sain närästykseen Zolt nimistä lääkettä.Onko kellään kokemusta auttaako??onko mitään sivuvaikutuksia??tarvitseeko kyseistä lääkettä käyttää muulloin,kun tarvittaessa??
ZOLT!
21
44412
Vastaukset
- sinulle neuvoi?
mitä siihen reseptiin on käyttöohjeeksi kirjoitettu? Itse käytin ainakin kuuriluonteisesti mahahaavan hoidossa, sivuvaikutuksena oli alussa kova päänsärky.
Huomio sitten kontraindikaatioitkin!- mikä?
Mikä on toi kontraindikaatioitkin?
- käytössä
Mulla on toi käytössä refluksin hoitoon. Jos jätän yhdenkin päivän väliin, niin oireet palaa tosi kovina (polttaminen ja närästys). Mut mieluummin syön pillerin päivässä kuin annan kiristää vatsaporttia. Parille tutulle tehty ja ikävöivät nyt tätä pillerin popsimisvaihtoehtoa...
Alkuun oli joku kalliimpi vaihtoehto (sorry tämä emmentaali...)en muista mikä, mutta lääkäri vaihtoi pyytäessäni tähän edullisempaan zoltiin. Olen nyt syönyt niitä n. 2 v. eikä mitään sivuoireita ole ollut ja vointi on tosi hyvä:)
Minulle muuten sanottiin että tarvittaessa, siis vaikka joka päivä...- äippä
juu,mut mulla siis ei oo ennen juurikaan ollu närästystä ja nyt sitten ollu paha olo,polttava tunne rinnassa jo kolme yötä ja päivää!niin siihen lääkäri sitten kirjotti zolttia ja pakkauksessa lukee,että tarvittaessa,niin ilmeisesti lääkkettä ei sillon tarvitse syödä aina,jos närästystä ei ole,vai?ainakin toivon tämän olon menevän ohi,kun ei ennen tälläistä ole ollut.mistä lie johtuu?niin tuleekos noista lääkkeistä jotain sivuoireita?
- teksti
äippä kirjoitti:
juu,mut mulla siis ei oo ennen juurikaan ollu närästystä ja nyt sitten ollu paha olo,polttava tunne rinnassa jo kolme yötä ja päivää!niin siihen lääkäri sitten kirjotti zolttia ja pakkauksessa lukee,että tarvittaessa,niin ilmeisesti lääkkettä ei sillon tarvitse syödä aina,jos närästystä ei ole,vai?ainakin toivon tämän olon menevän ohi,kun ei ennen tälläistä ole ollut.mistä lie johtuu?niin tuleekos noista lääkkeistä jotain sivuoireita?
että lääke tulisi ottaa säännöllisesti, mutta sanotaan myös, että lääkärin ohjeistusta tulee noudattaa... Maalaisjärjellä kun ajattelee, niin tällähän hoidetaan ärtynyttä tilaa esim. vatsahaavaa tai ärtynyttä ruokatorvea. Ja silloin pitäisi kai tasapainottaa tilannetta niin kauan, että tilanne rauhoittuu:)
Kaikkiein varmin kun kysyt lääkkeen määränneeltä lääkäriltä:) Pakkauksen teksitissä oli myös maininta sivuoireista, jotka mainittiin yleisesti lievänä: pahoinvointia mm. Minulla ei siis ole ilmennyt mitään sivuvaikutuksia ja olen pärjäillyt näillä pitkään jatkuvassa, säännöllisellä käytöllä. - syön myös
teksti kirjoitti:
että lääke tulisi ottaa säännöllisesti, mutta sanotaan myös, että lääkärin ohjeistusta tulee noudattaa... Maalaisjärjellä kun ajattelee, niin tällähän hoidetaan ärtynyttä tilaa esim. vatsahaavaa tai ärtynyttä ruokatorvea. Ja silloin pitäisi kai tasapainottaa tilannetta niin kauan, että tilanne rauhoittuu:)
Kaikkiein varmin kun kysyt lääkkeen määränneeltä lääkäriltä:) Pakkauksen teksitissä oli myös maininta sivuoireista, jotka mainittiin yleisesti lievänä: pahoinvointia mm. Minulla ei siis ole ilmennyt mitään sivuvaikutuksia ja olen pärjäillyt näillä pitkään jatkuvassa, säännöllisellä käytöllä.kuuriluontoisesti. yksi päivä jäi väliin kerran, ja alkoi närästys. närästykseen en lääkkeitä syönyt, vaan vatsansuojalääkkeeksi.
- pipariina
syön myös kirjoitti:
kuuriluontoisesti. yksi päivä jäi väliin kerran, ja alkoi närästys. närästykseen en lääkkeitä syönyt, vaan vatsansuojalääkkeeksi.
Kova närästys ja polte saattaa naisilla liittyä myös sydän oireisiin,lääkäri tietty ilman mitään tutkimuksia saattaa määrätä tätä lääkettä,tehtiinkö mitään tutkimuksia muuta kuin verikokeet?
- KRÖHINÄ
MULLE KYLLÄ NÄRÄSTYKSEEN AUTTAA ZOLT 30-LÄÄKITYS. OTAN JOKA PÄIVÄ YHDEN KAPSELIN.MUTTA OLEN HUOMANNUT ETTÄ KURKKUA KUIVAA JA ÄÄNI ON KARHEE,JA JANOTTA PITÄÄ JUODA PALJON VETTÄ.LUULEN ETTÄ TÄMÄ JOHTUU TÄSTÄ LÄÄKKEESTÄ. ONKO TIETOA ETTÄ OLIS MUILLA SAMAA ONGELMAA. KIITOS.
- loppui
Lääkäri oli määrännyt emännälle Zolt 30mg kuurin, ei mitään parantavaa vaikutusta. Itse olen kärsinyt närästyksestä yli 20v päivittäin söin rennietä 10-15kpl. Sitten kokeilin tätä Zolt 30mg. Ja heti ekan pillerin jälkeen ei närästänyt noin viikkoon nyt olen syönyt niitä jotain 5-6kpl ja yli kuukauteen ei ole närästänyt. Olen syönyt kaikkea mitkä ennen närästi, kahvia rasvaisia munkkeja jopa väkevimmän ryypinkin (raakana) En ole tuntenut minkäänlaisia sivuvaikutuksia, mitä monilla on ollut, eli meinaan syödä tämän emännän kuurin loppuun, jos närästys alkaa uudelleen.
- KRÖHINÄ
loppui kirjoitti:
Lääkäri oli määrännyt emännälle Zolt 30mg kuurin, ei mitään parantavaa vaikutusta. Itse olen kärsinyt närästyksestä yli 20v päivittäin söin rennietä 10-15kpl. Sitten kokeilin tätä Zolt 30mg. Ja heti ekan pillerin jälkeen ei närästänyt noin viikkoon nyt olen syönyt niitä jotain 5-6kpl ja yli kuukauteen ei ole närästänyt. Olen syönyt kaikkea mitkä ennen närästi, kahvia rasvaisia munkkeja jopa väkevimmän ryypinkin (raakana) En ole tuntenut minkäänlaisia sivuvaikutuksia, mitä monilla on ollut, eli meinaan syödä tämän emännän kuurin loppuun, jos närästys alkaa uudelleen.
Kiitos viestistä. Minä vaihdan takaisin lääkkeet 15millisiin, katson helpottaako sivuoireet. Olimme ,Kanarialla 2viik, siellä en tarvinnut yhtäkään kapselia eikä närästänyt.Rasvaton maito puuttui ruokailessa, ajattelin kokeilla että lopetan maidon juonnin,jos se vaikuttaa siihen.PITÄÄKÖ SIT OTTAA VÄKEVÄMPÄÄ....HEH...EI KAI...SORI
- Erja 69
On kahden päivän jälkeen aloituksesta suu on tosi kuiva
- Marja-Liisa 63 v.
Parasta, mitä minulle on tapahtunut närästyksen hoidossa, on Zolt. Ei minkäänlaisia sivuoireita ja voin syödä kaikkea ja juoda kahvia, eikä närästä. Mahtavaa!
- jokueräs
Minulle lääkäri määräsi tulehduskipulääkkeiden aiheuttamaan vatsaärsytykseen Zoltia (tai itseasiassa jotain halvempaa rinnakkaistuotetta) 1 tabletti päivässä tarvittaessa noin 2 viikon kuureina. Sen vaikutus ei ala ihan heti, vaan ainakin minulla menee pari päivää ennen kun olo huomaa olon helpottavan. Kuitenkin 2 viikon syömisen jälkeen vatsa kestää helposti muutaman kuukauden taas ilman, eli ihan tehokas lääke ainakin minulla.
- rk
jokueräs kirjoitti:
Minulle lääkäri määräsi tulehduskipulääkkeiden aiheuttamaan vatsaärsytykseen Zoltia (tai itseasiassa jotain halvempaa rinnakkaistuotetta) 1 tabletti päivässä tarvittaessa noin 2 viikon kuureina. Sen vaikutus ei ala ihan heti, vaan ainakin minulla menee pari päivää ennen kun olo huomaa olon helpottavan. Kuitenkin 2 viikon syömisen jälkeen vatsa kestää helposti muutaman kuukauden taas ilman, eli ihan tehokas lääke ainakin minulla.
sulla se vatsaärsytys tulee? pystytkö vaikuttaan siihen?
