Olen rentoutusterapeutti ja hoitanut useaa bruksismi-asiakasta. Kaikilla rentoutusterapia on auttanut niin, ettei kiskoille ole ollut tarvetta. Monella vaiva on hävinnyt kokonaan. Purenta on aina syytä tarkistuttaa hammaslääkärillä, mutta jos se on ok ja vaivan takana on jännityksiä ja stressiä, kannattaa kokeilla rentoutusterapiaa.Hoidossa on keskeisenä kevyt kosketua/hieronta, joka auttaa kehoa hellittämään jännityksistä. Terapeutti opastaa myös kotiharjoitteluun. Rentoutumista on helppo harjoittaa kotona, kun sen oppii. Luonnollinen hoito, tukee kehon omaa rauhoittumismekanismia, aktivoiden kehon omia hyvänolonhormoneja ja vähentäen stressihormonien määrää kehossa.
Bruksismin/ narskuttelun hoito.
2
1003
Vastaukset
- joku on samaa mieltä :)
Minulla on siis todettu bruksismi alkuvuodesta. Ongelma on tosin ollut olemassa jo vuosia, mutta nyt se vasta huomattiin.
Ja minulla se on suoraan seurausta stressistä ja jännittämisestä. Myös lääkäri tämän totesi.
Olen alusta asti ollut sitä mieltä, että minulla hampaiden pureminen yhteen on "opittu tapa", josta siis voin oppia myös pois.
Tästä olen kysellyt alan ammattilaisilta, usealta lääkäriltä ja hammaslääkäriltä. Kuitenkin vain yksi (!) hammaslääkäri on ollut kanssani samaa mieltä, että ilman muuta tavasta voi oppia pois ja olisi parempikin jos niin asia hoituisi.
Nyt siis olen käyttänyt apunani rentoutusCD:itä ja yrittänyt pikkuhiljaa saada hommaa aisoihin. Enkä ole ostanut kiskoja.
Puolisen vuotta olen tehnyt töitä asian eteen ja nyt alkaa tuntua, että olen ehkäpä voiton puolella :). Ihan pahimpien stressipiikkien aikana pureminen alkaa taas, mutta huomaan sen aika nopeasti ja saan sen aisoihin.
Mutta on tosiaan rohkaisevaa kuulla, että joku muukin on samaa mieltä kanssani. En siis ole ihan hakoteillä ;).- Rentoutusterapeutti
Kiitos, tuntuu hyvälle saada palautetta rentoutumisen vaikutuksista.
Noin vuosi sitten huomasin eräiden asiakkaiden kohdalla rentoutushoitojen tehoavan narskutukseen. Olin yhteydessä paikallisiin hammaslääkäreihin ja heistä erään mielestä bruksismi on n. 90% stressiperäistä.
Leppoisia rentoutumishetkiä sinulle!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m1424664Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1033921Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363559- 513320
- 533188
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest322620Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182559- 232246
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami201898Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?351755