Ei suostu

kuolleksi

Kuolemansa jälken isäni tuli useamman kerran unissani koputtamaan asuntoni ovea. Asunto ei ollut sama missä oikeesti asuin.

Kun menin avaamaan, hän hyppäsi syliini. Hän painoi, enkä olisi jaksanut häntä kantaa. Laskin hänet lattialla olevaan arkkuun ja peittelin, mutta saman tien hän jo istui ja tahtoi syliin. Painoin hänet uudelleen ja uudelleen pään tyynylle, mutta hän vaan nousi istumaan ja halusi syliini.

Hän ei puhunut mitään, mutta kun itse olin uuvuksissa enkä enää jakasanut kantaa häntä sanoin "Isä kulta suostu jäämään arkkuun. Sinä olet kuollut, enkä jaksa kantaa sinua"

En muista missä vaiheessa ja kuinka uni loppui, mutta se toistui viikoja useina öinä kunnes loppuivat.

Isäni oli itsensä näköinen, mutta ehkä hieman pienemmän kokoinen kuin elävänä. Ja heti minut nähdessään meni jalattomaksi, vaikka oven takana seisoi omilla jaloillaan. Hänellä oli vaatteet päällä, mutta en muista minkälaiset.

1

702

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 25.v tyttönen

rakkaani kuoleman jälkeen unen jossa hän ei ollutkaan kuollut vaan soitti minulle puhelimella että "hei rakas en ole kuollut vaan tulossa kotiin".sanoi siinä unessa vielä että älä kulta pelkää olen tulossa kotiin.

aamulla herätessä olin aivan pihalla,toivo vaihtui epätoivoon kun tajusin sen olevan vaan unta..ovatko unet viestejä läheisiltämme vai oman alitajuntamme tuotosta,sitä en osaa sanoa mutta joskus ajattelen hänen halunneen viestittää unella minulle jotakin.ehkä sen että hän on nyt päässyt kotiin ja minä en saisi enää pelätä..on uskottava niihin asioihin jotka tekevät kuoleman käsittelemisen helpommaksi itselle.haluan uskoa että hänen on nyt hyvä olla ja hän on päässyt "kotiin" vaikka sekin ajatus tekee kipeää ja satuttaa enemmän kuin mikään muu.on kuitenkin hyvä että näkee unia rakkaasta,hänen näkeminen auttaa hetken ikävään.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      35
      2875
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2671
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      30
      2385
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      49
      1904
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1513
    6. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1473
    7. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      27
      1389
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      102
      1203
    9. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1183
    10. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      71
      1025
    Aihe