Hormoonikierukka

kokemuksia?

Tyhmää kysyä kokemuksia teiltä muilta, kun itselläni on ollut hormoonikierukka v. 1995 lähtien ja olen ollut siihen ihan tyytyväinen. Kysymykseni onkin onko teillä valkovuotoa ja miten runsasta? Välillä minulla on aika runsasta ja sitten mietityttää, että mitähän tämä on, vaihdevuodetko jo tulossa (ikäni 45)?
Toisinaan on ollut hiivatulehdusta johtuen milloin poskiontelotulehdusten antibioottikuureista, milloin angiinan, joten sen vuodon ymmärrän ja tunnistan. Mutta sitten tää ns. normaalioloissa oleva valkovuoto. Sitä on tutkittu, eikä mulla ole mitään tulehduksia yms. vastaavaa. Eli kait minun pitää vuoto hyväksyä, vaikka välillä ottaa päähän. Kierukka laitettiin aikoinaan sen takia kun mulla on hirmu huono hemppari ja menkat oli tosi runsaat. Nyt ei ole menkkoja juuri ollenkaan, siis tosi niukat. Mitä luulette kanssasisaret, olisko tuo valkovuoto sit vaan menkkoja... Olen yrittänyt välillä seurata kalenteristakin onko tiettynä aikana runsaampaa... ei siitä sillai selvää ota. Onko vinkkejä miten pääsen vuodosta eroon

4

445

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ,,,,,,,,,,,,,,,

vaihdettu uuteen?

• v 2005

Kierukka on vaihdettu kesällä 2005, eli ollut nyt pari vuotta. Edellinen oli viisi vuotta ja samoin sitä edellinen. Ja kaikkien kanssa on ollut tuota valkovuotoa. Joten kait minun pitää tyytyä kohtaloon kun muita oireita ei ole ja menkat ovat pysyneet poissa ja hemppari on ns. normaalilukemissa 122-125. Mulle tuo on jo korkea, silloin aikoinaan oli n. 100 tai alle....

• gyne
        v 2005 kirjoitti:

Kierukka on vaihdettu kesällä 2005, eli ollut nyt pari vuotta. Edellinen oli viisi vuotta ja samoin sitä edellinen. Ja kaikkien kanssa on ollut tuota valkovuotoa. Joten kait minun pitää tyytyä kohtaloon kun muita oireita ei ole ja menkat ovat pysyneet poissa ja hemppari on ns. normaalilukemissa 122-125. Mulle tuo on jo korkea, silloin aikoinaan oli n. 100 tai alle....

itse asiassa vuoto ei ole varsinaista valkovuotoa (=emättimen eritteitä) vaan kohdunkaulan limavuotoa. Yksi hormonikierukan ehkäisytehoon vaikuttavista asioista on runsastaa ja sitkistää kaulakanavan lima niin, etteivät siittiöt pääse edes läpi... Nainen huomaa tämän runsaampana "valkovuotona", joka on runsasta, kellertävää, venyvää, sitkeää jne.. Kaulakanavan liman koostumushan normaalisti vaihtelee kuukautiskierron vaiheen mukaan, ja loppukierrosta (keltarauhashormonivaihe) ovulaation jälkeen lima on juuri samanlaista kuin edellä kuvattu.

Auttaisikohän asiaa että tiedät kyseessä olevan täysin normaalin asiaankuuluvan ilmiön?

• tiedosta
        gyne kirjoitti:

itse asiassa vuoto ei ole varsinaista valkovuotoa (=emättimen eritteitä) vaan kohdunkaulan limavuotoa. Yksi hormonikierukan ehkäisytehoon vaikuttavista asioista on runsastaa ja sitkistää kaulakanavan lima niin, etteivät siittiöt pääse edes läpi... Nainen huomaa tämän runsaampana "valkovuotona", joka on runsasta, kellertävää, venyvää, sitkeää jne.. Kaulakanavan liman koostumushan normaalisti vaihtelee kuukautiskierron vaiheen mukaan, ja loppukierrosta (keltarauhashormonivaihe) ovulaation jälkeen lima on juuri samanlaista kuin edellä kuvattu.

Auttaisikohän asiaa että tiedät kyseessä olevan täysin normaalin asiaankuuluvan ilmiön?

Hyvä tietää, että normaalia se on. Sitä kun on käynyt gynellä, niin on aina kaikkea muuta kysyttävää ja jännittää, niin tuo ns. "pikkuasia" on jäänyt kysymättä. Kiitos kovasti tiedosta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      89
      5685
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4742
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      111
      3067
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      90
      2976
    5. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      24
      2677
    6. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      61
      2049
    7. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      25
      1996
    8. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1533
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1476
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      185
      1328
    Aihe