milloin olisi suositeltavaa käydä ensimmäisen kerran gynekologilla? Olen 18-vuotias ja pari kertaa harrastanut seksiä. Voiko mennä pelkästään tarkastukseen vaikkei olisi hankkimassa pillereitä tai vastaavaa? vai sitten vasta gynelle kun tarvitsee reseptin?
kuinka kauan voi jatkaa kondomilla ja esimerkiksi emätinpuikoilla ennen kuin hankkii esimerkiksi ehkäisylaastarin? En vielä haluaisi aloittaa hormoonallista ehkäisyä. Muutenkin pelottaa vähän nuo sivuvaikutukset.. Toisin sanoen, voisinko varata ajan gynelle pelkkään tarkastukseen ja sitten vaikka vasta silloin keskustella mikä ehkäisy muoto kävisi minulle? ettei välttämättä vielä aloittaa mitään ehkäisyä..
apua !
2
232
Vastaukset
- sitä voi.
Toki voit varata ajan jos haluat. Helpoiten ja ilmaiseksi se käy, kun soitat vaikka paikalliseen neuvolaan, ja sanot, että haluaisit tiedustella olisiko sitä kautta mahdollisuus päästä tutkimukseen, ja samalla keskustella eri ehkäisyvaihtoehdoista.
Tämän papa-kokeen, mistä selviää tulehdukset ja solumuutokset, voi ottaa neuvolassa ihan terveydenhoitajakin.
Aikoinaan hommasin itse pillerit neuvolan kautta, ei mene mitään vastaanottomaksuja, ja osaavat neuvoa asioissa.
Pillereistä ei oo mulle tullut ainakaan mitään sivuvaikutuksia, epäsäännölliset menkat on olleet nyt 6 vuotta säännölliset, ja menkat on niukentuneet paljon.
Ite en kortsuja voi käyttää allergian takia, ja oon pillereihin tosi tyytyväinen. - lisäys...
Niin ja unohtui, että kun hommaat pillerit, niin täällä ainakin tehdään vain sitten parin kuukauden päästä se papa-koe, ja käydään verikokeessa, ja lääkäri tekee sisätutkimuksen, eli kokeilee parilla sormella kohdun kaulan ja painelee mahaa. jos kaikki on ok, lääkäri kirjoittaa reseptin. Mitään maksuja ei tästä mene ja sen 3 kuukauden aloituspakkauksen saa ilmaiseksi ( joissakin paikoissa jopa koko vuoden...)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eroa Orpo! Orpo eroa!
Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa1102719Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!
Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava621724SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa
Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän161718Naiset ei halua kilttejä miehiä
Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,2671606Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti
Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --101557Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat
Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue271268Ainoastaan 10 aloitusta ekasivulla yhdeltä henkilöltä
Kovasti on vaivaa, ei oo muuta tekemistä tällä henkilöllä päivisin ja öisin... Taas märehtimistä ja samaa jankutusta.261135Kiinteistökauppoja
Onko totta ettö haapaveden kaupunki on ostanut vanhan kesoilin kiinteistön? Kuulemma siihen muuttaa autokorjaamo vanhan411062RAAMATULLINEN KASTE ON SAPATTI-LAUANTAI, EI SUNNUNTAI
Aihe, josta ehkä on eniten kiistaa kristillisten seurakuntien piirissä, on kysymys oikeasta raamatullisesta pyhäpäivästä4041022Menettämisestä
Ajatteletko, että olet menettänyt mahdollisuutesi häneen? Osaatko sanoa miksi niin tapahtui?811015