Rehelliset suomalaiset

autokaupat

Tämä tapahtui minulle jo yli kymmenen vuotta sitten mutta varotukseksi kaikille piirimyyjiin luottaville.
Vaihdoin autoni uuteen (liikkeen nimeä mainitse, pääkaupunkiseudulla kuitenkin)samanmerkkiseen.Kaikki oli ok kunnes lähes 3 vuoden kuluttua tuli puhelu kotiin jossa kohtelias soittaja halusi tiedustella onko tässä meidän entisessä autossa jotain vikaa mihin pitäisi kiinnittää huomiota. Vastasin ettei minun tietääkseni mutta siitä on jo 3 vuotta kun se oli omistuksessani ja en tiedä sen nykykunnosta mitään.Sitten tuli langan päässä hiljaista. Kyseinen autoliike oli sumplinut auton paperit siten, että olin ollut auton ainoa omistaja myös nämä 3 vuotta. Soittaja kiitti tiedosta ja sanoi lisäksi että hän soittaa ko. liikkeeseen ja kertoo ettei kauppoja tule koska koki liikkeen toimintatavan arvelluttavaksi.
Itseäni alkoi myös kiinnostaa asia syystä, että pelkäsin minulle tulevan kenties jälkikäteen maksettavaksi vakuutuksia ja veroja. Soitin myös liikkeeseen myyntipäällikölle joka oli hyvin vaivautunut asiasta ja eikä oikein vastannut mihinkään kysymykseen. Siitä harmistuneena soitin maahantuojalle. Se vastaus oli todella tyrmistyttävä. Kehuivat vain kuinka kyseinen piirimyyjä osaa hoitaa asiat hienosti kun osaa asiapaperit näin hoidella.
Se on tämmoistä tämä suomalainen ns. rehellisyys.

12

2994

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • liikkeen vika

niin mitä nyt helvetissä? olit siis luulossa että jotain on pielessä,mutta et vieläkään tiedä mitä?
      mutta kun joku oli sulle oikein soittanut,ja olit tajunnut niin kuin olit,eli negatiivisesti! kuten aina kun joku soittaa?olit shokissa!mitä on tapahtunut?mitä se kyselee? sehän on jo myyty?apuva,apuva..jne! miten helvetissä se soittaja oli reakoinut sun vastaukseesi juuri noin yksioikoisesti? shokkipelle?
      ELI ÄLKÄÄ ANTAKO EDELLISEN OMISTAJAN TIETOJA?SILLÄ HÄN EI VOI YMMÄRTÄÄ ETTÄ JOKU VOI SOITTAA HÄNEN ENTISETÄ AUTOSTAAN?
      sitäpaitsi emmehän voi tietää perheen henkistä tilaa kun soitat? ja kommentit on sitten mitä sattuu!hullun papereillakin saa ajaa ja omistaa auton.
      eli mikä on nyt sitten vielä epäselvää, kuin se ettet ole ymmärtänyt mitä on tapahtunut? ja olet sitten ottanut hirveän pultin kun et tajua!
      ei se myyjä ole voinut mitään epärehellistä tehdä jos et ole saanut muita laskuja ym, ko.autostasi toisaalta auton edelleen myynti on vaikeaa jos ei paperit ole kunnossa,varsinkin yrityksessä!kysymys on vain luulovika eli tietämättömyydestä johtuva mielikuvitus häiriö,eli sullä on pelkohäiriö,että joku haluaa vahingoittaa sua,tahallaan!sitä tilaa ei voi korjata jollet itse sitä tajua.eli kun kaksi kusipäätä törmää toisiinsa niin,
      siitä tulee aina autokauppiaan vika?tietenkin!
      miten voi näin tyhmä mollata jonkun yrityksen! julkisesti!onneksesi et kertonut liikkeen nimeä!
      ylpäätään tällaiset musta tuntuu, huijaukset eivät pitäisi saada huomiota ollenkaan.

• selvähän se

Et kai luule, että jossain liikkeessä auto on 3 vuotta myymättömänä.

• ole selvä

ALoittajan viesti oli jotenkin epäselvä, mutta sinun sepostuksestasi ei ota erkkikään selvää.

Olisiko aika tarkistuttaa lääkityksesi? Varmaan tarvitsisi pikaista annostuksen nostoa.

• autokauppias ?
        ole selvä kirjoitti:

ALoittajan viesti oli jotenkin epäselvä, mutta sinun sepostuksestasi ei ota erkkikään selvää.

Olisiko aika tarkistuttaa lääkityksesi? Varmaan tarvitsisi pikaista annostuksen nostoa.

Mikä siinä aloittajan jutussa oli niin epäselvää. Oli vaihtanut uuden auton ja antanut vanhan vaihdossa. Kolmen vuoden kuluttua paperit näyttivät kuitenkin, että pirssillä olisi ollut vain yksi omistaja, siis tämän ketjun aloittaja.
        Kerro mulle miten joku liike pitää jotain autoaan myyntihallissa kolme vuotta myymättömänä ?
        Lääkityksestä. Se on ok , käytän vain kolesterolilääkitystä.Sulla taitaa ton lääkityksen kanssa olla vähän niin ja näin kun se sua noin vaivaa.

