Hei,
Onko kellään kokemuksia siitä, että olisi tullut auringonpistos / huippaava olo autoa ajessa? Tänään nimittäin kesken ajon iski sellainen olo, ettei millään pysty olemaan skarppina ja kohdentamaan katsettaan oikein ja hirvitti tajuta, että ajaa motarilla kahdeksaakymppiä ja on vaan pakko pystyä skarppaamaan. Vaihdettiin sitten kuskia, mutta karmiva tunne, että yhtäkkiä onkin sekava olo eikä motarilta nyt ihan hetkessä poiskaan pääse tai voi merkittävästi vauhtiakaan hiljentää.
Voiko tällaista mielestänne ehkäistä jotenkin? Auto oli kyllä seissyt koko päivän pihassa ja oli tulikuuma liikkeelle lähtiessäni, mutta pistin tuuletuksen täysille (ei ole ilmastointia) ja ikkunat auki, pidin aurinkolaseja, join vettä jatkuvasti, pysähdyin välillä tuulettamaan autoa ja seisomaan varjossa...ja silti lämpöni ilmeisesti nousi ajon aikana ja meni jotenkin "päähän".
Onko vastaavia kokemuksia? Mahtaako tämä oikeasti johtua liiallisesta lämmöstä vai onko jokin "psykologinen" juttu (että pelottaa, että menettää auton hallinnan ja jotenkin huolestuu siitä jo etukäteen)? Onko jotain muita konsteja yrittää pitää lämpö tasaisena, vai pitäiskö vaan kieltäytyä ajamasta hellepäivinä (ainakin ei-ilmastoidulla autolla...)?
auringonpistos ratissa, kokemuksia?
ei oo kivaa
1
511
Vastaukset
- asdasdsas
kyllähän se enemmänkin on tainnu lämpö tehdä sulle tekojaan... mutta ei kuitenkaan vakavassa muodossa.. tuossa hieman tietoakin liiasta lämmön saannista vaikka et ihan sillä tasolla ole tainnut olla. Kokemusta löytyy molemmista allaolevassa linkissä.
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00298&p_haku=L%E4mp%F6halvaus%20ja%20auringonpistos
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m1424664Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1033921Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363559- 513320
- 533188
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest322620Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182559- 232246
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami201898Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?351755