ANtakaa minulle neuvoja...

kulkija kummallinen

Haluaisin saada neuvoja tilanteeseeni, kun tuntuu, että kamppailen tämän asian kanssa vähän väliä.
Olen uskossa ja olen halunnut omasta tahdostani lähteä seuraamaan Jeesusta. Rakastan häntä koko sydämestäni, siinä ei ole epäilykselle mitään sijaa.

Olen naimisissa ja mieheni ei ole vielä saanut uskomisen lahjaa. Puhun hänelle siitä useinkin ja rukoilen hänen puolestaan, mutta jätän kaiken muun Taivaallisen Isän huomaan.

Olen miettinyt tuota alkoholiasiaa. Minusta on kiva mennä ystävieni kanssa hellepäivinä teranssille, tai muuten vain ottaa ne muutamat siiderit. En juo humalaan hakeutuakseni, vaikka olen muutaman kerran ehkä pienissäni ollakin.

En kuitenkaan ole sen kummoisempi, selvää humalatilaa en voi sietää.

Onko tekemiseni hyväksyttävää? Saako uskovainen ihminen hyvällä omallatunnolla juoda alkoholia, jos vaikka sattuu pitämään sen rentouttavasta tunteesta?
Neuvokaa minua.

Ja jos vain suinkin, rukoilkaa, että Jumala antaisi myös miehelleni ymmärryksen.

Siunausta.

6

234

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Matti E Simonaho

" olen halunnut omasta tahdostani lähteä seuraamaan Jeesusta "

Ei sinun pidä seurata häntä, vaan Sinun pitää olla tietoinen siitä että hän seuraa sinua sinun Sielussa.

" Taivaallisen Isän huomaan "
      Isa (Jesus) opetti että taivaalla ei ole mitään muuta kuin linnut. Hän löytyy Sielustasi.

" Saako uskovainen ihminen hyvällä omallatunnolla juoda alkoholia, jos vaikka sattuu pitämään sen rentouttavasta tunteesta? "

Uskonnon mukaan yhtyy Jeesukseen kun juo hänen verta ja syö hänen lihaa. Jos Isan (Jesus) lihan synti ja veren juonti on sallittu ja jonka tulos on uloste johon olet yhtynyt (Mitä suuhusi laitat menee vatsaan ja tulee ulos ulosteena - Jesus), niin ei sinulla ole hätää.

" Ja jos vain suinkin, rukoilkaa, että Jumala antaisi myös miehelleni ymmärryksen. "

Rukoilemin on kerjäämistä. Näytä hänelle tämä:

http://kivi.suomalaiset.org/kivi.pl?nayta=sukupuut

• omakeksima uskonto

jossa kaikki on sekaisin.vellit ja puurot.

ut.mentista loytyy 22jaetta-- jossa sanotaan SEURAA
        esim.Joh. 8:12
        Jeesus puhui taas kansalle ja sanoi: "Minä olen maailman valo. Se, joka seuraa minua, ei kulje pimeässä, vaan hänellä on elämän valo." [Joh. 1:4 ]
        ja kun kysyit siiderin juonnista-- raamattu kieltaa vain humaltumisen ei viinien kayton.l-h

• Matti E Simonaho
        omakeksima uskonto kirjoitti:

jossa kaikki on sekaisin.vellit ja puurot.

ut.mentista loytyy 22jaetta-- jossa sanotaan SEURAA
        esim.Joh. 8:12
        Jeesus puhui taas kansalle ja sanoi: "Minä olen maailman valo. Se, joka seuraa minua, ei kulje pimeässä, vaan hänellä on elämän valo." [Joh. 1:4 ]
        ja kun kysyit siiderin juonnista-- raamattu kieltaa vain humaltumisen ei viinien kayton.l-h

"Minä olen maailman valo. Se, joka seuraa minua, ei kulje pimeässä, vaan hänellä on elämän valo." [Joh. 1:4 ] "

Kannattaa tutkia Raamattun [alkuperäistekstiä]eikä Lutherin jälkeisiä väärennöksiä.
        http://kivi.suomalaiset.org/kivi.pl?nayta=vaarennettyraamattu

• Crypticall

Mielestäni tuo raja on vaikeasti vedettävä ja henkilökohtainen. Yritän kuitenkin pohtia mahdollisimman yksinkertaisesti ja konkreettisesti, ehkä hieman kärjistäenkin.

