Eri nopeusrajoitus eri autoilla

HR

Mitenkäs voiko samalla tieosuudella olla eri
autoille eri nopeusrajoitus, kun näyttäisi tuossa
työmatkan varrella olevan tuollainen paikka.

- Nopeusrajoitus on se mikä liikennemerkillä
osoitetaan
- Liittymässä on väliaikainen 50 km/h
nopeusrajoitus ja päätiellä on 80 km/h rajoitus
- 50 km/h rajoitusta ei ole merkitty päättyväksi

Eli liittymastä tuleville on voimassa 50km
rajoitus ja muille 80km rajoitus. No ilmeisesti
tämä on taas niitä juttuja joissa on käytettävä
maalaisjärkeä ja kaupunkilaisten vastaavasti sitä
sumeaa logiikkaa. Mutta sakot tietenkin voi aina
kiroittaa.

13

632

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nismo

      yleensä kyllä liittymissä on erikseen merkitty
      nopeusrajoitukset, mutta voihan olla että ko.
      paikasta se on "unohtunut". onkohan liittymien
      kohdalla voimassa sama sääntö kuin "tavallisissa"
      risteyksissä, eli siis taajaman ulkopuolella
      risteyksen jälkeen pätee yleisrajoitus 80km/h
      ellei heti risteyksen jälkeen toisin osoiteta,
      taajamassa sama sääntö, rajoitus 50km/h. mitä
      muuten tarkoitit "väliaikaisella" 50km/h
      rajoituksella ko. paikassa, oliko esim. tietyön
      tms. takia? näissä väliaikaisissa rajoituksissa
      on USEIN epäselvyyksiä, ja hyvin usein puuttuu
      merkintä juuri siitä mihin asti poikkeava
      järjestely on voimassa. kannattaisi varmaan
      ilmoittaa asiasta jollekkin taholle, vaikka sinne
      tielaitokselle tai mikä-se-nykyään-onkaan, jos
      tuossa vaikka on oikeasti virhe päässyt käymään
      kun merkki puuttuu.

    • tieinsinööri

      on aina voimassa kunnes toisin osoitetaan.
      Liittymän jälkeen jatkuu se 50 kunnes muuta
      osoitetaan. Eri asia sitten on mitä on
      tarkoitettu. Usein työmaitten merkit on miten
      sattuu, valitettavasti.

      • KL

        Kukas sitten päättää noista tilapäisistä
        rajoituksista, esim. tietyön kohdalla? Onko se
        tiemestari, joku lautakunta vai se duunari, joka
        unohtaa ottaa pois/peittää merkin, kun työt
        loppuvat?


    • Tuomari

      Nopeusrajoitus taajamassa on 50 ja taajaman
      ulkopuolella 80. Sitä voidaan tosin molemmissa
      paikoissa muutta liikenne merkillä, joka on
      voimassa aina seuraavaan merkkiin tai risteykseen
      jos ei muuta mainita. Poikeuksen tekee alue
      merkit jotka on voimassa tietyllä aluella ja niin
      kauan kuin tulee vastaan merkki joka kumoaa
      edellisen alue merkin.

    • ???

      Tampesterissa on samanlainen tapaus kun tulee
      Helsinginmotarilta... Siinä hervottomassa
      käkkäräliittymän jälkeen josta kääntyy J:kylään
      ja mihin lie on juurikin tuolta J:kylän tieltä
      liittymä tähän Helsingintiehen ja tässä
      liittymässä on 80 km/h rajoitus ja HKI:n tiellä
      100km/h. Nuo rajoituksen on rinnakkain voimassa
      aikas pitkän matkaa siten, että jos tulet HKIn
      tietä voit liittyä satasen vauhdilla mukaan sinne
      liitymään ja siellä liittymässä ajavat 80km/h.
      Vitsi on siinä, että se liittymä jatkuu
      seuraavaan risteykseen asti jolloin se on myös
      _poistuma_ (Heh loistava uusi sana :) Ja tuossa
      on tullut nähtyä muutamia mukavia tilanteita kun
      20km/h vauhti erolla tungetaan samalle kaistalle
      tai pois tuosta liittymä/poistuma kaistalta :)

    • Onhan samasta aiheesta täälläkin puhuttu noin lähes 17 vuoden jälkeen

      Päätiellä voi olla 60km/h rajiitus mutta nille jotka kääntyy päätielle onkin rajoitus 80km/h

      Hyvä suomi!

