..vai mikä kun vastustan armeijaa nykyään(olen ex-aliupseeri), verotustA joka suosii vain rikkaita ja niitä joilla todella on jotain perittävää.Vihaan Kataista,Niinistöä ja jopa Lipposta joka (ehkä) nosti Suomen suosta mutta koetan rakastaa lähimmäisiäni ja tahtoisin yhteistä hyvää en vain omaa(taitaa olla harvinaista nykyään).Kaikki sodat ja armeijat pitäis lopettaa jos joku haluaa välttämättä tapella niin nähdään on the street motherfucker siinon selvät säännöt eikä syyttömät kärsi VAI MITÄ?!
olenko anarkisti?
18
1861
Vastaukset
- tusujusuu
Anarkisti vastustaa kaikkea, eikä esitä muuta vaihtoehtoa, kuin kaikki pois vain notta ihmiset saisivat elää elämäänsä ilman virastoja sun muita hankalaloittamassa elämää. Kaikki saisivat varastaa, raiskata ja harjoittaa väkivaltaa sydämensä kyllyydestä, eikö olekin mukavaa!
Anarkismissa kaikki auktoriteetit tulisi poistaa, eli jos haluat Suomen syöksyvän syöksykierteellä pohjattomaan kuiluun, olet anarkisti tai vastaavassa utopiassa elelevä friikki.- nappi-naksu
Hemmetin mustamaalaaja!
Ei anarkismi tarkoita väkivaltaa ja raiskauksia. Anarkismi pyrkii vapauteen, onko jokin vapaus tulla tapetuksi tai raiskatuksi?
ei todellakaan.
tujusuu, ota asioista selvää, ennen kuin alat höpistä noita idioottimaisuuksia.
kyllä, anarkistit pyrkivät kaiken vallan poistamiseen ja auktoriteettien hävittämiseen.
minä olen siis utopiassa elelevä friikki.
kiitos kaunis.
www.anarkismi.net - tusujusuu
nappi-naksu kirjoitti:
Hemmetin mustamaalaaja!
Ei anarkismi tarkoita väkivaltaa ja raiskauksia. Anarkismi pyrkii vapauteen, onko jokin vapaus tulla tapetuksi tai raiskatuksi?
ei todellakaan.
tujusuu, ota asioista selvää, ennen kuin alat höpistä noita idioottimaisuuksia.
kyllä, anarkistit pyrkivät kaiken vallan poistamiseen ja auktoriteettien hävittämiseen.
minä olen siis utopiassa elelevä friikki.
kiitos kaunis.
www.anarkismi.net"Anarkismi on toisin sanoen aate, joka ei hyväksy minkäänlaisia auktoriteetteja. Kaikki valta poliittisessa, taloudellisessa, sotilaallisessa ja uskonnollisessa muodossa pitäisi poistaa. Vasta tämän jälkeen voidaan saavuttaa täydellinen vapaus, jota ei rajoita mikään muu kuin vapaus valita." -Wikipedia
Ihmisellä olisi anarkismissa vapaus raiskata, tapaa ja varastaa. Jos ei olisi, se ei olisi silloin anarkismia. Laki on Suomessa suurin auktoriteetti, mitähän luulisit tapahtuvan, jos laki poistettaisi? Ei luultavasti olisi mitään kaunista katseltavaa, vai mitä?
Eli siis toisinsanoen sinulla on anarkismissa vapaus tehdä mitä vain. Ja sinäkö luulet, että tätä valtaa ihminen käyttäisi vain hyvään ja luodakseen ihmisille paremman elämän? - nappi-naksu
tusujusuu kirjoitti:
"Anarkismi on toisin sanoen aate, joka ei hyväksy minkäänlaisia auktoriteetteja. Kaikki valta poliittisessa, taloudellisessa, sotilaallisessa ja uskonnollisessa muodossa pitäisi poistaa. Vasta tämän jälkeen voidaan saavuttaa täydellinen vapaus, jota ei rajoita mikään muu kuin vapaus valita." -Wikipedia
Ihmisellä olisi anarkismissa vapaus raiskata, tapaa ja varastaa. Jos ei olisi, se ei olisi silloin anarkismia. Laki on Suomessa suurin auktoriteetti, mitähän luulisit tapahtuvan, jos laki poistettaisi? Ei luultavasti olisi mitään kaunista katseltavaa, vai mitä?
