Asiantuntemuksia

mayanna

- Virtanen.
- Huomenta.
- Huomenta. Käy istumaan, ole hyvä.
- Kiitos.
- Jaaha, mitäs…?
- Heh.. noh, kun on kaikkea tässä… mistäs sitä alkais.. no.. niska on jäykkä… ollut jo pidemmän aikaa… hierottu on.. akupunktiotakin koitettu… aina vaan on kipeä… välillä parempi.. mut päänsärkyjä aiheuttaa.. migreeniäkin… Ja sitte nää kädet.. kyynärpäät ja ranteet… kai se sitä tenniskyynärpäätä on… tai en mä tiedä… sellaisia oireita vaan… kastelukannua ei voi kantaa, eikä kauppakassia… rikkaruohonperkuu on tuskaa, lapiohommat ei suju…
- Jaaha. Mitäs sitten teet työkses?
- Ulkohommia teen… nyt ollut lomalla kuukauden ja koettanu olla varovasti.. mut ei vaan parane.. särkylääkettä olen syöny, eikä vatsakaan oikein siitä enää tykkää.. ajattelin et lepo auttais, mut eihän se oikein oo auttanu ja töihin tarttis kyetä kohtapuoliin…
- No katsotaanpa.

   - -

- No ei tää niska nyt niin paha ole.
- Jaa.. no hyvä on sitte.. tänään onkin parmpi päivä.. silmäkään ei satu, kun sain niskan yöllä rennoks. Laitaksää nyt piikin tohon kyynärpäähän, vai mitä sille tehdään? Tarttis kyetä työhön…
- Kyllä sen piikin voi laittaa, jos niin haluat. Pari viikkoa sitten pitää olla kättä käyttämättä.
- No emmääny tiä jos sitä niin haluan, mut työkuntoseks tarttis saada jotenkin…
- Kyllä se piikki vaatii sen levon. Ihan niin kuin haluat.
- No kun en mä voi levätä… töitä on tehtävä, kun niitä on… jos mä sitte koetan vaa jatkaa näin… tuun sit hakee piikin ku se oikein äityy?
- Sitten pitää olla tekemättä mitään sillä pariin viikkoon. Muuten vuoden päästä se on pahempi.
- ???
- Yleensä ihmiset eivät malta pitää levossa riittävän pitkään.
- No voi hitsi. Sit mä oon tullu valittamaan liian myöhään, loma on jo melkein menny. Ajattelin et se menis täs lomalla ohi, mut ei sit mennykään… mitäs mä nyt sit teen?
- Kyllä se piikki voidaan laittaa, jos niin haluat.
- No en mä ny tiedä, haluanko mä, mut jotain apua tarttis saada. Toi ibuprofeeni alkaa ottaa vatsan päälle. Joskus mulla oli indometasiinia johonki vaivaan, sitä mun ei tarvinnu popsia kuin purkkaa.
- Indometasiini on pahempaa vatsalle kuin ibuprofeeni.
- Jaa onvai? Mä en huomannu. Mut saattoiko se johtua siitä, et mulle riitti yks pilleri päivässä kuuden sijaan?
- Tässä venyttelyohjeita niskalle ja käsille vahvistavia liikeharjoituksia. Ja tässä resepti.
- Aha. Kiitos. Näitä jo onki vino pino kotona. Ei ne ole auttaneet, enkä mä pysty näitä kaikkia tekemään, ku sattuu. Ja miten mä voin tehdä harjoituksia ja pitää levossa samanaikasesti?
- Kyllä ne venyttelyt yleensä auttavat.
- Jaaha.. no.. kai mä sit pärjään.. Kiitos. Hei-hei.
- Hei.


Virtanen poistuu indometasiinireseptin kera.
Saiko hän mielestänne riittävästi / asianmukaisesti apua vaivoihinsa, joista toista (niska-pää-silmäkipua) hän on puolisen vuotta sitten käynyt valittamassa ja saanut lähetteen hoitoon?

7

553

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Masse-setä

      Massen kliinisiin tutkimuksiin! Ilmeisesti tässä on jotenkin ymmärrysvaivasta kyse. Meillä sujuu kuulokojehommat nykyään niin hyvin, että laitetaan sinne ihan ensimmäiseksi lähete. Säädetään ne vehkeet sen verran lujalle, että voidaan sulkea tämä mahdollinen kommunikaatioeste pois päiviltä.

      Mitenkäs tuo niska? Ei tässä mitenkään olla pekkaa pahempia, mutta onko löytynyt hoitoja?
      Ai jaa, ei ole löytynyt hoitoja. Kannattaisi kuitenkin kysellä ulkomailta, jos on rahaa tallella. Sillä tavalla se elämän laatu lisääntyy.

      Oletteko muuten huomanneet, että teillä on luomia?
      Meillä luomet poistetaan ihan paikallisesti puudutettuina, eikä se satu oikeastaan yhtään.
      Olemmekin juuri fokusoitumassa alueelle, joka on aiemmin ollut unohduksissa ja joka eniten vaikuttaa vanhojen ihmisten hyvinvointiin. Tarkoituksemme onkin perustaa pörssiyhtiö jo ensi vuoden aikana.

      • mayanna

        Voisitteko puhua hieman kovempaa, sillä minä olen sokea? Kiitos.

        Minulta on luomia poistettu pari. Niissä ei ollut mitään epäilyttävää, vaikka toimitus olikin itsessään aika epäilyttävä. (Yritin siinä maatessani rohkaista lääkäriä, että kyllä se siitä, kun hän vapisevin käsin teki ensimmäisiä luomenpoistojaan.)

        Mitä hoitoihin tulee, eiköhän se ole järjestyksessä. Olen tilannut oman poppamiehen :)


    • Puhurix

      Mä olen siirtynyt kokonaan luonnonmukaiselle puolelle ja olen ollut terveempi kuin koskaan.

      • mayanna

        minullakin on pyrkimys, mutta toistaiseksi olen joutunut särkylääkkeisiin vielä turvautumaan.

        Tarttis vielä keksiä helpotusta kuunkierron mukaan esiintyville kivuille :)


    • jane.london

      Tiedän erään tapauksen vuosien varrelta.
      Lahtinen sai kauheita päänsärkykohtauksia joihin eivät lääkkeet auttaneet.Elämästä ei tahtonut tulla mitään ja lekurit vain niitä reseptejä kirjoitti.
      Aikansa vaivasta kärsittyään Lahtinen sai huimauskohtauksia ja elämänlaatu paheni entisestään.
      Huimauskohtausten vuoksi loppujen lopuksi otettiin Lahtisen vaivat todesta.
      Huimauskohtauksista johtuen lähetteet aivokuviin.
      Kuvista ei löytynyt mitään,joten lähete fysioterapeutille(samassa talossa,kuin terkkari)
      Heti löytyi vaiva ja Lahtinen sai 10 kertaa fysikaalista hoitoa niskan seudulle.

      Diagnoosi:Kallonpohjanlihakset jumissa(työvaiva)
      Säästettiinkö tässä mitään tai ketään!?

      • mayanna

        Toi 'Virtanen' olen minä, ja tasan tiedän, että kallonpohjalihakset ne mullakin. Huimausta vaan ei vielä kovin pahasti, joidenkin liikkeiden jälkeen kyllä.

        Olen yleensä aika ymmärtäväinen terveyskeskuslääkäreitä kohtaan. Nyt jotenkin vaan alkaa ymmärrys rakoilla (ehkä mä tarviin kuulokojeen niinku tuo Masse-setä ehdotti).

        Olin vähän aikaa sitten lapsen kanssa 6-vuotisneuvolassa. Se oli lääkärineuvola ja tarkoitus oli antaa 2 rokotusta. Sanomattakin lienee selvää, miten lapsi jännitti, ja miten häntä piti piikkeihin henkisesti valmistaa etukäteen. Pojalla oli nuhaa ja niistettiin siinä lekurin aikana kunnolla. Terkkari kysyi sitten, että antoiko lekuri luvan rokottaa, vaik on nuha. Sanoin, ettei kieltänytkään, johon terkkari jatkoi, että ei sitten korvissa ollut mitään? Totesin, ettei edes korviin katsonut. Ja eikun takas lekurin huoneeseen, ja kas, antibioottiresepti kourassa takas terkkarin puolelle. Terkkari sitten, ettei nyt sitte anneta rokotuksia, johon minä, että miksei? Pitääks pojan taas jännittää uusiks koko keikka!
        No, antibioottikurin aikana ei kuulemma anneta rokotuksia, paitsi jos sattuu oleen korvatulehduskierre, jolloin tietty on pakko jossain välissä rokottaa. Kysyin, et miksei muka nyt sit voi. Nooo.... kun.... ei me nyt vaan olla annettu jos on kuuri päällä.... on selitys. Eikä flunssaisellekaan anneta, kun kuume voi 'ajaa' rokotusaineen pois. No muutta, eihän pojalla ole kuumetta ja flunnssa on jo menossa ohi, eli miksei siis voi antaa? No kun ei nyt vaan oo flunnssasia rokotettu, kuuluu selitys.

        Sitten totesin, että nyt on sellanen juttu, että minä en keksiny teitin selityksistä mitään sellaista, mikä ESTÄIS antamasta rokotuksia ja säästämästä poikaa taas pelkäämästä toimitusta. Antakaa ne pahuksen piikit nyt ni päästään tästä kiusaamisesta.

        Ja piikit annettiin.

        On se kumma, ettei maalaisjärjen käyttö ole sallittua??!!


    • mayanna

      - tiedän, ettei tää oo lääkäripalsta :)

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1064
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      804
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      262
      586
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      492
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      416
    Aihe