Onko tietoa miten usein saa verotuksessa tehdä (kun on sellainen työ missä vähennysmahdollinen) vähennyksen tietokoneiden hankintamenoista?? Onko joka vuosi taikka esim 3 vuoden välein?
Vastaukset 3
Joka vuosi 25% jäljellä olevasta poistamattomasta hankintamenosta. Siis jos kone maksoi 1000 euroa, niin 1. vuonna poisto on 250 euroa. Toisena vuonna se on 25% jäljellä olevasta 750 eurosta eli 187,50 euroa. Kolmantena vuonna 0,25 * (1000-250-187,50) = 140,63 jne.
(Kysymykseen saattaa tulla myös kertapoisto ns. pienlaitehankintana. Siitä ei itselläni ole kokemusta. En ole veroneuvoja ammatiltani, mutta tietokone- ja ohjelmistohankintojakin olen saanut kyllä vähennetyiksi palkkatulosta. Pitää vain perustella hyvin, miksi oli välttämätöntä käyttää omaa tietokonetta ansiotyössä.)- kysyjä..
Eli voiko koneen ostaa joka vuosi vai 3 vuoden välein ainoastaan jotta saa vähennyksen?
- joko kerta
kysyjä.. kirjoitti:
Eli voiko koneen ostaa joka vuosi vai 3 vuoden välein ainoastaan jotta saa vähennyksen?
vähennyksen koko hinnasta tai 25% vuotuisen poiston.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ny se loppuu ( Kuhmo)
Yhtiö on myyty. Notta yyteet meleko äkkiä, notta. Pelastautukoon ken voi. Notta se on tuulista pian.491248Parikymppinen hakkasi nelikymppisen kriittiseen tilaan
Ja ihminen jäi junan alle lautiosaaressa...paljon on taas sattunut ja tapahtunut. Ketähän nämä uhrit mahtaa olla 🤔 htt13985- 93957
- 37658
- 75653
- 26441
Nainen, miten suhtautuisit
Jos mies ehdottaisi tapaamista? Entä siihen, jos mies kertoisi tapaamisessa tunteistaan ja haluaisi seurustella?53430- 23417
Voitko kirjoittaa mulle tänne mies?
Jos täällä käyt? Ihan kaverimielessä, jos ei muuten? Haluaisin jutella sinun kanssa. Mulla on edelleen jotenkin niin h30413Kaivattusi tärkein ulkoinen tuntomerkki
Onko jokin muu kuin yleinen kuten kaunis, laiha. hyväkroppainen jne.15409