eli kuka joutuu "helvettiin", ja mitä siellä konkreettisesti tapahtuu ja miksi ?
Perustele Raamatulla kantasi.
Selitä ikuinen piina
28
803
Vastaukset
Etpä tuota selittänyt , kun kyselit vain kysymyksiä.
Ois ollut mukava lukea mitä nuo muut on vastannut, mutta nuo sinun kysymyksensi jäivät vaivaamaan minua.
Tai no..jos tarkemminin mietin esseetäsi niin päällimäiseksi jäi mieleeni tuo väitteesi siitä että Jeesuksen ristinkuolema ei ollut Häneltä rakkauden osoitus meitä kohtaan.
Olen itse joutunut elämässäni tilanteeseen että jumalaton mieheni tahtoi jättää mut uskoni takia.
Uskoin rakastavaan Jeesukseen...
Hän käski mun valita Jeesus tai hän. Valitsin hänet mutta ei uskonut, väitti että lähen rukouskokouksiin kuitenkin ja siksi jätti minut.
Tilanne oli niin mahdoton, kun olin 3.lapsen jälkeen sterilisaationkin tehnyt, että mielenterveyteni petti.
Työntekoa ei voinut ajatella...
Sekosin täysin..tänä aikana(kun en oikeen enää tajunnu missä mennään)ihmiset, työtätekevät, jopa esimiesasemassa olevat ihmiset ovat näyttäneet minulle..todellisen luonteensa...
Minua on lyöty. Raiskattu. Minua en viillelty veitsillä. Autoni on tuhottu, asuntoni on sytytetty tahallaan palamaan. Vaatteetkin varastettiin pyykkituvalta.
Tällaisia ihmiset ovat kulissien takana nimim."piinan". Sellaisia he ovat kun et puolustaudu.
Jeesus oli tällainen ihminen- puolustuskyvytön.
Sinun on helppo puhua hänen päälleen ja silloin sinä puhut.
Jumala, joka sinutkin vielä tuomitsee, antoi ainoan poikansa elämään elämän. Se ei ollut mikään surkea elämä, vaikka surkeita auttoikin.
Ja sitten Hänet tapettiin.
Sinäkään et voi tietää oman lapsesi kohtaloa. En minäkään.
Olen tehnyt saman kuin Isä-jätin 2 tytärtäni isälleen...heillä on omakotitalo ja hevonen...asiat hyvin.
Jonain päivänä he kuolevat. En voi suojella heitä siltä.
Poika on mulla.
Elämäni nykyisin aaika hyvin.
Mutta oon satavarma että Herra ei ole muuttunut. Hän on sama eilen tänään ja iankaikkisesti. Hän vihaa syntiä niin paljon, että sallii meidän elämän päättyvän.
1.Mooseksen kirja...siellä on määritelty synnin seuraus:kuolema.- aika hyvin kirjoitit
auroraboreallis kirjoitti:
Ois ollut mukava lukea mitä nuo muut on vastannut, mutta nuo sinun kysymyksensi jäivät vaivaamaan minua.
Tai no..jos tarkemminin mietin esseetäsi niin päällimäiseksi jäi mieleeni tuo väitteesi siitä että Jeesuksen ristinkuolema ei ollut Häneltä rakkauden osoitus meitä kohtaan.
Olen itse joutunut elämässäni tilanteeseen että jumalaton mieheni tahtoi jättää mut uskoni takia.
Hän käski mun valita Jeesus tai hän. Valitsin hänet mutta ei uskonut, väitti että lähen rukouskokouksiin kuitenkin ja siksi jätti minut.
Tilanne oli niin mahdoton, kun olin 3.lapsen jälkeen sterilisaationkin tehnyt, että mielenterveyteni petti.
Sekosin täysin..tänä aikana(kun en oikeen enää tajunnu missä mennään)ihmiset, työtätekevät, jopa esimiesasemassa olevat ihmiset ovat näyttäneet minulle..todellisen luonteensa...
Minua on lyöty. Raiskattu. Minua en viillelty veitsillä. Autoni on tuhottu, asuntoni on sytytetty tahallaan palamaan. Vaatteetkin varastettiin pyykkituvalta.
