Lihallinen sapatti

oma valinta

Muista pyhittää sapatti kuuluu sinettikäskyjen joukkoon Raamatussa ja siksi on tärkein käsky kaikille.
Se on lainrikkomusta jos lihallisten syiden takia jää pois huomenna olevasta sapattikokouksesta.
Pois jäännissä on ihminen itse valinnut lihallisen tien kun on unohdettu pyhittää sapatti. Sapatinrikkomuksesta seuraa rangaistus ja se on sinetin takia iänkaikkinen kadotustuomio niille jotka jäävät pois sapattikokouksesta ensi sapattina lihallisten syiden takia.

19

292

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • houkutuslintuina

      Miksi Jumala ei antanut Aatamille ja Eevalle sapattikäskyä?
      Miksi adventistit vääristelevät Raamattua tässäkin asiassa?

      • adventismi on riski

        Adventismi saarnaa Ilmestyskirjan sanoman lakihenkistä tulkintaa mutta uskovat saarnaavat ylösnousseen Kristuksen evankeliumia.
        Meillä on voimana ylösnoussut Jeesus mutta adventisteilla voimana on sapattina lepäävä mikaeljeesus.
        Olen niin monta kertaa käynyt adventtikirkossa että tiedän että sieltä puuttuu Pyhän Hengen voima eli läsnä on järkeisopilliset Raamatuntutkiskelut jotka ovat ohjattua USA:sta käsin.


    • myös pastorinnekin

      Kymmenen käskyä voi pitää monella lailla ja yksi tapa on pitää ne adventistisella tavalla "omantunnon mukaan" (en panisi uskoni luottamusta adventistin omaantuntoon, miten sinä?).
      Itse suosittelen pitämään Pyhän Hengen ohjauksessa rakkauden kaksoiskäskyn Jeesuksen opetuksen mukaan.
      MUISTA rakkauden kaksoiskäsky kuuluu Uuteen liittoon JA SIINÄ ON KOKO LAKI.
      Välillä adventistit ovat mustassukkaisesti vanhassa liitossa ja välillä ovat uudessa liitossa.
      Itse minä olen yksinomaaan uudessa liitossa koska seuraan Jeesusta ja lakini on rakkauden kaksoiskäsky eikä sapattikäsky.
      Milloin Jeesus käski opetuslasten levätä sapattina?

      RAKKAUDEN KAKSOISKÄSKYSSÄ JEESUKSEN OPETUKSEN MUKAAN ON KOKO LAIN PIIRTO!

      • turha provoisoida

        En kumoa lakia ja pitäköön omantuntonsa mukaan sapatin juutalaiset, adventistit tai ketkä tahansa.

        Kehoitan kummiskin kaikkia että he eivät panisi omaa uskoaan adventistien omatunnon mukaan.


      • yli puolet on poissa huomenna
        turha provoisoida kirjoitti:

        En kumoa lakia ja pitäköön omantuntonsa mukaan sapatin juutalaiset, adventistit tai ketkä tahansa.

        Kehoitan kummiskin kaikkia että he eivät panisi omaa uskoaan adventistien omatunnon mukaan.

        Adventistit eivät halua keskustella sapatista.
        Ovatko he hyljäneet sapatin että ei tarvitsisi huomenna mennä sapattikokoukseen?
        Olette ulkoltaisia pöyhkeilijöitä.


      • omin silmin nähnyt
        yli puolet on poissa huomenna kirjoitti:

        Adventistit eivät halua keskustella sapatista.
        Ovatko he hyljäneet sapatin että ei tarvitsisi huomenna mennä sapattikokoukseen?
        Olette ulkoltaisia pöyhkeilijöitä.

        Väärän profeetan seuraaminen ja uskominen kolmen enkelin sanoman tulkintaan aiheuttaa hengellistä haluttomuutta, ulkokultaisutta ja oman suun kerskausta.
        Voihan Raamatullakin selittää väärän profeetan oikeaksi.


    • ML213

      Miten Adventistit suhtautuisivat Jeesukseen ja hänen toimintaansa.Jeesustahan nuhdeltiin, just sapatin rikkomuksesta.

      • Herralle Kiitos

        Herralle kiitos. Pyhä Henki on avannut sinulle Raamattua.
        Jeesusta nuhdeltiin sapatin takia.
        Adventistit jatkavat tätä nuhtelulinjaa.

        Kultinjäsenys ja kymmenykset eivät palasta.


      • ML213

        Niin, odottelen asiallisen vastauksen Adventisteilta eli miten he ymmärtävät tämän tilanteen kun toisaalta Jeesus seuralaisineen joutui nuhtelun alaisiksi.
        Itse pyrin pitämään lepopäivää (Sunnuntai), mutta en miellä sitä samoin kuin Adventistit.

        Jos teillä Adventistit todella on selkeä näkökyky sapatin pitämisen välttämättömyyteen, niin tämäkin Raamatun kohta aukeaa teille helposti.


      • juutalaisilla omat
        ML213 kirjoitti:

        Niin, odottelen asiallisen vastauksen Adventisteilta eli miten he ymmärtävät tämän tilanteen kun toisaalta Jeesus seuralaisineen joutui nuhtelun alaisiksi.
        Itse pyrin pitämään lepopäivää (Sunnuntai), mutta en miellä sitä samoin kuin Adventistit.

        Jos teillä Adventistit todella on selkeä näkökyky sapatin pitämisen välttämättömyyteen, niin tämäkin Raamatun kohta aukeaa teille helposti.

        Kiitetään Herraa siitä että meillä on kaksi lepopäivää lauantai ja sunnuntai.


      • sen mukaan toimitaan
        juutalaisilla omat kirjoitti:

        Kiitetään Herraa siitä että meillä on kaksi lepopäivää lauantai ja sunnuntai.

        Kolmen enkelin tulkinta on jokaisen adventistin omatunto.


      • sapattia

        hän rikkoi fariseusten perinnäissääntöjä.


      • Kuuliaisuuden
        ML213 kirjoitti:

        Niin, odottelen asiallisen vastauksen Adventisteilta eli miten he ymmärtävät tämän tilanteen kun toisaalta Jeesus seuralaisineen joutui nuhtelun alaisiksi.
        Itse pyrin pitämään lepopäivää (Sunnuntai), mutta en miellä sitä samoin kuin Adventistit.

        Jos teillä Adventistit todella on selkeä näkökyky sapatin pitämisen välttämättömyyteen, niin tämäkin Raamatun kohta aukeaa teille helposti.

        Jumalan kuuliaisuushan on vain tuo vihattu Jeesuslainen suositus: Omhan Itse Keisari antanut meille ikivanhan sunnuntai pyhityskohteeksi. Antakaamme siis kunnia aina Keisarille. Jolle se kunnia kuuluukin.
        Hermanni


    • meidän Herralllemme

      Adventismi on kevyttä "amerikanherkkuva" jos henkien erottamisen armolahja toimii.

    • Jeesus ON!

      Adventistit haluavat vangita ja tappaa minut niinkuin Jeesuksen.

      • Jeesus pelastaa

        Jumala ei anna siitä siunausta jos adventisti haluaa olla jokaisella maailman ihmiselle omantunnonääni.

        Jokaiselle adventisitlle advpastorilta on saatu lahjaksi kymmenyksiä vastaan omantunnonääni joka vie pelastukseen.


      • johan oli puppua

        miksi annat väärän todistuksen?


      • Kultille

        Ei hiuskarvakaan putoa päästäsi. Keisariinhan me panemme toivomme. Jeesuksen nimessä. Aamen


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      703
    4. 50
      587
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe