Tosi usein sairaana... =(

Marvilla

Musta tuntuu että nappaan joka ikisen viruksen mitä maa päällään kantaa ja joudun olemaan töistä pois tosi usein =( Opiskeluaikana tämä sairastelu ei niin haitannut, mutta nyt työelämässä on jo aika ärsyttävää.

Ja kun muut sairastaa sen pari, kolme päivää, mulla se on aina vähintään se viikko. Eniten ärsyttää se, että aina menee ääni. Eli käytännössä ei VOI mennä edes puolikuntoisena töihin, kun ääni ei pelaa.

Onko kellään ideaa miten saisin lisää vastustuskykyä? Pitäisi varmaan ainakin alkaa liikkumaan enemmän ja syömään enemmän hedelmiä.. Mielestäni kyllä syön terveellisesti, enkä ole ylipainoinenkaan. En tiedä vaikuttaako asiaan, mutta mulla on astma. Heikentänee kai jonkin verran vastustuskykyä?

3

401

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näin on

Astma on luultavasti suurin yksittäinen tekijä mikä tekee sairaaksi. Jos limakalvot tulehtuvat niin kyllä keho joutuu koville ja kaikenlaisia virustauteja on kuitenkin ilmassa jatkuvasti. Liikunta voi kyllä olla hyödyksi kunhan ei sairaana rehki, silloin siitä voi olla enemmän haittaa. Onko sinulla ilmanpuhdistinta kotona? Jos ei ole niin suosittelisin hankkimaan semmoisen sillä se poistaa hyvin kaikenlaiset partikkelit hengitysilmasta. Kunnollinen ilmanpuhdistin kuitenkin maksaa 500-1000 euroa ja siinä pitäisi olla sähköllä toimiva puhdistuskenno eikä pelkkää mekaanista puhdistusta koska ne eivät ole yhtä tehokkaita.

• Marvilla

Itse asiassa just hankittiin ilmanpuhdistinki, mutta en ainakaan vielä ole huomannut sen vaikutusta. Eikä ole mikään halpa malli.

• verikokeissa

käyntiä, niin saat selville mikä on pielessä, itse sairastelin paljon kun rauta-arvot oli pohjalukemissa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      27
      11112
    2. Aivan kauheaa

Veikö koskiuoma taas ihmishengen? Se pitää kieltää!
      Imatra
      48
      8599
    3. Onko kaivattusi

…mielestäsi älykäs, tai kenties tyhmä? Oma mielipide.
      Ikävä
      137
      5405
    4. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      144
      3694
    5. Epäilen ettet edes

Kehtaisi liikkua kanssani.
      Ikävä
      69
      3608
    6. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      35
      3564
    7. Oletko huomannut

Yhden muutoksen?
      Ikävä
      40
      3288
    8. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      57
      2598
    9. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      46
      2144
    10. Miltä mahtaa tuntua

Sitten kun näet hänet pitkästä aikaa?
      Tunteet
      28
      1826
    Aihe