Protestanteille ja muille

muistutukseksi

Nikean uskontunnustus:

We believe in one God the Father Almighty, Maker of heaven and earth, and of all things visible and invisible.

And in one Lord Jesus Christ, the only-begotten Son of God, begotten of the Father before all worlds, God of God, Light of Light, Very God of Very God, begotten, not made, being of one substance with the Father by whom all things were made; who for us men, and for our salvation, came down from heaven, and was incarnate by the Holy Spirit of the Virgin Mary, and was made man, and was crucified also for us under Pontius Pilate. He suffered and was buried, and the third day he rose again according to the Scriptures, and ascended into heaven, and sitteth on the right hand of the Father. And he shall come again with glory to judge both the quick and the dead, whose kingdom shall have no end.

And we believe in the Holy Spirit, the Lord and Giver of Life, who proceedeth from the Father and the Son, who with the Father and the Son together is worshipped and glorified, who spoke by the prophets. And we believe one holy catholic and apostolic Church. We acknowledge one baptism for the remission of sins. And we look for the resurrection of the dead, and the life of the world to come. Amen.

5

343

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuoko Nikealainen

Onko tuo varmasti alkuperäiseinen kieli?Olen nähnyt siitä alkuperäisestä melko luotettavan kopion ja jotenkin vaikutti erilaiselta.
      Laitapas se alkuperäinen,ihmeteellään sitten isommalla joukolla.Ehkä joku löytyy sen suomeksikin,jos viitsii Googlata,sieltähän tuo sinunkin julkaisemasi löytyy.

.

• tulkkaat

alkuperäiskielestä suomeksi?

Uskallammeko luottaa käännökseesi, ettet vain piilota sinne omia ajatuksiasi?

• nikealainen

• tämä on

aivan juuri se nikealainen...suomalaiset vain tulkitsevat sitä omalla tavallaan... niin että jotta tietäisitte, mihin oikein uskotte.

• Ällös valhettele
        tämä on kirjoitti:

aivan juuri se nikealainen...suomalaiset vain tulkitsevat sitä omalla tavallaan... niin että jotta tietäisitte, mihin oikein uskotte.

Eivät ne enklantia osanneet. Tuohon aikaan Brittein Saarilla mongerrettiin vieläpä aika eri tavalla kuin nykyisin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      113
      4892
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3543
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2430
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      50
      1558
    5. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      41
      1480
    6. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      24
      1334
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1222
    8. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      1128
    9. 165
      1089
    10. Olen oikeasti aika mukava

Vaikka itse sanonkin. Tunnemyrsky sekoitti mieltä silloin ja annoin aika kahjon kuvan itsestäni.
      Ikävä
      22
      1057
    Aihe