Sirdalud - käyttökokemuksia

kaikki taudit lähti

Sirdalud
Kokemuksia lääkkeestä.

Selkäkipuun minulle määrättiin tuota lääkettä vuosi sitten kipulääkkeiden lisäksi. En kuintenkaan ottanut Sirdaludia tablettiakaan, siitä liikkuvien huhujen mukaan.

Nyt oli selkä ihan lopussa. Ei kipulääkkeitä, pakko lähteä töihin.

Otin yhden kapselin Sirdaludia aamulla ja seuraavana aamuna toisen ja taas tänä aamuna yhden.

Muuta en voi sanoa, kuin että näin kivuttoman keveää oloa ei ole ollut yli 10 v! Olen nukkunut hyvin ja mieli on vireä!

Mitä ihme lääkettä tämä on?

14

9533

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lääkkeenä

      Rentouttaa keskushermostoa, ja sitä kautta lihaksia.
      Itse käytän raskaan työni vuoksi välillä, jos haluan nukkua yöni hyvin ja/tai jos selkää särkee "liikaa".

      Ota se kapseli juuri ennen nukkumaanmenoa niin taju lähtee aika nopeasti, aamulla sitä ei kannata ottaa - voi joillain vaikuttaa niin, että iskee kauhea väsymyksen tunne. Varsinkin jos työssäsi ajat autoa tai jotain kulkuneuvoa niin älä ota pilleriä aamulla!

      Eli, ota illalla se pieni pilleri, saat makoisat unet ja heräät siis aamulla pirullisen virkeänä :D

      • kipuileva iskias

        sopiiko se myös astmaatikolle ? Vaikka ei siis astmalääkitystä tälä hetkellä olekaan..
        en ole saanut lihasta rentouttavia vaikka helvetillinen kireys onkin reidessä ja pohkeessa joka päivä.Panacodia...vain ja ibusalia


      • astmaatikko vm.58
        kipuileva iskias kirjoitti:

        sopiiko se myös astmaatikolle ? Vaikka ei siis astmalääkitystä tälä hetkellä olekaan..
        en ole saanut lihasta rentouttavia vaikka helvetillinen kireys onkin reidessä ja pohkeessa joka päivä.Panacodia...vain ja ibusalia

        läääkeaineelle allerginen, itse en ole, eli minulle Sirdalud sopii.
        Lue lisää lääkkeestä vaikka os. http://www.yliopistonapteekki.fi


      • Kyselee hän
        astmaatikko vm.58 kirjoitti:

        läääkeaineelle allerginen, itse en ole, eli minulle Sirdalud sopii.
        Lue lisää lääkkeestä vaikka os. http://www.yliopistonapteekki.fi

        Norflexin kanssa sama tai samanlainen?


      • eri vaikuttava
        Kyselee hän kirjoitti:

        Norflexin kanssa sama tai samanlainen?

        lääkeaine, lihasrelaksantteja toki molemmat.


    • myrkkyä.

      Jos alkaa oksettamaan, koskemaan vatsaan tai silmänvalkuaiset kellertämään, äkkiä maksatestiin... kannattaa käydä muutenkin jos pitkään käyttää.

      Minulla veti todella väsyneeks, autolla ajosta ei tahtonut tulla mitään ja viikon päästä alkoi tulla tosi kummallisia vaikutuksia. Äkillinen kirkas valo tai kova ääni tuntui koko kropassa kuin sähköisku, samoin jos yskäisin tai aivastin, päässä vaan välähti ja koko kroppa kouristui ja muutaman kerran putosin polvilleni.

      Lopetin siihen ja sitten huomasin että oli tullut revittyä liikaa niitä lihaksia jotka oli olleet kipeenä, lopettamisen jälkeen ne vasta kipeiksi tulikin.

      Tuohon myrkkyyn en koske eläissäni vaikka pyssyllä uhattais.

      • troppia

        jalat menee veteliks. Kaksmillinen tabu vielä jotenkin menee, mutta neljämillisestä menee jalat alta ja verenpainettahan se laskee, joten pyörryttää, eipä juuri muuta voi tehdä kuin sohvalla maata. Panacodin kanssa sitä ei pidä mennä ottamaan yhtä aikaa - tein kerran niin, 6mg kapselin Sirdaludia ja 2 Panacodia, ja ambulanssilla vietiin. Olin tuolloin juuri tullut selkäleikkauksesta. Mutta sehän pitää muistaa, että yksilöitähän me ollaan ja mikä ei sovi yhdelle sopii sitten taas jollekin toiselle.