Eli siis toisinsanoen sinulla on anarkismissa vapaus tehdä mitä vain. Ja sinäkö luulet, että tätä valtaa ihminen käyttäisi vain hyvään ja luodakseen ihmisille paremman elämän?on alistamista, eli vallanhankkimista, eli ananarkismia (anti anarkismia, jos et ymmärrä).
ei ole vapaus olla alistettu
mihin sä jätit ne aivot? luulin sua hieman fiksummaksi
minkä tahansa tekstin voi ymmärtää kuten haluaa, mutta sulta puuttu nyt kyllä logiiga kokonaan
hei dude, mihin luulet päätyväs, kun puhut anarkismista anarkistin kanssa ja väität että se ei tiedä mitä aatetta se kannattaa... LOL
(Niin me anarkistit emme siis tiedä mitä anarkia on?)
oliko muita älynväläyksiä?
sä sanoit että olisi vapaus raiskata, vapaus tappaa... suosittelen vakaasti terapiaan menemistä... sulla on päässä vikaa. - tusujusuu
nappi-naksu kirjoitti:
on alistamista, eli vallanhankkimista, eli ananarkismia (anti anarkismia, jos et ymmärrä).
ei ole vapaus olla alistettu
mihin sä jätit ne aivot? luulin sua hieman fiksummaksi
minkä tahansa tekstin voi ymmärtää kuten haluaa, mutta sulta puuttu nyt kyllä logiiga kokonaan
hei dude, mihin luulet päätyväs, kun puhut anarkismista anarkistin kanssa ja väität että se ei tiedä mitä aatetta se kannattaa... LOL
(Niin me anarkistit emme siis tiedä mitä anarkia on?)
oliko muita älynväläyksiä?
sä sanoit että olisi vapaus raiskata, vapaus tappaa... suosittelen vakaasti terapiaan menemistä... sulla on päässä vikaa.Ilmeisesti et sisäistänyt ja ymmärtänyt pointtiani.
"on alistamista, eli vallanhankkimista, eli ananarkismia (anti anarkismia, jos et ymmärrä).
ei ole vapaus olla alistettu"
Anarkismissa on vapaus tehdä mitä vain, on vapaus juosta alastomana kaupungin läpi, huudattaa kovaäänisistä black metallia ja vaikka raiskata jonkun lapsi, koska ei ole yhtäkään auktoriteettia valvomassa ja kieltämässä tätä touhua. Joskin voit selittää, miten anarkistit sitten ilman auktoriteetteja kieltäisi tämän meiningin? Tai, onko se anarkiaa, jos ei ole vapautta tehdä mitä vain, vaikka hankkia itselleen vallan toiseen ihmiseen?
"hei dude, mihin luulet päätyväs, kun puhut anarkismista anarkistin kanssa ja väität että se ei tiedä mitä aatetta se kannattaa... "
Päädyn näemmä sille keskustelun tasolle, jossa toinen osapuoli ei joko oikeasti ymmärrä pointtiani tai tekee sen tarkoituksenhakuisesti. Myös kaikki vastaväittelijän mollaaminen ja alentaminen on vissiin myös anarkistin tapa keskustella, vai miten on?
Ja kyllä, varmasti sinä tiedät mitä anarkismi on, mutta yrität nostaa siitä esille vain hyvät puolet etkä noteeraa sen massiivisen kokoisia huonoja puolia. Sama esiintyy myös jokaisessa ääriryhmittymässä, oli kyseessä sitten vaikka kommunistit tai kansallissosialistit.
"sä sanoit että olisi vapaus raiskata, vapaus tappaa... suosittelen vakaasti terapiaan menemistä... sulla on päässä vikaa."
Kerroppa, onko sulla jotkut yliluonnollisen psykiatrin tms. paperit, kun voit kertoa ihmiselle netin yli onko heillä päässä vikaa.
"minkä tahansa tekstin voi ymmärtää kuten haluaa, mutta sulta puuttu nyt kyllä logiiga kokonaan"
Taitaa olla niin, että logiikkani menee vastaanväittäjältä yli hilseen. - nappi-naksu
tusujusuu kirjoitti:
Ilmeisesti et sisäistänyt ja ymmärtänyt pointtiani.
