Olen rentoutusterapeutti ja hoitanut useaa bruksismi-asiakasta. Kaikilla rentoutusterapia on auttanut niin, ettei kiskoille ole ollut tarvetta. Monella vaiva on hävinnyt kokonaan. Purenta on aina syytä tarkistuttaa hammaslääkärillä, mutta jos se on ok ja vaivan takana on jännityksiä ja stressiä, kannattaa kokeilla rentoutusterapiaa.Hoidossa on keskeisenä kevyt kosketua/hieronta, joka auttaa kehoa hellittämään jännityksistä. Terapeutti opastaa myös kotiharjoitteluun. Rentoutumista on helppo harjoittaa kotona, kun sen oppii. Luonnollinen hoito, tukee kehon omaa rauhoittumismekanismia, aktivoiden kehon omia hyvänolonhormoneja ja vähentäen stressihormonien määrää kehossa.
Bruksismin/ narskuttelun hoito.
2
1009
Vastaukset
- joku on samaa mieltä :)
Minulla on siis todettu bruksismi alkuvuodesta. Ongelma on tosin ollut olemassa jo vuosia, mutta nyt se vasta huomattiin.
Ja minulla se on suoraan seurausta stressistä ja jännittämisestä. Myös lääkäri tämän totesi.
Olen alusta asti ollut sitä mieltä, että minulla hampaiden pureminen yhteen on "opittu tapa", josta siis voin oppia myös pois.
Tästä olen kysellyt alan ammattilaisilta, usealta lääkäriltä ja hammaslääkäriltä. Kuitenkin vain yksi (!) hammaslääkäri on ollut kanssani samaa mieltä, että ilman muuta tavasta voi oppia pois ja olisi parempikin jos niin asia hoituisi.
Nyt siis olen käyttänyt apunani rentoutusCD:itä ja yrittänyt pikkuhiljaa saada hommaa aisoihin. Enkä ole ostanut kiskoja.
Puolisen vuotta olen tehnyt töitä asian eteen ja nyt alkaa tuntua, että olen ehkäpä voiton puolella :). Ihan pahimpien stressipiikkien aikana pureminen alkaa taas, mutta huomaan sen aika nopeasti ja saan sen aisoihin.
Mutta on tosiaan rohkaisevaa kuulla, että joku muukin on samaa mieltä kanssani. En siis ole ihan hakoteillä ;).- Rentoutusterapeutti
Kiitos, tuntuu hyvälle saada palautetta rentoutumisen vaikutuksista.
Noin vuosi sitten huomasin eräiden asiakkaiden kohdalla rentoutushoitojen tehoavan narskutukseen. Olin yhteydessä paikallisiin hammaslääkäreihin ja heistä erään mielestä bruksismi on n. 90% stressiperäistä.
Leppoisia rentoutumishetkiä sinulle!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja1552513Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1462352Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot971009- 64881
- 61774
Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka273701Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a18697Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies85680Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait202658Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap22648