Ei suostu

kuolleksi

Kuolemansa jälken isäni tuli useamman kerran unissani koputtamaan asuntoni ovea. Asunto ei ollut sama missä oikeesti asuin.

Kun menin avaamaan, hän hyppäsi syliini. Hän painoi, enkä olisi jaksanut häntä kantaa. Laskin hänet lattialla olevaan arkkuun ja peittelin, mutta saman tien hän jo istui ja tahtoi syliin. Painoin hänet uudelleen ja uudelleen pään tyynylle, mutta hän vaan nousi istumaan ja halusi syliini.

Hän ei puhunut mitään, mutta kun itse olin uuvuksissa enkä enää jakasanut kantaa häntä sanoin "Isä kulta suostu jäämään arkkuun. Sinä olet kuollut, enkä jaksa kantaa sinua"

En muista missä vaiheessa ja kuinka uni loppui, mutta se toistui viikoja useina öinä kunnes loppuivat.

Isäni oli itsensä näköinen, mutta ehkä hieman pienemmän kokoinen kuin elävänä. Ja heti minut nähdessään meni jalattomaksi, vaikka oven takana seisoi omilla jaloillaan. Hänellä oli vaatteet päällä, mutta en muista minkälaiset.

1

704

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 25.v tyttönen

rakkaani kuoleman jälkeen unen jossa hän ei ollutkaan kuollut vaan soitti minulle puhelimella että "hei rakas en ole kuollut vaan tulossa kotiin".sanoi siinä unessa vielä että älä kulta pelkää olen tulossa kotiin.

aamulla herätessä olin aivan pihalla,toivo vaihtui epätoivoon kun tajusin sen olevan vaan unta..ovatko unet viestejä läheisiltämme vai oman alitajuntamme tuotosta,sitä en osaa sanoa mutta joskus ajattelen hänen halunneen viestittää unella minulle jotakin.ehkä sen että hän on nyt päässyt kotiin ja minä en saisi enää pelätä..on uskottava niihin asioihin jotka tekevät kuoleman käsittelemisen helpommaksi itselle.haluan uskoa että hänen on nyt hyvä olla ja hän on päässyt "kotiin" vaikka sekin ajatus tekee kipeää ja satuttaa enemmän kuin mikään muu.on kuitenkin hyvä että näkee unia rakkaasta,hänen näkeminen auttaa hetken ikävään.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eroa Orpo! Orpo eroa!

Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa
      Maailman menoa
      180
      3067
    2. SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa

Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän
      Maailman menoa
      67
      1931
    3. Naiset ei halua kilttejä miehiä

Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,
      Ikävä
      307
      1906
    4. Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!

Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava
      Maailman menoa
      108
      1891
    5. Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti

Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --
      Maailman menoa
      22
      1692
    6. Ainoastaan 10 aloitusta ekasivulla yhdeltä henkilöltä

Kovasti on vaivaa, ei oo muuta tekemistä tällä henkilöllä päivisin ja öisin... Taas märehtimistä ja samaa jankutusta.
      Joensuu
      29
      1559
    7. Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat

Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue
      Viihde ja kulttuuri
      29
      1382
    8. Menettämisestä

Ajatteletko, että olet menettänyt mahdollisuutesi häneen? Osaatko sanoa miksi niin tapahtui?
      Ikävä
      118
      1263
    9. Kiinteistökauppoja

Onko totta ettö haapaveden kaupunki on ostanut vanhan kesoilin kiinteistön? Kuulemma siihen muuttaa autokorjaamo vanhan
      Haapavesi
      41
      1132
    10. RAAMATULLINEN KASTE ON SAPATTI-LAUANTAI, EI SUNNUNTAI

Aihe, josta ehkä on eniten kiistaa kristillisten seurakuntien piirissä, on kysymys oikeasta raamatullisesta pyhäpäivästä
      Kaste
      404
      1072
    Aihe