• tosta jutusta

Mikä siinä oli loukkaavaa ? Kyllä musta voi kertoa kaupoista jotka eivät ole ihan nappiin menneet.

• epäuskottavaa
        tosta jutusta kirjoitti:

Mikä siinä oli loukkaavaa ? Kyllä musta voi kertoa kaupoista jotka eivät ole ihan nappiin menneet.

ellei kerro, mikä liike on kyseessä.

• TDI auton

Merkin omasta liikkeestä käytetty Suomi auto.
      Autolla oli reilu 4 vuotta ajettu ja dieseliin oli kertynyt 100tkm mutta oli sopiva peli 2 autoksi.

Viime talvena kovilla pakkasilla auto kuitenkin jätti motarin varteen. Auto hinattiin merkkikorjaamoon missä tutkimusten jälkeen tuli tuomio konerempasta. Kustannukset nousivat yli 2000t € töineen! Siinä sitä sitten alkoivat neuvottelut, että kuka kustantaa ja kuinka paljon mutta juurikaan ei tultu vastaan.

Hinautin auton paikalliselle pajalle, missä kustannus oli lähes puolet pienempi. Ei muuta kuin osat tilaukseen ja koneesta koodit ylös ja tilaukset vetämään... Yllätys oli suuri kun selvisi, että autossa on Seatin kone kiinni!!

Kone on siis jossain vaiheessa vaihdettu mutta 1. omistaja ei sitä ole tehnyt. Hieman lisää selvittelyjä ja selvisi, että auto on ollut vuoden liikkeen käytössä ns. huolto asiakkaiden vara-autona. Tuossa vaiheessa myös kone on vaihdettu syystä tai toisesta johtuen.

Eivät vaan autoa minulle myytäessä missään vaiheessa moista asiaa maininneet mistä tiedän paljonko koneella oli ajettu?? ilmeisesti paljon koska hajosi totaalisesti.

Eikä muuten ole ainut tapaus ko. merkillä, että kone vaihdettu!!

• ALH,AHU,AGR,AJM jne

koneita. Samoja jakajapumpullisia moottoreita käytettiin kaikissa Vaggineissa.

• TDI auton
        ALH,AHU,AGR,AJM jne kirjoitti:

koneita. Samoja jakajapumpullisia moottoreita käytettiin kaikissa Vaggineissa.

Siitä näkee mihinkä autoon/merkkiin kone on original asennettu. Moottorinvaihto on myönnetty mutta riita korvauksista jatkuu. Sama konehan se on (Seat, volkkari, audi) ei siinä mitään mutta, ajetut km eivät vastaa "myytyjä" kone meni remonttiin...

• uuden
        TDI auton kirjoitti:

Siitä näkee mihinkä autoon/merkkiin kone on original asennettu. Moottorinvaihto on myönnetty mutta riita korvauksista jatkuu. Sama konehan se on (Seat, volkkari, audi) ei siinä mitään mutta, ajetut km eivät vastaa "myytyjä" kone meni remonttiin...

On kanssa karvaita omakohtaisia kokemuksia käytetyistä ja hienoistakin, äkkiseltään moitteettoman tausta omaavista autoista. Ja ihan merkkiliikkeistä. Siksi vaikka ennemmin kärsin auton tilojen pienuudesta ja ajan uutena ostetulla ja 3 v takuulla ja sitten taas uuteen. Mielenrauhaa.

• SK-Car
        uuden kirjoitti:

On kanssa karvaita omakohtaisia kokemuksia käytetyistä ja hienoistakin, äkkiseltään moitteettoman tausta omaavista autoista. Ja ihan merkkiliikkeistä. Siksi vaikka ennemmin kärsin auton tilojen pienuudesta ja ajan uutena ostetulla ja 3 v takuulla ja sitten taas uuteen. Mielenrauhaa.

Samaa mieltä. Olen niin köyhä että minun ei kannata ostaa käytettyä autoa. Niihin (omien aikaisempienkin kokemusten mukaan) tulee jatkuvasti toinen toistaan kalliimpia vikoja joiden korjauksiin pitäisi taas kaivaa kuvetta jo valmiiksi kalliiden huoltojen lisäksi. Uudessa tietää todelliset käyttökulut lyhennysten ja huoltojen osalta pitkälle eteenpäin eikä ikäviä yllätyksiä tule. Köyhän ei vain kannata ostaa halpaa...

• Käytetty
        SK-Car kirjoitti:

Samaa mieltä. Olen niin köyhä että minun ei kannata ostaa käytettyä autoa. Niihin (omien aikaisempienkin kokemusten mukaan) tulee jatkuvasti toinen toistaan kalliimpia vikoja joiden korjauksiin pitäisi taas kaivaa kuvetta jo valmiiksi kalliiden huoltojen lisäksi. Uudessa tietää todelliset käyttökulut lyhennysten ja huoltojen osalta pitkälle eteenpäin eikä ikäviä yllätyksiä tule. Köyhän ei vain kannata ostaa halpaa...

Minä en ainakaan uutta osta, Tallista ulos ja hinta tippui 10%. Merkki/takuu huollot yleensä kalliita

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      58
      3611
    2. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      41
      3486
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2801
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      46
      2536
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      54
      1973
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1629
    7. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1493
    8. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      21
      1409
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      106
      1307
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      180
      1251
    Aihe