Kulttuurikysymys ?

Kuka sanoi ?

Kuka sanoi tunnetussa elokuvassa alla olevat sanat ?
Mistä elokuva kertoo ?

” Viulun soittaminen harjakatolla on aika vaikeaa puuhaa. Elämä ilman perinteitä on samanlaista kuin viulunsoitto katolla, voit horjahtaa milloin hyvänsä, ja siinä se.”

12

565

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • monissa teattereissa

      Suomalaiset teatterit esittivät sitä, näitkö ?

    • Meikäläänen

      Tämähän on kutakuinkin jostakin Viulunsoittaja katolla -versiosta. Olen itse muutaman nähnyt enkä muista että sanasta sanaan sitaatti olis sama. Mutta asiasisältö on. Tevjen aloitusmonologihan se.

      Mutta mitä tällä on tekemistä ja minkä kanssa?

      • voisimme kehittää ?

        Oli tietenkin hyvin helppo, kuinka voisimme monipuolistaa palstaa, kehittää erilaisia tietokilpailuja ?


      • keksimässä
        voisimme kehittää ? kirjoitti:

        Oli tietenkin hyvin helppo, kuinka voisimme monipuolistaa palstaa, kehittää erilaisia tietokilpailuja ?

        Täällä jollain on mahdoton tarve suistaa keskustelut sivuraiteelle kehittelemällä asiaankuulumattomia alotuksia ja olemalla noudattamatta palstan tarkoitusta, joka on kirjattuna Lapua-sivun yläosassa ja kuuluu näin:

        KESKUSTELE LAPUAN KUNNAN ASIOISTA


      • ja ajatuspoliisi
        keksimässä kirjoitti:

        Täällä jollain on mahdoton tarve suistaa keskustelut sivuraiteelle kehittelemällä asiaankuulumattomia alotuksia ja olemalla noudattamatta palstan tarkoitusta, joka on kirjattuna Lapua-sivun yläosassa ja kuuluu näin:

        KESKUSTELE LAPUAN KUNNAN ASIOISTA

        Kuka kirjoitti kirjan jossa käsitteet Totuuden ministriö ja ajatuspoliisi ? Kirjan nimi ?


      • minuun viittaat
        ja ajatuspoliisi kirjoitti:

        Kuka kirjoitti kirjan jossa käsitteet Totuuden ministriö ja ajatuspoliisi ? Kirjan nimi ?

        Jos minuun viittaat - kuten viestisi sijoituksesta voisi päätellä - saat luonnollisesti ajatella ihan mitä haluat, kunhan et tälle sivulle kaikkia keksintöjäsi tunge. Perusta blogi ja pidä tietokilpailujasi esimerkiksi siellä. Eikä nettikään ole ihan niin säännötön kuin luulet.


      • haaveesiko ?
        minuun viittaat kirjoitti:

        Jos minuun viittaat - kuten viestisi sijoituksesta voisi päätellä - saat luonnollisesti ajatella ihan mitä haluat, kunhan et tälle sivulle kaikkia keksintöjäsi tunge. Perusta blogi ja pidä tietokilpailujasi esimerkiksi siellä. Eikä nettikään ole ihan niin säännötön kuin luulet.

        Tämä foorumin ylläpitäjä ei halua että vain yhdenlaiset ajatukset ovat sallittuja.


      • asiassa?
        haaveesiko ? kirjoitti:

        Tämä foorumin ylläpitäjä ei halua että vain yhdenlaiset ajatukset ovat sallittuja.

        Et jaksa pysyä asiassa. Minulle riittäisi, että pitäytyisit Lapuan kunnan asioissa, joka on FOORUMIN YLLÄPITÄJÄN TARKOITUS. Tietokilpailuille on varmasti olemassa oma fooruminsa.


      • kyllä olet oikeassa , mutta .
        asiassa? kirjoitti:

        Et jaksa pysyä asiassa. Minulle riittäisi, että pitäytyisit Lapuan kunnan asioissa, joka on FOORUMIN YLLÄPITÄJÄN TARKOITUS. Tietokilpailuille on varmasti olemassa oma fooruminsa.

        Mikä on kaupungin asia ? Palveluksessa yli 900 ihmistä heidän perheenjäsenensä, 200 järjestöä,
        poliisitoimi, posti, rautatiet, turismi, ja niin moni asia limittyy kaupungin ja ihmisten suhteisiin.

        Voihaan sitä tietokilpailussa kysyä kaupungin historiasta, yritysten historiasta, meillä on monta
        kirjailijaa. Foorumilla voisi lisätä kaupungimme tuntemusta, ei pelkkää negatiivistä.

        Esimerkki omasta elämästä. Menen huomenna verikokeeseen, uskon että saan taas hyvää palvelua.


      • keneltä
        keksimässä kirjoitti:

        Täällä jollain on mahdoton tarve suistaa keskustelut sivuraiteelle kehittelemällä asiaankuulumattomia alotuksia ja olemalla noudattamatta palstan tarkoitusta, joka on kirjattuna Lapua-sivun yläosassa ja kuuluu näin:

        KESKUSTELE LAPUAN KUNNAN ASIOISTA

        tämä on taas pois?? ÄLÄ avaa aloitusta,jos ei kiinnosta,mulla on ollu hauskaa ainakin,kivaa hieman googletella ja oppia uusia asioita..älä oo niin oikoonen!


      • - - -
        ja ajatuspoliisi kirjoitti:

        Kuka kirjoitti kirjan jossa käsitteet Totuuden ministriö ja ajatuspoliisi ? Kirjan nimi ?

        että kirja on : Vuonna 1984


      • asialla?
        kyllä olet oikeassa , mutta . kirjoitti:

        Mikä on kaupungin asia ? Palveluksessa yli 900 ihmistä heidän perheenjäsenensä, 200 järjestöä,
        poliisitoimi, posti, rautatiet, turismi, ja niin moni asia limittyy kaupungin ja ihmisten suhteisiin.

        Voihaan sitä tietokilpailussa kysyä kaupungin historiasta, yritysten historiasta, meillä on monta
        kirjailijaa. Foorumilla voisi lisätä kaupungimme tuntemusta, ei pelkkää negatiivistä.

        Esimerkki omasta elämästä. Menen huomenna verikokeeseen, uskon että saan taas hyvää palvelua.

        Epäilen perimmäisen motiivisi olevan tämän sivun vesittämisen. Mitä enenmmän uusia yhdentekeviä alotuksia, niin kuin tänäänkin (toki muitten toimesta), sitä nopeammin kiinnostavat ja merkityksellisemmät alotukset siirtyvät menneeseen maailmaan.

        Viihde tunkee nykyään kaikkialle. Olet samalla asialla. Onko kutsumuksesi viihdyttää näitä mainitsemiasi kaupungin palveluksessa olevia "yli 900 ihmistä heidän perheenjäsenensä, 200 järjestöä, poliisitoimi, posti, rautatiet, turismi..." ja siten katsoa olevasi "kaupungin asialla"?

        Viihde on vähän niin kuin huume tai uskonto tai jatkuva taustamusiikki - vie pois arjesta tuonpuoleisiin, unnuttaa ajattelemattomuuteen. Sellaiselle sakille on helppo syöttää niitä huimaavia kehitysideoita ja sitä sakkia on helppo hallita, niistähän ei ole vastusta.

        Miten muuten tietokilpailut ja hyvä palvelu terveyskeskuksessa korreloivat? Vastaus taisi jo tulla yllä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      53
      1449
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1334
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      123
      1208
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1034
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      897
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      337
      831
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      724
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      646
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      643
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe