Tyhmää kysyä kokemuksia teiltä muilta, kun itselläni on ollut hormoonikierukka v. 1995 lähtien ja olen ollut siihen ihan tyytyväinen. Kysymykseni onkin onko teillä valkovuotoa ja miten runsasta? Välillä minulla on aika runsasta ja sitten mietityttää, että mitähän tämä on, vaihdevuodetko jo tulossa (ikäni 45)?
Toisinaan on ollut hiivatulehdusta johtuen milloin poskiontelotulehdusten antibioottikuureista, milloin angiinan, joten sen vuodon ymmärrän ja tunnistan. Mutta sitten tää ns. normaalioloissa oleva valkovuoto. Sitä on tutkittu, eikä mulla ole mitään tulehduksia yms. vastaavaa. Eli kait minun pitää vuoto hyväksyä, vaikka välillä ottaa päähän. Kierukka laitettiin aikoinaan sen takia kun mulla on hirmu huono hemppari ja menkat oli tosi runsaat. Nyt ei ole menkkoja juuri ollenkaan, siis tosi niukat. Mitä luulette kanssasisaret, olisko tuo valkovuoto sit vaan menkkoja... Olen yrittänyt välillä seurata kalenteristakin onko tiettynä aikana runsaampaa... ei siitä sillai selvää ota. Onko vinkkejä miten pääsen vuodosta eroon
Hormoonikierukka
4
446
Vastaukset
- ,,,,,,,,,,,,,,,
vaihdettu uuteen?
- v 2005
Kierukka on vaihdettu kesällä 2005, eli ollut nyt pari vuotta. Edellinen oli viisi vuotta ja samoin sitä edellinen. Ja kaikkien kanssa on ollut tuota valkovuotoa. Joten kait minun pitää tyytyä kohtaloon kun muita oireita ei ole ja menkat ovat pysyneet poissa ja hemppari on ns. normaalilukemissa 122-125. Mulle tuo on jo korkea, silloin aikoinaan oli n. 100 tai alle....
- gyne
v 2005 kirjoitti:
Kierukka on vaihdettu kesällä 2005, eli ollut nyt pari vuotta. Edellinen oli viisi vuotta ja samoin sitä edellinen. Ja kaikkien kanssa on ollut tuota valkovuotoa. Joten kait minun pitää tyytyä kohtaloon kun muita oireita ei ole ja menkat ovat pysyneet poissa ja hemppari on ns. normaalilukemissa 122-125. Mulle tuo on jo korkea, silloin aikoinaan oli n. 100 tai alle....
itse asiassa vuoto ei ole varsinaista valkovuotoa (=emättimen eritteitä) vaan kohdunkaulan limavuotoa. Yksi hormonikierukan ehkäisytehoon vaikuttavista asioista on runsastaa ja sitkistää kaulakanavan lima niin, etteivät siittiöt pääse edes läpi... Nainen huomaa tämän runsaampana "valkovuotona", joka on runsasta, kellertävää, venyvää, sitkeää jne.. Kaulakanavan liman koostumushan normaalisti vaihtelee kuukautiskierron vaiheen mukaan, ja loppukierrosta (keltarauhashormonivaihe) ovulaation jälkeen lima on juuri samanlaista kuin edellä kuvattu.
Auttaisikohän asiaa että tiedät kyseessä olevan täysin normaalin asiaankuuluvan ilmiön? - tiedosta
gyne kirjoitti:
itse asiassa vuoto ei ole varsinaista valkovuotoa (=emättimen eritteitä) vaan kohdunkaulan limavuotoa. Yksi hormonikierukan ehkäisytehoon vaikuttavista asioista on runsastaa ja sitkistää kaulakanavan lima niin, etteivät siittiöt pääse edes läpi... Nainen huomaa tämän runsaampana "valkovuotona", joka on runsasta, kellertävää, venyvää, sitkeää jne.. Kaulakanavan liman koostumushan normaalisti vaihtelee kuukautiskierron vaiheen mukaan, ja loppukierrosta (keltarauhashormonivaihe) ovulaation jälkeen lima on juuri samanlaista kuin edellä kuvattu.
Auttaisikohän asiaa että tiedät kyseessä olevan täysin normaalin asiaankuuluvan ilmiön?Hyvä tietää, että normaalia se on. Sitä kun on käynyt gynellä, niin on aina kaikkea muuta kysyttävää ja jännittää, niin tuo ns. "pikkuasia" on jäänyt kysymättä. Kiitos kovasti tiedosta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eroa Orpo! Orpo eroa!
Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa1102719Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!
Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava621724SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa
Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän161718Naiset ei halua kilttejä miehiä
Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,2671606Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti
Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --101557Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat
Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue271268Ainoastaan 10 aloitusta ekasivulla yhdeltä henkilöltä
Kovasti on vaivaa, ei oo muuta tekemistä tällä henkilöllä päivisin ja öisin... Taas märehtimistä ja samaa jankutusta.261135Kiinteistökauppoja
Onko totta ettö haapaveden kaupunki on ostanut vanhan kesoilin kiinteistön? Kuulemma siihen muuttaa autokorjaamo vanhan411062RAAMATULLINEN KASTE ON SAPATTI-LAUANTAI, EI SUNNUNTAI
Aihe, josta ehkä on eniten kiistaa kristillisten seurakuntien piirissä, on kysymys oikeasta raamatullisesta pyhäpäivästä4041022Menettämisestä
Ajatteletko, että olet menettänyt mahdollisuutesi häneen? Osaatko sanoa miksi niin tapahtui?811015