      • TyhmyytesiHämmästyttää

        Mikset helvetin puupää voi tajuta sitä että älysi ei riitä ymmärtämään liikennettä ja sen lainalaisuuksia? Eri nopeusrajoituksetkin ovat sinulle täysin ymmärtämätöntä asiaa. Pysy pois näiltä palstoilta niin ei tarvitse näitä ikivanhoja keskusteluja nostella ylös.


      • Palautteet ylläpidolle! He päätti että keskustelut ei saa olla aLOITUSJÄRJESTYKSESSÄ vaan yksi vastaus nostaa ketjun ekaksi vaikkapa 17 vuoden takaa


      • Bussissa kirjoitti:

        Palautteet ylläpidolle! He päätti että keskustelut ei saa olla aLOITUSJÄRJESTYKSESSÄ vaan yksi vastaus nostaa ketjun ekaksi vaikkapa 17 vuoden takaa

        Tämähän on kulttuurihistoriaa! Kielenkäyttö on muuttunut tällä välillä huikeasti.


      • MiksiOletNoinTyhmä
        Bussissa kirjoitti:

        Palautteet ylläpidolle! He päätti että keskustelut ei saa olla aLOITUSJÄRJESTYKSESSÄ vaan yksi vastaus nostaa ketjun ekaksi vaikkapa 17 vuoden takaa

        Sinä ja vain sinä nostelet näitä ikivanhoja keskusteluja ylös. Älä avaa niitä niin ne pysyvät pois näkyvistä. Mikä helvetin ongelma sulla on se asia ymmärtää???? Tämäkin asia on monta kertaa sulle kerrottu. Ei vaan mene jakeluun. Ja ei, ylläpidolle en laita palautetta koska ylläpito ei vanhoja kirjoituksia nostele vaan ainoastaan SINÄ!!


      • katsos
        MiksiOletNoinTyhmä kirjoitti:

        Sinä ja vain sinä nostelet näitä ikivanhoja keskusteluja ylös. Älä avaa niitä niin ne pysyvät pois näkyvistä. Mikä helvetin ongelma sulla on se asia ymmärtää???? Tämäkin asia on monta kertaa sulle kerrottu. Ei vaan mene jakeluun. Ja ei, ylläpidolle en laita palautetta koska ylläpito ei vanhoja kirjoituksia nostele vaan ainoastaan SINÄ!!

        Kukaan ei voi valita sairauttaan.


      • MiksiOletNoinTyhmä kirjoitti:

        Sinä ja vain sinä nostelet näitä ikivanhoja keskusteluja ylös. Älä avaa niitä niin ne pysyvät pois näkyvistä. Mikä helvetin ongelma sulla on se asia ymmärtää???? Tämäkin asia on monta kertaa sulle kerrottu. Ei vaan mene jakeluun. Ja ei, ylläpidolle en laita palautetta koska ylläpito ei vanhoja kirjoituksia nostele vaan ainoastaan SINÄ!!

        Minä voin kommentoida. Ylläpito päättää heittää ne etusivulle. Palautteet siis tonne https://keskustelu.suomi24.fi/suomi24


      • ääääååååääööääå
        Bussissa kirjoitti:

        Minä voin kommentoida. Ylläpito päättää heittää ne etusivulle. Palautteet siis tonne https://keskustelu.suomi24.fi/suomi24

        Psyykkesi on taas pos balanssista. Menehän hieman taas lepäämään osastolle. Ei tee pahaa sinulle.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      693
    4. 50
      587
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe