Hormoonikierukka

kokemuksia?

Tyhmää kysyä kokemuksia teiltä muilta, kun itselläni on ollut hormoonikierukka v. 1995 lähtien ja olen ollut siihen ihan tyytyväinen. Kysymykseni onkin onko teillä valkovuotoa ja miten runsasta? Välillä minulla on aika runsasta ja sitten mietityttää, että mitähän tämä on, vaihdevuodetko jo tulossa (ikäni 45)?
Toisinaan on ollut hiivatulehdusta johtuen milloin poskiontelotulehdusten antibioottikuureista, milloin angiinan, joten sen vuodon ymmärrän ja tunnistan. Mutta sitten tää ns. normaalioloissa oleva valkovuoto. Sitä on tutkittu, eikä mulla ole mitään tulehduksia yms. vastaavaa. Eli kait minun pitää vuoto hyväksyä, vaikka välillä ottaa päähän. Kierukka laitettiin aikoinaan sen takia kun mulla on hirmu huono hemppari ja menkat oli tosi runsaat. Nyt ei ole menkkoja juuri ollenkaan, siis tosi niukat. Mitä luulette kanssasisaret, olisko tuo valkovuoto sit vaan menkkoja... Olen yrittänyt välillä seurata kalenteristakin onko tiettynä aikana runsaampaa... ei siitä sillai selvää ota. Onko vinkkejä miten pääsen vuodosta eroon

4

446

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ,,,,,,,,,,,,,,,

vaihdettu uuteen?

• v 2005

Kierukka on vaihdettu kesällä 2005, eli ollut nyt pari vuotta. Edellinen oli viisi vuotta ja samoin sitä edellinen. Ja kaikkien kanssa on ollut tuota valkovuotoa. Joten kait minun pitää tyytyä kohtaloon kun muita oireita ei ole ja menkat ovat pysyneet poissa ja hemppari on ns. normaalilukemissa 122-125. Mulle tuo on jo korkea, silloin aikoinaan oli n. 100 tai alle....

• gyne
        v 2005 kirjoitti:

Kierukka on vaihdettu kesällä 2005, eli ollut nyt pari vuotta. Edellinen oli viisi vuotta ja samoin sitä edellinen. Ja kaikkien kanssa on ollut tuota valkovuotoa. Joten kait minun pitää tyytyä kohtaloon kun muita oireita ei ole ja menkat ovat pysyneet poissa ja hemppari on ns. normaalilukemissa 122-125. Mulle tuo on jo korkea, silloin aikoinaan oli n. 100 tai alle....

itse asiassa vuoto ei ole varsinaista valkovuotoa (=emättimen eritteitä) vaan kohdunkaulan limavuotoa. Yksi hormonikierukan ehkäisytehoon vaikuttavista asioista on runsastaa ja sitkistää kaulakanavan lima niin, etteivät siittiöt pääse edes läpi... Nainen huomaa tämän runsaampana "valkovuotona", joka on runsasta, kellertävää, venyvää, sitkeää jne.. Kaulakanavan liman koostumushan normaalisti vaihtelee kuukautiskierron vaiheen mukaan, ja loppukierrosta (keltarauhashormonivaihe) ovulaation jälkeen lima on juuri samanlaista kuin edellä kuvattu.

Auttaisikohän asiaa että tiedät kyseessä olevan täysin normaalin asiaankuuluvan ilmiön?

• tiedosta
        gyne kirjoitti:

itse asiassa vuoto ei ole varsinaista valkovuotoa (=emättimen eritteitä) vaan kohdunkaulan limavuotoa. Yksi hormonikierukan ehkäisytehoon vaikuttavista asioista on runsastaa ja sitkistää kaulakanavan lima niin, etteivät siittiöt pääse edes läpi... Nainen huomaa tämän runsaampana "valkovuotona", joka on runsasta, kellertävää, venyvää, sitkeää jne.. Kaulakanavan liman koostumushan normaalisti vaihtelee kuukautiskierron vaiheen mukaan, ja loppukierrosta (keltarauhashormonivaihe) ovulaation jälkeen lima on juuri samanlaista kuin edellä kuvattu.

Auttaisikohän asiaa että tiedät kyseessä olevan täysin normaalin asiaankuuluvan ilmiön?

Hyvä tietää, että normaalia se on. Sitä kun on käynyt gynellä, niin on aina kaikkea muuta kysyttävää ja jännittää, niin tuo ns. "pikkuasia" on jäänyt kysymättä. Kiitos kovasti tiedosta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eroa Orpo! Orpo eroa!

Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa
      Maailman menoa
      110
      2719
    2. Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!

Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava
      Maailman menoa
      62
      1724
    3. SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa

Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän
      Maailman menoa
      16
      1718
    4. Naiset ei halua kilttejä miehiä

Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,
      Ikävä
      267
      1606
    5. Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti

Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --
      Maailman menoa
      10
      1557
    6. Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat

Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue
      Viihde ja kulttuuri
      27
      1268
    7. Ainoastaan 10 aloitusta ekasivulla yhdeltä henkilöltä

Kovasti on vaivaa, ei oo muuta tekemistä tällä henkilöllä päivisin ja öisin... Taas märehtimistä ja samaa jankutusta.
      Joensuu
      26
      1135
    8. Kiinteistökauppoja

Onko totta ettö haapaveden kaupunki on ostanut vanhan kesoilin kiinteistön? Kuulemma siihen muuttaa autokorjaamo vanhan
      Haapavesi
      41
      1062
    9. RAAMATULLINEN KASTE ON SAPATTI-LAUANTAI, EI SUNNUNTAI

Aihe, josta ehkä on eniten kiistaa kristillisten seurakuntien piirissä, on kysymys oikeasta raamatullisesta pyhäpäivästä
      Kaste
      404
      1022
    10. Menettämisestä

Ajatteletko, että olet menettänyt mahdollisuutesi häneen? Osaatko sanoa miksi niin tapahtui?
      Ikävä
      81
      1015
    Aihe