Eli miten saan pienenä ihmisenä suitset päätään nostavalle hevoselle/ponille, kun se nostaa sen korkeuksiin? Kun en aina viitsisi apua...
Miten suitset päätään nostavalle hevoselle?
8
1202
Vastaukset
- ruohotupsua
kuolainten laiton yhteydessä, siis jos semmosen suapi antaa
- Hepparakas
Ennenvanhaankin kuolaimet laitettiin suuhun leivänpalan tai sokerin kanssa jos ei antanut.Meidän polle oppi ne hamuamaan innolla suuhunsa oli leipää tai ei.
- ...
Hepparakas kirjoitti:
Ennenvanhaankin kuolaimet laitettiin suuhun leivänpalan tai sokerin kanssa jos ei antanut.Meidän polle oppi ne hamuamaan innolla suuhunsa oli leipää tai ei.
Ei mitään sokereita eikä ruohotupsuja. Hevosta ei pidä opettaa ruualla lahjomalla. Otat oikealla kädellä pään puolesta välistä luun päältä kiinni ja pidät siinä niin kauan kunnes hevonen laskee pään alas. Älä anna hevoselle periksi vaikka heittää päätä ylös, vedät vaan takas alas. Kärsivällisyyttä! Kun hevonen huomaa, että vastaan laittaminen on turhaa, se luovuttaa.
- polle1
Helpoin tapa on, kun laitat oikean käden hepan korvien välistä turpaa kohti, ja pidät siis sillä kädellä suitsien niskahihnasta (eli kätesi estää pään noston). Ja vasemmalla kuolaimet suuhun, ja oikealla vedät niskan taakse. Helppoa kuin heinänteko päätään nostavankin pollen kanssa.
- mimmi -82
itse teen niin että otan jakkaran. eräs hevonen lopetti pään nostamisen, kun tajusi että jakkaran avulla saan ne suitset sen päähän vaikka se kuinka nostelee.
- ...
mimmi -82 kirjoitti:
itse teen niin että otan jakkaran. eräs hevonen lopetti pään nostamisen, kun tajusi että jakkaran avulla saan ne suitset sen päähän vaikka se kuinka nostelee.
Jakkara on vaarallinen! Hevonen voi kaataa sen ja sinut siinä mukana. Kaatunut jakkara hevosen jaloissa pillastuttaa kiltimmänkin pollen.
- Ratsastelia
Ota hevosen/ponin päästä niin kiinni että laitat oikeian käden sen pään alta ja otat turvasta kiinni. sitten voit laittaa suitset :D
- auttaa
Hevonen voi nostella päätään niin, että et saa kiinni turvan päältä tai yleensä mistään. Eikä hevosta voimalla pidetä.
Ainoa oikea tapa on auktoriteetin kehittäminen. Kun hevonen ajattelee sinut pomoksi pelkkä käsky tai nyppäys harjan sivulta saa sen laskemaan päänsä päitsille. Sitten auna tietysti kiitos palkaksi! Jos hevonen ei laske sinule päätään, pitää vain valitettavsti pyytää kokeneempi paikalle ja itse vähitellen kehitellä sitä horsemanshippiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊931438Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1841400Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?761175- 901125
- 81985
- 83979
- 39952
Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa66905Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v78888Korjaamo Kiesifix
Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/5841