tikka tuo viestin kuolemasta

monander

Olimme lapsemme kanssa kävelyllä metsässä kun polulla makasi kuollut tikka. Heti kotiin mentäessä saimme soiton että mummo oli poissa. Tällöin muistin että tikka tuo viestin kuolemasta.

12

11458

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuullut

      että naakka tuo surusanoman.

      Meillä on jatkuvasti tikka tai kaksi pihamaalla ja mitään suru sanomia ei ole tullut.
      Käyvät syömässä koirien luita sekä lintulaudalla rasvoja.
      Naakka oli kerran pihamaalle laskeutunut ja appeni sanoi suru viestiä tuovan ja illalla tuli sanoma toiselle tasolle siirtyneestä sukulaisesta.

      Ilmeisesti uskomuksia ja sanontoja on monenlaisia.

      • ssss!

        Joo, joo. Entäs kun naakkaparvia pyörii ympärillä harva se päivä?
        Entäs kaupunkilaistikka???


      • Maalta,,,,,,,,,,,
        ssss! kirjoitti:

        Joo, joo. Entäs kun naakkaparvia pyörii ympärillä harva se päivä?
        Entäs kaupunkilaistikka???

        Metsäkanalintujen, so. teerien yms. tulo pihaan ei tiedä hyvää, sanovat vanhat.

        Vanhastaan on sanottu myös että ikkunaan kopsahtava lintu tietäisi kuolemaa, mutta en usko siihen.

        Lapsuudessani maalla useampikin pikkulintu kopsahteli ikkunaan, eikä silloin käynyt kuinkaan.

        Toisaalta äitini kuoleman jälkeen oli lintu kopsahtanut ja jäänyt höyheniä ikkunaan.

        Tikat ovat nykyään niin yleisiä vieraita lintulaudoilla, etteivät varmasti ennusta mitään!


    • mummonkulta<3

      En tiennyt asian olevan näin, mutta sitten tajusin sen olevan totta kun vanhempani olivat mummoni kanssa käymässä minun toisilla isovanhemmillani niin he huomasivat pihamaalla kuolleen tikan ja mummoni sanoi siihen heti, että se tietää kuolemaa niin ei mennyt kuin puoli toista viikkoa kun mummoni kuoli kun hänelle oltiin tekemässä pallolaajennusta sydän kohtauksen takia... Haudalla olen käynyt joka päivä ja tuntuu ettei jaksa millään tätä elämää kun tämä on näin julmaa.. :-( Hautajaispäiväkin sattui kaikista vuoden päivistä juuri kaikkein huonommalle päivälle..

    • Linnut ovat lintuja.

      Biologia ja linnut sun muut "viestintuojat" ovat ihan huuhaata. Tikka ja muutkin linnut elävät ihan omaa elämäänsä, ei ihmisiä viestittele millään.Ei Haikarakaan vauvoja tuo vaan kyllä siihen nainen ja mies tarvitaan.Vanhankansan taruja.Mutta uskoa saa mitä haluaa.Sitä ei kukaan estä.Voimia sinulle!=)

    • catz

      vanhoja uskomuksia. Minun ystävätär sanoo että ei saa katsoa tikkaa kun se nakuttaa puuta, tietää kuolemaa. Meidän pihalla asuu useampi tikka ja nyt hän pakosta joutuu tikkojen kanssa tekemisiin päivittäin.
      Johtuisiko siitä tuo uskomus jos tikka ennen asui korpimetsässä ja sitä harvoin näki asutuksen lähellä. Nykyään tikka tekee pesän jopa ihan kävelytien reunaan tai piha haapaan

    • Deads

      Mä näin tänään tikan ja yritin nähdä, miten se kohta alkaisi nokkimaan puuta. Tikka ei nokkinut, vaan lensi koko ajan vähän syvemmälle metsään, ja mä menin perässä. Sitten tulin ihan tutulle kallionlaelle, kun en enää nähnytkään tikkaa.
      Kuulin vähän matkan päästä koiran tai muun sellaisen haukuntaa, ja muistin jutut susista siinä ja muissa metsissä. Lähdin äkkiä pois, enkä jäänyt ottamaan selvää, toiko tikka kuoleman vai ei...

    • onneton3

      Meidän pihalla kävi tikka nakuttamassa vanhaa puuta. Todella harvinaista täällä etelä-suomessa. Ehdin nähdä juuri sen ja kohta se oli taas poissa. Viikko meni ja sain tiedon läheisen kuolemasta. Samana päivänä tikka oli taas pihalla eikä ole sen jälkeen näkynyt.

      • Kokemuksiani

        Tikka hakkasi talitangosta tikanmallisen, kun sen läheinen hoitaja oli jo lähtenyt TYKSiin. Kesti vajaan viikon tuosta tikan vierailusta, niin lintujenhoitaja kuoli.

        Aikaisemmin joku sanoi, että tiaisten lento päin ikkunaa tietää kuolemaa. Senkin voin todistaa oikeaksi. Sekä anoppini että mummun kuolemasta talitiainen viestitti lentämällä päin ikkunaa.


    • onnimeni1

      No uskoopi kuka haluaa. Mä olen katsellut tikkaa useamman kerran, kun kuolema tuli mein perheeseen en ollut nähnyt tikkaa moneen vuoteen.

    • minäoulusata

      Tikka jos tulee poissa puun rungosta,vaikka katolle hakkaan,tietää kuolemaa,minulle on 2 kertaa käynyt lintu sisällä tuomassa suru sanomaa ja kummallakin kerran on mennyt läheltä ihminen,myös unia olen nähnyt tulevista kuolemista.

    • Siirikulta

      Meillä tikka lensi makuuhuoneen ikkunaan tänä aamuna. Nyt odotan mielenkiinnolla mitä tapahtuu. Vai tapahtuuko mitään

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1036
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      957
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      714
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe