ehkäisypillerit ja antibioottikuuri

Tiedoton

Onko kenelläkään kokemusta ehkäisypillereiden ja antibioottikuurin yhteisvaikutuksista? Syön e-pillereitä ja sain antibioottikuurin, v-pen 1500, 1000 mg. Se on siis penisilliini. Lääkäri sanoo, ettei tämä antibioottikuuri heikennä e-pillereiden tehoa, mutta apteekissa sanotaan, että riski on marginaalinen ja sitten taas pakkausselosteessa sanotaan, että saattaa heikentää ehkäisypillereiden tehoa. Kokemuksia kenelläkään? Tämä todella vaivaa mua! Niin, ja sitten vielä terveydenhoitaja sanoo, ettei heikennä e-pillereiden tehoa. Eli ketä uskoa? Onko turvallista käyttää e-pillereiden lisäksi antibioottikuurin aikana Patentex Oval -ehkäisypuikkoja? Riittävätköhän ne? Kertokaa kokemuksianne!

5

1949

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juliette

Ite oon pillereiden syönnin aikana ollu ainaki kahella antibioottikuurilla, ja lisäehkäsyä ei olla ikinä käytetty..tosin ei oo pakkausselosteessa lukenu et heikentäis pillereitten tehoa..
      Hmm..luulen et se riski on joka tapauksessa olemattoman pieni,jos kerran itse lääkäri on sulle sanonu et ei pitäs heikentää..tosin jos sun antibioottis sisältää esim.tetrasykliiniä niin sillä voi olla vaikutusta pillereihin..(ainaki niin ehkäisypillereitten pakkausselosteessa mainitaan).
      Tässä tapaukses vois tiesti käyttää lisäehkäsyä(kortsut,miksei ehkäisypuikotki) jos haluaa varmistua ettei varmasti tuu raskaaks.

• Tiedoton

Kiitos! Mutta olisin tosi kiitollinen myös sellaisista kokemuksista, että miten on toimittu, jos pakkausselosteessa sanotaan antibiootin heikentävän pillereiden tehoa!

• Mussukka

Söin pillereitä ja 4 v-pen 1500mg kuuria puolen vuoden sisällä angiinatulehduksen vuoksi. Pakkauksessa luki että heikentää pillereiden tehoa, mutta eipä se hirveemmin pillereiden tehoja laske. Ei kannata ottaa niin hirveää paniikkia juuri tuollaisten asioiden takia. Väitetään että greippikin vähentää pillereiden tehoa ja ties monetko muut ruoka-aineet. Jos alkaa kaikkien takia panikoimaan, kannataa varmaan vaihtaa toiseen ehkäisymenetelmään.
      Mutta jos haluat käyttää kumia tai jotain muuta ehkäisyä, se on oma päätöksesi. Itse en tuollaisten vuoksi hirveästi päätäni vaivaa.

• ehkäisypillerit ja antibioott

Kiitoksia erittäin paljon tuosta tiedosta! Kevensi heti oloani! Ette siis käyttäneet kuuriesi aikana mitään muuta ehkäisymenetelmää kuin pillereitä? Leikattiinko muuten nielurisasi? Angiinahan uusiutuu todella äkäisesti.

• Mussukka
        ehkäisypillerit ja antibioott kirjoitti:

Kiitoksia erittäin paljon tuosta tiedosta! Kevensi heti oloani! Ette siis käyttäneet kuuriesi aikana mitään muuta ehkäisymenetelmää kuin pillereitä? Leikattiinko muuten nielurisasi? Angiinahan uusiutuu todella äkäisesti.

Ei käytetty, en ole ikinä lääkekuurin aikana käyttänyt, kun lääkäri on sanonut ettei siihen ole tarvetta! :) Leikattiin, kahden vuoden kärsimysten jälkeen.. Toivottavasti paranet! :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      71
      3125
    2. Mikä haluat olla kaivatullesi?

1. Kaveri 2. Ystävä 3. Panokaveri 4.puoliso 5 jokin muu
      Ikävä
      92
      2885
    3. Kosiako meinasit?

Voi sua rakas ❤️
      Ikävä
      51
      2125
    4. Mietin että

Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin
      Ikävä
      20
      1585
    5. Oot ilkee paha noita

Paha babushka Luulitko etten tienny
      Ikävä
      15
      1359
    6. Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon

Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..
      Vimpeli
      5
      1348
    7. Aaamu on täällä taas!

Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa
      Ikävä
      13
      1311
    8. Sytyttikö hallin lapsi vai joku mielipuoli

Onko tietoa? Toivon jälkimmäistä
      Vimpeli
      19
      1304
    9. Tajusin vaan...

Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein
      Ikävä
      13
      1273
    10. Noin ulkonäkö-jutut ei multa

Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin
      Ikävä
      24
      1242
    Aihe