Halusin vaihtaa mun e-pillerit halvempaan merkkiin ja lääkäri määräs mulle tälläset Cypretyl merkkiset. En ole vielä koittanut niitä, mutta katoin netistä että se on naisille joilla on aknea, ja mulla ei sitä ole tai muitakaan ongelmia. Joten voinko mä silti käyttää sitä?
"Vaikka Cypretyl valmistetta voi käyttää myös raskauden ehkäisyyn, sen käyttö tulee varata naisille, jotka tarvitsevat hoitoa androgeeniperäisiin oireisiin."
Cypretyl pillerit
7
875
Vastaukset
- ninnnni_
Kyllä mä niitä ihan ehkäisyyn syön, tosin se ei ole suositeltavaa ainakaan käyttöohjeiden mukaan. Sain ne kylläkin alunperin muuhun kun ehkäisytarkoitukseen, mutta en ole viitsinyt vaihtaa merkkiä kun nämä on näyttänyt toimivan. En sitten tiedä, mutta ainakin mulla nää saa aikaan menkkakipuja :(
- kirjoitettu
Dian Novien edullisemmalle rinnakkaislääkkeelle. Aivan normaalisti sen indikaationa, yhtenä on raskauden ehkäisy, kuten muissakin e-pillereissä.
Totta kai voit käyttää!! Vai kuvitteletko kaikkien D.N:n (ja rinnakkaisvalmisteiden) käyttäjien kärsivän esim. acnesta???????!!!!!!!- ...
Mutta kun käyttötarkoituksessa sanottiin näin: "Valmistetta käytetään naisten aknen, ihon hilseilyn ja ihokarvoituksen lisääntymisen hoitoon, kun nämä ovat yhteydessä miespuolisten hormonien liikaeritykseen. Tällaisissa tilanteissa valmiste ehkäisee myös raskaaksi tuloa."
Niin sain sellaisen kuvan että niitä voi käyttää myös e-pillereinä, mutta pääsääntöisesti muihin ongelmiin. Ja tuo vähän pelästytti: "ihokarvoituksen lisääntymisen hoitoon". Ei kai se vaan tarkoita että ihokarvat rupee kasvamaan hirveetä vauhtia. :D - __LeLLu__
... kirjoitti:
Mutta kun käyttötarkoituksessa sanottiin näin: "Valmistetta käytetään naisten aknen, ihon hilseilyn ja ihokarvoituksen lisääntymisen hoitoon, kun nämä ovat yhteydessä miespuolisten hormonien liikaeritykseen. Tällaisissa tilanteissa valmiste ehkäisee myös raskaaksi tuloa."
Niin sain sellaisen kuvan että niitä voi käyttää myös e-pillereinä, mutta pääsääntöisesti muihin ongelmiin. Ja tuo vähän pelästytti: "ihokarvoituksen lisääntymisen hoitoon". Ei kai se vaan tarkoita että ihokarvat rupee kasvamaan hirveetä vauhtia. :D...ei kun se ehkäisee karvojen liikakasvua.
Ite vaihoin siihen ihan vaan sen takia että se oli halpa. ja toiminut on ihan hyvin.. Ja toisaalta..iho on paljon parempi, vaikka mitn ongelmaa ei ole ollukkaan... - monietta
... kirjoitti:
Niin sain sellaisen kuvan että niitä voi käyttää myös e-pillereinä, mutta pääsääntöisesti muihin ongelmiin. Ja tuo vähän pelästytti: "ihokarvoituksen lisääntymisen hoitoon". Ei kai se vaan tarkoita että ihokarvat rupee kasvamaan hirveetä vauhtia. :D...ei kun se ehkäisee karvojen liikakasvua.
Ite vaihoin siihen ihan vaan sen takia että se oli halpa. ja toiminut on ihan hyvin.. Ja toisaalta..iho on paljon parempi, vaikka mitn ongelmaa ei ole ollukkaan...
- alkugoa
Cypretyliä kyllä käytetään aknen ja hirsutismin hoitoon. Ja muistaakseni minulle lääkäri sanoi, että sitä ei kannata käyttää kuin sen aikaa että iho-ongelmat poistuvat jolloin vaihto matalahormonisempaan merkkiin on järkevää.
Kannattaa varautua siihen, että kun joskus lopetat noinkin tujujen e-pillereiden popsimisen, niin siitä alkavat iho-ongelmasi, vaikka niitä aikaisemmin olisi ollutkaan(olen kuullut monta juttua tällaisista tapauksista).
Mikseihän lääkärisi kirjoittanut sinulle reseptiä pillereihin jotka ovat tarkoitettu siihen mihin niitä oikeasti tarvitset? Ja kun pillereitä on tosiaan matalahormonisempiakin olemassa...
Mutta tuo Cypretyl taitaa kyllä olla tällä hetkellä halvin noista e-pillereistä.- kukka78
Itse olen syönyt ensin Diane Novaa 10 vuotta ja tämän jälkeen Cypretyliä 2 vuotta. En ole koskaan kärsinyt kyseisistä iho-ongelmista. Merkit ovat sopineet minulle äärimmäisen hyvin.
Olen jutellut monesti gynegologini kanssa, kannattaisiko vaihtaa vähempi hormoniseen valmisteeseen, mutta olen jo kolmelta eri lääkäriltä saanut saman vastauksen.
Kaikki sanovat, että jos pillerimerkki minulle sopii, niin ei kannata vaihtaa. Diane Novaa ja Cypretyliä on tutkittu verrattaen paljon huomattavasti enemmän kuin vähähormonisia "uusia" pillereitä, joten jos pillerit sinulle sopivat niin jatka pois!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h562950Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062731Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv382441- 332359
Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.501928Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151559- 321473
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1051235- 1771203
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.731060