apua!

tytsy91

olin sukupuoliyhteydessä emmekä käyttäneet kondomia. luin netistä että katumuspillerit vaikuttavat jos viime kerrasta on alle 72 tuntia.
kuinka suuri mahdollisuus on siis tulla raskaaksi jos haen katumuspillerit ennen ku on kulunu toi 72 tuntii? mitä pillereitä suosittelisitte?

6

504

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • taas...

No ei niitä katumuspillereitä oo kuin yhdenlaisia, menet apteekin tiskille ja pyydät katumuspillerit.

Jos otat sen 72 tunnin aikana ne pillerit, niin tuskin raskaus on kovin todennäköinen..

Kannattais varmaan hommata pillerit, vastuullisuutta kehiin tässäkin asiassa.

• sen jälkeen

jälkiehkäisy EI enää toimi! Mitä nopeammin ne otetaan sen suojaamattoman yhdynnän jälkeen, sitä PAREMPI on e-teho!
      Teho laskee joka tunti, eli jos otat ne heti, teho on parahaimmillaan, sitten se laskee, laskee ja laskee kun aikaa kuluu.
      Ei ole olemassa eri merkkejä, vain yksi merkki.
      Ja vaikka ottaisit pillerit hetikin, voit silti tulla raskaaksi, eivät ne ole, kuten ei mikään keino, 100%:n, sitä ei ole edes sterilisaatio.

Muistathan sitten testauttaa sp-tauditkin kun kerran olet ollut suojaamattomassa yhdynnässä, esim. oireeton genitaaliherpes voi tarttua, siinä samassa missä kaikki muutkin sp-taudit.

Milloin olit suojaamattomassa yhdynnässä? Onko kiertosi säännöllinen ja milloin viimeiset kuukautisesi olivat?

• mut..

miten voi testauttaa sp-taudin??
        yhdynnäs oli viime yönä ja
        minulla alkoi viimeksi kuukautiset 15.7 ja loppui 20.7. kyllä noi kuukautiset on mulla aika säännölliset, jotai parinpäivän heittoja kyl on. mut eiköhä se oo ihan tavallista se.

• yks juttu..

netissä lki että jos olen jo raskaana niin pillerit eivät enää tehoa, ja luki myös että pitäisi tehdä raskaustesti, koska sen sitten voi tehdä? pitääkö odottaa hetki vai voiko sen tehdä esimerkiksi tänään? vai onko se tarpeellista?
        ja kuuluuko ekan kerran jälkeen kirvelemään?
        ku ei mulla nyt varsinaisesti kirvele mutta kun käy vessassa niin silloin vähän.

• omalla terv.asemalla tai
        yks juttu.. kirjoitti:

netissä lki että jos olen jo raskaana niin pillerit eivät enää tehoa, ja luki myös että pitäisi tehdä raskaustesti, koska sen sitten voi tehdä? pitääkö odottaa hetki vai voiko sen tehdä esimerkiksi tänään? vai onko se tarpeellista?
        ja kuuluuko ekan kerran jälkeen kirvelemään?
        ku ei mulla nyt varsinaisesti kirvele mutta kun käy vessassa niin silloin vähän.

sp-tautien politta tai yksityisellä. MUTTA, esim. HIV-testiä ei voi ottaa kuin vasta parin kuukauden kuluttua, samoin herpeksen vasta-ainetesti otetaan myöhemmin. Klamydia-testiin voit mennä n. viikon kuluttua, PAPA.koe kertoo (tosin ei aina) kondylomasta, muttei vielä.
        Et voi tehdä raskaustestiä nyt, ei se näyttäisi mahdollista raskautta, istukkahormonia ei olisi vielä erittynyt.
        HAE ne pillerit, ota ne nyt heti, mitä nopeammin sitä parempi teho!
        Je-pillerit laittavat usein kehon hormonitoiminnan sekaisin.
        Jos vuoto seuraavalla kerralla on niukkaa, tee testi, kys.voi olla ns. valekuukautiset.

Kyllähän se eka kerta saattaa moista aiheuttaa.

Jatkossa, hoidahan ehkäisy kuntoon!

• ....

"NorLevo tabletit otetaan siten että tabletit otetaan mahdollisimman nopeasti suojaamattoman yhdynnän jälkeen, kuitenkin viimeistään 72 tunnin sisällä. Kliinisen asiantuntijaraportin mukaan ehkäisyteho on keskimäärin 74% (55-94%). Ehkäisyteho riippuu oleellisesti siitä, miten nopeasti jälkiehkäisy aloitetaan. Jos koko jälkiehkäisy on suoritettu viimeistään 24 tuntia yhdynnästä teho on 95% ja 24-48 tunnin sisällä teho on 85 % mutta jos aikaa on kulunut 48-72 tuntia teho on enää 58%." (YTHS:N nettisivu)

Jos jotain muuta asiasta haluaa mietiskellä, niin kannattaa laskeskella kuinka todennäköisesti ovulaatio on ollut yhdynnän aikana tai hieman sen jälkeen (ovulaatio tapahtuu yleensä n. 11-16 päivää ennen menkkojen alkua). Edellisillä menkoilla ei ole oikeastaan mitään merkitystä, vaan kuukautiskierron pituudella.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      57
      3545
    2. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      41
      3330
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2781
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      45
      2527
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      54
      1963
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1609
    7. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1493
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      106
      1307
    9. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      20
      1268
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      180
      1241
    Aihe