"on alistamista, eli vallanhankkimista, eli ananarkismia (anti anarkismia, jos et ymmärrä).
ei ole vapaus olla alistettu"
Anarkismissa on vapaus tehdä mitä vain, on vapaus juosta alastomana kaupungin läpi, huudattaa kovaäänisistä black metallia ja vaikka raiskata jonkun lapsi, koska ei ole yhtäkään auktoriteettia valvomassa ja kieltämässä tätä touhua. Joskin voit selittää, miten anarkistit sitten ilman auktoriteetteja kieltäisi tämän meiningin? Tai, onko se anarkiaa, jos ei ole vapautta tehdä mitä vain, vaikka hankkia itselleen vallan toiseen ihmiseen?
"hei dude, mihin luulet päätyväs, kun puhut anarkismista anarkistin kanssa ja väität että se ei tiedä mitä aatetta se kannattaa... "
Päädyn näemmä sille keskustelun tasolle, jossa toinen osapuoli ei joko oikeasti ymmärrä pointtiani tai tekee sen tarkoituksenhakuisesti. Myös kaikki vastaväittelijän mollaaminen ja alentaminen on vissiin myös anarkistin tapa keskustella, vai miten on?
Ja kyllä, varmasti sinä tiedät mitä anarkismi on, mutta yrität nostaa siitä esille vain hyvät puolet etkä noteeraa sen massiivisen kokoisia huonoja puolia. Sama esiintyy myös jokaisessa ääriryhmittymässä, oli kyseessä sitten vaikka kommunistit tai kansallissosialistit.
"sä sanoit että olisi vapaus raiskata, vapaus tappaa... suosittelen vakaasti terapiaan menemistä... sulla on päässä vikaa."
Kerroppa, onko sulla jotkut yliluonnollisen psykiatrin tms. paperit, kun voit kertoa ihmiselle netin yli onko heillä päässä vikaa.
"minkä tahansa tekstin voi ymmärtää kuten haluaa, mutta sulta puuttu nyt kyllä logiiga kokonaan"
Taitaa olla niin, että logiikkani menee vastaanväittäjältä yli hilseen.vaikka kuinka niin tahtoisit ei lapsen raiskaaminen ole vapaus.
sun kannattaa perehtyä historiaan, jos tahdot tietää miten anarkistisissa yhteisöissä on valvottu vapautta... "Lakia"
voin myös sen sinulle itse selittää, mutta niin paljon vaivaa ei ole mukava nähdä... ainakaan selittääkseni asiaa henkilölle jonka mielestä raiskaus on vapaus.
niin tosiaan. ääri anarkismilla ja anarkismilla on hienoinen ero.
kannattaa perehtyä todella aiheeseen, ennen kun selität lisää lasten raiskaamisen oikeudesta - tusujusuu
nappi-naksu kirjoitti:
vaikka kuinka niin tahtoisit ei lapsen raiskaaminen ole vapaus.
sun kannattaa perehtyä historiaan, jos tahdot tietää miten anarkistisissa yhteisöissä on valvottu vapautta... "Lakia"
voin myös sen sinulle itse selittää, mutta niin paljon vaivaa ei ole mukava nähdä... ainakaan selittääkseni asiaa henkilölle jonka mielestä raiskaus on vapaus.
niin tosiaan. ääri anarkismilla ja anarkismilla on hienoinen ero.
kannattaa perehtyä todella aiheeseen, ennen kun selität lisää lasten raiskaamisen oikeudesta"vaikka kuinka niin tahtoisit ei lapsen raiskaaminen ole vapaus. "
Se ei ole vapaus sinänsä, mutta anarkismissa ON VAPAUS TEHDÄ MITÄ VAIN. Ja, jos anarkismissa ei saa tehdä mitä vain, niin onko se anarkismia ja kuinka se sitten estetään?
"sun kannattaa perehtyä historiaan, jos tahdot tietää miten anarkistisissa yhteisöissä on valvottu vapautta... "Lakia" "
Jos tiedät anarkismista nyt niin paljon, niin olisi todella mielenkiintoista tietää kuinka tätä pahan tekemistä voidaan valvoa ilman minkäänlaista auktoriteettia. Mulle ei nimittäin just nyt tule oikein mieleen. Se, että viittaat minua vain tutustumaan historiaan, niin on aika hankala löytää vastausta. Jos nyt edes antaisit vaikka nettisivun jolta voisin lukea.
"niin tosiaan. ääri anarkismilla ja anarkismilla on hienoinen ero. "
Ääriryhmittymillä tarkoitan aatteita, jotka pyrkivät kumoamaan vallassa oleman järjestelmän lähes täydellisesti. Anarkismi on tälläinen aate, jos et ole huomannut. - nappi-naksu
tusujusuu kirjoitti:
"vaikka kuinka niin tahtoisit ei lapsen raiskaaminen ole vapaus. "
Se ei ole vapaus sinänsä, mutta anarkismissa ON VAPAUS TEHDÄ MITÄ VAIN. Ja, jos anarkismissa ei saa tehdä mitä vain, niin onko se anarkismia ja kuinka se sitten estetään?
"sun kannattaa perehtyä historiaan, jos tahdot tietää miten anarkistisissa yhteisöissä on valvottu vapautta... "Lakia" "
Jos tiedät anarkismista nyt niin paljon, niin olisi todella mielenkiintoista tietää kuinka tätä pahan tekemistä voidaan valvoa ilman minkäänlaista auktoriteettia. Mulle ei nimittäin just nyt tule oikein mieleen. Se, että viittaat minua vain tutustumaan historiaan, niin on aika hankala löytää vastausta. Jos nyt edes antaisit vaikka nettisivun jolta voisin lukea.
"niin tosiaan. ääri anarkismilla ja anarkismilla on hienoinen ero. "
Ääriryhmittymillä tarkoitan aatteita, jotka pyrkivät kumoamaan vallassa oleman järjestelmän lähes täydellisesti. Anarkismi on tälläinen aate, jos et ole huomannut.anarkismi ei tarkoita vapautta tehdä mitä vain. dork
anarkismi tarkoittaa vapautta, vapautta valtiosta, vapautta sorrosta, vapautta velvollisuuksista, kuten armeijasta... jne
"Anarkistisissa yhteisöissä on ollut aina vain kolme rangaistusta, jotka yhteisö määrää anarkismin rikkomisesta, eli ananarkistisesta toiminnasta: esim raiskauksista, murhista ja alistamisesta. rangaistukset näistä toimista ovat 1,korvaus. 2,karkoitus 3,kuolema"
=) herra älykkö alkaa tästä eteenpäin sitten oikeasti perehetymään asiaan ennen kuin vetää omia mielenkiinoisia, mutta vääriä johtopäätöksiään ja alkaa niiden pohjalta urputtamaan.
by the way: äärianarkia tarkoittaa noin suurinpiirtein sitä mitä sinä väität anarkismiksi
äärianarkisteja en ole tavannut vielä koskaan suomessa.
by the another way: Anarkismia ei voi toteuttaa niin kauan kun on valtio, joten tuskin voin sinulle selittää miten anarkistinen yhteisö nykypäivänä aivan käytännössä suomessa toimisi.
muualla, esim espanjassa on päästy todistamaan anarkistisen yhteisön toimivuutta.
oliko vielä muita älykkäitä kysymyksiä, herra "raiskaus on vapautta?"
nimittäin voisit oikeasti ottaa asioista ihan itse selkoa, etkä vain inistä minulle että "selitä nyt sitten tämä asia"
vaikka olenkin anarkisi, en tuskin osaa vastata täydellisesti joka ainoaan kysymykseen. eipä osaa varmastikaan yksikään demokratiaa kannattava ihminen selittää täydellisesti demokratian toimintaa.. - tusujusuu
nappi-naksu kirjoitti:
anarkismi ei tarkoita vapautta tehdä mitä vain. dork
anarkismi tarkoittaa vapautta, vapautta valtiosta, vapautta sorrosta, vapautta velvollisuuksista, kuten armeijasta... jne
"Anarkistisissa yhteisöissä on ollut aina vain kolme rangaistusta, jotka yhteisö määrää anarkismin rikkomisesta, eli ananarkistisesta toiminnasta: esim raiskauksista, murhista ja alistamisesta. rangaistukset näistä toimista ovat 1,korvaus. 2,karkoitus 3,kuolema"
=) herra älykkö alkaa tästä eteenpäin sitten oikeasti perehetymään asiaan ennen kuin vetää omia mielenkiinoisia, mutta vääriä johtopäätöksiään ja alkaa niiden pohjalta urputtamaan.
