Asensin itse vetokoukun. Testattu on että kaikki toimii, peräkärrykin on tullut perässä useita satoja kilometrejä.
Tuli vain mieleeni pitääkö vetokoukku muutoskatsastaa. Ainakin joskun piti, mutta mikä on tämän päivän tilanne?
pitääkö vetokoukku muutoskatsastaa
2
3721
Vastaukset
- rty8kiuku
katsastaa.
- tyyppihyväksyntä saattaa tu...
Itselläni oli matkailuautossa pieni probleema - saanko asentaa siihen vetokoukkua.
Lain laatija on joskus 2000 vuosituhannen puolella määritellyt että koukku pitää olla tyyppihyväksytty. Eli tietyn vuosimallin jälkeen tyyppihyväksytty koukku. NO, en minä siihen hommaan ala, se maksaa maltaita Kävin kokkuliikkeessä kysymässä, ja antoivat siunauksen; saan laittaa omaan autooni kun se on "vanhempi" - oli siinä vielä jotain juttua mutta en muista ihan kaikkea. Joka tapauksessa näkyy noita koukkuja olevan ihan tuliterissä autoissa joten jos valmistaja lupaa niin sitten saa asentaa. Tyyppihyväksyntä; jaa-a- parempi että katsot itse tai kysyt koukkuliikeestä. Katsastaa ei kuitenkaan tarvitse erikseen.
No - itselläni on vanhempi m-auto, tein siihen koukun, eikä ole ollut moittimista kenelläkään. Tyyppihyväksyntä on "omani", mutta tottakai -se nuppiosa piti olla kaupasta ostettu.
Rekisterikilpi ei saa peittyä nupin alle - sen verran katsastusmies huomautti; siispä nostin kilpeä ylöspäin ja se siitä. Toinen vaihtoehto olisi ollut laittaa ns. irrotettava koukku.
Muutoin hän ei moittinut koukkua -kokeili kuitenkin että "on kiinni" - veteli oikein leukoja sen varassa :) Eikä koukku heilunut / taipunut
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2464061Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1272333Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575822006- 1411491
Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!39958Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein129958- 77939
Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!334881Pitäis vaan lopettaa
Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei8857J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti
Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl62790