Kuinka kauan?

maapallolla

Nykytietämyksen mukaan on asunut ihmisiä?

Helsingin sanomissa oli uutinen:

Syyriasta löytyi 9 000 vuotta vanha hautausmaa
Julkaistu: 7.8.2007 15:02. stt-dpa

http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Syyriasta löytyi 9 000 vuotta vanha hautausmaa/1135229326270

Mietin tässä sitä, että joku tai jotkut uskonnolliset tahot väittävät maapallon olevan
vain 6000 vuotta vanhan.

Kyselen tämän palstan lukijoilta siksi, että luulisin saavani asiallisimpia vastauksia.

Kun ajattelee, että nykyisin suuret määrät ihmisiä on hyvin korkeasti koulutettuja, niin
kuinka he, jotka kuuluvat 6000 vuotta uskovaan
ryhmään omaksuvat todeksi tämän mutu tiedon?

Voisiko, joku todella kertoa miten se toimii?

9

416

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -DW-

      Tyypillinen kreationistivastaus tuohon on: Jumala teki ne, aivan kuten se teki dinosaurusten fossiilitkin.

      Toinen ikivihreä on: Tutkimus on virheellinen ja antaa väärän tuloksen, ne eivät ole noin vanhoja!

      Tosiasiassa he vain eivät halua uskoa että evoluutio on totta sillä se romuttaisi heidän maailmankuvansa ja unelmansa ikuisesta elämästä. Ei se ole sen kummempaa.

    • Admira

      jotain 100 000 vuotta tai niillä main. Kyllä netistä tietoa löytyy.

    • Uskossaan kiiihkoisa

      Vielä maatamasatavuotta sitten asuttiin maalittanalla;)

    • nimimerkki

      kreationismi-palstalle ja saat hetipikaa 10 vastausta joissa todistetaan, että ajanmääritys ei voi pitää paikkaansa ja että koko homma on muutenkin vain saatanallisten evolutionistien salajuoni, kuten kaikki muutkin tieteelliset tutkimukset. Maapallo nyt vain sattuu olemaan 6000 vuotta vanha ja jos tosiasiat ovat tämän kanssa ristiriidassa, niin sen pahempi tosiasioille. Raamattu kun ei voi olla väärässä joten silloin tosiasiat ovat väärässä ja ne täytyy vääntää väkisin raamatun mukaisiksi.

    • Yosef4

      En tiedä kuinka vanha maapallo on Raamatun mukaan enkä muutenkaan, sama ihmisen osalla.
      6000 vuotta tuntuu aika lyhyeltä ajalta maapallon iäksi... Voi olla että se ei ole vanhempi tai voi olla että se on monia miljoonia vuosikymmeniä vanha.
      Siitä olen kuitenkin täysin varma että evoluutio on täyttä valhetta. Jos maapallon olisikin 60 miljoonaa vuotta vanha niin yhtäkaikki - Jumala loi meidät sitten silloin. Mitä dinosauruksiin tulee uskon että ne ovat olleet olemassa, tiede sitä niin vakuuttavasti todistelee. Niiden kohtaloksi uskon vedenpaisumuksen tai jonkin muun mahdollisen aiemman Jumalan tuhoamisen.

      • konna

        ihmetytä, että täydellinen jumala luo täydellisen maailman, mutta saa kuitenkin koko ajan olla korjailemassa omia tekemisiään?


      • fdhz
        konna kirjoitti:

        ihmetytä, että täydellinen jumala luo täydellisen maailman, mutta saa kuitenkin koko ajan olla korjailemassa omia tekemisiään?

        kerran on päätetty, niin eihän siitä enää voi luopua.

        Kynsin hampain pidetään kiinni väitteestä, että Jumala loi Aatamin ja sitten Eevan hänen kylkiluustaan, vaikka minun tietojeni mukaan miehillä on yhtä monta kylkiluuta kuin naisillakin. Jumala keksi myös luoda käärmeen, joka oli kavala.

        Ei nykyajan käärmeet mitään kavalia ole, eivätkä ne osaa puhua, eivätkä raukat edes kuule mitään. Niin se evoluutio on vaan muuttanut käärmeenkin ominaisuuksia.

        Uskovainen sisareni ihan tosissaan (kai) sanoi kerran kun kysyin, että kyllä hän uskoo, että Jumala käyskenteli Edenin puutarhassa tätä tuoretta pariskuntaa vakoilemassa. Ja kyllä hän uskoo, että neitsyt synnytti lapsen!

        Minkäs teet. Usko on vahvempi kuin mitkään tieteelliset argumentit. Tai ainakin halu uskoa.


      • konna
        fdhz kirjoitti:

        kerran on päätetty, niin eihän siitä enää voi luopua.

        Kynsin hampain pidetään kiinni väitteestä, että Jumala loi Aatamin ja sitten Eevan hänen kylkiluustaan, vaikka minun tietojeni mukaan miehillä on yhtä monta kylkiluuta kuin naisillakin. Jumala keksi myös luoda käärmeen, joka oli kavala.

        Ei nykyajan käärmeet mitään kavalia ole, eivätkä ne osaa puhua, eivätkä raukat edes kuule mitään. Niin se evoluutio on vaan muuttanut käärmeenkin ominaisuuksia.

        Uskovainen sisareni ihan tosissaan (kai) sanoi kerran kun kysyin, että kyllä hän uskoo, että Jumala käyskenteli Edenin puutarhassa tätä tuoretta pariskuntaa vakoilemassa. Ja kyllä hän uskoo, että neitsyt synnytti lapsen!

        Minkäs teet. Usko on vahvempi kuin mitkään tieteelliset argumentit. Tai ainakin halu uskoa.

        Mulla on sellainen käsitys, että tuo luomiskertomus on vielä vanhempaa perua kuin juutalaisuus. Sen takia niitä on kaksi siellä raamatussa, kun ei ole tiedetty, että kumpi on oikeampi.

        Koska kristinusko on ankkuroitu siihen tuon syntiinlankeemuksen kautta, niin siitä ei voi millään ilveellä luopua. Tai sitten sortuu koko korttitalo. Ei ole mitään lankeemusta, jota pitäisi sovittaa.

        Luomismyytistä kiinnipitäminen saa sitten aikaan koomisia piirteitä, kuten kreationismi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      891
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      648
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      609
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe