Kirkko on rahanahne paska !!
KIRKKO ON RAHANAHNE PASKA!!
4
498
Vastaukset
- alapäälläsi
ajattelua...?
- urb.pag.
parempi omalla alapäälläänkin kuin jonkun toisen (kirkon?) päällä ajattelu.
Alapäänkin voi muuten ajella...
- sisältä seuraava
Joo.
Olet kutakuinkin oikeassa. Olen itse kyseisessä firmassa töissä ja siltähän se näyttää. Monessa yhdistyksen alaosastossa, eli siis paikallisessa seurakunnassa, pyritään lähinnä ylijäämän tekemiseen. Käytännössä se tarkoittaa sitä, että edes budjetoituja käyttövaroja voi käytännössä olla työntekijän hankala käyttää. Toisin sanoen siis veroja kerätään, mutta esim. toimintaan (päiväkerhot, nuorisotoiminta, kuorot, muu musiikkitoiminta jne.) ei saisi mitään kulua.
Seurakunnan jäsenten kannattaa siis olla kiinnostuneita siitä, mihin veroeurot oikein kuluvat. Suurin osa esim. kirkon työntekijöistä elää elämäänsä huomattavasti alle valtakunnan keskipalkkoja huonommalla ansiolla ja siitä huolimatta on työnantajalla "matti kukkarossa" kun toimintaa suunnitellaan. Edes luottamusmiehet eivät tunnu aina huomaavan tätä tosiasiaa. - Elba
Hei sinä omalla alapäälläsi ajattelija. Älytöntä vetää moiset kiesit jostain kirkollisverosta! :D Ei oma taloudellinen tilanteeni ainakaan koskaan ole millään tavalla kärsinyt siitä että kuulun kirkkoon. Ota ihan rauhallisesti
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1134802Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293493No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452420- 501538
- 361473
- 391349
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv231212- 141202
- 1651079
- 271078