Syvissä vastoinkäymisissä vuosia sitten nousivat nuo Raamatun jakeet hyvän elävänä mieleen. Saman Jeesus huusi Gogatalla ennenkuin antoi henkensä. Matt.27:46.
Olin joutunut koko uskon elämäni suurimpiin vaikeuksiin ja aamupesulla nuo illalla kokemani asiat tulivat mieleen. En edes koita väittääkään, että huuto olisi ollut yhtä syvä kuin Jeesuksen, mutta se oli yhden ihmisen kohdalla tarpeeksi syvä. Totaalinen tappion ja hylkäyksen tunne, ja se oli hirveä. Tunne oli kuin Jumala olisi hylännyt.
Kyse ei ollut lankeemuksesta kohdallani eikä omista töppäyksistä, vaan asiat tulivat shokkina, ollen siihen mitenkään syypää.
Ei noista selviä läpi hutaisulla 'kyllä Herra auttaa' tai vastaavaa. Ne tuntuvat hölynpölyltä kun on tosi kyseessä. En tarkoita etteikö Herra auttaisi, vaan tuossa tilanteessa täytyi kokea jotain konkreettista Jumalan puolelta. Hengelliset puskarit tekevät vain hallaa. Minulla oli luotettavia evankelistatuttavuuksia joille sain purkaa huoleni saatesanoilla; soita vaikka yöllä jos on tarvis.
Ainakaan pääsin tuostakin yli mutta aikaa se otti ja rukoustaistelua.
Kukaan joka tahtoo syvällisemmin tehdä Herran työtä ei välty elämässä kovilta koettelemuksilta. Hyvä kuitenkin tietää, ettei hiustakaan laiteta kuormaksi Jumalan tietämättä. Ketään ei sallita kiusata yli voimien.
Hebr.12:1-11 ja varsinkin jae 11 puhuu näin:
'Mikään kuritus ei tosin sillä
kertaa näytä olevan iloksi, vaan murheeksi,
mutta jälkeenpäin se antaa vanhurskauden
rauhanhedelmän niille, jotka sen
kautta ovat harjoitetut.'
Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit?
32
1140
Vastaukset
- umpihetero.
siis eivät jeesuksen viimeiset sanat olleet nuo. nimittäin löytyy myös kaksi muuta versiota viimeisiksi sanoiksi. versio yksi: "isä sinun käsiisisi annan henkeni. versio kaksi: "se on täytetty".
siitä vaan narsistisesti valitsemaan oman napan pyörityksen ympärille. tuntuu nimittäin todella naurettavalta, että täällä joku heittää moista tekstiä. onko jumala tosiaan kiinnostunut moisesta jaarituksesta? minusta tuollainen käsitys on lähinnä jumalan pilkkaa.- todé
Nytkö aletaan kiistellä aten kanssa, mikä on ihan oikeasti Jumalan pilkkaa.
Tässä siis: Jos Jumala kerta jaksaa olla kiinnostunut ihmisen yksittäisten hiuskarvojen päässäpysymisestä tai putoamisesta, niin kaipa Hän jaksaa kuunnella jaarituksiakin. Mitäs sanot? - umpihetero.
todé kirjoitti:
Nytkö aletaan kiistellä aten kanssa, mikä on ihan oikeasti Jumalan pilkkaa.
Tässä siis: Jos Jumala kerta jaksaa olla kiinnostunut ihmisen yksittäisten hiuskarvojen päässäpysymisestä tai putoamisesta, niin kaipa Hän jaksaa kuunnella jaarituksiakin. Mitäs sanot?että jonkun narsistinen jaaritus oman napansa ympärillä on tärkeämpää kuin se että tälläkin hetkellä maailmassa menee moni lapsi nälkäisenä nukkumaan? onko sinulla ja yleisemmin teillä hihhuleilla ollenkaan suhteellisuudentajua?
- veli hyvä
umpihetero. kirjoitti:
että jonkun narsistinen jaaritus oman napansa ympärillä on tärkeämpää kuin se että tälläkin hetkellä maailmassa menee moni lapsi nälkäisenä nukkumaan? onko sinulla ja yleisemmin teillä hihhuleilla ollenkaan suhteellisuudentajua?
oletko tehnyt itse jotain heidän hyväkseen kun noin käyt uhoilemaan?
