Järkyttävin ajosuoritus

utelias

Mikä on järkyttävin ajosuoritus jonka olet liikenteessä nähnyt?

Omakohtaisena kokemuksena mainittakoon
- viime viikonlopulta u-käännös moottoritiellä
- peruuttaminen rampissa
- rampista moottoritielle kolmen kaistan yli liikenteen sekaan ajanut autoilija

82

29105

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • RS Combi

tuli vuosi sitten joku väärää puolta vastaan.

• Hei!

Olen nähnyt saman jutun, mutta siitä taitaa kyllä olla jo ainakin pari vuotta. Äijä veti Itäväylällä väärään suuntaan. Oli hämärää ja se tuli juuri mutkan takaa vastaan. Olis voinu käydä melko huonosti. Se kylläkin oli näemmä tajunnut virheensä ja ajo hitaasti ihan ulkolaitaa pitkin :)

• NJP

pari kuukautta sitten kehä kolmosella:

uudehko farmari Volvo, hidastaa yhtäkkiä edessäni 90km/h vauhdista 60-70km/h vauhtiin ja jää ajamaan sitä. Yritän ohittaa pakettiautolla ja trailerilla, niin sitten kaveri keksii kiihdyttää juuri sen verran, että en pääse ohi. Ja sen jälkeen rupeaa vielä viittelöimään minulle mielenosoituksellisesti! Kunnon kusipää. Eikä ollu edes mikään nuori kolli.

Sitten on näitä klassikoita: kolmion takaa eteen, yksisuuntaista väärään suuntaan, ohituskaistatiellä vastaantulijoiden ohituskaistalla ohittaminen...

• käytän

itsekkin käytän vastaantulijoiden ohituskaistaa, mikäli vaan on näkyvyyttä tarpeeks.

• Sleeper

Viime syksynä ajelin aamuruuhkassa Kuopion moottoritiellä ja ihmettelin, miksi autot alkavat jarruttaa rajusti edessäni. Syy: vanha pariskunta ajeli moottoritietä väärään suuntaan ja pappa ryhmittyi minusta katsottuna oikeanpuoleiselle kaistalle kääntyäkseen ramppiin.. Pappa vaan tuijotti tööttäileviä autoja hölmistyneenä, eikä selvästikään tajunnut, millaisen vaaran oli juuri aiheuttanut.

• kepa

joku ranskalainen hemmo ajeli joskus rättisitikallaan jalkakäytäviä pitkin, kierrellen samalla alikulkutunnelit sun muut =D

• Turbodog

Mieleeni on painunut mm. seuraava huippusuoritus:

Vuosia sitten eräs mies ajoi kerrostalon pihasta uudenkarhealla kenties madalletullakin Volvo 850-farmarilla, yrittäen päästä jalkakäytävän poikki kadulle. Hän onnistui missaamaan kohdan, jossa jalkakäytävän reunassa kulki luiska, tullen kohdasta, jossa kadun ja jalkakäytävän pinnan korkeusero oli kohtuullisen suuri. Auton eturenkaat tömähtivät kadulle kohtuullisen kivuttomasti, mutta pian sen jälkeen kuului voimakas kolahdus väistämättömän pohjakosketuksen merkiksi. Tämän huomatessaan kuski ei suinkaan peruuttanut etsiäkseen parempaa kohtaa, vaan painoi kaasun pohjaan! Kyllähän Volvo siitä lähti valtavan kitinän ja rohinan saattelemana, mutta voin vain kuvitella miltä auton pohja näytti tämän suorituksen jälkeen.

• Turbodog

Toinen huippusuoritus muutaman vuoden takaa:

Olin ylittämässä yksisuuntaista katua risteyksen kohdalla, kun eräs naiskuljettaja bemarillaan lähes ajoi ylitseni takaviistosta oikealta. Minut juuri ja juuri väistettyään risteyksen kohdalla hän löikin liinat kiinni. Ilmeisesti neiti olisi halunnut kääntyä risteyksessä vasemmalle, vaikka yksisuuntainen kulki vasemmalta oikealle.

Pysähdyttyään keskelle risteystä hän iski pakin päälle ja lähti ajamaan yksisuuntaista väärään suuntaan, mutta perä edellä. Mielenkiinnosta vilkuilin hetken perään. Hän jatkoi pakilla valehtelematta ainakin 30 km/h vauhtia ja ajoi näin n. 150 metriä, kunnes löysi pysäköintiruudun, ja heitti bemarin siihen.

Harvinaisen laskelmoitua käytöstä naiselta, jollaiseen olen harvoin törmännyt!!!

• Ihmettelijä..?
        Turbodog kirjoitti:

Toinen huippusuoritus muutaman vuoden takaa:

Olin ylittämässä yksisuuntaista katua risteyksen kohdalla, kun eräs naiskuljettaja bemarillaan lähes ajoi ylitseni takaviistosta oikealta. Minut juuri ja juuri väistettyään risteyksen kohdalla hän löikin liinat kiinni. Ilmeisesti neiti olisi halunnut kääntyä risteyksessä vasemmalle, vaikka yksisuuntainen kulki vasemmalta oikealle.

Pysähdyttyään keskelle risteystä hän iski pakin päälle ja lähti ajamaan yksisuuntaista väärään suuntaan, mutta perä edellä. Mielenkiinnosta vilkuilin hetken perään. Hän jatkoi pakilla valehtelematta ainakin 30 km/h vauhtia ja ajoi näin n. 150 metriä, kunnes löysi pysäköintiruudun, ja heitti bemarin siihen.

Harvinaisen laskelmoitua käytöstä naiselta, jollaiseen olen harvoin törmännyt!!!

Sanoit: "Harvinaisen laskelmoitua käytöstä naiselta, jollaiseen olen harvoin törmännyt!!!"

Eikö teilläpäin ole naisia vai muuten vaan olet harvoin naisten kanssa tekemisissä..? :D

• Turbodog
        Ihmettelijä..? kirjoitti:

Sanoit: "Harvinaisen laskelmoitua käytöstä naiselta, jollaiseen olen harvoin törmännyt!!!"

Eikö teilläpäin ole naisia vai muuten vaan olet harvoin naisten kanssa tekemisissä..? :D

Siinähän se tuli "vahingossa" tunnustettua...

• tee-se-itse poliisi

näin kerran kun joku pysäköi maksamatta, mutta en kerennyt välittömästi soittamaan palokunnalle, poliisille, sosiaalitantoille ja kaikille vitun KOTIPOLIISEILLE

• e.k.

duunarit ajelee huvikseen pöyräteillä.

Enkä tarkoita niitä jotka on menossa tai tulossa duunaamaan jotain.

