kultaiset levyt ja pyhät alusasut?

oletteko tosissanne

Onko teiltä mormoonit kielletty itsenäinen ajattelu?

13

799

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • houkutteli

tuota asiaa kysymään?

• Turust

Tosin itsenäisestä tai Raamatun mukaisesta ajattelusta voi seurata ongelmia ainakin joissakin MAP seurakunnissa. Esimerkiksi heidän profeettaoppinsa on varsin ristiriitainen verrattaessa Raamatun profeettoihin

Vanhan Testamentin profeettojen merkitys oli ennenkaikkea siinä, että he muistuttivat 10 käskyn liitosta, jonka kansa oli tehnyt Jumalan kanssa Siinain vuorella. Profeetat ohjasivat oikeaan elämäntapaan, vastuullisuuteen ja lähimmäisenrakkauteen.

He olivat kaukonäköisiä ajattelijoita, jotka ymmärsivät, että ahneus ja itsekkyys johtavat eriarvoisuuteen ja ennenpitkää kansan turmioon.Profeettoja on sanottu "historian myrskylinnuiksi" juuri siksi että he osasivat nähdä myrskyn merkit ennen muita. Profeettojen julistus liittyi aina historialliseen tilanteeseen, he varoittivat kansaa luopumasta Jumalasta mutta tuhon tultua he lohduttivat ja rohkaisivat sekä ennustivat parempaa tulevaisuutta jos kansa palaisi Jumalan luo.

Vanhan Testamentin profeettoja voisi verrata esimerkiksi sellaisiin nykypäivän ihmisiin, jotka muistuttavat yhteisestä vastuusta ja pyrkivät suojelemaan yhteistä maapalloamme niin, että tulevillakin sukupolvilla olisi hyvät edellytykset elämään.

Mitä tulee mormonien käyttämiin alusasuihin joissa on housuosa, niin sekään ei ole Raamatun mukainen. Ainakaan VT:n aikana housuja ei ollut ollenkaan käytössä. Tämä ilmenee mo. 2. Mooseksen kirjan 20: 26 jakeesta jossa sanotaan:

26 Älkääkä tehkö minun alttarilleni portaita, ettei niitä noustessanne häpynne paljastuisi. [2. Moos. 28:42,43]

Turust

• hyvä veli,

luehan tarkemmin:

"Tee myös Aaronin pojille paidat, kangasvyöt ja päähineet, jotka ovat heille kunniaksi ja kaunistukseksi.
        Pue Aaron ja hänen poikansa näihin vaatteisiin, voitele heidät pyhällä öljyllä, vihi heidät virkaansa ja pyhitä heidät, että he voivat pappeina palvella minua.
        Tee heille myös vyötäröltä reisiin ulottuvat pellavahousut, jotka peittävät heidän alastomuutensa.
        Aaronilla ja hänen pojillaan tulee olla ne yllään, kun he menevät pyhäkkötelttaan tai kun he astuvat alttarin ääreen suorittamaan pyhiä palvelustehtäviään."
        (2. Moos. 28:40-43.)

• Turust
        hyvä veli, kirjoitti:

luehan tarkemmin:

"Tee myös Aaronin pojille paidat, kangasvyöt ja päähineet, jotka ovat heille kunniaksi ja kaunistukseksi.
        Pue Aaron ja hänen poikansa näihin vaatteisiin, voitele heidät pyhällä öljyllä, vihi heidät virkaansa ja pyhitä heidät, että he voivat pappeina palvella minua.
        Tee heille myös vyötäröltä reisiin ulottuvat pellavahousut, jotka peittävät heidän alastomuutensa.
        Aaronilla ja hänen pojillaan tulee olla ne yllään, kun he menevät pyhäkkötelttaan tai kun he astuvat alttarin ääreen suorittamaan pyhiä palvelustehtäviään."
        (2. Moos. 28:40-43.)

Tosin minunkin lainaamani kohta löytyy VT:sta.

Turust

• V.Mayfield
        Turust kirjoitti:

Tosin minunkin lainaamani kohta löytyy VT:sta.

Turust

lisäksi, tarvitaan elävä profeetta.

V.Mayfield

• ja kaikki jotka tunnen

ja jotka ovat MAP laisia ajattelevat aivan omilla aivoillaan. Sen sijaan sinätunnut menevän sen mukaan minne virta vie.

• Carita

Ei,juuri siksi olemme mormooneja. Ja sina et.

• Carita

P.S minun olisi pitanyt kirjoittaa Myohempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkon Jasenia, sorry.Minun nimeni ei ole Mormoni.

• ???

joskus harmittaa etten elä kuin hyvän mormoonin pitäisi. en aina muista kyseen alaistaa kaikkia muita. joskus jopa ajattelen että miten näillä ihmisillä on hyvä olla vaikkeivat tiedä onnesta.
        noh minulla on tosi usko, aluvaatteet ja tukijat. kyllä oikealla asialla olen.
        loput syö joku piru.
        hei jee
        jep jep

• valvonut
        ??? kirjoitti:

joskus harmittaa etten elä kuin hyvän mormoonin pitäisi. en aina muista kyseen alaistaa kaikkia muita. joskus jopa ajattelen että miten näillä ihmisillä on hyvä olla vaikkeivat tiedä onnesta.
        noh minulla on tosi usko, aluvaatteet ja tukijat. kyllä oikealla asialla olen.
        loput syö joku piru.
        hei jee
        jep jep

koko yön?

• V.Mayfield
        valvonut kirjoitti:

koko yön?

V.Mayfield

• Gay
        V.Mayfield kirjoitti:

V.Mayfield

Tarkoitit kai gays?

• ???
        valvonut kirjoitti:

koko yön?

kunnon ihmisen on hyvä hankkia kunnon kymmenykset
        jep jep

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      189
      2704
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      148
      2407
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      106
      1132
    4. Sinua oli kiihottavaa

Sinua nainen oli kiihottavaa katsella.
      Ikävä
      94
      989
    5. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      64
      921
    6. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      241
      826
    7. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      20
      820
    8. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      288
      791
    9. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      90
      785
    10. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      22
      718
    Aihe