- umpihetero.
veli hyvä kirjoitti:
oletko tehnyt itse jotain heidän hyväkseen kun noin käyt uhoilemaan?
veroja sellaiset 78.000 e vuodessa. siitä lohkeaa varmaan myös kehitysyhteistyöhön. mutta ei tässä ollut kyse minun tekemisistäni vaan jumalasta. en minä pidä itseäni jumalana. sinä haluat että jumala keskittyy pyörimään sinun napasi ympärillä. minä haluaisin että hän keskittyisi auttamaan afrikan nälkäänäkeviä lapsia. jos hän on olemassa...
- todé
umpihetero. kirjoitti:
veroja sellaiset 78.000 e vuodessa. siitä lohkeaa varmaan myös kehitysyhteistyöhön. mutta ei tässä ollut kyse minun tekemisistäni vaan jumalasta. en minä pidä itseäni jumalana. sinä haluat että jumala keskittyy pyörimään sinun napasi ympärillä. minä haluaisin että hän keskittyisi auttamaan afrikan nälkäänäkeviä lapsia. jos hän on olemassa...
Nyt meni Nassen ennätystulot uusiksi, Jainasta puhumattakaan.
Mitä muuten teet täällä tähän aikaan aamusta? Filosohvian pettajan kuuluu olla työpaikallaan, jotta noihin verotuloihin pääsee.
No, tässä ei kai siis ollut puhe sinusta ja navastasi puhe, vai? Ai niin... siitä, että Jumalan pitäisi auttaa kehitysmaissa enemmän, jotta umpihetero voi keskittyyä rahan ansaitsemiseen.
:-o Ootte te kyllä kanssa...
Jospa Jumala hylkäsi Jeesuksen sen takia kun hän nimitti itsensä juutalaisten kuninkaaksi.
Mainitsemasi hebrealais-kirje kirjoitettiin n. 65 vuotta Jeesuksen kuoleman jälkeen jonkun tuntemattomaksi jääneen Paavalin oppipojan kirjoittamana (oiskohan joku Pison suvusta).
Hebrealaiskirjehän varoittaa Jaakobin seuraajia Jeesuksen opista ja kehoittaa noudattamaan Jeesuksen oppien sijasta Paavalin oppeja.- poika.tuntureilta
että hebrealaiskirjeen kirjoittaja oli Paavali itse.
Mitä taas niihin Jeesuksen sanoihin: "Eeli, Eeli, lama sabaktani" tulee, niin suosittelen lukemaan Staufferin kirjan "Jeesus historian valossa". poika.tuntureilta kirjoitti:
että hebrealaiskirjeen kirjoittaja oli Paavali itse.
Mitä taas niihin Jeesuksen sanoihin: "Eeli, Eeli, lama sabaktani" tulee, niin suosittelen lukemaan Staufferin kirjan "Jeesus historian valossa".ja seuraavan Raamatun kontekstin perusteella veikkaan Heprealaiskirjeen kirjoittajaksi
Ap. t. 4:36
"Niinpä Joosef, jota apostolit kutsuivat Barnabaaksi-se on käännettynä: kehoittaja-leeviläinen, syntyisin Kyprosta",
Paavali sanoi jättävänsä kaikkiin kirjeisiinsä oman nimensä, mutta ko. kirjeestä ei sitä ilmene. Sen sijaan kirjeen sisällön puolesta "kehoittaja" sopisi häneksi.- Amos7
ekivaari kirjoitti:
ja seuraavan Raamatun kontekstin perusteella veikkaan Heprealaiskirjeen kirjoittajaksi
"Niinpä Joosef, jota apostolit kutsuivat Barnabaaksi-se on käännettynä: kehoittaja-leeviläinen, syntyisin Kyprosta",
Paavali sanoi jättävänsä kaikkiin kirjeisiinsä oman nimensä, mutta ko. kirjeestä ei sitä ilmene. Sen sijaan kirjeen sisällön puolesta "kehoittaja" sopisi häneksi.Aapeli Saarisalo piti mahdollisena myös Barnabaan kirjeen kirjoittajana oloa.