• Yxvaan

Ehkä ne tekee sen koska ne TODELLAKIN SAA TEHDÄ NIIN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• arska
        Yxvaan kirjoitti:

Ehkä ne tekee sen koska ne TODELLAKIN SAA TEHDÄ NIIN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Me kaupungin duunarit ajellaan missä halutaan kaupungin autoilla. Turha kitistä. Se ei auta mitään. Karavaani kulkee ja koirat haukkuu!

• sortse!
        arska kirjoitti:

Me kaupungin duunarit ajellaan missä halutaan kaupungin autoilla. Turha kitistä. Se ei auta mitään. Karavaani kulkee ja koirat haukkuu!

huvikseen ajella missä sattuu!!

• Paavo

Niitä näkee joka päivä ja järkyttää joskus. Ei siinä muuta mutta häiritään muita. Pitää painaa jarrua, vaihtaa kaistaa, kiihdytellä että ei koko liikenne seiso niiden takia kun ei osata vilkulla ilmaista aikeitaan minne helvettiin ne aikoo mennä. Jopa koko liikenne seisoo, vittu ei siinä voi muutaku ihmetellä:) Ei ihme jos joskus on jollain mennyt överiksi ja mennyt mättää näköön sählääjää liikenteessä. Ruvetkaa nyt käyttämään vilkkua ja nimen omaan oikein sitten on kaikki jo paljon paremmin. Se vähentää sitä ruuhkissa sitä nykimistä, peräänajoja jne. jne. Kyllähän sitä suurin osa käyttää mutta ihan turhaan kun ei ymmärrä sen merkitystä. No täällä ei tavoita kovin montaa lukijaa mutta muualla vielä vähemmän. Ymmärrän että on monen laista kuljettajaa mutta kun täysin läpinäkyvää se että liikenteessä ajetaan monesti sillä tyylillä miten muutkin ajaa.

No tuohon itse asiaan:
      Joo kyllä noita näkee kaikenlaisia tempauksia liikenteessä:) Jos ja kun järki tulisi mukana sinne ratin taakse niin mitä välii sillä on minne suuntaan ajelee kunhan pitää mielessä sen mitä tekeekin niin ei sillä sitten häiritse muita ja tai vaaranna muiden turvallisuutta.
      Keskellä yötä ketään ei missään, liikennevalot punasella, eiku hanaa ja toivoo ettei poliisit satu olemaan pusikossa tauolla:) Tulis leikkiminen kalliiksi. Yö aikaan sitä on oikeestaan hauska joskus sompailla miten sattuu kun yksin ajelee. Älkää ymmärtäkö väärin mitä tarkotan. Ehkä yöllä kun joskus olen autolla liikeellä niin ajelen ns. paskat housussa mutta monet ajaa niin päivällä.

Ajakaa ihmisiksi vaikka olisikin 200kmh mittarissa. Ihmisen tyhmyys näkyy auton ratissa kaikken parhaiten.

• duunari

tulin kerran töistä kun tossa tampere-huittinen välillä edessä ollut rekka vilkutti vasemmalle mutta kääntyikin oikealle, mitähän oli tapahtunut jos se oliskin vilkuttanut oikealle...

• akrod

Tänään nähtyä: Edellä menevä auto pysähtyy vihreisiin valoihin. Kun itse ehdin risteykseen, ovat valot jo vaihtuneet punaiseksi. Pysähtynyt auto sen sijaan jatkaa matkaansa, onneksi juuri silloin ei risteävää liikennettä ole.

Tuskinpa tuo nyt järkyttävin näkemäni oli mutta ensimmäisenä mielen päällä.

• Nainen ratin takaa

eiku- kuskit jotka kääntyvät keskellä risteystä toiselle kaistalle tukkien kaiken liikenteen? Jos huomaa olevansa väärällä kaistalla niin ei sitä kuulu tehdä paniikki jarrutusta ja väkisin vaihtaa vaan vois ihan hyvin ajaa kauemmas kääntymään ja yrittämään uudestaan.

• CDTI

Taisin olla palaamassa Jyväskylän rallista, kun minua lähti ohittamaan eräs auto keltaisen viivan yli ja VASTAANTULIJOITTEN ohituskaistaa. Vaan mitäpä vielä, tätä lähti ohittamaan vielä toinen auto kaikkein vasemmanpuoleisinta kaistaa! Hoituisihan tuo, jos olisi näkyvyyttä, mutta tämä parivaljakko YLITTI MÄENHARJAN, näkyvyys tuossa nopeudessa tuollaista sekunnin luokkaa.

• pierre

Pariisista De Gaullen lentokentälle menevä motari muutama vuosi takaperin: normaalisti vähäliikenteiseen aikaan (Pariisissa kyllä suhteellista) hervoton ruuhka, joka eteni tuollaista kolmea-neljääkymppiä. Kun jokunen kilometri oli ajeltu, niin syykin selvisi: samaan suuntaan kaistoja taisi olla neljä tai viisi, ja näistä keskimmäisiä ajeli purukumilla ja rautalangalla paikkailtu ikuisen vanha vitosrellu, joka teki äkkinäisiä koukkauksia molemmille puolille.

Muut kärkkyivät takana, ja kun rellu koukkasi vasemmalle, niin oikeanpuoleisimmat kiihdyttivät ohi minkä autoista lähti. Toisella puolella sitten sama juttu kun rellu koukkasi oikealle.

Kun oma taksini sitten kiihdytti vuorollaan ohi, niin näin selvästi että tän sankarin tarkoitus oli ihan tahallaan yrittää osua ohittajiin. Rellussa vaan ei onneksi ollut oikein tarpeeksi potkua ehtimään muiden kyytiin. Kuskillakaan ei refleksit tainneet olla ihan parhaassa iskussa; oli nimittäin sen verran sekavan näköinen veijari. Silmät ymmyrkäisinä se siellä päästeli mielipuolisia mylvähdyksiä ja naurunremakoita.

Tämmöisiä ei onnaksi ole kotopuolessa tullut toistaiseksi vastaan.

• Käyttöautoilija

...ihmiset eivät osaa todellakaan ajaa liikenneympyrässä (=> kiertoliitymä). Surutta yritetään survoa sisään (usein isommalla/kalliimmalla autolla) vaikka toinen on sisällä ympyrässä...vilkun käyttö pois lähtiessä unohtuu tms. Sitten näytetään sitä keskisormea bemarin etupenkiltä sellasen m*nattoman kuskin toimesta ja lisäksi tämän tyttöystävällä on sellanen "mulla poikaystävällä onkin bemari" ilme naamalla...