      • Systeri3
        troppia kirjoitti:

        jalat menee veteliks. Kaksmillinen tabu vielä jotenkin menee, mutta neljämillisestä menee jalat alta ja verenpainettahan se laskee, joten pyörryttää, eipä juuri muuta voi tehdä kuin sohvalla maata. Panacodin kanssa sitä ei pidä mennä ottamaan yhtä aikaa - tein kerran niin, 6mg kapselin Sirdaludia ja 2 Panacodia, ja ambulanssilla vietiin. Olin tuolloin juuri tullut selkäleikkauksesta. Mutta sehän pitää muistaa, että yksilöitähän me ollaan ja mikä ei sovi yhdelle sopii sitten taas jollekin toiselle.

        käyttää jatkuvasti. Iltaisin ja pahimpiin jännitystiloihin. Minulle on määrätty yhdistelmä Mobic-Sirdalud-Tramal pahimpiin kipu- ja kramppikohtauksiin. Toimii mainiosti. Mutta siis vain silloin kun on todella tarve!


      • Otatko mun kivut
        Systeri3 kirjoitti:

        käyttää jatkuvasti. Iltaisin ja pahimpiin jännitystiloihin. Minulle on määrätty yhdistelmä Mobic-Sirdalud-Tramal pahimpiin kipu- ja kramppikohtauksiin. Toimii mainiosti. Mutta siis vain silloin kun on todella tarve!

        Kyllä kannattaa käyttää jatkuvastikin. Itse otan sitä 3 kertaa vuorokaudessa helvetillisiin kipuihin.

        Sinä et taida todellista tarvetta tietääkään vielä!


      • Systeri3
        Otatko mun kivut kirjoitti:

        Kyllä kannattaa käyttää jatkuvastikin. Itse otan sitä 3 kertaa vuorokaudessa helvetillisiin kipuihin.

        Sinä et taida todellista tarvetta tietääkään vielä!

        on määrännyt Sinulle noin ja tarvitset Sirdaludia noin paljon, niin totta kai sitten käytät. Omassa ja ehkä monen muunkin reseptissä lukee "tarvittaessa" ja näitä ihmisiä ajatellen kirjoitin että vain tarvittaessa.

        Joo, ei ole nyt pahin kipukausi mulla. Surkeaa että Sinulla on. Silloin kun kipu on pahimmillaan, ei voi edes uskoa, että se joskus helpottaisi. Useimmiten kuitenkin helpottaa tai siirrytään järeämpiin "aseisiin", esim. kipupumppuihin.

        Kyllä minulla on ollut vuoden kestävä kipukausi, jolloin oli kipua koko ajan. Syinä mm. välilevynpullistuma ja jäätynyt olkapää. Hermoratatutkimuksissa havaittiin yhden hermon vaurioituneen lopullisesti puristuksen takia. Kaikki nuo hyvin kivuliaita sairauksia. Silloin käytin vuoden erilaisia kipulääkkeitä ja myös nukahtamis- ja unilääkkeitä, koska mikään saamani lääke ei vienyt jäätyneen olkapään lepokipua (tuntui siis pahimmalta yöllä). Kivun takia yritin itsemurhaa ja pääsin sitten kipupolille, jossa sain akupunktiohoitoa ja epiduraalipuudutuksen (tai vastaavan) muutaman kerran. Sain myös kotiin TENS-laitteen, joka auttoi jonkin verran.

        Kipupolin lääkäri tutki minut, tutkimustulokset ja lausunnot ja määritteli minulla olevan kolmea erityyppistä kipua. Hänen mukaansa minut oli lähetetty liian myöhään kipupolille.

        Välilevynpullistuma- ja hermokipu "laimeni" vähitellen vuosien mittaan, mutta edelleen on paljon liike- ym. rajoituksia (esim. istumista ei paljoa). Fysiatrin mukaan keskivaikea toimintakyvyn haitta.

        Jäätynyt olkapää piti pakkomanipuloida nukutuksessa eli käytänössä sen ympärille syntyneet tulehduskiinnikkeet revittiin kättä ääriasentoihin viemällä. Toimenpiteestä herääminen ja sen jälkeinen olkapään kuntoutus oli hyvin tuskallista ja silloin minulla oli kova kipulääkitys.

