milloin olisi suositeltavaa käydä ensimmäisen kerran gynekologilla? Olen 18-vuotias ja pari kertaa harrastanut seksiä. Voiko mennä pelkästään tarkastukseen vaikkei olisi hankkimassa pillereitä tai vastaavaa? vai sitten vasta gynelle kun tarvitsee reseptin?
kuinka kauan voi jatkaa kondomilla ja esimerkiksi emätinpuikoilla ennen kuin hankkii esimerkiksi ehkäisylaastarin? En vielä haluaisi aloittaa hormoonallista ehkäisyä. Muutenkin pelottaa vähän nuo sivuvaikutukset.. Toisin sanoen, voisinko varata ajan gynelle pelkkään tarkastukseen ja sitten vaikka vasta silloin keskustella mikä ehkäisy muoto kävisi minulle? ettei välttämättä vielä aloittaa mitään ehkäisyä..
apua !
2
231
Vastaukset
- sitä voi.
Toki voit varata ajan jos haluat. Helpoiten ja ilmaiseksi se käy, kun soitat vaikka paikalliseen neuvolaan, ja sanot, että haluaisit tiedustella olisiko sitä kautta mahdollisuus päästä tutkimukseen, ja samalla keskustella eri ehkäisyvaihtoehdoista.
Tämän papa-kokeen, mistä selviää tulehdukset ja solumuutokset, voi ottaa neuvolassa ihan terveydenhoitajakin.
Aikoinaan hommasin itse pillerit neuvolan kautta, ei mene mitään vastaanottomaksuja, ja osaavat neuvoa asioissa.
Pillereistä ei oo mulle tullut ainakaan mitään sivuvaikutuksia, epäsäännölliset menkat on olleet nyt 6 vuotta säännölliset, ja menkat on niukentuneet paljon.
Ite en kortsuja voi käyttää allergian takia, ja oon pillereihin tosi tyytyväinen. - lisäys...
Niin ja unohtui, että kun hommaat pillerit, niin täällä ainakin tehdään vain sitten parin kuukauden päästä se papa-koe, ja käydään verikokeessa, ja lääkäri tekee sisätutkimuksen, eli kokeilee parilla sormella kohdun kaulan ja painelee mahaa. jos kaikki on ok, lääkäri kirjoittaa reseptin. Mitään maksuja ei tästä mene ja sen 3 kuukauden aloituspakkauksen saa ilmaiseksi ( joissakin paikoissa jopa koko vuoden...)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 805029
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h734668Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1112997Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv832917Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p232384Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.592025Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska201760- 321523
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1131415- 1851318