• Nainen ratin takaa

Toivottavasti ei aiheuttanut kolaria. Inhottavaa aina jos toisen älyttömyyden takia menetetään ihmishenkiä tai menettää toiminta kyvyn muuten.

• huhuh

VENÄLÄISTEN PYSÄKÖINNIT MOOTTORITIELLÄ JA SAMASTA MAASTA OLEVIEN REKKAKUSKIEN U-KÄÄNNÖKSET RISTEYKSISSÄ, PUHUMATTAKAAN NIIDEN PROMILLEISTA!!!!!!!!!

• huhuh

Venäläisten ajotapa yleensä (ohitukset, moottoritielle pysäköinti, U-käännökset paikkaa katsomatta ja ym. ym. ym.

• ilona

Järkyttävin ajosuoritus:

olen järkyttynyt lähes aina, kun istun neljääkymppiä käyneen aina ns.maalla asuneen kaverini kyytiin, kun ajomatka suuntautuu kehäkolmosen sisäpuolelle.
      Hän ei hallitse läheskään kaikkia liikennesääntöjä, ajaa esim. yksisuuntaista katua vääräänsuuntaan ja kovaa. Törmää valoristeyksissä kääntyvänä suoraantulevien eteen.. jne.
      Hän on muutenkin erittäin epävarma liikenteessä. Hän ei osaa päättää kerralla , että vaihtaako kaistaa vai ohittaako vai kääntyäkö?? Ajo on sitten semmoista nykimistä ja keskiviivalla poukkoilua.
      Ohitustilanteet ovat pelottavia, koska hän ei vaihda ikinä pienemmälle vaihteelle kiihdyttäessään, vaan luottaa siihen, että kyllä tämä 1,6 japski kiihtyy tarpeeksi ihan vitosvaihteellakin..Näin ollen jokaikisestä ohitustilanteesta saadaan erittäin jännittävä läheltäpititilanne.
      JA antakaa olla jos joku erehtyy jotain sanomaan????

• lakiton

Meinasin tukehtua nauruun, kun radiosta tuli tämä loistava "elämänohje" liikenteeseen. Sen antaja taisi olla joku soittaja, joka soitti "voi mahotonta- miehelle". Soittaja kiteytti tilastoimansa törttöilyt yhteenvetoon: "törppöilevällä miesautoilijalla on yleensä aina lakki päässä".
        Käsittämätöntä, mutta täysin paikkaansa pitävää. Seuratkaa vaikka itse..

• lakiton

Meinasin tukehtua nauruun, kun radiosta tuli tämä loistava "elämänohje" liikenteeseen. Sen antaja taisi olla joku soittaja, joka soitti "voi mahotonta- miehelle". Soittaja kiteytti tilastoimansa törttöilyt yhteenvetoon: "törppöilevällä miesautoilijalla on yleensä aina lakki päässä".
        Käsittämätöntä, mutta täysin paikkaansa pitävää. Seuratkaa vaikka itse..

• huhuh

Eilen maanantaina matkailuauto oli pysäkönyt keskelle moottoritien kiihytys kaistaa toisen auton viereen joka oli pientareen puolella ja siinä miehet keskustelivat kaikessa rauhassa. Kotka

• Scuore sportivo

On, kun viime viikolla ajelin yksisuuntaista tietä oikealla kaistalla, vasemmalla kaistalla oli naishenkilö Golfillaan... Noh, nainen lähti vaihtamaan kaistaa (= minua päin). Ei siinä sitten muu auttanut, kun vetää liinat kiinni. Monesta sentistä ei ollut kiinni, ettei kolahtanut. 'Huvittavinta' jutussa oli se, että olin ihan vieressä, enkä ns. kuolleessa kulmassa.

• V-M 44

Tuo kuulosti tutulta. Itse näin hieman samantyylisen tilanteen viime viikolla moottoritiellä. Oikean kaistan liikenne kulki n 100km/h, vasemman sujuvat 120-130 km/h. Oikealta kaistalta lähti nelikymppinen naisautoilija siirtymään vasemmalle ohittaakseen "hitaamman" ajoneuvon. Nainen Avensiksellaan suoritui ohituksesta n. viidessä minuutissa nopeudella 103 km/h (pikkusen keräsi letkaa). Katselin, että minuutti vielä, niin sitten hän palaa jo omalle kaistalleen... Kuinka ollakkaan, juuri kun hänen autonsa perä oli ohittanut ohitettavan keulan, tyytyväisen näköisenä hymyillen alkoi paluu omalle kaistalle... Ohitettava joutui laittamaan jarrut "lukkoon" välttääkseen kolarin... Eikä näyttänyt siinäkään vaiheessa tyytyväistä naisautoilijaa asia kiinnostavan...

• TNT
        V-M 44 kirjoitti:

Tuo kuulosti tutulta. Itse näin hieman samantyylisen tilanteen viime viikolla moottoritiellä. Oikean kaistan liikenne kulki n 100km/h, vasemman sujuvat 120-130 km/h. Oikealta kaistalta lähti nelikymppinen naisautoilija siirtymään vasemmalle ohittaakseen "hitaamman" ajoneuvon. Nainen Avensiksellaan suoritui ohituksesta n. viidessä minuutissa nopeudella 103 km/h (pikkusen keräsi letkaa). Katselin, että minuutti vielä, niin sitten hän palaa jo omalle kaistalleen... Kuinka ollakkaan, juuri kun hänen autonsa perä oli ohittanut ohitettavan keulan, tyytyväisen näköisenä hymyillen alkoi paluu omalle kaistalle... Ohitettava joutui laittamaan jarrut "lukkoon" välttääkseen kolarin... Eikä näyttänyt siinäkään vaiheessa tyytyväistä naisautoilijaa asia kiinnostavan...

Olin tulossa moottoritielle ja ajoin kiihdytys kaistaa. Vilkaisin moottoritielle: Kauempana takana tuli rekka, jota ohitti uudempi Fiatti. Oikea kaista siis kohdaltani vapaana, joten vilkkua vasemmalle aloitin siirtymisen kaistalle. Kun olen siirtynyt noin puoliksi toiselle kaistalle (vauhtia jo reilut 100 km/h) alkaa tämä Fiat-sankari tulla päälle! Hetken aikaa katson, että mitä helvettiä tuo yrittää. Siinä alkoi sitten jo kiihdytys kaista loppua kesken, joten ei muuta kuin lämä pohjaan ja pientareen kautta pois alta. Vilkaisin vielä peileistä, että minkäslainen sankari siellä olikaan: noin viidessäkymmenin, karvahattupäinen äijä huitoo keskisormea perään. (Törpöllä tosiaan on hattu :D) Ei oikein tiennyt pitäisikö itkeä vai nauraa...

• Harmaasilmä

-Viime syksynä joku lähti ajamaan Viinikan liikennearpomoa vastavirtaan.
      -Kaksisuuntainen kapea katu, toiseen suuntaan tyhjä ja toiseen paikallaan
      seisova jono. Joku kiireinen lähtee ohittamaan jonoa vastaantulijoiden
      kaistaa pitkin, kunnes vastaan tulee auto. Mihinkään ei pääse väistämään,
      joten kiireinen joutui peruuttamaan autonsa pois tieltä takana olevaan
      risteykseen saakka.
      -Suojatien eteen pysähtyneen auton ohittaminen viereistä kaistaa
      nopeudella noin 40-50 km/h. Toistuu maassamme päivittäin tuhansia
      kertoja.

• TtT

Näitähän on lukemattomia ja itsekin on tullut toheloitua, mutta parhaimpana suorituksena on jäänyt mieleen, kun joku veti punaisella Calibrallaan Espoonlähden jäällä ainoata mahdollista estettä, eli reimaria päin… pari kilometriä joka suuntaan oli tyhjää tilaa.

• eesko

Ajelin traktorin perässä keltaisten sulkuviivojen kohdalla noin viiden metrin päässä raktorista. Takanani lähti jostain (ei siis heti seuraava perässäni) pakettiauto ohittamaan koko letkaa vaikka vastaan tuli autoja. Kaveri ei todellakaan nähnyt tietä, kun lähti ohittamaan, mutta ei se haitannut. Kun heppu oli kohdallani väärällä kaistalla, iski paniikki, kun vastaan tuli autoja. Arvattavaa tietysti oli se, että pissipää sukelsi suoraan mun päälle (tai siis eteen). Kolarilta vältyttiin, koska löin liinat kiinni. Kyllä vitutti.

• Utelias

sinua se kun kolarilta vältyit?

• ...

viestejä hukasa

• saint tobias

--->hukassa?

• mopo motarilla

eli on tästä aikaa ku tää sattu ajelin kehää pitkin kotia kohti ku edessä oli sairas ruuhka aattelin että mikä siellä on ja lähin hiljalleen ohittelemaan. moposkootteri motarilla täh? aattelin et nyt mä oon melkein kaiken nähny.

• turpomopo

yhesti ajoin mopolla moottoritiellä mutta ei ollu helesingin kehillä.eikä saanu poliisit kiinni ku mopo kulki kolomeesattaa!

• mopoilija

Pääkaupunkiseudulla sijaitseva Kehä I ei ole moottoritie. Silti sitä tietä pitkin ei saa ajaa mopolla, koska sen varrella kulkee kevyen liikenteen väylä joka on varustettu "Sallittu mopoille" kylteillä.

• autoilija

Olikohan viime vai toissa kesänä, kun ajelin joskus kuuden jälkeen aamulla töihin, niin motarilla tuli vastaan rekka, joka oli heittämässä uukkaria huoltorampin kohdalla.. eikä siinä mitään mutta seuraavalle rampille olis ollut matkaa vain parisataa metriä ja huoltoramppi sijaitsi motarin lähes ainoassa kaartuvassa kohdassa!

Sitten on näitä rekkoja ja kuorma-autoilijoita, joiden täytyy ehtiä kääntyä jostain risteyksestä ennen henkilöautoa ja sitten ollaan kahdella pyörällä tai ainakin lähellä ja viittävaille ettei kaadeta autoa (nähty 4 kertaa viimeisen kolmen vuoden aikana).

Taksithan ovat tyypillisiä liikenteen kusipäitä ja yksi heidän bravuuri on tulla moottoritielle heti rampin alusta ja suoraan vasemmalle kaistalle, katsomatta kovinkaan tarkasti onko siellä tilaa. Sitten jos edessä oleva tekee saman homman ja ehtii näin taksin edelle, niin jo ollaan vilkuttelemassa valoja tööttäilemässä ja ajamassa puskurissa.. liekö ruottalaisverta taksareilla kun perseet noin kiinnostavat.

• taksi

Vaimoltasi pitääkö hän takseja homoina.

• sepäse

Kaupungissa näiden taksien kusipäisyys käy hyvin ilmi. Kolmion takaa saa tulla jokainen renkikin eteen tai sitten tullaan kolmion takaa niin eteen, että nokka peittää puoli kaistaa.

Viime kesänä yöllä ajaessani moottoritietä Tampereen seudulla perseeseeni lyöttäytyi auto. Noin 20km tämä auto tuli yli 120km/h:n vauhdissa aivan autoni takapuskurissa kiinni. Välillä auto jättäytyi 50metrin taakse ja taas perseeseen nykivällä ajotyylillä. Ensin ajattelin soittaa polisiille, koska epäilin kuskia rattijuopoksi, mutta sitten ajattelin antaa olla. Vähän ennen moottoritieltä auto pamautti ohitseni ja kääntyi etupuskuriani hioen oikealle rampille. Vasta siinä vaiheessa näin taksimerkin autossa.

• Sonni
        taksi kirjoitti:

Vaimoltasi pitääkö hän takseja homoina.

Kysyin. Kyllä pitää. Ja vielä nahkatakkisina sellaisina.

• pirssari
        sepäse kirjoitti:

Kaupungissa näiden taksien kusipäisyys käy hyvin ilmi. Kolmion takaa saa tulla jokainen renkikin eteen tai sitten tullaan kolmion takaa niin eteen, että nokka peittää puoli kaistaa.

Viime kesänä yöllä ajaessani moottoritietä Tampereen seudulla perseeseeni lyöttäytyi auto. Noin 20km tämä auto tuli yli 120km/h:n vauhdissa aivan autoni takapuskurissa kiinni. Välillä auto jättäytyi 50metrin taakse ja taas perseeseen nykivällä ajotyylillä. Ensin ajattelin soittaa polisiille, koska epäilin kuskia rattijuopoksi, mutta sitten ajattelin antaa olla. Vähän ennen moottoritieltä auto pamautti ohitseni ja kääntyi etupuskuriani hioen oikealle rampille. Vasta siinä vaiheessa näin taksimerkin autossa.

Ei ne taksimiehet sen "huonommin"
        aja kun muutkaan, tietty on siellä niitäkin. Kun taksi tekee virheen, niin leimautuu kaikki taksit. Mutta yksi tietty siviili auto saa tehdä saman virheen tuhat kertaa, että se muistetaan. Taksi on helppo huomata, jolloin sen tekemä virhekin huomataan helpommin.

Ja jos taksimiehet on "Liikenteen kusipäitä" niin miksi te viikonloppuöisin oikein jonotatte meidän kyytiin???

• Mie ite
        pirssari kirjoitti:

aja kun muutkaan, tietty on siellä niitäkin. Kun taksi tekee virheen, niin leimautuu kaikki taksit. Mutta yksi tietty siviili auto saa tehdä saman virheen tuhat kertaa, että se muistetaan. Taksi on helppo huomata, jolloin sen tekemä virhekin huomataan helpommin.

Ja jos taksimiehet on "Liikenteen kusipäitä" niin miksi te viikonloppuöisin oikein jonotatte meidän kyytiin???

Varokaa joensuussa Ilmakari nimistä taksisuharia, ajaa farmarivolvolla jossa on Novo:n teippaukset. Kuski on ilmiselvästi aivan väärällä alalla koska provosoituu aina kisaamaan jos joku sattuu vaikka epähuomiossa kiihdyttämään häntä reippaammin liikennevaloista.
        Jos sitten sattuukin, ettei volvon voimavarat riitä kisakumppanin ohittamiseen niin sitten vaikka kiilataan 200km/h vauhdissa, nähty on sekin.. n. 2 metrin etäisyydeltä..

• taksi
        Sonni kirjoitti:

Kysyin. Kyllä pitää. Ja vielä nahkatakkisina sellaisina.

Vaimosi muistuttaa sinua joten ymmärrän kyllä miksi hän luulee niin.

• autoilija
        pirssari kirjoitti:

Eipä todellakaan tule jonotettua kusipäiden kyytiin.. harmaat taksit ovat paljon luotettavampia.

• ex taksin käyttäjä
        Mie ite kirjoitti:

Varokaa joensuussa Ilmakari nimistä taksisuharia, ajaa farmarivolvolla jossa on Novo:n teippaukset. Kuski on ilmiselvästi aivan väärällä alalla koska provosoituu aina kisaamaan jos joku sattuu vaikka epähuomiossa kiihdyttämään häntä reippaammin liikennevaloista.
        Jos sitten sattuukin, ettei volvon voimavarat riitä kisakumppanin ohittamiseen niin sitten vaikka kiilataan 200km/h vauhdissa, nähty on sekin.. n. 2 metrin etäisyydeltä..

..on hengenvaarassa jos erehtyy ottamaan taksin lentokentältä. Viimeistään motarilla aletaan ajamaan kilpaa muiden kanssa.

• saint tobias

kärkölässähän on näitä sivuasvalttiteitä. nissä on kiva päästellä kun tulanne sen sallii. Kerran etee tuli pappa valkoisella 80-corollalla eteen ja ajeli 50kmh. kun yritin ohittaa niin se herbertti tuli eteen ja ei päästänyt millään ohi.

Kehä tiellä on niitä talipäitä jotka vaihtaa kaistaa kattomatta kuollutta kulmaa.

ja niitä jotka ohittavat riskirajoilla ja sit heti kääntyy jostain.

• poliisi

Oltiin faijan kanssa ajelemasssa hlinnan motaria hkiin päin, kun meidät ohittaa Mazda 323 tai joku urheilumazda kuitenkin. Välittömästi aivan meidän eteen leikattuaan se alkaa hidastamaan vauhtiaan aina pysähtymiseen asti. Voi SAATANA että oli lähellä kunnon ketjukolari! Ja mitään sikailua ei faija ollut niille tehnyt sitä ennen! Meidän takana oli myös välittömästi muutaman auton jono, voitte arvata miten torvien sointi huumasi korvia! No, ne siihen eteen pysähdyttyään ootti muutaman sekunnin ja lähti taas eteenpäin kiihdyttäen niin kovaa ku mokomasta japski-paskasta lähtee...
      Ei JUMALAUTA sanon minä! Ois pitäny ajaa auto sivuun ja mennä lyömään kuskia rattilukolla...

• hä?

turha tarina, miksette menny ohi ja vetäny turpaan?

• poliisi
        hä? kirjoitti:

turha tarina, miksette menny ohi ja vetäny turpaan?

Ku kaveri vetää satasen vauhdista liinat kiinni nokan edessä, siinä saa keskittyä siihen ettei aja sen mulkun perään.. Minkä se kyl ois ansainnu!

• poliisi

Ainiin vielä..
      Kuulin tässä taannoin eräästä moottoripyöräilijästä, joka oli pysähtynyt normaalisti valoihin jossain hgin keskustassa. Viereen oli ajanut auto, josta oli avattu ikkuna ja räkäisty päin motoristia. No, tämä "hieman" kimpaantui ja lähti seuraamaan kyseistä autoa. Seurasi sitä aina Lahteen asti, ja kun heppu tuli autosta ulos meni vetämään sen levyksi... Ei siis ehkä kannata vittuilla prätkäjätkille! :-)

• Tmu

8 tiellä mentiin ohi yhdestä autosta ja takaa tuli myös muuan Seat Cordoba, joka oli ohittanut pari autoa takana ja nopeutta oli hiukan enemmän kuin meillä, kiinni takapuskuriin ja ennen kuin ehdittiin palata oikealle kaistalle meni Cordoba oikealta rinnalle ja ohi 2 suuntaisella tiellä!

Toinen Oulussa oltiin pysähtyy liikenne valoihin Aleksanterin kadulla, jossa oli autoja kahdella rinnakaisella kaistalla pysähtyneenä punasiin valoihin. Takaa tuli Toyota kuski ja ajoi kahden vastaantulevan kaistan kautta päin punasia läpi risteyksen 40-50 km/h.

Helsingissä liikenne hidasti Kehä 1:llä Leppävaaran risteykseen vielä 80km/h alueella. Edessä oleva otti heitti liukkaalla ympäri niin, että ajovalot oli suoraaan meidän auton suuntaan.

Pariisissa muuan Peugeot306 oli jäänyt jumiin edellä olevan auton ja takana olevan SMart merkkisen pikkuauton väliin, joka oli parkattu heti jalkakäytävän jälkeen. Eikun pakki silmään ja Smartti työnnettiin renkaat valittaen jlakakäytävälle. Oltas jääty Smartin alle, jollei olisi hoksattu väsitää.

HIFK:n pelin jälkeen joku kiireinen lähti vastaan tulevien kaistaa pois parkkipaikalta ja vastaan sattui auto. Ei muutakuin meidän auton kykeä kohti väistämään, pakkohan siinä oli väistää seuraavaan väliin.