Tällaisia ihmiset ovat kulissien takana nimim."piinan". Sellaisia he ovat kun et puolustaudu.
Jumala, joka sinutkin vielä tuomitsee, antoi ainoan poikansa elämään elämän. Se ei ollut mikään surkea elämä, vaikka surkeita auttoikin.
Olen tehnyt saman kuin Isä-jätin 2 tytärtäni isälleen...heillä on omakotitalo ja hevonen...asiat hyvin.
Poika on mulla.
Mutta oon satavarma että Herra ei ole muuttunut. Hän on sama eilen tänään ja iankaikkisesti. Hän vihaa syntiä niin paljon, että sallii meidän elämän päättyvän.
1.Mooseksen kirja...siellä on määritelty synnin seuraus:kuolema.Jeesus sinua armahtakoon ja auttakoon. Hänhän on syntisten ystävä.
- kaiken.
Poika on mulla.
1.Mooseksen kirja...siellä on määritelty synnin seuraus:kuolema.Kirjoitus ei ollut minun, vaan netistä lainattu. Olen lukenut kertomasi tarinan Helluntailaisuus-palstalta aiemmin. Olet monin tavoin kovia kokenut. Auttaisin, jos voisin. Tällä hetkellä en vain ole enää itsekään varma mistään. Riekaleita on yritettävä pitää kasassa.
- sudenkuoppa
Ilm.kirja 20:14-15 Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järvee. Tämä on toinen kuolema tulinen järvi. Jokainen,jonka nimeä ei löytynyt elämänkirjasta,heitettiin tuliseen järveen.
- hirvas
toinen kuolema. Eli ihminen kuolee toisen kerran. Ei siis jää ikuisesti pinattavaksi. Pitääkö paikkansa?
- herramrks
hirvas kirjoitti:
toinen kuolema. Eli ihminen kuolee toisen kerran. Ei siis jää ikuisesti pinattavaksi. Pitääkö paikkansa?
Jumala sanoi Adamille että sinä päivänä jolloin otat tästä puusta on sinun kuolemalla kuoltava. Adam ei kuollut sinä päivänä. Valehteliko Jumala vai eikö vain toteuttanut uhkaustaan?
Adam ajettiin pois Jumalan luota. Tämäkö oli se kuolema josta Jumala varoitti? Hengellinen kuolema?
Voisiko tämä toinen kuolema olla myös tällainen ero Jumalasta, mutta ei "tyhjiin hävittäminen"?
Mulle sopii kyllä ihan hyvin että mitään helvettiä ei ole vaan kaikki ei-jeesusta-seuraavat kuoltuaan katoaa. Niin olisikin kätevämpää, ei olisi mitään kuumaa "muusaa" taivastielle :D
- todé
ikuinen ero Jumalasta, ja nimenomaan sen tiedostaminen, tekee hammasten kiristystä ja muuta helvetillistä vaivaa.
- hirvas
Jeesuksen paluussa ja vanhurskaat pelastetaan, niin ketä varten sitä helvettiä kuumennetaan....?
Ainoaksi ryhmäksi jäävät ne, jotka tuomitaan toiseen kuolemaan, eikä siinäkään kyseessä ole ikuisesta piinaamisesta, vaan kertakaikkisesta kuolemasta.
Siis joku siinä helvetinopissa ei täsmää - kun pohditaan sitä Raamatun sanan perusteella..? - on jo nyt
erossa Jumalasta, ikuinen ero on siis jo alkanut.
Pahinta on se, että Jumalan rakkautta ei ole kadotuksessa. on jo nyt kirjoitti:
Pahinta on se, että Jumalan rakkautta ei ole kadotuksessa."Jumalan rakkaus" on? Sitäkö, että uskovaisella on oikeus jaella Helvetti-tuomioita?
- että Jumala on
hirvas kirjoitti:
Jeesuksen paluussa ja vanhurskaat pelastetaan, niin ketä varten sitä helvettiä kuumennetaan....?
Ainoaksi ryhmäksi jäävät ne, jotka tuomitaan toiseen kuolemaan, eikä siinäkään kyseessä ole ikuisesta piinaamisesta, vaan kertakaikkisesta kuolemasta.