Jos tiedät, että vietät iltaa ystävien kanssa noin neljä tuntia ja tiedät, että kolme drinkkiä neljän tunnin aikana ei aiheuta sinulle juopumista, niin voisithan silloin päättää jo lähtiessäsi ottavasi illan kuluessa kolme drinkkiä. Jos et pysty pitämään kiinni päättämästäsi ja joudut selittelemään itsellesi, että aikaa meni arvattua enemmän tms. niin olet ottanut liikaa ja alkoholista on muodostumassa ongelma.

Jotkut eivät pysty ottamaan yhtäkään ilman, että on saatava toinen. Toisilla menee niin, että jos ottavat kolme, niin tulee tarve saada neljäs (tähän vaikuttaa tietenkin myös aika). Jos henkilö A menee viettämään iltaa ystävien kanssa ja on siellä neljä tuntia, jonka aikana nauttii kolme drinkkiä, eikä koe mitään kiusausta ottaa neljättä, niin ok. Silloin alkoholi ei ole ongelma eikä illanvieton päätarkoitus.

Tämä on vain mielipide ja on aina muistettava, että monille yksikin on liikaa. Aihe on sellainen, että ehkä tästä vielä viriää keskustelua ;)

• jklöö

Humaltua ei saa, se sanotaan selkeästi Raamatussa. Tarvitsetko alkoholia rentoutuaksesi? Voisitko hakea rentoutusta jostakin muualta? Onko alkoholin juominen siunaukseksi ja rakennukseksi? Miksi et terassille menon sijaan kutsuisi ystäviäsi hengelliseen tilaisuuteen?
      ...Nämä ovat kysymyksiä, joita voit miettiä. Jeesuksen runsasta siunausta. Hän johdattakoon elämääsi. Hienoa, että olet jättänyt elämäsi Jeesukselle. Se on tärkeintä.

• harkitsisit miehesi suhteen tätä ohjetta:

"Samoin te, vaimot, olkaa kuuliaisia miehellenne, jotta myös ne miehet, jotka ehkä eivät usko Jumalan sanaan, nyt vaimonsa elävällä esimerkillä ilman sanojakin voitettaisiin, kun he näkevät teidän elävän jumalanpelossa puhdasta elämää." 1 Piet 3:1-2

Jos saat Jumalalta armon ja voiman toimia näin, Jumala itse puhuttelee miestäsi. Muista kuitenkin, että tämä ohje ei ole laki. Se toimii vain, jos Jumalan armo ja rakkaus on tullut sinun kohdallasi niin suureksi, että rakkaudesta Jumalaan voit ilman pakottautumista toimia tällä tavoin. Jos sisimpäsi kapinoi tätä vastaan, ei ole vielä sinun aikasi ottaa tätä Herran iestä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      31
      2758
    2. Rakastan sinua

Kohta sanon tämän livenä, älä pelästy.
      Ikävä
      148
      2163
    3. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      12
      1607
    4. Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA

Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR
      Hindulaisuus
      388
      1210
    5. Tiedätkö miten pahalta tuntui

Kun vetäydyit? Ei kuukausiksi vaan vuosiksi.
      Ikävä
      67
      1175
    6. J miehestä oikeaa

Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen
      Ikävä
      101
      1145
    7. Se meidän sydänyhteys

Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi
      Ikävä
      57
      1057
    8. Vanhemmalle naiselle

Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      61
      1020
    9. Epäiletkö että kaivattusi

On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      71