Kiinassa ei ollut niinkään välttämättä liikenne rikkomuksia, mutta säännöt oli melkoisen pelottavat. Risteyksissä ei tarvitse väistää, jollei näe sivulta tulevaa. Niinpä taksit paahtaa risteyksiin kovalla vauhdilla päästä kääntämättä. Toinen hauska seikka oli pimeällä ajo. Mootoritiellä sai ajella 120 km/h ja seassassa oli erityisesti pimeällä aasi vaunuja pyöräilijöitä ja riisin myllääjiä, jotka odotteli, että autot jauhaat renkailla riisit. Normaali toiminta oli, että, kun autoja ei näkynyt otettiin ajovalot, parkit tai valot kokonaan pois ja autojen tulessa vastaan löytiin pitkät päälle.

• vissiin yks noista
        Tmu kirjoitti:

8 tiellä mentiin ohi yhdestä autosta ja takaa tuli myös muuan Seat Cordoba, joka oli ohittanut pari autoa takana ja nopeutta oli hiukan enemmän kuin meillä, kiinni takapuskuriin ja ennen kuin ehdittiin palata oikealle kaistalle meni Cordoba oikealta rinnalle ja ohi 2 suuntaisella tiellä!

Toinen Oulussa oltiin pysähtyy liikenne valoihin Aleksanterin kadulla, jossa oli autoja kahdella rinnakaisella kaistalla pysähtyneenä punasiin valoihin. Takaa tuli Toyota kuski ja ajoi kahden vastaantulevan kaistan kautta päin punasia läpi risteyksen 40-50 km/h.

Helsingissä liikenne hidasti Kehä 1:llä Leppävaaran risteykseen vielä 80km/h alueella. Edessä oleva otti heitti liukkaalla ympäri niin, että ajovalot oli suoraaan meidän auton suuntaan.

Pariisissa muuan Peugeot306 oli jäänyt jumiin edellä olevan auton ja takana olevan SMart merkkisen pikkuauton väliin, joka oli parkattu heti jalkakäytävän jälkeen. Eikun pakki silmään ja Smartti työnnettiin renkaat valittaen jlakakäytävälle. Oltas jääty Smartin alle, jollei olisi hoksattu väsitää.

HIFK:n pelin jälkeen joku kiireinen lähti vastaan tulevien kaistaa pois parkkipaikalta ja vastaan sattui auto. Ei muutakuin meidän auton kykeä kohti väistämään, pakkohan siinä oli väistää seuraavaan väliin.

Kiinassa ei ollut niinkään välttämättä liikenne rikkomuksia, mutta säännöt oli melkoisen pelottavat. Risteyksissä ei tarvitse väistää, jollei näe sivulta tulevaa. Niinpä taksit paahtaa risteyksiin kovalla vauhdilla päästä kääntämättä. Toinen hauska seikka oli pimeällä ajo. Mootoritiellä sai ajella 120 km/h ja seassassa oli erityisesti pimeällä aasi vaunuja pyöräilijöitä ja riisin myllääjiä, jotka odotteli, että autot jauhaat renkailla riisit. Normaali toiminta oli, että, kun autoja ei näkynyt otettiin ajovalot, parkit tai valot kokonaan pois ja autojen tulessa vastaan löytiin pitkät päälle.

Minkäs merkkinen auto itelläs?

• Tmu

Vielä siihen aikaan, kun Oulussa oli moottoritiellä 120 km/h tuli muuan ulkolainen rekka pakilla vastaan hiukan Raksilan liittymän jälkeen pohjoisesta tultaessa. Ei ollut mahtunut sillan alta ja pakki edellä tultiin vastaan.

• Juuso

Olin linja-auton kyydissä venäjällä. Meidän puolellamme yksi kaista, vastaantulevilla kaksi(ohituskaista). Ylämäki ja mutka vasemmalle. Kuski päätti oikaista sisempää vastaantulijoiden kaistaa myöten! Onneksi ehti väistää vastaantulevan ladan. SIllon oli hätäpaska lähellä.

• j-k

kaverin kyydissä ajettiin helsingin keskustassa yksisuuntaista väärään suuntaan, suoraan poliiseja vastaan. saatiin kunnon naurut ja poliisitki oli huumorimielellä liikenteessä, onneks.

• focus03

...ajeli yks tyyppi siten että autojono oli menossa risteykseen jossa paloivat punaiset. Kaistoja oli kaksi, oikeanpuolimmainen meni suoraan ja vasemmalle kääntyvät käyttivät vasenta kaistaa. Seisoin kolmen auton jonossa kolmantena ja näin peileistä kuinka takaa tuli auto aika kovaa. Auto poukkasi vsemmalle kaistalle ja ajoi päin punaisia suoraan risteyksen yli. Silloin säikäytti. Ja tämähän oli vasta yksi kokemus...

• rt2

Istuin Oulussa Aleksanterinkadun ruuhkassa ja katsoin taustapeilistä, miten Aleksin ja Saaristonkadun risteyksessä (jossa vasemmanpuoleinen kaista on kääntyvä) täti-ihminen vetää Mazdallaan reipasta vauhtia vasemmalta kaistalta risteyksen yli vastaantulevien kaistalle ja oikean kaistan yhtenäisestä jonosta (ja minusta) ohi seuraavaan risteykseen, pistää vilkun vasemmalle, tajuaa ettei kävelykadulle passaa kääntyä, jatkaa seuraavaan risteykseen ja kääntyy jonon poikki oikealle.

• ohitseni

Ajelin upouudella Lamborghinillani Helsingistä pohjoiseen kun aivan yllättäen Lada ohitti minut

Vereni kuohahti ja päätin näyttää tuolle röyhkimykselle ja painoin kaasua ja ohitin Ladan kuin heittämällä

Käsimerkillä näytin vielä ladakuskille mitä hänestä ajattelen

• outo

Lahti-Helsinki moottoritiellä siinä Keravan tienoilla arkiaamuna ajelin.

Cadillac rekkarilla jrk-1 ei jaksanut mennä siististi kahden kaistan jonon vauhtia, vaan törttöili oikealta ohi ja takaisin jonoon.

No sitten tultiin Käpylään, ja tyyppi oli jonossa takanani.

Siis kannatti ryntäillä muita vaarantamalla, kun ei sitten pystynyt edes yhtä nopeaan etenemiseen kuin itse jonossa körötellen.

Kaikenlaisia kadillakkeja sitä onkin...