by the way: äärianarkia tarkoittaa noin suurinpiirtein sitä mitä sinä väität anarkismiksi
äärianarkisteja en ole tavannut vielä koskaan suomessa.
by the another way: Anarkismia ei voi toteuttaa niin kauan kun on valtio, joten tuskin voin sinulle selittää miten anarkistinen yhteisö nykypäivänä aivan käytännössä suomessa toimisi.
muualla, esim espanjassa on päästy todistamaan anarkistisen yhteisön toimivuutta.
oliko vielä muita älykkäitä kysymyksiä, herra "raiskaus on vapautta?"
nimittäin voisit oikeasti ottaa asioista ihan itse selkoa, etkä vain inistä minulle että "selitä nyt sitten tämä asia"
vaikka olenkin anarkisi, en tuskin osaa vastata täydellisesti joka ainoaan kysymykseen. eipä osaa varmastikaan yksikään demokratiaa kannattava ihminen selittää täydellisesti demokratian toimintaa..""Anarkistisissa yhteisöissä on ollut aina vain kolme rangaistusta, jotka yhteisö määrää anarkismin rikkomisesta, eli ananarkistisesta toiminnasta: esim raiskauksista, murhista ja alistamisesta. rangaistukset näistä toimista ovat 1,korvaus. 2,karkoitus 3,kuolema" "
Eli siis tarvitsette auktoritetteja, jotta saatte ihmiset pysymään kurissa. Se ei siis ole anarkismia.
"anarkismi ei tarkoita vapautta tehdä mitä vain. dork"
Ilman auktoritetteja ei ole sääntöjä ja lakeja, joista voimmekin johtaa sen tosiasian, että kaikkea pystyy/saa tehdä rangaistuksetta. Dork.
"nimittäin voisit oikeasti ottaa asioista ihan itse selkoa, etkä vain inistä minulle että "selitä nyt sitten tämä asia""
Olen ottanut asioista selvää ja olen sitä mieltä, että ilman auktoriteetteja ei ole muuta kuin sekasortoa. Sinä väität vastaan ja olen kysynyt sinulta, että miksi. En ole inissyt, vaan keskutellut aivan väittelyn sääntöjen mukaisesti, sekä samalla olen joutunut sietämään lapsellisen anarkistin solvaamista ja huonoa väittelyä.
"=) herra älykkö alkaa tästä eteenpäin sitten oikeasti perehetymään asiaan ennen kuin vetää omia mielenkiinoisia, mutta vääriä johtopäätöksiään ja alkaa niiden pohjalta urputtamaan. "
Mielenkiintoisia ne ovat kyllä, mutta miksi ne ovat vääriä? Et ole kykenevä vastaamaan, joten pidän sitä merkkinä siitä, ettet tiedä.
"by the another way: Anarkismia ei voi toteuttaa niin kauan kun on valtio, joten tuskin voin sinulle selittää miten anarkistinen yhteisö nykypäivänä aivan käytännössä suomessa toimisi. "
Se, että on nyt Suomessa valtio, ei estä mitenkään sitä, ettet pystyisi selittämään miten anarkia toimisi Suomessa. Tosiasiallinen selitys sille, miksi et pysty selittämään on se, että sinä et tiedä.
"muualla, esim espanjassa on päästy todistamaan anarkistisen yhteisön toimivuutta. "
Jaa, olisi mielekiintoista tietää tästä lisää.
"by the way: äärianarkia tarkoittaa noin suurinpiirtein sitä mitä sinä väität anarkismiksi"
Ei ole mitään äärianarkisteja, on vain anarkisteja ja ei-anarkisteja. - nappi-naksu
tusujusuu kirjoitti:
""Anarkistisissa yhteisöissä on ollut aina vain kolme rangaistusta, jotka yhteisö määrää anarkismin rikkomisesta, eli ananarkistisesta toiminnasta: esim raiskauksista, murhista ja alistamisesta. rangaistukset näistä toimista ovat 1,korvaus. 2,karkoitus 3,kuolema" "
Eli siis tarvitsette auktoritetteja, jotta saatte ihmiset pysymään kurissa. Se ei siis ole anarkismia.
Ilman auktoritetteja ei ole sääntöjä ja lakeja, joista voimmekin johtaa sen tosiasian, että kaikkea pystyy/saa tehdä rangaistuksetta. Dork.
"nimittäin voisit oikeasti ottaa asioista ihan itse selkoa, etkä vain inistä minulle että "selitä nyt sitten tämä asia""
Olen ottanut asioista selvää ja olen sitä mieltä, että ilman auktoriteetteja ei ole muuta kuin sekasortoa. Sinä väität vastaan ja olen kysynyt sinulta, että miksi. En ole inissyt, vaan keskutellut aivan väittelyn sääntöjen mukaisesti, sekä samalla olen joutunut sietämään lapsellisen anarkistin solvaamista ja huonoa väittelyä.
"=) herra älykkö alkaa tästä eteenpäin sitten oikeasti perehetymään asiaan ennen kuin vetää omia mielenkiinoisia, mutta vääriä johtopäätöksiään ja alkaa niiden pohjalta urputtamaan. "
Mielenkiintoisia ne ovat kyllä, mutta miksi ne ovat vääriä? Et ole kykenevä vastaamaan, joten pidän sitä merkkinä siitä, ettet tiedä.
"by the another way: Anarkismia ei voi toteuttaa niin kauan kun on valtio, joten tuskin voin sinulle selittää miten anarkistinen yhteisö nykypäivänä aivan käytännössä suomessa toimisi. "
Se, että on nyt Suomessa valtio, ei estä mitenkään sitä, ettet pystyisi selittämään miten anarkia toimisi Suomessa. Tosiasiallinen selitys sille, miksi et pysty selittämään on se, että sinä et tiedä.
"muualla, esim espanjassa on päästy todistamaan anarkistisen yhteisön toimivuutta. "
"by the way: äärianarkia tarkoittaa noin suurinpiirtein sitä mitä sinä väität anarkismiksi"
Ei ole mitään äärianarkisteja, on vain anarkisteja ja ei-anarkisteja.miten sä missata noin pahasti kaiken? tee joku äo testi oikeasti.
anarkiassa ainoa "sääntö" on ettei toisen vapautta saa rajoittaa... niin tosiaan ja toi toisen tekstin pätkien lainailu on aika säälittävää.
miksi ne ovat vääriä, sinun johtopäätöksesi? koska pyrit väkisin todistamaan itsellesi että anarkia tarkoittaa sekasortoa. anarkia on vapautta.
mikäli et vieläkään ole ymmärtänyt, anarkiassa eletään yhteisöissä, joissa asioista päätetään yhdessä, kuten myös ananrkistien rankaisemisesta...
tahtoisin kovasti tietää herra älykön ja pilkunnussijan tiedon lähteet, kun niin väität ottaneesi asioista selvää, mutta et vain pääse yli tästä "raiskaus on vapautta ja anarkia sekasortoa" ideastasi.
epätiotoisuutesi espanjassa olleista anarkisteista kertoo todella paljon sivistyksessäsi olevista aukoista. otappa asiasta näin selkoa: tutki mitä espanjassa tapahtui toisen maailmansodan aikaan
=)
ja kyllä, on olemassa anarkisteja ja äärianarkisteja (DORK)
kuten myös on olemassa ihmisiä jotka ottavat asioista selkoa ja on olemassa ihmisiä jotka puhuvat paskaa omien ajatustensa pohjalta.
miksi en voi selittää sinulle miten anarkia toimii... suurin syy varmaan on se että siitä ei ole minulle itselleni henk.koht mitään hyötyä ja mitä tahansa sinulle sanoisin, purkaisit tekstini palasiksi ja alkaisit nussia pilkkua. - nappi-naksu
tusujusuu kirjoitti:
""Anarkistisissa yhteisöissä on ollut aina vain kolme rangaistusta, jotka yhteisö määrää anarkismin rikkomisesta, eli ananarkistisesta toiminnasta: esim raiskauksista, murhista ja alistamisesta. rangaistukset näistä toimista ovat 1,korvaus. 2,karkoitus 3,kuolema" "
Ei ole mitään äärianarkisteja, on vain anarkisteja ja ei-anarkisteja.pääsin hieman ärähtämään.
kiitos hyvästä väittelystä kuitenkin, mutta en pääse seuraavaan perjantaihin asti enää kirjautumaan tälle sivustolle, koska lähden reissuun.
