Minua hämmästyttää jotkut omaiset. Sellaiset jotka vastaavat potilaan puolesta, hyökkäävät hoitajien ja lääkäreiden kimppuun kaikenlaisissa asioissa.
Antavat ohjeita ja määräyksiä, jopa lääkemääräyksiä. Tuovat kotoa lääkkeitä ja syöttävät niitä salaa potilaalle.
Eivät luota hoitajiin, että he todella tekevät työtään huolellisesti. Arvostelevat, eivät poistu huoneesta intiimienkään hoitojen ajaksi, vaan jäävät katselemaan jos ei poistumaan pyydetä.
Hoitajat tekevät työtään potilaan apuna ja jatkeena potilaan ehdoilla.
Johtuuko tämä omaisen surusta ja ahdistuksesta, että yrittää tehdä jotain tajuamatta tekevänsä potilaalle hallaa.
Varmaan omaiset tarkoittavat ja luulevat tekevänsä hyvänkin teon puuttumalla potilaan asioihin "kun potilas ei itse osaa" mutta todellisuudessa näin toimimalla aiheuttavat poitilaalle lisä harmia. Useat potilaat jopa pyytelevät anteeksi omaistensa käytöstä.
Omaisen olisi parempi puhua siitä omasta ahdistuksestaan. Se auttaisi häntä itseään ja myös potilasta enemmän.
Onko puuttuminen
3
511
Vastaukset
- 2 kertainen suru
Ihmetelit kauheasti omaisia jotka puuttuvat läheisensä hoitoon sairaalassa.
Minulla on 3 eri sairaalasta kokemusta omaisteni hoidon suhteen. Minun oli pakko tyttärenä huolehtia, millainen oli esim isäni sokeri.Vein sairaalaan päivittäin isäni henk.kohtaisen mittarin ja mittailin.Koska kävi niin yksi kerta, että isälleni annetiin insuliinia, jota annetiin aivan liikaa!!
Komensin hoitajaa mittamaan sokerin ja sokeri oli 2.3 eli tosi alhainen.Eli isäni ei olisi tarvinnut insuliinia.Seuraavana yönä isäni meinasi menehtyä.
Sen jälkeen mittailin itse!!
Ajattelin siinä vaiheessa niitä potilaita joilla ei ole ketään läheisiä:kuka heistä huolehtii ja taitaa olla myös niin, että tulee turhia kuolemia.
Tässä oli vain yksi esim!!!
Ymmärän omaisia jotka huolehtivat ja vaativat omaiselleen hyvään ja kunnollista hoitoa, niin minäkin tein.- omaiselta
Kuinka kukaan vie potilasta sairaalaan, kun ovat itse päteviä hoitamaan.
- sitten luotetaan
Niin se menee. Kysymys miksi omaiset puuttuvat potilaan asioihin.
Varmaan osaksi siitä surusta ja ahdistuksesta, mutta myös syyllisyys pistää tekemään hölmöyksiä.
Monasti omaiset ovat lopen väsyneitä hoitamiseen. Saatuaan potilaan sairaalaan eivät osaakkaan luovuttaa ja levätä. Silloin herkästi purkaa vihaansa niihin hoitajaparkoihin joista "ei ole mihinkään"
Todellisuudessa hoitajat suuressa viisaudessaan antavat omaisten sählätä ja säätää, niin kauan kun itse tajuavat lopettaa.
Eipä tarvitse ihmetellä ,kun hoitajista on pulaa. Kukapa sitä jaksaa olla sylkykuppina. Ennen oli hyvä, kun sairaaloissa oli vierailutunnit, silloin hoitajat saivat työrauhan, mikä tämän päivän hoitajilta puuttuu.
Aikamoinen syytös muuten toi turhista kuolemista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eroa Orpo! Orpo eroa!
Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa1813078SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa
Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän681940Naiset ei halua kilttejä miehiä
Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,3091926Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!
Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava1081891Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti
Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --251711Ainoastaan 10 aloitusta ekasivulla yhdeltä henkilöltä
Kovasti on vaivaa, ei oo muuta tekemistä tällä henkilöllä päivisin ja öisin... Taas märehtimistä ja samaa jankutusta.301570Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat
Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue291392Menettämisestä
Ajatteletko, että olet menettänyt mahdollisuutesi häneen? Osaatko sanoa miksi niin tapahtui?1181273Kiinteistökauppoja
Onko totta ettö haapaveden kaupunki on ostanut vanhan kesoilin kiinteistön? Kuulemma siihen muuttaa autokorjaamo vanhan411142RAAMATULLINEN KASTE ON SAPATTI-LAUANTAI, EI SUNNUNTAI
Aihe, josta ehkä on eniten kiistaa kristillisten seurakuntien piirissä, on kysymys oikeasta raamatullisesta pyhäpäivästä4041072