• iVE

Itäkeskuksessa kehä I risteys. Ruuhka-aikana pitkät jonot valoihin Vuosaari-Porvoon suuntaan.
        Vasen kaista vapaana, kääntyy vasemalle Vartiokylään. Olen kolmantena jonossa, kun punainen sportti alfa tulee vasemalle kaistalle hiljaa lipuen. Apparin penkillä istuu n.16 v messevä typykkä. Valot vaihtuvat ja jono lähtee etenemään. Alfa ajaa autonmitan ja laittaa vilkun päälle oikealle risteyksessä ja kaistalta ei saa kääntyä kuin vasemmalle. Alfa yrittää sinnikkäästi tunkea keulaa suoraa menevän jonon eteen. Kun tulen risteykseen Alfa kiihdyttää eteenpäin renkaat kirkuen ja yritää syöksyä muutaman metrin rakoon minun eteen. Jotenkin aavistin tulevan tempun ja kiihdytin normaalia ripeämmin vaikka jonossa ei paljoa tilaa ollut. Alfa yritti kiilata oikealle, mutta en antanut periksi. Pääsin risteyksestä yli katsoin mielenkiinolla peilistä niin alfa oli päräyttänyt päin suojatien suojakoroketta.

Seuraavaain valoihin ei ollut kun muutama parikymmentä metriä ja olin taas jonottamassa, kun samainen Alfa ajaa rinnalle vasemalle. Kuljettaja kurotaa apparin yli. Se oli saatana 30 v käkkärätukka pizzanpaistaja mehmed mutakikkeli lapsennussija ja kyydissä oli hyväkuin laillinen TEINIPANO saatana. Kaikenmaailman paskoja sitä Suomeen päästetään. Jätkä jotain viittoili ja kun aloin kiskoo turvavyötä irti niin johan otti hatkat ( punaisia päin risteyksen yli Porvoon suuntaaan).

• one way ticket

Vanha pariskunta erehtyi kääntymään väärälle, yksisuuntaiselle ajorampille. Vastassa jyrkkä 50 m ylämäki. Molemmilla puolilla kaiteet. Jos ramppia olisi tullut alas esim iso rekka 80 km/h...

• iVE

Itäkeskuksessa kehä I risteys. Ruuhka-aikana pitkät jonot valoihin Vuosaari-Porvoon suuntaan.
      Vasen kaista vapaana, kääntyy vasemalle Vartiokylään. Olen kolmantena jonossa, kun punainen sportti alfa tulee vasemalle kaistalle hiljaa lipuen. Apparin penkillä istuu n.16 v messevä typykkä. Valot vaihtuvat ja jono lähtee etenemään. Alfa ajaa autonmitan ja laittaa vilkun päälle oikealle risteyksessä ja kaistalta ei saa kääntyä kuin vasemmalle. Alfa yrittää sinnikkäästi tunkea keulaa suoraa menevän jonon eteen. Kun tulen risteykseen Alfa kiihdyttää eteenpäin renkaat kirkuen ja yritää syöksyä muutaman metrin rakoon minun eteen. Jotenkin aavistin tulevan tempun ja kiihdytin normaalia ripeämmin vaikka jonossa ei paljoa tilaa ollut. Alfa yritti kiilata oikealle, mutta en antanut periksi. Pääsin risteyksestä yli katsoin mielenkiinolla peilistä niin alfa oli päräyttänyt päin suojatien suojakoroketta.

Seuraavaain valoihin ei ollut kun muutama parikymmentä metriä ja olin taas jonottamassa, kun samainen Alfa ajaa rinnalle vasemalle. Kuljettaja kurotaa apparin yli. Se oli saatana 30 v käkkärätukka pizzanpaistaja mehmed mutakikkeli lapsennussija ja kyydissä oli hyväkuin laillinen TEINIPANO saatana. Kaikenmaailman paskoja sitä Suomeen päästetään. Jätkä jotain viittoili ja kun aloin kiskoo turvavyötä irti niin johan otti hatkat punaisia päin risteyksen yli Porvoon suuntaaan.

• iVE

Seuraavaain valoihin ei ollut kun muutama parikymmentä metriä ja olin taas jonottamassa, kun samainen Alfa ajaa rinnalle vasemalle. Kuljettaja kurotaa apparin yli. Se oli saatana 30 v käkkärätukka pizzanpaistaja mehmed mutakikkeli lapsennussija ja kyydissä oli hyväkuin laillinen TEINIPANO saatana. Kaikenmaailman paskoja sitä Suomeen päästetään. Jätkä jotain viittoili ja kun aloin kiskoo turvavyötä irti niin johan otti hatkat. Punaisia päin risteyksen yli Porvoon suuntaan.

• iVE

Seuraavaain valoihin ei ollut kun muutama parikymmentä metriä ja olin taas jonottamassa, kun samainen Alfa ajaa rinnalle vasemalle. Kuljettaja kurotaa apparin yli. Se oli saatana 30 v käkkärätukka pizzanpaistaja mehmed mutakikkeli lapsennussija ja kyydissä oli hyväkuin laillinen TEINIPANO saatana. Kaikenmaailman paskoja sitä Suomeen päästetään. Jätkä jotain viittoili ja kun aloin kiskoo turvavyötä irti niin johan otti hatkat. Punaisia päin risteyksen yli Porvoon suuntaan.

• hoopo

1. Oikealle kääntyvästä rampista (vastavirtaan) moottoritielle.

2. Valoristeys jossa 3 ja 4 kaistaiset tiet risteävät. Lännestä tulee 2 kaistaa joista toinen jatkaa risteyksen yli, toinen kääntyy pienenä ramppina oikealle etelään. Risteyksen keskelle jää kolmionmuotoinen koroke/liikenteenjakaja josta suojatiet 3 suuntaan teiden yli, keskellä jalankulkijat sumpussa odottavat valojen vaihtumista, autoja kaahaa 4. ruuhkassa.

Idästä risteykseen tulee kultainen uusi Camry, pappa ratissa, tarkoituksena kääntyä vasemmalle etelään. Kun hänen vuoronsa tulee niin vaihtaa vastaantulijoiden puolelle keskellä risteystä, ajaa ohi risteyksen, kääntyy suojatien päältä sille korokkeelle jolla ihmiset pomppivat sivuun, ylittää sen, tulee toisen suojatien kautta poikittain rampille kääntyvän liikenteen eteen, tiukka kurvi vasempaan kukkaistutusten kautta rampille oikeinpäin ja siitä sitten jatkaa matkaansa.

Minä olin siellä rampin vieressä suojatien toisella puolen odottamassa pääsyä korokkeelle kun pappa tulee päin. Kohautteli vain hartioitaan autossa ja naureskeli että "hupsista". Tämä Hämeenlinnassa Turuntien ja Eureninkadun risteyksessä.