        Eli paljon olen kipua saanut kokea, enkä mielestäni aliarvioi kenenkään toisenkaan kipuja. Toivon Sinulle valoisampia aikoja - ja hakeudu uudelleen lääkärille jos siltä tuntuu ja kysy tehokkaampaa kivunlievitystä. Tsemppiä kaiken kivun keskellekin.


      • Systeri3
        Otatko mun kivut kirjoitti:

        Kyllä kannattaa käyttää jatkuvastikin. Itse otan sitä 3 kertaa vuorokaudessa helvetillisiin kipuihin.

        Sinä et taida todellista tarvetta tietääkään vielä!

        on määrännyt Sinulle noin ja tarvitset Sirdaludia noin paljon, niin totta kai sitten käytät. Omassa ja ehkä monen muunkin reseptissä lukee "tarvittaessa" ja näitä ihmisiä ajatellen kirjoitin että vain tarvittaessa.

        Joo, ei ole nyt pahin kipukausi mulla. Surkeaa että Sinulla on. Silloin kun kipu on pahimmillaan, ei voi edes uskoa, että se joskus helpottaisi. Useimmiten kuitenkin helpottaa tai siirrytään järeämpiin "aseisiin", esim. kipupumppuihin.

        Kyllä minulla on ollut vuoden kestävä kipukausi, jolloin oli kipua koko ajan. Syinä mm. välilevynpullistuma ja jäätynyt olkapää. Hermoratatutkimuksissa havaittiin yhden hermon vaurioituneen lopullisesti puristuksen takia. Kaikki nuo hyvin kivuliaita sairauksia. Silloin käytin vuoden erilaisia kipulääkkeitä ja myös nukahtamis- ja unilääkkeitä, koska mikään saamani lääke ei vienyt jäätyneen olkapään lepokipua (tuntui siis pahimmalta yöllä). Kivun takia yritin itsemurhaa ja pääsin sitten kipupolille, jossa sain akupunktiohoitoa ja epiduraalipuudutuksen (tai vastaavan) muutaman kerran. Sain myös kotiin TENS-laitteen, joka auttoi jonkin verran.

        Kipupolin lääkäri tutki minut, tutkimustulokset ja lausunnot ja määritteli minulla olevan kolmea erityyppistä kipua. Hänen mukaansa minut oli lähetetty liian myöhään kipupolille.

        Välilevynpullistuma- ja hermokipu "laimeni" vähitellen vuosien mittaan, mutta edelleen on paljon liike- ym. rajoituksia (esim. istumista ei paljoa). Fysiatrin mukaan keskivaikea toimintakyvyn haitta.

        Jäätynyt olkapää piti pakkomanipuloida nukutuksessa eli käytänössä sen ympärille syntyneet tulehduskiinnikkeet revittiin kättä ääriasentoihin viemällä. Toimenpiteestä herääminen ja sen jälkeinen olkapään kuntoutus oli hyvin tuskallista ja silloin minulla oli kova kipulääkitys.

        Eli paljon olen kipua saanut kokea, enkä mielestäni aliarvioi kenenkään toisenkaan kipuja. Toivon Sinulle valoisampia aikoja - ja hakeudu uudelleen lääkärille jos siltä tuntuu ja kysy tehokkaampaa kivunlievitystä. Tsemppiä kaiken kivun keskellekin.


    • vaan lihasrelaxantti,

      Sitä käytetään lihasjäykkyyden ja lihaskouristuksen laukaisemiseen. Rentouttaa lihaksia ja laukaisee liiallista jännitystä. Itselleni lääkäri määräsi 4mg x 3/vrk, mutta otin vain 2mg iltaisin,kun päivällä töissä se väsytti liikaa. Kyllä pää käänty sen jälkeen niinkuin pitikin.

    • hoitsupoitsu-bi

      sirdalud on ns lihasrelaxantti. auttaa jos vaiva on todellinen a monet muut kipulääkket ei enää auta. mtta älä ota sitä "tavan vuoksi" tai "ennaltaehkäsyksi" ilman todellista kipua, sillä siihen jää ehlposti koukkuun ja sitten vierottuminen siitä on suht vaikeaa.

    • Anonyymi

      Huomenna mennään pussauskoppiin.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 129
      3521
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      94
      3219
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2388
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1841
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1569
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1534
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1476
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1451
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1390
    Aihe