Surusta suruun

Isän tytär

Jos joku olisi kertonut minulle, mitä tämä vuosi tuo tullessaan, niin enpä tiedä, mitä olisin miettinyt.

Mikä on Luojalla tarkoitus? Sitä minä kysyn.

Vuoden alussa menin kihloihin pitkäaikaisen ystäväni kanssa. Nyt kihlaus on purkautumassa. Hän on tuntenut itsensä hylätyksi, koska isän saattohoito ja kuolema on vienyt minusta kaikki mehut. En ole jaksanut ottaa häntä vastaan iloisin silmin, passata lasia käteen ja toimia vielä muissakin huoneissa. Hän, taas, ei ole päiväkausiin kysellyt, miten voin. Pikkuseikat ovat estäneet tapaamisemme. Emme asu yhdessä.
Hautajaisiin häntä en voinut kutsua, koska hän ei tule toimeen lasteni kanssa.

Olen vienyt liikaa hänen aikaansa. Hän ei jaksa. Olemme tavanneet viimeksi kaksi kuukautta sitten. Hän on soittanut minulle viimeksi yli kaksi viikkoa sitten.

Kun kysyin, eikö hän tunne, että hänen pitäisi tukea minua. sain vastauksen; sinulla on lapset ja suku sitä varten.

Hän ei ole esittänyt surunvalitteluja äidilleni, sisaruksilleni tms. Ainut suulliset terveiset. Hyviin tapoihin voisi olettaa, että hän olisi soittanut edes kerran isän kuoleman jälkeen.

Onko kyseessä keskenkasvuinen ihminen? Minä en tiedä. Minulla ei ole koskaan ollut normaalia parisuhdetta. Olen, kuulemma, niin kiltti, että minua käytetään hyväksi. Avioliittoni oli täynnä henkistä väkivaltaa. Elin narsistin kanssa ja narsisteja on ollut pari eron jälkeenkin.

En tiedä, miten selvitä. Tässä tilanteessa minä tunnen olevani oikeutettu pyytämään aikaa ja huomiota. Olen vienyt sitä liikaakin.

Auttakaa minua.

4

821

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • selppariini

Jos hän todella rakastaisi sinua, ni hän yrittäisi tukea sinua surussasi (taitaa olla empatiakyvyn puutetta) ja tutustua lapsiisi sekä yrittäisi pitää niistä.

Jos minun lapseni ei pitäisi uudesta miesystävästäni tai uusi mies ei pitäisi lapsistani, ni suhde lapsiini on kuitenkin paljon tärkeämpää ja kokisin etten voisi missään nimessä tuoda tollaista ristiriitaa lasteni elämään.

• on todella raskasta

ja otan osaa suruusi.
      Me naiset ollaan kuitenkin siitä ihmeellisiä pakkauksia että aikia paljon saa tapahtua ennen kuin maailma romahtaa lopullisesti.
      Aseta asiat tärkeysjärjestykseen. Oletan että lapsesi ovat sinulle kaikkein rakkaimmat jos valita tarvitsee.
      Älä tuhlaa energiaa mieheen joka kohtelee sinua niin kuin kerroit. Hae uusia polkuja ja koita saada voimaa ymmärrystä ja tukea suruusi, muualta kuin mieheltä jolta selvästi puuttuu ymmärrystä tilanteesi.
      Itse olen menettänyt oman lapseni ja melkein menetin rakkaan miehenikin.
      Jos olisin saannut valita olisin itse kuollut ja poikani saannut jatkaa elämäänsä. Asetin ja asettaisin lapset etusijalle. Ja niin julmalta kuin se kuullostaakin, miehiä saa uusia, mutta omaa lastaan ei voi kuvitellakkaan vaihtavansa.
      Lapsi on ainutkertainen ja lapsen takia elän suuresta surustani huolimatta.
      Moukkia löytyy minunkin lähipiiristäni jotka ei edes surunvalittelunsa alentunut minulle sanoa.
      Ei edes silmiin uskaltanut katsoa.
      Mutta pinnistän vihaani vastaan aina siinä onnistumatta, mutta toivon ja yritän jättää hänet ihan omaan moukkamaisen käytöksen , omaan arvoonsa. Mutta silti toivonut etten edes aikanani häntä näe edes tuolla puolella kun aika minusta ja hänestä jättää.

Paljon voimia sinulle ja vielä kerran , otan osaa.

• järki hoi

Ajattelepa niin että parempi että ero tulee ennemmin kuin myöhemmin. Tiedä minkälaiseen henkiseen tai vaikka fyysiseen väkivaltaan se vielä päätyisi.
      Ja lopeta se kiltteily, sillä keräät vaan niitä narsisteja ja jälleen k...ssa olet. Sitä paitsi eikös lapset kuitenkin tule ennen uutta miestä, varsinkin jos ovat vielä alaikäisiä.

• Äidin tytär

Olen todella pahoillani puolestasi.
      Ehkä hän ei todellakaan ole sinulle se oikea.
      Nyt tarvitset oikean avun itsellesi. jonkun jolle jutella kaikki paha pois mielestäsi.Mene ihmeellä hakemaan apua itsellesi jotta jaksat taas ottaa elämän iloja vastaan joita lapsesi sinulle varmasti tuo joka päivä.
      Lapsesi ja äitisikin varmasti tarvitsee sinua ja sinä heitä.
      Rukouksin muistan sinua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      68
      4537
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      70
      4292
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      111
      2947
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      69
      2854
    5. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      22
      2156
    6. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      58
      2008
    7. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1689
    8. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1513
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      111
      1383
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      185
      1298
    Aihe