• näin

Haagan liikenneympyrässä hölmistyneen näköinen lippalakki pappa yritti epätoivosesti ajaa väärään suuntaan. Kädet tiukasti ratissa, auto melkein "ojassa" ympyrän keskellä. En jäänyt katsomaan, monta kierrosta meni. Hurjan näköistä hommaa kuitenkin.

• Padawan

Tänään keski-ikäinen mies jätti autonsa keskelle suhteellisen vilkkaasti liikennöityä tietä. Ajoin polkupyörällä ohi kun mies meni takaisin autolleensa ja ajattelin hänen tulevan järkiinsä. Vielä mitä! Kaveri kävi laittamassa vain hätvilkut päälle. Huomasin samalla että hanellä oli kaksi lasta takapenkillä. En ole ikinä nähnyt hurjempaa.

• taksi

Tyypit jotka kääntyy risteävälle tielle ja huomaavat sitten punaisenvalon(joka on tarkoitettu risteävällä tiellä suoran menijöille) ja pysähtyy siihen.

• autokouluun

joo oon huomannu pariin kertaan, kun valot vaihtuu punaseks niin jäädään siihen keskelle risteysaluetta seisoon ja odottaan vihreetä

• vitutti

Eipä tämä nyt niin järkyttävä kokemus ole, mutta sitäkin vituttavampi. Liityin kehä kolmoselle jonkun pakettiauton perään. Pakettiauto ajeli jotain vähän alta sallittua nopeutta ja sen vieressä joku kyrpä tasan samaa nopeutta ja monta monituista kilometriä... Että mua rupes oikeen makeesti vituttaa kun yritin vilkuttaa valoja että ala painuu toiselle kaistalle siitä. Sitten kun se luupää älysi viimein mennä toiselle kaistalle ja pääsin ajamaan ohi siitä nin puhelin korvassahan se ukonmulkku siellä ajeli niin tyytyväisenä että! Eikä oo ainut kertainen kokemus. Jättäkää ihmiset hyvät se puhelimeen puhuminen ajon aikana jos se vie koko keskittymisen muuhun liikenteeseen.

• Kalle

Edessäni oleva auto pysyhtyy punaisiin valoihin ja jalankulkijat ylittävät katua.
      Takanani oleva auto ei malta odottaan vaan ajaa jonon ohi päin punaista valoa ja sen se tekee jalkakäytävän kautta.

/Kalle

• AriS

Järkyttävin minkä olen nähnyt, oli vitostiellä, kun ohittaja ajoi suoraan rekan alle. 2 kuollutta.

• eilen

olin kolmion takana odottamassa tien ylipääsyä, kun joku kouhelo tunki oikealta ohi risteyksen keskellä, vaikka oli vaan yksi kaista. raivostuttavaa...

• hayabusa

ostakaa ghostrider movie siinä on älyttömintä touhua mitä liikenteessä voi harrastaa, pyörä on 450hp suzuki hayabusa ja se ajaa sillä tukholmasta uppsalaan (n65km) 15 minuutissa keskellä päivää muun liikenteen joukossa! 250km/h kahden rekan välistä (toinen tulee vastaan) 270km/h keulien pientareen kautta ohi(useasti)keskituntinopeus on 278km/h mies on täysin seinähullu mutta osaa ajaa. trailerin näkee kun pistät googleen hakusanoiksi. pahat pojat hayabusa

• Slam

• Antti

Viime syksynä yhtenä aamuna töihin mennessäni bussikuski ajoi Turun väylällä Kehä I:n rampista ohi. Huomattuaan sen kuski löi jarrut pohjaan, laittoi pakin päälle ja kylmän rauhallisesti peruutti takaisin liittymään. Keskellä moottoritietä! Eräskin paku ehti just ja just väistää toiselle kaistalle räikkä soiden.

Kyseessä oli Helsingistä, Kampista Espoon Leppävaaran ajava 205, jota liikennöi Pohjolan liikenne. Olin itse siinä bussissa kyydissä, joten terveiset vaan bussifirmalle. Laitoin toki asiasta YTV:lle palautetta.

• sumi

Ajelin kolmen auton letkassa viimeisenä. Nopeusrajoitus oli 100km/h. Ajoimme noin 95-98 km/h.

Mutkien jälkeen aukeni pitkä suora. Edelläni ajanut auto ei lähtenyt ohitukseen, ei antanut suuntamerkkiä, joten päätin lähteä ohitukseen.

Sanoin vielä vaimolle, että toivottavasti edellä ajava katsoo peileihin, eikä tee mitään hölmöä.
      Juuri kun olin rinnalla ja vauhtia 105-110 km/h, niin eikös tämä edellä ajanut lähtenyt ohitukseen.
      Olisi tullut kyljestä sisään, mutta ehdin väistää vasemmalle penkalle. Onneksi siellä oli tilaa. Soraa ja pölyä kyllä lensi kun vauhtia oli 105 km/h.

Käyttäkää vilkkua, jos aiotte ohittaa. Kiitos.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Muovikassikartelli

Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell
      Talousrikokset
      34
      2136
    2. Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta

Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.
      Maailman menoa
      48
      1732
    3. Hallintooikeus..

"Asemakaavapäätös pysyy voimassa.Poikkeamista ja rakentamista koskevat luvat hylättiin" kertoo Pyhäjärven Sanomat netti.
      Pyhäjärvi
      112
      1546
    4. Olen rakastunut

varattuun joka ei eroa. Miten tunteista eroon? Tämä ei ole tavanomaista. On elämäni suuri rakkaus.
      Ikävä
      104
      1276
    5. Ootko A-nainen vielä vihainen?

Siitä että en uskaltanut kohdata itseäni silloin kun olit kukassa? Olen tajunnut että tein tosi tökerösti sua kohtaan ja
      Ikävä
      104
      1044
    6. Jos se joskus oli molemminpuolista

niin hyvin me molemmat onnistuttiin pitämään toinen epätietoisena.
      Ikävä
      76
      998
    7. Teit yllättävän siirron

Olet tähän saakka ollut tietyllä tapaa varovainen. Voi kai sanoa, että olemme kunnioittaneet toistemme rajoja. Tiedän,
      Ikävä
      46
      936
    8. Mikä on kaivattusi

ammatti?
      Ikävä
      59
      895
    9. Laita nyt se viesti

Tiedän että haluat tavata. Kirjoitat, pyyhit, kirjoitat... Lähetä se viesti 😗
      Ikävä
      52
      799
    10. Kaipaatko nainen

Semmoista tosi hankalaa ja arkaa miestä? Pitäisitkö hänet aina omanasi jos saisit hänet? Miten huomioisit hänen herkkyyd
      Ikävä
      101
      773
    Aihe