- poika.tuntureilta
ekivaari kirjoitti:
ja seuraavan Raamatun kontekstin perusteella veikkaan Heprealaiskirjeen kirjoittajaksi
Paavali sanoi jättävänsä kaikkiin kirjeisiinsä oman nimensä, mutta ko. kirjeestä ei sitä ilmene. Sen sijaan kirjeen sisällön puolesta "kehoittaja" sopisi häneksi.erityisesti hebrealaisten taholta ja tämä tekee ymmärrettäväksi sen, ettei hänen nimeään mainita kirjoittajana.
- Amos7
Pekku ja ummpari, homoseksualistit(?) eivät usko mitään. Ei minua haittaa vaikka eivät uskokaan, sillä sehän on heidän omaksi tapiokseen.
Mutta miksi ihmeessä nämä tietosanakirjanoppineet vääristelevät Jumalan sanaa sekä toisten sanomisia? Siksi koska kumpikin on paha ihminen. Itse he eivät mene pelastukseen eivätkä sallisi muidenkaan mennä.
Ajatella, kumpikin lapsena kastettu...- umpihetero.
että kun lainaa suoraan raamattua niin ja esittää sen ristiriitaisuuksia, niin on heti paha ihminen. todella "syvällinen" päätelmä. mikäs kirja se nyt sanoikaan että "älkää tuomitko että teitä ei tuomittaisi"? onko sinusta se, että sanoo toista ihmistä "pahaksi" ilman että edes on koskaan tavannut häntä ihan ok?
onko hän paha siksi, että hän ei ajattele niin kuin sinä? sekö tekee hänestä heti pahan? oletko koskaan kuullut sanavapaudesta joka on demokratian perusta? sinäkö haluat kieltää sen? siis sananvapauden? - Amos7
umpihetero. kirjoitti:
että kun lainaa suoraan raamattua niin ja esittää sen ristiriitaisuuksia, niin on heti paha ihminen. todella "syvällinen" päätelmä. mikäs kirja se nyt sanoikaan että "älkää tuomitko että teitä ei tuomittaisi"? onko sinusta se, että sanoo toista ihmistä "pahaksi" ilman että edes on koskaan tavannut häntä ihan ok?
onko hän paha siksi, että hän ei ajattele niin kuin sinä? sekö tekee hänestä heti pahan? oletko koskaan kuullut sanavapaudesta joka on demokratian perusta? sinäkö haluat kieltää sen? siis sananvapauden?Tuo on faktaa. Sitä ei sanota ilkeydellä kuten sinä toisille vaan totean tosiasian. Olet umppari täysin virheillesi sokea. Sinulla ei ole oikeutta ojentaa Raamatulla ketään uskovaista.
Ps. Mitäs sinä teet nälkäänäkevien hyväksi? - Pakanain-Huuto
Amos7 kirjoitti:
Tuo on faktaa. Sitä ei sanota ilkeydellä kuten sinä toisille vaan totean tosiasian. Olet umppari täysin virheillesi sokea. Sinulla ei ole oikeutta ojentaa Raamatulla ketään uskovaista.
Ps. Mitäs sinä teet nälkäänäkevien hyväksi?"Sinulla ei ole oikeutta ojentaa Raamatulla ketään uskovaista. "
sinulla on se oikeus ojentaa Raamatulla toisia ihmisiä? Täytyykö siihen olla lupa joltakulta? - umpihetero.
Amos7 kirjoitti:
Tuo on faktaa. Sitä ei sanota ilkeydellä kuten sinä toisille vaan totean tosiasian. Olet umppari täysin virheillesi sokea. Sinulla ei ole oikeutta ojentaa Raamatulla ketään uskovaista.
Ps. Mitäs sinä teet nälkäänäkevien hyväksi?pahaa minä olen tehnyt jos olen paha ihminen? missä se minun pahuus näkyy? ole hyvä ja kerro...
ps. minä maksan veroja. siitä menee rahaa taatusti myös kehitysmaihin. plus lisäksi kuulun amnestyyn. kuulutko sinä? - Amos7
Pakanain-Huuto kirjoitti:
"Sinulla ei ole oikeutta ojentaa Raamatulla ketään uskovaista. "
sinulla on se oikeus ojentaa Raamatulla toisia ihmisiä? Täytyykö siihen olla lupa joltakulta?Raamattu sanoo selvästi jumalattomalle; mikä sinä olet puhumaan minun sanastani, joka vierot kuritusta, vapaasti muistellen. Löytyy monta muutakin kohtaa tukemaan.