Joten tämä keskustelu ikäväkyllä päättyy osaltani nyt tähän. =(
mutta älä huoli, olen varma että tulemme vielä jatkossa vaihtamaan tällä sivustolla monta asiallista ja vähemmän asiallista viestiä, kun satumme ottamaa osaa samaan aiheeseen.
aion kuitenkin ottaa aiheen esille tällä sivustolla ensi lauantaihin mennessä "Mitä on anarkismi ja mitä se tarkoittaa?"
joten eiköhän valmistauduta siihen asti kunnon väittelyyn/rähinään.
ps. Anteeksi asiaton solvaukseni. - tusujusuu
nappi-naksu kirjoitti:
miten sä missata noin pahasti kaiken? tee joku äo testi oikeasti.
anarkiassa ainoa "sääntö" on ettei toisen vapautta saa rajoittaa... niin tosiaan ja toi toisen tekstin pätkien lainailu on aika säälittävää.
miksi ne ovat vääriä, sinun johtopäätöksesi? koska pyrit väkisin todistamaan itsellesi että anarkia tarkoittaa sekasortoa. anarkia on vapautta.
mikäli et vieläkään ole ymmärtänyt, anarkiassa eletään yhteisöissä, joissa asioista päätetään yhdessä, kuten myös ananrkistien rankaisemisesta...
tahtoisin kovasti tietää herra älykön ja pilkunnussijan tiedon lähteet, kun niin väität ottaneesi asioista selvää, mutta et vain pääse yli tästä "raiskaus on vapautta ja anarkia sekasortoa" ideastasi.
epätiotoisuutesi espanjassa olleista anarkisteista kertoo todella paljon sivistyksessäsi olevista aukoista. otappa asiasta näin selkoa: tutki mitä espanjassa tapahtui toisen maailmansodan aikaan
=)
ja kyllä, on olemassa anarkisteja ja äärianarkisteja (DORK)
kuten myös on olemassa ihmisiä jotka ottavat asioista selkoa ja on olemassa ihmisiä jotka puhuvat paskaa omien ajatustensa pohjalta.
miksi en voi selittää sinulle miten anarkia toimii... suurin syy varmaan on se että siitä ei ole minulle itselleni henk.koht mitään hyötyä ja mitä tahansa sinulle sanoisin, purkaisit tekstini palasiksi ja alkaisit nussia pilkkua."miten sä missata noin pahasti kaiken? tee joku äo testi oikeasti."
Haha, kerro nyt sitten mitä mä missasin.
"anarkiassa ainoa "sääntö" on ettei toisen vapautta saa rajoittaa... niin tosiaan ja toi toisen tekstin pätkien lainailu on aika säälittävää."
Mua ei kiinnosta se, että mitä sääntöjä anarkiassa on, vaan sitä miten sitä valvotaan.
Toisen tekstiä lainailen sen vuoksi, että vastaanväittäjä tietää mihin väitteeseen otan kantaa. Se ei ole säälittävää, vaan ihan vain hyvä tapa.
"mikäli et vieläkään ole ymmärtänyt, anarkiassa eletään yhteisöissä, joissa asioista päätetään yhdessä, kuten myös ananrkistien rankaisemisesta... "
Entä, jos ongelma ei olekkaan täysin selvä? Mitä, jos kaikki eivät olekkaan samaa mieltä? Tuo ei kerro vieläkään kysymykseen vastausta.
"tahtoisin kovasti tietää herra älykön ja pilkunnussijan tiedon lähteet, kun niin väität ottaneesi asioista selvää, mutta et vain pääse yli tästä "raiskaus on vapautta ja anarkia sekasortoa" ideastasi. "
Herra älykön ja pilkunnussijan? Mitä vittua?
Tiedonlähteeni on tällähetkellä yksi maailman puolueettomista tietosanakirjoista, nimeltään Wikipedia.
Ja etkö vieläkään käsittänyt, että sanoin että anarkiassa on vapaus tehdä mitä vain, en sitä että raiskaus sinänsä olisi vapaus tai oikeus.
Anarkia kuuluisi olla ihmisten täydellinen vapaus, mutta realisti tietää, että monet ihmiset käyttäisivät sitä myös pahaan.
