Ainokainen Poika Naulataan Puuhun

Selittä Kääpä

Mikä tässä 'ainokaisen pojan' puuhun naulaamisessa on se ilmeisen syvällinen pointti, jota en kykene ymmärtämään? Miten se, että joku ihminen naulattiin puuhun parituhatta vuotta sitten, auttaa minua?

Sekö, että on ainoa poika? Tai että on poika? Miksi ei ainokainen tyttö?

Yllättävän moni ihminen on naulattu puuhun antiikin Roomassa. Monikotuumaisia olivat naulat?

Jotenkinhan kai sen tämän oletetun vapahtajan piti sitten kuolla. Jos olisi mestattu, kirkkoja koristaisivat miekat. Jos olisi hirtetty, niin hirttosilmukat. Ja niin edelleen.

Mutta siis, jos teidän pelastustanne kaipaan, mitä pitää tehdä?

5

165

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juutas.

Samaa olen ihmetellyt. Selitystä ei ole keneltäkään vielä tullut.

Ilmeisesti Jahve ilahtui tuosta poikansa teloituksesta niin, että päätti antaa ihmisille anteeksi muinaisesta omenavarkaudesta langettamansa kiroukset. Ehtona tässä on, että pitää uskoa todeksi, että Jahve syntyi neitsyestä omana poikanaan, joka sitten teloitettiin ja heräsi eloon ja nousi takaisin itsensä luokse yläilmoihin pilven päällä, minkä jälkeen hän vuodatti itseään pyhänä henkenä valituille ihmisille. Kuulemma kun tämän tarinan uskoo, pelastuu joltakin.

• autuaita

Me, me puupäät ollaan autuaita, emme huku synteihimme!

• ei sinulle

kannata Selittää

• Admira

mitään pointtia olekaan, mutta kun se väite on kerran esitetty, niin siitä pidetään kiinni, oli järkeä tai ei. Olen usein esittänyt tuon saman kysymyksen järjellistä vastausta saamatta. Kukaan ei ole osannut kertoa sen mekanismia.
      Ja jos Jeesus olisi tapettu jokunen vuosikymmen sitten, uskovaisten kaulassa roikkuisivat sähkötuolit. Ainakin Amerikassa.

• ollutkaan tavallinen ihminen

vaan taivaasta tullut uhriksi meille kelvottomille,syntien sovittajaksi siis sovitti meidän synnit isälle.Muuten ei meillä olisi mitään mahdollisuuksia pelastua.Jeesus teki työn 99,9 prosenttia meille kuuluu se yksi prosentti jos haluamme pelastua helvetin tulelta.Ja se on pyytää lähimmäisiltään ja ketä vastaan on ikinä rikkonut syntejä kyllä riittää itsekullakin niin pappi on se valtuutettu jolle kerrotaan kahden kesken mikä omaa tuntoa painaa ja jos on rikoksia niin ne sitten virkavallan kautta. Raamattu sanoo;Minkä tuot valoon sen veri puhdistaa.Ja vasta sen kautta kun totisella sydämellä pyytää niin jumala vastaa ja sen kyllä tunnetkin aivan varmasti ja sitä sanotaan uudestisyntymiseksi ja pyhitykseksi.Sillä ilman pyhitystä ei kukaan ole näkevä herraa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      139
      3860
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      341
      2993
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      9
      1892
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1635
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1089
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      944
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      874
    8. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      784
    9. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      23
      761
    10. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      65
      751
    Aihe