Siis joku siinä helvetinopissa ei täsmää - kun pohditaan sitä Raamatun sanan perusteella..?oikeudenmukainen tuomari. Jokainen saa varmasti oikean tuomion, kukaan ei saa liian kovaa, tai epäinhimillistä tuomiota, suhteutettuna tekoihinsa/ elämäänsä.
"on mahdotonta ajatella, että Jumala tekisi väärin, että Kaikkivaltias toimisi vastoin oikeutta" (Job 34:10). "Totisesti, Jumala ei tee vääryyttä, Kaikkivaltias ei vääristä oikeutta" (34:12). - sitä, että hyvällä
Työmies2 kirjoitti:
"Jumalan rakkaus" on? Sitäkö, että uskovaisella on oikeus jaella Helvetti-tuomioita?
voitetaan paha. Uskovalla ei ole lupa lausua Kadotus tuomiota kenellekään. (Tästä erottaa 'jyvät' akanoista.)
- todé
on jo nyt kirjoitti:
Pahinta on se, että Jumalan rakkautta ei ole kadotuksessa.NYT on kuitenkin vielä mahdollista päästä "takaisin Jumalan kirkkaudesta osalliseksi".
- Eunike
Työmies2 kirjoitti:
"Jumalan rakkaus" on? Sitäkö, että uskovaisella on oikeus jaella Helvetti-tuomioita?
Ei kenelläkään uskovaisella ole oikeutta jaella Helvetti-tuomioita, ne kuuluvat yksin Kristukselle.
Mutta uskovaisilla on velvollisuus varoittaa helvettiin joutumisesta. Se on aivan eri asia kuin tuomitseminen. Jos eivät varoita, heidät voidaan tuomita siitä ja helvettiin joutuneen veri vaaditaan heidän kädestään. Millä maksat ihmisen veren?
Mutta Jumalan rakkaus on myös helvetti-varoituksissakin. Hän ei tahdo kenenkään ihmisen joutuvan tuomituksi helvettiin ja siksi hän vaatii varoittamaan helvettiin joutumisestakin. Jopa nuhtelukin on vielä rakkautta!
Omat sanat ja teot ne muuten tuomitsevat ihmisen ei kukaan toinen ihminen, ei edes murhamiehen uhri voi tuomita murhamiestä! Jeesus Kristus on Tuomari joka määrää rangaistukset.
Jumalan vihan tuomio ja rakkauden loppu on siinä että Hän vaikenee ja jättää ihmisen omaan rauhaansa.
Sitähän niin monet toivovatkin, mutta se tila on säälittävistä säälittävin. Olethan kuullut vanhan fraasin" Jumalan hylkäämä paikka" tai "Jumalan selän takana". Se tarkoittaa äärimmäistä periferiaa, autiota pimeää korpimaata. Siellä voi huutaa apua tai herjata, kirota ja itkeä, kukaan ei vastaa, kukaan ei tule lohduttamaan.
Mutta monet eivät sitä huomaa pitäessään meteliään, juhliessaan ja juodessaan. - Kuka on syypää? Minäkö?
Eunike kirjoitti:
Ei kenelläkään uskovaisella ole oikeutta jaella Helvetti-tuomioita, ne kuuluvat yksin Kristukselle.
Mutta uskovaisilla on velvollisuus varoittaa helvettiin joutumisesta. Se on aivan eri asia kuin tuomitseminen. Jos eivät varoita, heidät voidaan tuomita siitä ja helvettiin joutuneen veri vaaditaan heidän kädestään. Millä maksat ihmisen veren?
Mutta Jumalan rakkaus on myös helvetti-varoituksissakin. Hän ei tahdo kenenkään ihmisen joutuvan tuomituksi helvettiin ja siksi hän vaatii varoittamaan helvettiin joutumisestakin. Jopa nuhtelukin on vielä rakkautta!
Omat sanat ja teot ne muuten tuomitsevat ihmisen ei kukaan toinen ihminen, ei edes murhamiehen uhri voi tuomita murhamiestä! Jeesus Kristus on Tuomari joka määrää rangaistukset.
Jumalan vihan tuomio ja rakkauden loppu on siinä että Hän vaikenee ja jättää ihmisen omaan rauhaansa.
