kuskin surkea penkki

ajelijatyttö

Terve!
Kysymys olis seuraavan lainen:
Mun 'uudessa' käytetyssä autossa on ihan paska kuskin penkki. Se on täysin littana. En tiedä millainen läskiperse siinä on istunut ennen mua, mutta täysin tueton jakkara rasittaa tosi paljon kinttuja varsinkin pitkän ajon aikana. Ei ole kiva jos 150km jälkeen ei ole enää tuntoa navasta alaspäin.
Saako penkkiä 'pöyhennettyä' mitenkään, tai pakotettua vanhaan ulkomuotoonsa? Täytyykö vaihtaa kokonaan uuteen? Jos täytyy vaihtaa, mitäköhän mahdollisesti maksaa 90-luvun puolen välin japanilaiseen uusi (tai käytetty, jos on hyväkuntoinen) penkki?
Kiitos jos jollain on asiallista neuvoa.

12

1392

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tossa on parilla kaverilla muutamat penkit "turhanpäiväsenä romuna" viemässä tilaa autotallista, ovat liian hyväkuntosii pois heitettäväks, mutta kun on varaosa-autoja purettu ni jäänyt ylimääräseks.

      • ajelijatyttö

        mazda 323 -94, porraspylly.


      • ajelijatyttö kirjoitti:

        mazda 323 -94, porraspylly.

        tänne http://www.mazdago.net/index.php?board=32.0 sieltä kyllä löytyy varmaan penkki, ja jos oikein välttämättä tarvitset, ni joku saattaapi vaivautua laittamaan sen paikalleenkin.


    • Recaroa kehiin

      Tuo puuduttava penkki on tyypillistä japsiautoille, joten ei siitä eroon välttämättä pääse uudella samanlaisella penkillä. Harvassa perus-japsissa kun on penkkiä jolla viihtyy pidempään, mutta yleensä penkin saa vaihdettua toisen merkkiseen sopivilla sovitinkiskoilla tms. Recarolla esim. on todella hyviä penkkejä joissa jaksaa istua koko työpäivänkin jos on tarvis. Tosin hintaa niillä on helposti tuon ikäisen auton verran, joten halvalla ei pääse jos Recaroon päätyy. Toki Recarojakin saa käytettynä, mutta usein sitten niiden kunto on jo hieman päässyt pahaksi jos hinta on edullinen.

      • ajelijatyttö

        joo vähän turhan kalliita nuo mulle, mut kiitti vinkistä.. :)


    • piinapenkki...

      Meikäläisellä sama juttu, paitsi että auto on melkein uusi. Autossa on muotoiltu kuskin penkki joka on meikäläiselle aivan liian kapea, on kuin istuisi jossain suppilossa. Noin 100 km jälkeen jalat tulee kipeiksi. Eilen ajoin noin 600 km, tänään olen ontunut koko päivän. Mitä tällaiselle penkille voisi tehdä, kannattaako laittaa joku koroketyyny vai hankkia paremmat penkit? Toisin kuin alkuperäisellä kysyjällä, näissä penkeissä tosiaan löytyy sivuttaistukea, mutta kun se sivuttaistuki saa jalat kipeiksi.

    • nii-in

      ehkä auttaa ehkä ei katsoppas sinne penkin alle sieltä penkin alapuolelta on saattanut jousi irrota kiinnikeistään ja jos jouset ovat kunnossa niin yritä laittaa penkinalle tyynyjä,paksu vaahtomuovin pala tai jotain muuta vast. pehmusteita

      • huonoja teillä penkit!
        Oma autoni on wanha Peugeot 205, mutta ainakaan 600 km:n yhtämittaisen ajon matkalla ei penkistä ole pahaa sanottavaa. Edellinen autoni oli Citroén Visa eikä senkään penkistä pahaa sanottavaa. Sitä vanhemmista en enää muista (aikaa yli 25 vuotta).


      • Kallonkutistaja
        sitroen kirjoitti:

        huonoja teillä penkit!
        Oma autoni on wanha Peugeot 205, mutta ainakaan 600 km:n yhtämittaisen ajon matkalla ei penkistä ole pahaa sanottavaa. Edellinen autoni oli Citroén Visa eikä senkään penkistä pahaa sanottavaa. Sitä vanhemmista en enää muista (aikaa yli 25 vuotta).

        Kaipa siinä on eroa käykö istumaan kerran 600km:n matkalla vai 30 kertaa samalla matkalla? Juuri säästönkö takia et viitsi useammin nousta ja istuutua autoosi?;)


    • vaihtoon vaan

      alkasko myyntihinnat 800 euron kieppeiltä jolla saa jo varsinaisen ajoihmeen , taitaa noi RECAROn mallit olla vaan manuaalisääteisiä mutta kaikki säätyy ristiselkää/sivutukia myöten

      suosittelen

      oma luxux-recaroni seuraa mua autosta autoon, nykyään vaan joissain merkeissä penkkikohtaset sähköherkut aiheuttavat lieviä ongelmia vaihdon yhteydessä(lämmitys,säädöt,airbäkit jne)

    • 10 v. ajellut

      Mulla oli 10 vuotta käytössä juuri tuollainen Mazda, mutta -93 syksyllä rekisteröity. Siinähän voi säätää penkin etureunaa kolmeen asentoon, auttaisko tällainen?

    • Kallonkutistaja

      Jos romuttamolta, tms ei löydy sopivaa ja ennen kaikkea parempaa, on yksi vaihtoehto käydä paikallisessa autoverhoomossa. Siellä voidaan paranella istuinta jopa alkuperäistä paremmaksi. Ei lie halpa vaihtoehto, joskin kuitenkin parempi kuin vanhan ja lähes yhtä huonon istuimen hankkiminen käytettynä.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9599
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      394
      4100
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      87
      2840
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2825
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2584
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      189
      2571
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1813
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      68
      1648
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1590
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1403
    Aihe