- jokueräs
rk kirjoitti:
sulla se vatsaärsytys tulee? pystytkö vaikuttaan siihen?
joudun niitä syömään vaihtelevasti melko suuria määriä. Sellaista vähän vatsaa ärsyttävää ja tehokasta lääkettä on tässä etsiskelty, mutta tuntuu olevan vähän joko tai noiden lääkkeiden osalta. Nyt tosin vaikuttaisi löytyneen moinen (halvempi tosin saisi olla).
Pystyn vaikuttamaan vatsaärsytykseen jättämällä kipulääkkeet syömättä, mutta silloin ei sitten tarvitse tehdä muutakaan. Ihan kiva että riittää kuureina, tiedän paljon ihmisiä, jotka syövät jatkuvasti - hard heart burn
jokueräs kirjoitti:
joudun niitä syömään vaihtelevasti melko suuria määriä. Sellaista vähän vatsaa ärsyttävää ja tehokasta lääkettä on tässä etsiskelty, mutta tuntuu olevan vähän joko tai noiden lääkkeiden osalta. Nyt tosin vaikuttaisi löytyneen moinen (halvempi tosin saisi olla).
Pystyn vaikuttamaan vatsaärsytykseen jättämällä kipulääkkeet syömättä, mutta silloin ei sitten tarvitse tehdä muutakaan. Ihan kiva että riittää kuureina, tiedän paljon ihmisiä, jotka syövät jatkuvastiOmeprazoli, joskus tunnetuimpia mahansuojalääkkeitä kauppanimellä Nexium.
Zoltin vaikuttava aine on lansoprazol, sille löytyy halvempi versio Ratiopharmilta, Gasterix nykyään.
Usein määrätään kuurina, itsellä pysyvä lääkitys. Kun unohdan ottaa, oireet tulee heti takasin.
Jo alle kuukaudessa kipu ja polte katos, hapan ei noussut ylös ja verioksennukset yms oireet häipy.
Aiemmin oli mahahaava. Nyt lääke on ruokatorvitulehduksen estoon, ja kyllä se gastroskopiassa näkyi, että olin syönyt lääkkeeni.
Totta, että naisilla joskus närästys ei olekaan närästystä vaan sydänoireilua.
Englannin sana närästykselle kuvastaa hyvin sitä tunnettakin:heart burn
Röyhtäillä ei saisi...sitten vaan purisee ja purisee.
Terveyttä kaikille vaivasta kärsiville.
Ruokavaliolla oli iso merkitys omalla kohdallani=jouduin jättämään pois ruoka-aineita, mistä pidän erityisesti, ja ne ois vielä terveellisiä.
- kaiken kokenut
Voi olla, että Zolt aiheuttaa verenpaineen nousua. Olen nyt kaksi-kolme viikkoa ilman Zoltia ja koe näyttää erittääkö lääke ainetta, joka nostaa verenpainetta. Olen sypnyt Zoltia ja sitä ennen Gasterixia tai vastaavaa,useita vuosia. Zolt auttaa kenties poltteeseen ja refluksiin, mutta sillä voi olla pahoja sivaikutuksia, ja lääkärin mukaan saattaa nostaa välillisesti verenpainetta.
- Hyi happoja
Itse sain Somacin ja Nexiumin jälkeen käyttöön Zoltin, mutta vasta nyt Zoltin myötä on tullut rintakipujen, närästyksen ja röyhtäilyn rinnalle jatkuva happojen nousu suuhun. Ei taida toimia mulla siis ollenkaan...
- Pirmarketta
Hyvin on auttanut Zolt 30mg.Käyttänyt jo kuusi vuotta joka aamu.Muuten en pysty happojen poltteen kanssa elämään.
- Anonyymi
Zolt toimi itselläni. Tosin haittavaikutuksina oli todella kuivat kirvelevät silmät, valoherkkyys, molempiin poskiin ihottuma. Kyljet kutisivat ja ennen kuin sain kuurin syötyä loppuun vedin 3 unetonta yötä joissa viimeisenä syke kokoajan epänormaalin korkealla, pistelyä käsissä sekä jaloissa. Tämän jälkeen en enää uskaltanut ottaa lääkettä.
- Anonyymi
Sivuvaikutus ankara ripuli.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi244606- 883714
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313463075- 542657
- 512589
- 2032583
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322390- 1522318
- 311945
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1071521