Yksi kohta

Atte ateisti

(aika monesta kohdasta) jäänyt mietityttämään.

Jumalahan loi maailman, mutta mistäs tämä Jumala sitten oikein tuli?
Pakkohan sen jostain on tulla eikö niin?

20

797

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Atte ateisti

      ilmaantuiko tämä Jumala sitten tyhjästä ja ajatteli, että teempäs maailman?

      • älä kysele hassuja!

        PS: sattumoisin kaikista tunnetuista jumalsita tuo jumala on juuri raamatun jumala vaikka raamatussa niitä on enemänkin ja ev-lut lahkon uskontunnustusten mukaankin kolme.


      • Atte ateisti
        Nas.se kirjoitti:

        älä kysele hassuja!

        PS: sattumoisin kaikista tunnetuista jumalsita tuo jumala on juuri raamatun jumala vaikka raamatussa niitä on enemänkin ja ev-lut lahkon uskontunnustusten mukaankin kolme.

        maailmankaikkeus onkin ollut aina olemassa?

        Välillä tiivistyen kasaan ja pamahtaen uudessa alkuräjähdyksessä.

        Noniin ratkaisin maailman suurimman tieteen mysteerin, käyttämällä uskovaisten tyyliä.


      • Atte ateisti kirjoitti:

        maailmankaikkeus onkin ollut aina olemassa?

        Välillä tiivistyen kasaan ja pamahtaen uudessa alkuräjähdyksessä.

        Noniin ratkaisin maailman suurimman tieteen mysteerin, käyttämällä uskovaisten tyyliä.

        ja jänis olisi märehtijä?


      • Sehän tuli

        Jumala tuli tyhjästä.... Ainiin kretuhihhuleiden mukaan mitään ei synny "tyhjästä"...
        Johtopäätös. Ääliökristityt ovat sitä mieltä ettei mitään jumalaa voi olla.. :D


      • Yksi ...
        Nas.se kirjoitti:

        ja jänis olisi märehtijä?

        Lentävä lehmä! märehtii jänistään tossa alempana eikä kykene tajuamaan mitään!


      • nassukka
        Yksi ... kirjoitti:

        Lentävä lehmä! märehtii jänistään tossa alempana eikä kykene tajuamaan mitään!

        ole muuta juttuseuraa kuin sivupersoonat?


      • Hihhulipelle
        nassukka kirjoitti:

        ole muuta juttuseuraa kuin sivupersoonat?

        On jälleen kerran väärässä. :))


      • jaina
        Nas.se kirjoitti:

        älä kysele hassuja!

        PS: sattumoisin kaikista tunnetuista jumalsita tuo jumala on juuri raamatun jumala vaikka raamatussa niitä on enemänkin ja ev-lut lahkon uskontunnustusten mukaankin kolme.

        Neityt Äidin ja Paholaisjumalan, mutta niin kyllä tekevät ev.luterilaisetkin.


    • ongelma?

      Jumala on iankaikkinen, Hänellä ei ole alkua eikä loppua. Jumala on aina ollut ja tulee aina olemaan, halusit sitä tai sitten et.

      • Hihhulikretu?

        Et muka kykene ymmärtämään maailmankaikeutta ilman jumalaa? Sehän on aina ollut olemassa ;)
        Et luultavasti itse edes tajua sitä, mutta tapoit äsken "jumalasi"


      • Jumalasi?
        Hihhulikretu? kirjoitti:

        Et muka kykene ymmärtämään maailmankaikeutta ilman jumalaa? Sehän on aina ollut olemassa ;)
        Et luultavasti itse edes tajua sitä, mutta tapoit äsken "jumalasi"

        Herää jo Jumalaa ei kukaan pysty tappamaan ja perustelepa vähän millä nyt tapoin Jumalan jos sanoin että Jumala on aina ollut olemassa?


      • Pysty herättämään
        Jumalasi? kirjoitti:

        Herää jo Jumalaa ei kukaan pysty tappamaan ja perustelepa vähän millä nyt tapoin Jumalan jos sanoin että Jumala on aina ollut olemassa?

        Olet kestokoomassa niinkuin kukatahansa narkki.
        Et vaan kykene tajuamaan koska sulla ei ole henkistä vapautta ajatella jumalaharhaasi kriittisesti.
        Voi hyvin, lahko-orja


    • Venäläinen kantoraketti

      Tiedettiin oulussa jo 80-luvun alussa.

    • Atte Ateisti

      Ehkä oli olemassa toinen Jumala, joka loi tämän "meidän Jumalalamme"?

      Mutta minne se ensimmäinen sitten meni piiloon?

      Ja kun tämä uudempikaan ei näyttäydy?

      • kuuluu ihan

        evoluutioteoriaan, sitä mistä Jumala on tullut ei ole syytä pohdiskella koska Jumala on aina ollut, turha kai sitä takoa jos ei sitä tajua, Jumalalla yksinkertaisesti ei ole alkua eikä loppua, et pysty sitä tajuamaan koska aivojesi toiminta ei yllä sille tasolle, enkä hauku sinun aivojasi vaan ihmisen aivoja yleensä, et pysty käsittämään rajattomia termejä kuten ikuisuus ja äärettömyys ja olisi parempi nöyrästi tunnustaa se.


    • jaina

      niin, ketkähän keksivät ne sanat?

      Tämä tietenkin on krisseliversio asiasta. Muitakin lienee.

      • Admira

        kielinen se sana mahtoi olla.


    • Holbach

      Superjumala!

      Se eroaa normaaleista jumalista sillä, että se polttaa sikareita, juo viskiä ja ajaa prätkää. Se on siis kaikilta puolin astetta kovempi jätkä. Se ei myöskään pukeudu valkoiseen kaapuun, vaan tyylikkäästi nykymuodin mukaan.

      Superjumala myös harrastaa jalkapalloa lentävän spagettihirviön ja näkymättömän pinkin yksisarvisen kanssa. Mutta on niin reilu heppu, että antaa vastapuolenkin välillä voittaa.

      Superjumala on ollut aina olemassa, sillä niin sen äiti sanoi. Ja jumalan äiti ei tietenkään valehtelisi pojalleen.

    • Zzeus

      Universumi syntyi alkuräjähdyksestä. Mitä oli sitä ennen?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      129
      1290
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      118
      1117
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      97
      924
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      113
      847
    5. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      271
      798
    6. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      705
    7. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      19
      701
    8. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      51
      680
    9. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      28
      627
    10. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      49
      599
    Aihe