Sitähän niin monet toivovatkin, mutta se tila on säälittävistä säälittävin. Olethan kuullut vanhan fraasin" Jumalan hylkäämä paikka" tai "Jumalan selän takana". Se tarkoittaa äärimmäistä periferiaa, autiota pimeää korpimaata. Siellä voi huutaa apua tai herjata, kirota ja itkeä, kukaan ei vastaa, kukaan ei tule lohduttamaan.
Mutta monet eivät sitä huomaa pitäessään meteliään, juhliessaan ja juodessaan."Mutta uskovaisilla on velvollisuus varoittaa helvettiin joutumisesta. Se on aivan eri asia kuin tuomitseminen. Jos eivät varoita, heidät voidaan tuomita siitä ja helvettiin joutuneen veri vaaditaan heidän kädestään. Millä maksat ihmisen veren?"
Siis: Jumala sanoo minulle: Varoita tuota ihmistä, ettei hän joudu kadotukseen. Minä sanon: En ehdi, tai muuta vastaavaa.
Sitten: Jumala tuomitsee tuon ihmisen kadotukseen ja vaatii minua tuomiolle siitä, että antoi tuolle ihmiselle liian kovan rangaistuksen; vai mikä oli rikkomukseni?
Eikö Jumalan tuomiot olekkaan oikeudenmukaisia? Miksi minut pitää saada syylliseksi? - Eunike
Kuka on syypää? Minäkö? kirjoitti:
"Mutta uskovaisilla on velvollisuus varoittaa helvettiin joutumisesta. Se on aivan eri asia kuin tuomitseminen. Jos eivät varoita, heidät voidaan tuomita siitä ja helvettiin joutuneen veri vaaditaan heidän kädestään. Millä maksat ihmisen veren?"
Siis: Jumala sanoo minulle: Varoita tuota ihmistä, ettei hän joudu kadotukseen. Minä sanon: En ehdi, tai muuta vastaavaa.
Sitten: Jumala tuomitsee tuon ihmisen kadotukseen ja vaatii minua tuomiolle siitä, että antoi tuolle ihmiselle liian kovan rangaistuksen; vai mikä oli rikkomukseni?
Eikö Jumalan tuomiot olekkaan oikeudenmukaisia? Miksi minut pitää saada syylliseksi?Oletko uskis kuten minä? Oletanpa että olet uskis Kysymykseen on ainakin helpompi vastata kuin uskisten kesken.
Ensin pikku huomautus: Jumala ei antanut tuolle ihmiselle liian kovaa rangaistusta, vaan aivan oikeudenmukaisen.
Sitten: tuo ihminen kärsii helvetin tulessa, näkee meidät taivaaseen menossa. Voin mainiosti kuvitella hänen parkuvan: "Miksi te kaksi ette varoittaneet minua vaikka tiesitte tämän! Minä en tiennyt.. Miksi te ette välittäneet minusta? Katsokaa nyt minun tuskiani. Mitä te niistä välitätte kunhan vain itse selviätte! Te itsekkäät ylpeät tekopyhät uskikset..te annoitte minun joutua helvettiin enkä minä osannut varoa! Se oli väärin! Tekin kuulutte tänne minun kanssani! Vaadin että Jumala rankaisee teitä siitä että te ette kertoneet minulle!"
Onko hän oikeassa? Mitä luulet Jumalan tekevän? Sanooko Hän: "he ovat minun rakkaita lapsiani, eivät he ole enää syyllisiä mihinkään, he pääsevät taivaan iloon, vaikene sinä kurja ja syytä itseäsi kun et itse ottanut selvää!"
Onko Jumala silloin oikeudenmukainen?
Uskallanpa varovasti arvella mitä Hän ehkä tekee:
Hän EI pane meitä vastuuseen siitä rangaistuksesta jonka HÄN itse antoi tuolle ihmiselle.
Mutta Hän kääntyy meihin ja kysyy: "Niin, miksi te ette häntä varoittaneet, vaikka minä käskin? Miksi teillä oli tekosyitä? Minä rakastin häntäkin silloin ja odotin hänen kääntyvän teidän varoituksestanne. Odotin häntä luokseni kuten isä lastaan. Halusin hänenkin tulevan.
