Miten suitset päätään nostavalle hevoselle?

kääpiöeliö

Eli miten saan pienenä ihmisenä suitset päätään nostavalle hevoselle/ponille, kun se nostaa sen korkeuksiin? Kun en aina viitsisi apua...

8

1208

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ruohotupsua

kuolainten laiton yhteydessä, siis jos semmosen suapi antaa

• Hepparakas

Ennenvanhaankin kuolaimet laitettiin suuhun leivänpalan tai sokerin kanssa jos ei antanut.Meidän polle oppi ne hamuamaan innolla suuhunsa oli leipää tai ei.

• ...
        Hepparakas kirjoitti:

Ennenvanhaankin kuolaimet laitettiin suuhun leivänpalan tai sokerin kanssa jos ei antanut.Meidän polle oppi ne hamuamaan innolla suuhunsa oli leipää tai ei.

Ei mitään sokereita eikä ruohotupsuja. Hevosta ei pidä opettaa ruualla lahjomalla. Otat oikealla kädellä pään puolesta välistä luun päältä kiinni ja pidät siinä niin kauan kunnes hevonen laskee pään alas. Älä anna hevoselle periksi vaikka heittää päätä ylös, vedät vaan takas alas. Kärsivällisyyttä! Kun hevonen huomaa, että vastaan laittaminen on turhaa, se luovuttaa.

• polle1

Helpoin tapa on, kun laitat oikean käden hepan korvien välistä turpaa kohti, ja pidät siis sillä kädellä suitsien niskahihnasta (eli kätesi estää pään noston). Ja vasemmalla kuolaimet suuhun, ja oikealla vedät niskan taakse. Helppoa kuin heinänteko päätään nostavankin pollen kanssa.

• mimmi -82

itse teen niin että otan jakkaran. eräs hevonen lopetti pään nostamisen, kun tajusi että jakkaran avulla saan ne suitset sen päähän vaikka se kuinka nostelee.

• ...
        mimmi -82 kirjoitti:

itse teen niin että otan jakkaran. eräs hevonen lopetti pään nostamisen, kun tajusi että jakkaran avulla saan ne suitset sen päähän vaikka se kuinka nostelee.

Jakkara on vaarallinen! Hevonen voi kaataa sen ja sinut siinä mukana. Kaatunut jakkara hevosen jaloissa pillastuttaa kiltimmänkin pollen.

• Ratsastelia

Ota hevosen/ponin päästä niin kiinni että laitat oikeian käden sen pään alta ja otat turvasta kiinni. sitten voit laittaa suitset :D

• auttaa

Hevonen voi nostella päätään niin, että et saa kiinni turvan päältä tai yleensä mistään. Eikä hevosta voimalla pidetä.

Ainoa oikea tapa on auktoriteetin kehittäminen. Kun hevonen ajattelee sinut pomoksi pelkkä käsky tai nyppäys harjan sivulta saa sen laskemaan päänsä päitsille. Sitten auna tietysti kiitos palkaksi! Jos hevonen ei laske sinule päätään, pitää vain valitettavsti pyytää kokeneempi paikalle ja itse vähitellen kehitellä sitä horsemanshippiä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olit niin lähellä

Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa
      Ikävä
      118
      5181
    2. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      47
      2849
    3. Kun me näemme taas

Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen
      Ikävä
      33
      2802
    4. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      30
      2508
    5. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      23
      1909
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      10
      1650
    7. Oletko mielikuvasi kaivatusta muuttunut

Lähiaikoina? Jos, mihin suuntaan? Miten ja miksi?
      Ikävä
      118
      1647
    8. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      23
      1405
    9. Hukkuu hukkuu

Mitä houdiineja nämä kun ajaa veteen
      Laitila
      97
      1397
    10. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      10
      1358
    Aihe