kuskin surkea penkki

ajelijatyttö

Terve!
Kysymys olis seuraavan lainen:
Mun 'uudessa' käytetyssä autossa on ihan paska kuskin penkki. Se on täysin littana. En tiedä millainen läskiperse siinä on istunut ennen mua, mutta täysin tueton jakkara rasittaa tosi paljon kinttuja varsinkin pitkän ajon aikana. Ei ole kiva jos 150km jälkeen ei ole enää tuntoa navasta alaspäin.
Saako penkkiä 'pöyhennettyä' mitenkään, tai pakotettua vanhaan ulkomuotoonsa? Täytyykö vaihtaa kokonaan uuteen? Jos täytyy vaihtaa, mitäköhän mahdollisesti maksaa 90-luvun puolen välin japanilaiseen uusi (tai käytetty, jos on hyväkuntoinen) penkki?
Kiitos jos jollain on asiallista neuvoa.

12

1578

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tossa on parilla kaverilla muutamat penkit "turhanpäiväsenä romuna" viemässä tilaa autotallista, ovat liian hyväkuntosii pois heitettäväks, mutta kun on varaosa-autoja purettu ni jäänyt ylimääräseks.

• ajelijatyttö

mazda 323 -94, porraspylly.

• ajelijatyttö kirjoitti:

mazda 323 -94, porraspylly.

tänne http://www.mazdago.net/index.php?board=32.0 sieltä kyllä löytyy varmaan penkki, ja jos oikein välttämättä tarvitset, ni joku saattaapi vaivautua laittamaan sen paikalleenkin.

• Recaroa kehiin

Tuo puuduttava penkki on tyypillistä japsiautoille, joten ei siitä eroon välttämättä pääse uudella samanlaisella penkillä. Harvassa perus-japsissa kun on penkkiä jolla viihtyy pidempään, mutta yleensä penkin saa vaihdettua toisen merkkiseen sopivilla sovitinkiskoilla tms. Recarolla esim. on todella hyviä penkkejä joissa jaksaa istua koko työpäivänkin jos on tarvis. Tosin hintaa niillä on helposti tuon ikäisen auton verran, joten halvalla ei pääse jos Recaroon päätyy. Toki Recarojakin saa käytettynä, mutta usein sitten niiden kunto on jo hieman päässyt pahaksi jos hinta on edullinen.

• ajelijatyttö

joo vähän turhan kalliita nuo mulle, mut kiitti vinkistä.. :)

• piinapenkki...

Meikäläisellä sama juttu, paitsi että auto on melkein uusi. Autossa on muotoiltu kuskin penkki joka on meikäläiselle aivan liian kapea, on kuin istuisi jossain suppilossa. Noin 100 km jälkeen jalat tulee kipeiksi. Eilen ajoin noin 600 km, tänään olen ontunut koko päivän. Mitä tällaiselle penkille voisi tehdä, kannattaako laittaa joku koroketyyny vai hankkia paremmat penkit? Toisin kuin alkuperäisellä kysyjällä, näissä penkeissä tosiaan löytyy sivuttaistukea, mutta kun se sivuttaistuki saa jalat kipeiksi.

• nii-in

ehkä auttaa ehkä ei katsoppas sinne penkin alle sieltä penkin alapuolelta on saattanut jousi irrota kiinnikeistään ja jos jouset ovat kunnossa niin yritä laittaa penkinalle tyynyjä,paksu vaahtomuovin pala tai jotain muuta vast. pehmusteita

• huonoja teillä penkit!
        Oma autoni on wanha Peugeot 205, mutta ainakaan 600 km:n yhtämittaisen ajon matkalla ei penkistä ole pahaa sanottavaa. Edellinen autoni oli Citroén Visa eikä senkään penkistä pahaa sanottavaa. Sitä vanhemmista en enää muista (aikaa yli 25 vuotta).

• Kallonkutistaja
        sitroen kirjoitti:

huonoja teillä penkit!
        Oma autoni on wanha Peugeot 205, mutta ainakaan 600 km:n yhtämittaisen ajon matkalla ei penkistä ole pahaa sanottavaa. Edellinen autoni oli Citroén Visa eikä senkään penkistä pahaa sanottavaa. Sitä vanhemmista en enää muista (aikaa yli 25 vuotta).

Kaipa siinä on eroa käykö istumaan kerran 600km:n matkalla vai 30 kertaa samalla matkalla? Juuri säästönkö takia et viitsi useammin nousta ja istuutua autoosi?;)

• vaihtoon vaan

alkasko myyntihinnat 800 euron kieppeiltä jolla saa jo varsinaisen ajoihmeen , taitaa noi RECAROn mallit olla vaan manuaalisääteisiä mutta kaikki säätyy ristiselkää/sivutukia myöten

suosittelen

oma luxux-recaroni seuraa mua autosta autoon, nykyään vaan joissain merkeissä penkkikohtaset sähköherkut aiheuttavat lieviä ongelmia vaihdon yhteydessä(lämmitys,säädöt,airbäkit jne)

• 10 v. ajellut

Mulla oli 10 vuotta käytössä juuri tuollainen Mazda, mutta -93 syksyllä rekisteröity. Siinähän voi säätää penkin etureunaa kolmeen asentoon, auttaisko tällainen?

• Kallonkutistaja

Jos romuttamolta, tms ei löydy sopivaa ja ennen kaikkea parempaa, on yksi vaihtoehto käydä paikallisessa autoverhoomossa. Siellä voidaan paranella istuinta jopa alkuperäistä paremmaksi. Ei lie halpa vaihtoehto, joskin kuitenkin parempi kuin vanhan ja lähes yhtä huonon istuimen hankkiminen käytettynä.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      246
      4502
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      123
      2949
    3. Miten löydän sinut

Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      41
      2712
    4. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      78
      1689
    5. Vaikea tilanne

Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      105
      1532
    6. Milloin kaivatullasi

.. on nimipäivä?
      Ikävä
      51
      1251
    7. Kehtaisitko näyttäytyä

kaivattusi seurassa?
      Ikävä
      89
      1185
    8. Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!

Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En
      Maailman menoa
      203
      1054
    9. Missä kunnassa kaivattusi asuu

Kuinka tarkkaa uskalla sanoa?
      Ikävä
      46
      1017
    10. Ne viimeiset kerrat

Kun katsoit minua niin lämpimästi. En unohda sitä ❤️
      Ikävä
      59