"miksi ne ovat vääriä, sinun johtopäätöksesi? koska pyrit väkisin todistamaan itsellesi että anarkia tarkoittaa sekasortoa. anarkia on vapautta. "
Jaa, koska pyrin väkisin todistamaan itselleni, että anarkia olisi vain sekasortoa. No, mielestäni anarkia johtaa sekasortoon tietyn ajan kuluttua. Yritä sinä nyt sitten vakuutta minut, ettei se nyt menekkään näin. Jos pystyt ja osaat siis.
"ja kyllä, on olemassa anarkisteja ja äärianarkisteja (DORK) "
Eikä ole. Anarkisti on täysin samaa mieltä aatteen kanssa. Ne, jotka ovat vain osittain samaa mieltä, eivät ole anarkisteja.
"epätiotoisuutesi espanjassa olleista anarkisteista kertoo todella paljon sivistyksessäsi olevista aukoista. otappa asiasta näin selkoa: tutki mitä espanjassa tapahtui toisen maailmansodan aikaan "
Epätietoisuutesi hyvän väittelyn säännöistä kertoo todella paljon sivityksessä olevista aukoista. Otappa asiasta näin selkoa: tutki vaikka internetistä miten hyvä väittely kulkee. Siinä ei esim. väitellä epäoleellisin väittein, solvata toista tai pyydetä vastaanväittäjää ottamaan epämääräisesti selvää Espanjan historiasta toisen maailmansodan aikaan.
"kuten myös on olemassa ihmisiä jotka ottavat asioista selkoa ja on olemassa ihmisiä jotka puhuvat paskaa omien ajatustensa pohjalta. "
No tässä olen samaa mieltä kanssasi.
"miksi en voi selittää sinulle miten anarkia toimii... suurin syy varmaan on se että siitä ei ole minulle itselleni henk.koht mitään hyötyä ja mitä tahansa sinulle sanoisin, purkaisit tekstini palasiksi ja alkaisit nussia pilkkua."
Tietenkin purkaisin tekstisi palasiksi ja väittäisin vastaan, siitähän väittelyssä on juuri kyse. Pilkkua en ole tässä väittelyssä nussinut kertaakaan.
Se miksi et selitä miksi anarkia toimii johtuu vain siitä, ettet tiedä.
- talollinen
Ota selvää mikä on ipulisti ja tule sitten EU-palstalle häviämään. Sillä EU voittaa aina, niin kuin Katainen, Niinistö ja Nato tahtovat.
- Pre Kaarina
"olenko anarkisti?
Kirjoittanut: mmk77 11.8.2007 klo 00.22
..vai mikä kun vastustan armeijaa nykyään(olen ex-aliupseeri)"
Miten voi olla ex-aliupseeri?
"Lipposta joka (ehkä) nosti Suomen suosta"
Lipponen ehkä nosti Suomen suosta, mutta suomalaiset vietiin saunan taakse. - nappi-naksu
ei, et ole anarkisti.
mielestäni kylläkin harvinaisen älykäs tapaus.
www.anarkismi.net
sieltä saat tietoa anarkismista ja anarkisteista. - nykynuori
jolla kaikki on hukassa ja jauho valuu kovaa vauhtia..
Voi sinuakin raasua. Etsi itsellesi isämalli ja oidipaalisesti murhaa se. Nai äiteetä ja tehkää joku kromosomihirviö pelastamaan maailma laisiltasi kullinluikauksilta..- Do.Orochi
Miksi juuri hänellä on kaikki hukassa, eikä vaikkapa sinulla?
- Krisumaani
En oikeastaan edes ymmärrä miksi teen tämän. =D
Kaiketi halusin kerrankin alentua nykynuoren (sitähän olet?) tasolle. Provo provosta, tämän kerran. Älkää kiltit tuomitko minua tämän takia, tämä yksi kerta vain.
En tiedä mitä jauhoja sinä käytät, mutta useimmat ihmiset pitävät sitä kaapissa pussiin tai pakettiin suljettuna, josta se ei paljoa valu. Nenästäsikö sinulla?
Isämallia lienet sinä yhä vailla itse, eksyneestä, katkeroituneesta asenteestasi päätellen. Äidin nainnista ja kromosomihirviöstä... no, mutsistasi en tiedä, mutta sinänsä ihme että osaat kirjoittaa. Sukupuusi ei haarautune?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201767
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991588Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481099Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43984Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44822Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760