Minulla on jo tällaista tunnollani ja yhäkin minä koetan tehdä siitä parannusta. Se ei ole helppoa edes anonyymina täällä netissä. Kuka haluaa kuulla olevansa syyllinen ja ansainneensa helvetin tulen? Kuka myöntää sen olevan totta? Se on niin tuskallista ettei sitä tahtoisi edes ajatella, eikö vain!
Raamatun profeetat (tämä kertomus on Hesekielistä) kivitettiin ja tapettiin tällaisten juttujen takia.
Raamatussani ja myös Raamattu Kansalle ry:n käännöksessä kerrotaan (samoin Novumissa)toistuvasti kadotuksen iankaikkisuudesta. Kyllä kai jumalaapelkääväiset alkutekstien osaajat ja vanhan kreikan taitajat osaavat oikein kääntää. He kääntävät Jeesuksen sanoneen, että kadotus on iankaikkinen. Mitä me, hyppysellinen savea joilla on vain henkäys sieraimissamme, olemme selittämään Herramme puheita?
Jumala on puhunut profeetoissaan läpi aikakausien ja nyt hän on Puhunut aikakausien lopulla Pojassaan. Jumalan Poika ilmoitti ja varoitti iankaikkisen tulen rangaistuksesta.
Tätä, mitä Herramme on puhunut kadotuksesta ja iankaikkisesta elämästä, ei voida muuttaa, kumota tai toisin selittää kuin miten Hän on sen sanonut ja niin kuin se on Hänen jälkeensä kirjoitettu.
Onko Jumalan pelko kadonnut jopa uskovaisiksi itseään kutsuvilta? Suvaitsevuudenko nimissä vesitetään Jumalan sanaa? Mutta "eikö Minun sanani ole niin kuin tuli ja niin kuin vasara, joka kallion murtaa!" ja "Taivas ja maa katoavat, mutta Minun sanani eivät koskaan katoa". Kumpa se murtaisikin kaiken vastustuksemme ja painuisimme maahan Kuninkaamme edessä.
Tahdon kuitenkin muistuttaa, että Jeesus on tullut Vapahtajaksemme ja pelastamaan, ei hukuttamaan. Tänään Hän jakaa armoa ja antaa anteeksi, sillä Hän on laupeudesta rikas eikä tahdo hukuttaa. "Minulle ei ole mieleen jumalattoman kuolema, vaan se, että hän kääntyisi teiltänsä ja saisi elää".
Mutta tulee aika, jolloin Herra Jeesus pukee tuomarin viitan yllensä, ja Hän tulee tuomitsee maailman. "Ja Jumala on antanut tästä teille vakuuden herättämällä Hänet kuolleista!"
Jeesus varoitti raamattuun tallennetuissa teksteissä noin seitsämän kertaa useammin kadotuksesta ja hukkumisesta kuin pelastuksesta. Koska Hän käyttää sanaa iankaikkinen sekä taivaasta että kadotuksesta niin kummatkin ovat yhtä iankaikkisia. Jos kadotus ei ole iankaikkinen niin ei ole myöskään taivas.
Mutta kauas se minusta, että ryhtyisin kyseenalaistamaan Kuninkaan sanoja. Taidan olla hieman kiihdyksissäni. Etkö näe kuin suuri Hän on? Hän tekee suvereenisti kaiken "oman tahtonsa päättämän mukaan" eikä sitä turmeltuneen ihmismielen kapina voi muuksi muuttaa.
"Isä, pyhitä heidät totuudessa; Sinun sanasi on totuus!"- hirvas
En kysynyt kadotuksesta, vaan mitä tapahtuu konkreettisesti "helvetissä". Ketkä sinne joutuvat, ja miksi ?
Sinä puhut aivan eri asiasta, ikäänkuin minä olisin kumonnut kadotuksen.
Mutta vastaa nyt siihen mitä kysyin, vain ja ainoastaan siihen, niin ollaan samassa asiassa. hirvas kirjoitti:
En kysynyt kadotuksesta, vaan mitä tapahtuu konkreettisesti "helvetissä". Ketkä sinne joutuvat, ja miksi ?
Sinä puhut aivan eri asiasta, ikäänkuin minä olisin kumonnut kadotuksen.
Mutta vastaa nyt siihen mitä kysyin, vain ja ainoastaan siihen, niin ollaan samassa asiassa.Eiköhän kadotus ja helvetti tarkoita samaa. Pitääkö Sinulle näistä selvitystä antaa? Tuskinpa.
Kyselet asioita tavalla, joista vain Herramme voi antaa perinpohjaisen selvityksen.
Sekä helvetti että kadotus ovat aivan yhtä lopullisia paikkoja. Tutki Kirjoituksia ja jätä saivartelu.
Minä en löydä raamatustani yhtään kohtaa, jossa kerrotaan mahdollisuudesta pelastua niihin jouduttua. Tiedätkö Sinä?parannus on tehtävä. Sanotaanhan Sanassa että Hänen ikeensä on kevyt, vai miten se on tarkemmin?
parannus on tehtävä. Sanotaanhan Sanassa että Hänen ikeensä on kevyt, vai miten se on tarkemmin?
Parannus on tehtävä. Jos ei tapahdu mielenmuutosta (parannusta) niin on mahdoton olla Jumalalle otollinen. "Sen joka Jumalan tykö tulee, täytyy uskoa, että Jumala on ja että Hän palkitsee ne, jotka Häntä etsivät!"
- Ilmoitukseksi
parannus on tehtävä. Sanotaanhan Sanassa että Hänen ikeensä on kevyt, vai miten se on tarkemmin?
"Kaikki on minun Isäni antanut minun haltuuni, eikä kukaan muu tunne Poikaa kuin Isä, eikä Isää tunne kukaan muu kuin Poika ja se, kenelle Poika tahtoo hänet ilmoittaa. Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon. Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; niin te löydätte levon sielullenne. Sillä minun ikeeni on sovelias, ja minun kuormani on keveä."
- hirvas
jukka.finland kirjoitti:
Eiköhän kadotus ja helvetti tarkoita samaa. Pitääkö Sinulle näistä selvitystä antaa? Tuskinpa.
Kyselet asioita tavalla, joista vain Herramme voi antaa perinpohjaisen selvityksen.
Sekä helvetti että kadotus ovat aivan yhtä lopullisia paikkoja. Tutki Kirjoituksia ja jätä saivartelu.
Minä en löydä raamatustani yhtään kohtaa, jossa kerrotaan mahdollisuudesta pelastua niihin jouduttua. Tiedätkö Sinä?erityinen syy, koska tavallaan kierrät kysymyksen. Ne, jotka opettavat helvettioppia, pitäisi myös osata vasta, ketä sinne lopulta joutuu.
Sinä ärsyynnyt kysymyksestäni, koska nimität sitä saivarteluksi..?
Kummaa on se, että ne jotka uskovat helvettioppiin, eivät osaa selittää mitä se tarkoittaa.
Itse en usko, että helvettiä ja ikuista piinaa on olemassakaan, on vain kadotus ja kuolema. jukka.finland kirjoitti:
Eiköhän kadotus ja helvetti tarkoita samaa. Pitääkö Sinulle näistä selvitystä antaa? Tuskinpa.
Minä en löydä raamatustani yhtään kohtaa, jossa kerrotaan mahdollisuudesta pelastua niihin jouduttua. Tiedätkö Sinä?muurin ulkopuolella olevaa kaatopaikkaa, gehennaa, on alettu kutsua helvetiksi, sillä se on paikka, johon ovat vieneet kuolemaantuomittuja, joilta on ensin murrettu molempien jalkojen sääriluut.
Siellä on siis ollut itku ja hammasten kiristys niin kauan kuin tuomitut ovat olleet tajuissaan!
Useissa käännöksissä helvettiä kutsutaan myös tuonelaksi, josta sanotaan:
1. Sam. 2:6
"Herra antaa kuoleman ja antaa elämän, hän vie alas tuonelaan ja tuo ylös jälleen".
Ilm. 20:12
Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan.
Ilm. 20:13
"Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja KUOLEMA ja TUONELA antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan".
King James:
13 "And the sea gave up the dead which were in it; and death and hell delivered up the dead which were in them: and they were judged every man according to their works.
