Pyhähenkeä valinnoissa?

Arskavain

Jehovan todistajat hehkuttavat, kuinka heillä on pyhäähenkeä, kun valitaan avustaviapalvelijoita ja vanhimpia, mutta todellisuus osoittaa ettei näin ole....Luettuani alla olevan kokemuksen sukulaissuhteiden merkityksestä eräänä perusteena valinnoille paimeniksi, osoittaa että pyhähenki ei ole valinnoissa pätkääkään osallinen...

http://www.veljesseura.org/?q=node/426

4

472

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllästynyt_

      Siitähuolimatta tämänkin paikkakunnan seurakunnassa erästä vanhinta näkee kokouksissa korkeintaan kierrosviikoilla. Muutoin kyllä kokousiltoina vanhin kyläilee, shoppailee sekä muuten vaan oleilee kotosalla. Sama vanhin hehkutti konventissa minusta eräälle ihmiselle, etten käy kokoukissa. Mutta tunnetustihan tuollakin vanhimmalla on äärettömän huono itsetunto ja pelko asemastaan putoamisesta. Jt:näkin pysyy vain siksi kun on siellä vielä "jotain" muutoin ei ole arvostettu muualla tai muiden silmissä.

      • heillä on

        bisnekset kesken - kuinka sitä nyt pulliaisten kans kokouksiin. No ainahan siellä voi puhua pintaliitäviä latteuksia.


    • Syneus(m)

      Miten olematon voisikaan toimia ohjaavana tekijänä. Piste=)

    • kurnutusta

      Käsittääkseni kaikki valinnat organisaation eri tasoilla tapahtuvat äänestämällä ainakin periaatteessa.

      hallintoelin äänestää lahkon linjavalinnoista, ja kun se itse sanoo että sen linja on Jehovalta (ehkä, jotta Jehovan itsensä ei tarvitse vaivautua sitä sanomaan ?) on kysytty, että mistä sitten tulee se valo, joka on johtanut äänestyksen vähemmistöääniin.

      Moni lukisi mielellään että minkälaisen keskustelun päätteeksi ja minkälaisella äänijakautumalla tehtiin päätös (taikka Jehova päätti ?) että lahkon pedofiliauhreille maksetaan lahkon kassasta sellainen summa että jutusta ei tule sen julkisempaa oikeudenkäyntien takia (jolloin siis Jehovan nimi ei tahriinnu sen takia että Jehova aikoinaan päätti antaa suojelumääräyksen lahkon seurakunnissa olevista pedofiileistä ?).

      Alemman tason valinnoissakin täytyy siis lahkopomojen tuoda julki Jehovan Pyhän Hengen vaikutus, jotta Jehovan itsensä ei tarvitse ja koska rivitodistajille tulee ihan erilainen käsitys asioista (itse asiassa lahkossa vaikuttaa myös saatanan kurnutus ?)

      Kysyisinkin jehovantodistajilta, että mihinkä toimenpiteisiin Jehova ryhtyy jotta saatanan kurnutus lahkossa loppuu ?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      876
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      835
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      657
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      70
      595
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      573
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      483
    Aihe