Te, jotka olette käyttäneet ehkäisylaastaria, kertoisitteko kokemuksianne. Rengas ei sopinut mulle ja pilleritkin saavat pään sekaisin...Irtoaako laastari helposti esim. saunassa/uimassa? Onko ollut sivuvaikutuksia? Kiitollisena vastauksia odottelen...
Ehkäisylaastari?
9
1070
Vastaukset
- kuparikierukka?
Kysäisen vain, että jos hormonit ei tunnu sulle oikein sopivan, niin mikset harkitse ei-hormonalista ehkäisyä, kuten esim. kuparikierukkaa?
- Tulee kalliiksi!
Hei!
Itse käytin laastaria vuoden ja lopetin et voi saunoa etkä käydä uimassa tai siis voit mutta
laastari kyllä lähtee ja joudut laittaa uuden joten pitemmän päälle se tulee kalliikksi.
Niin ja kun laastari irtoaa niin ehkäsykin heikkenee. :(
Mutta kaikilla eilaisia kokemuksia.!!!- Ninja26
Mie ainakii oon voinu käyvä uimassa ja saunassakii käyn kolme kertaa viikossa eikä laastari oo irronnu koskaan.
Missäs paikassa sie sitä oot pitäny jos kerta irtoilee?
- tietenkin!
Olen tykännyt, tosin käyttänyt vasta 2 kuukautta. Ei irtoa uimassakaan (puoli tuntia vedessä), toki voi olla että joutuu painamaan, että kiinnittyy paremmin, mutta irti ei ole siis ollut. Ei sivuvaikutuksia. Suosittelen!
- Nainen vain
Juuh, ite suosittelen laastaria. Olen pian kolmisen vuotta käyttäny ja olen ollut tyytyväinen. Sivuvaikutuksia ei ole ollut, mutta nehän on yksilöllisiä juttuja, jotka selviää vain kokeilemalla.
Ei irtoa vaikka joka päivä käyn suihkussa ja pari kertaa viikossa saunassa. Kylpyläreissut kestää vaikka porealtaassa lilluu tuntitolkulla.- irronnut
Itse pidin käsivarressa, koska siinä pysyi moitteettomasti. Vatsassa kupruili. Huonot puolet oli pahoinvointi taukoviikon jälkeen ja oidemmän päälle sotki päätä. :( Nyt menen Nuvaringillä ja jos ei onnaa, niin sit siirryn kortsuihin!
- käyttänyt
ja olen ollut tyytyväinen.Muutaman kerran lähtenyt irti, jäänyt vaatteeseen kiinni reunasta ja riisuuntuessa irronnut. Tärkeintä on kai että sen laittaa hyvää paikkaan ja kiinnittää huolellisesti. Ei sivuvaikutuksia. Todella helppo, ei tarvitse kuin kerran viikossa muistaa vaihtaa. Eikä nuo laastarit ole kovin paljon kalliimpia kuin pillerit.
- .....
..ne halut, onko hiipuneet? Hormonaalinen ehkäisy on itselläni yleensä vienyt halut kokonaan...jopa rengas, vaikka sitä niin kovasti kaikki kehuu...
- banskuli
Söin pillereitä pari vuotta ja nyt kesän alussa vaihdoin laastariin. Pääsyynä se, että olen allerginen todella monille ruoka-aineille ja vatsa on usein sekaisin :( Aina sai laskea, että montako tuntia pillerin ottamisesta on kulunut, jos vatsa oli löysällä... ja ainainen pieni pelko, että jos ei ole ehtinyt imeytyä.
Lääkäri tosin epäili vahvasti, ettei laastari sopisi mulle kun olen tällainen moniallerginen tapaus, atooppinen iho jne. Mutta hyvin vaikuttaisi sopivan :) Mitä nyt olen pari kuukautta käyttänyt. Mulla on vain yksi laastari irronnut osittain uimisen jälkeen. Voi kyllä olla, ettei laastari ollut ehtinyt kiinnittymään kunnolla (olin laittanut sen samana päivänä). Muuten ovat laastarit pysyneet hyvin.
Itsellä ainakin seksihalut palasivat takaisin kahden vuoden jälkeen :) Eli sikälikin pillerit olivat tarpeettomat, koska niitä syödessä mun ei tehnyt seksiä ollenkaan mieli. Merciloneja söin, muita ongelmia niistä ei ollut. Mutta tosiaan jo parin laastariviikon jälkeen alkoi tapahtua makuukammarin puolella :D
Laastarit ovat kyllä tosi paljon kalliimmat. En nyt enää tarkkaan muista, mitä nuo mun pillerit maksoi... olisko ollu n. 22 euroa/3kk ja laastarit onkin sitten 39 euroa/3kk. Että kyllä se opiskelijan budjetissa tuntuu. Mutta jos nuo laastarit nyt jatkossakin mulle sopii, niin olen valmis maksamaan :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1806567- 1481814
- 1131588
- 511310
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️471019Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢40973Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu98942Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?5869Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan243853- 41819