James versio siis sanoo: "Ja Kuolema ja Helvetti antoi kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin kukin tekojensa mukaan",
joten tekojen mukainen tuomio on lopullinen, eikä, loputon kidutus. Älkää tehkö Jumalasta älytöntä sadistia oman mielenne mukaan!Ilmoitukseksi kirjoitti:
"Kaikki on minun Isäni antanut minun haltuuni, eikä kukaan muu tunne Poikaa kuin Isä, eikä Isää tunne kukaan muu kuin Poika ja se, kenelle Poika tahtoo hänet ilmoittaa. Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon. Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; niin te löydätte levon sielullenne. Sillä minun ikeeni on sovelias, ja minun kuormani on keveä."
mun täytyy lähen töihin.
kirjoitetun sanan "todistajaksi" Jumala on ottanut katoavaisen luomakunnan,[5.Moos.30:19]
Ja Jeesus opetti, että "Taivas ja maa katoavat", jne. Kun todistajat ovat poissa, ei ole enää syyttäjääkään!
Sen sijaan Lupaukset Jumala on vannonut oman nimensä kautta, Hepr.6:13-18, jonka vuoksi meille annetut lupaukset on vannottu "ainoan, jolla on kuolemattomuus", [1.Tim.6:16] nimen kautta ja sen tähden Paavali on opettanut:
2. Kor. 1:20
"Sillä niin monta kuin Jumalan lupausta on, kaikki ne ovat hänessä »on»; sentähden tulee hänen kauttaan myös niiden »amen"», Jumalalle kunniaksi meidän kauttamme".
Hoos. 1:10
(2:1) Mutta israelilaisten luku on oleva niinkuin meren hiekka, jota ei voi mitata eikä lukea. Ja siinä paikassa, jossa heille on sanottu: 'Te ette ole minun kansani', heille sanotaan: 'Elävän Jumalan lapset!'
Room. 9:26
Ja on tapahtuva, että siinä paikassa, jossa heille on sanottu: 'Te ette ole minun kansani', siinä heitä kutsutaan elävän Jumalan lapsiksi."
Näin on tapahtuva, koska "JUMALA PYYHKI POIS sen kirjoituksen säädöksineen, JOKA OLI MEITÄ VASTAAN ja oli meidän VASTUSTAJAMME; sen hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin" [Kol.2:14].- metusalem777
jokainen joka tekee syntiä joutuu helvettiin.syntiä on jumalan sanan vastaisuus eli mitä teet sitä olet.ja teot seuraa sinua kuoleman rajan taakse.siksi on jumala antanut mahdollisuuden tehdä parannuksen että meidän teot eli luonne muuttuisi hänen luonteen mukaiseksi:olkoon teillä se mieli joka jeesuksella kristuksello oli ... .helvetin tuli on tarkoitettu saatanalle ja hänen enkeleilleen ja niille ihmisille jotka ei nöyrry parannukseen.siellä poltetaan se synti pois josta ei tehty parannusta.se paikka ei ole loputon.vaan jokaista poltetaan niin kauan kuin on syntien määrä.ei ole iankaikkisuutta kuin jeesuksessa eli sielu kadotetaan,hävitetään,poistetaan olemassaolosta kun synnin tuomio on täytetty.se on kadotus tuomio!!!ne jotka ovat jeesuksessa eli jeesus heissä,heillä ei ole kadotusta,mutta jokainen tuomitaan eli palkka maksetaan tekojen mukaan! siis syntinen katuu ja nöyrtyy ja tunnustaa:olen ollut väärässä,jumala armahda ja anna syntini anteeksi poikasi jeesuksen uhrin kautta.silloin alkaa suhde ja ihminen haluaa muuttua pelastajansa kaltaiseksi kunnes pyhähenki tulee asumaan ihmiseen hän johtaa kaikkeen totuuteen ja iankaikkisuuteen.jeesuksen veri on vuotanut kaikkien ihmisten puolesta niidenkin jotka ei ota sitä vastaan ei muuta lunastusta ole kuin se.kaikki löytyy raamatusta se on jumalan tahto ilmaistuna kirjoitetussa muodossa meille ja tuleville sukupolville.sitä kautta me tulemme tuntemaan pelastajamme.hän (jeesus)on sama eilen tänään ja iankaikkisesti hep13:8 siunausta!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 663105
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai262193Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä681759Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t251627Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian161361- 281321
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61246Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja281200Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101157Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu631057