Ritsa

kotiäidille

Heippa,
kysyisin neuvoja ritsan ostamiseen. Olen vanhempainvapaalta töihin palaava nainen ja tarvitsisin hintaluokkaa 500-1000 € olevan ritsan työmatkoihin sekä lapsen kuljetukseen hoitoon (n. 40 km/pv). Minulla ei ole kokemusta tuon hintaluokan autoista, joten kaipaisin neuvoja siitä, millaisia autoja kannattaisi katsoa ja mihin kannattaa kiinnittää huomiota?Vuosimalli tulisi varmaan tuolta 1990-luvun taitteesta. Olen ajatellut joko Micraa, Fiestaa tai 106 Pököttiä. Onko noista pikkuritsoista minkälaisia kokemuksia?

En halua mitään isokokoista autoa, vaan halpoja ja toivottavasti myös turvallisia kilometrejä.

Kiitos, jos joku näkee vaivaa vastatakseen. Laitan sitten lisäkysymyksiä tarvittaessa.

3

709

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sen pitäisi olla ritsa

Kirjoitit tarvitsevasi autoa lasten kujettamiseen ja työmatkoihin.Miksi sen pitäisi olla ritsa,eikö lastesi turvallisuus ole niin tärkeä että auton tulisi olla hieman varmempi peli,samoin työmatkoilla ei tarvitsi aina pelätä milloin se jättää tien poskeen.Näin minä ajattalen.

• rahasta kiinni.

Ei ole häpeä jos tarvitsee halpoja kilometrejä. Mutta voi sitä kulkupeliä kutsua autoksikin :) ritsasta saa kovin huonot vibat ;) Minulla -92 Seat pieni kulutus,vakuutukset ja luotettava peli. Hinta oli huima 750e juuri katsastettuna. Ajellu nyt 30tkm ja kaikki pelaa. Normi huolloin.

• SafetyFirst

Turvallisuus - olet sinä.

1. Mennään metsähallituksen puolelle:
        -On tehty ajovirhe, joko arvioitu olosuhteet
        väärin tahi ajettu tavalla joka parhaissakin
        olosuhteissa antaa saman lopputuloksen
        -Tokikin turvallinen auto auttaa, mutta
        myöskin etääntyminen siitä tosiasiasta että
        kuljetetaan tuhansien kilojen malmikasaa
        suurissa nopeuksissa neljän naurettavan pienen
        kitkapinnan varassa on tosiasia.

2. Törmätään kanssa autoilijaan:
        -Kinematiikka alkaa erotella "selveytyjät"
        -Autojen turvatesti tulosten lisäksi korostuu
        ajoneuvojen paino. Siitä viiden tähden
        volvosta ei kävele kukaan jos sillä ajetaan
        roska-auton perään 100km/h
        -Rahalla saa isoja kallita autoja, autoja
        joita ajaessa tieliikenteen vaarat ei ole
        päällimmäisenä mielessä, autoja jotka
        aiheuttavat suurinta tuhoa törmätessään
        pienempään ja kevyempään.

Yhdellä pienellä asialla saadaan jo paljon aikaan TURVAVÄLI, toistaiseksi kun hienoimmillakaan autoilla ei pääse ajassa taakseppäin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      30
      2861
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2671
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      29
      2377
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      49
      1904
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1503
    6. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1473
    7. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      29
      1199
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      102
      1193
    9. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1183
    10. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      71
      1015
    Aihe