmän"...

Kattokaa kalenteriin mikä vuosi/kk on ja päivittäkää ne pyyntinne jos olette myymässä tai vaihtamassa OIKEASTI!

• Kari55422

• 6543

Auto kaupassa yksityiseltä tarjotaan sama hinta, mitä liike maksaisi vaihdossa.
      Eli liike tarjoaa 4000€ autosta 1200€ niin sama suhta yksityiseltä.
      Vaikka pyynti on mitä, on ylihintaa, pyynti 4300€, tarjotaan ja voisi maksaa 1200€.
      Minä en katso autoilmoituksissa, mikä on pyynti vaan mitä autosta voisi maksaa.
      Se on sama pyytääkö samanlaisesta yksilöstä 3800€ vai 7000€, minä tarjoan 1200€.

• talous-mies

Yksityishenkilöltä ostettavan auton kuuluu olla useita satoja tai jopa tuhansia euroja halvempi kuin autoliikkeestä ostettu. Autoliike on yritys jonka tulee tuottaa voittoa. Autoliikkeellä on rasitteenaan suuri määrä erilaisia kuluja sekä vastuu myymistään tuotteista. Yksityishenkilöllä ei näitä kuluja tai vastuita ole.

Monet yksityishenkilöt laittavat hintaan mukaan tunnearvoa tai elävät muuten haavemaailmassa. Auto on kuitenkin vain esine ja sen hinta määräytyy markkinoiden mukaan, oikea hinta on se jonka joku suostuu maksamaan.

• Yrittäjäjovuosia

Yksityiset on pahimpia kusettajia on 35 vuoden kokemus heidän toiminnasta harmi homma mutta joskus niille käy toisin.

• 6543

Kyllä ne pyynnit on välillä aika utopiaa, katsotaan mitä liike maksaisi.
      Hinnasta pois vaikka 70% rohkeasti jos pyynti on kuva.
      Naurettavaa kun jostain -90 luvun rysästä pyydetään 2000€, ei, ei seon 300€.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      3101
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1590
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      92
      1442
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      89
      1349
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1304
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      152
      1219
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1168
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      999
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      912
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      793
    Aihe