Vauhdin

ylläpitoa

Itsekin asuntovaunua vetäneenä ihmettelen karavaanareiden liikenteen-tukkimisilmiötä. On se karu fakta, että vaunua vedetään pääteillä 75 km/h pitkät autojonot perässä. Edes rekat eivät ole samanlaisia jarruja liikenteessä. Katsokaa nyt hyvät kolleegat vähän itseänne peilistä liikenteessä tumpeloidessanne. Eikä ole pakko pysyä jääräpäisesti keulilla omien oikeuksien nojalla. Joskus voi vetää pysäkille.

2

401

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hitain!!!!!!

Itse asiassa tekstisi on jo vanha provo, mutta mieleni kuitenkin teki vastata siihen faktalla.

Jonoa ei muodosta koskaan etummainen ajoneuvo, vaan se toinen jonossa oleva! Se on tieteellinen fakta!

Ajelin muutama tuhat km vaunun kanssa. Mieleeni jäivät ne monet kymmenet roikkujat, jotka ovat ohittavinaan ja ajavat siten peräpäässä kiinni. Kun niille antaa merkin vapaasta ohitustilasta, niin eikö nuo ryökäleet jääkin taakse roikkumaan kilometritolkulla ja kurkkimaan niin, ettei seuraavat pääse ohi! Siinä on jonon muodostuksen syy. Autossani tehot riittävät pienen vaunun vetämiseen vaikka 150 km/t. Siihen ei vain laki anna mahdollisuutta. Tempomaatti on aina päällä n 85 km/t. Tarkistettu navigaattorista oikea nopeus. Mutta eihän MINUA syyllistettykään, mutta sivusta seuranneena kommentoin.

Kokeilin matkallani huvikseni erilaisia nopeuksia, joista osasta olisi tullut huonolla tuurilla jo sinivaloisten armeija kimppuun ja aina sama tulos: roikkuja perässä kiinni. Autolla pitää osata ajaa liikenteen mukaan ja osata ohittaa myös liikenteen mukaan. Se on pelin henki ja fakta!

Pysy poissa liikenteestä, jos vaunut ja rekat pelottavat.

Tottakai liikenteessä on meitä kaikenlaisia. Toisilla on parempi liikennesilmä ja -kokemus, kun taas monilta puuttuu kokemuksen vähyyden vuoksi liikennesilmä lähes kokonaan. Heitäkin pitää pystyä sietämään, onhan liikennekin eräänlainen sosiaalista mielenlaatua koetteleva tapahtuma. Pahinta on hermostua liikenteessä toisten töppäilyistä, koska riski omaan töppäilyyn kasvaa samassa suhteessa.

Ja iloitkaamme pian alkavasta traktorien, puimurien ja viljakärryjen kolonnista savisilla kestopaallysteteillämme. Näitä tosileveitä yhdistelmiä on jo vaikeampi ohittaa, jos näitä roikkujia alkaa kerääntymään perään useita.

• mikä on

Minä en ainakaan jää kykkimään 75km/h ajavan vaunuyhdistelmän perään. Minun autossani riittää tehoa ohittamiseen ilman, että edellä menevä ajaisi tienposkeen. Joskus on ollut vaikeuksia, kun asuntovaunun perään on jäänyt joku rimpulansa kanssa kuikkimaan. Eiköhän se perään jäänyt roikkuja ole se jonon aiheuttaja.Minä pystyn ohittamaan pitkän rekankin miksen sitten asuntovaunuyhdistelmän.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %

Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o
      Maailman menoa
      329
      6257
    2. Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä

Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki
      Ikävä
      48
      3716
    3. Sofia Virta: bänet!

Matkailuautoilija metsänomistaja puoliso on nyt entisen teeren poikia, ja Sofia tekee comebackin vapaille markkinoille.
      Maailman menoa
      151
      2898
    4. "Suomi voisi ottaa taloudessa oppia Espanjasta"

"Espanjassa talouspolitiikka on löysempää, mutta velka-aste on kääntynyt jopa laskuun.", pohdiskelee Suomen seuraava pää
      Maailman menoa
      227
      2200
    5. Kokoomus: SDP johtaa kansalaisia harhaan

(Umpityhmät palstademarit ovat taas uskoneet Lindtmanin höpötykset Espanjasta.) SDP harhaanjohtaa kansalaisia talouspol
      Maailman menoa
      107
      1763
    6. Otan vielä joskus yhteyttä

Ja jos et vastaa, niin tulen sinne. Pakko puhua.
      Ikävä
      73
      1306
    7. Niin että miten

Haluatko oikeasti olla minun kanssa oikeassa elämässä, vai onko tämä vain kirjoittelua
      Ikävä
      83
      1112
    8. Nuoriso on tyhmää tutkijat ovat todenneet

Nyt se on todettu ääneen mitä kaikki ovat jo pitkään epäilleet. Nuoriso on tyhmentynyt tasaiseen tahtiin. Kohta pitää ni
      Sinkut
      145
      993
    9. Ikävä tilanne rikoksen vuoksi Espanjassa - Jari Sillanpää pistää uutta matoa koukkuun

Jari Sillanpää on ehkä yksi suosituimmista tangokuninkaallisista. Ex-tangokuningas juhli viime syksynä 30 vuotista uraan
      Suomalaiset julkkikset
      10
      968
    10. Tätä ei tv:ssä: Farmi-tippuja Amski rehellisenä ongelmista kuvauksissa

Ennakkosuosikki Amskidabamski Anne-Mari Tarkkio joutui ulos Farmi Suomi -realitystä. Voimatehtävässä vastakkain asettui
      Tv-sarjat
      11
      924
    Aihe