Uskomatonhan aina yleensä tietää miten uskovaisen pitäisi kulloinkin olla. Hassua! - Pakanain-Huuto
Amos7 kirjoitti:
Raamattu sanoo selvästi jumalattomalle; mikä sinä olet puhumaan minun sanastani, joka vierot kuritusta, vapaasti muistellen. Löytyy monta muutakin kohtaa tukemaan.
Uskomatonhan aina yleensä tietää miten uskovaisen pitäisi kulloinkin olla. Hassua!>>>Uskomatonhan aina yleensä tietää miten uskovaisen pitäisi kulloinkin olla. Hassua!
- Aamuvirkku ...
Pakanain-Huuto kirjoitti:
>>>Uskomatonhan aina yleensä tietää miten uskovaisen pitäisi kulloinkin olla. Hassua!
Mutta jumalattomalle Jumala sanoo:>>Mikä sinä olet puhumaan minun käskyistäni ja ottamaan minun liittoni suuhusi?
Sinä joka vihaat kuritusta ja heität minun sanani selkäsi taakse!>> - Amos7
umpihetero. kirjoitti:
pahaa minä olen tehnyt jos olen paha ihminen? missä se minun pahuus näkyy? ole hyvä ja kerro...
ps. minä maksan veroja. siitä menee rahaa taatusti myös kehitysmaihin. plus lisäksi kuulun amnestyyn. kuulutko sinä?Eiköhän jokainen Suomessa maksa veroja, että ei mennä pullistelun puolelle.
- jaina
Taas on näemä liikaa telepatialiikennettä ja olet tunkeutunut lukemaan Pekun, Umpparin ja Homojen ajatuksia. Vai josko se olisikin ollut toisinpäin? Jokatapauksessa kääräisepä foliosta sievä suoja, kaali kerälle niin sanoakseni ja jopa hellittää tuo pakonomainen telepatialiikenne.
Olo on rauhallisempi, kun ei tarvitse ilmoitella toisten ajatuksia lukeneensa. Ja onhan se kivakin, kun ei tiedä kuka oikeasti on hyvä ja paha tai siltä väliltä tai ettei oikeasti tiedä, mihin joku oikeasti uskoo tai on uskomatta.
ps. YHWH kannattaa myös joskus pohtia, mitä YHWH -nimi tarkoittaa: "Minä olen, kuka minä olen." Ehkä olet siis hyljännyt itse itsesi? - Amos7
jaina kirjoitti:
Taas on näemä liikaa telepatialiikennettä ja olet tunkeutunut lukemaan Pekun, Umpparin ja Homojen ajatuksia. Vai josko se olisikin ollut toisinpäin? Jokatapauksessa kääräisepä foliosta sievä suoja, kaali kerälle niin sanoakseni ja jopa hellittää tuo pakonomainen telepatialiikenne.
Olo on rauhallisempi, kun ei tarvitse ilmoitella toisten ajatuksia lukeneensa. Ja onhan se kivakin, kun ei tiedä kuka oikeasti on hyvä ja paha tai siltä väliltä tai ettei oikeasti tiedä, mihin joku oikeasti uskoo tai on uskomatta.
ps. YHWH kannattaa myös joskus pohtia, mitä YHWH -nimi tarkoittaa: "Minä olen, kuka minä olen." Ehkä olet siis hyljännyt itse itsesi?Sinä se jaksat jauhaa olemattomia.
Onko sinulla sukupuoli-identiteetti hukassa? - umpihetero.
Amos7 kirjoitti:
Eiköhän jokainen Suomessa maksa veroja, että ei mennä pullistelun puolelle.
että miksi minä olen paha ihminen?
- Amos7
Sinulla on henkilökohtainen tragedia. Olet ambulanssissa matkalla sairaalaan sydänkohtauksen saaneena. Ambulanssikuskit jättävätkin sinut tienlaitaan, eivät hoida oletettua narsistia. Siitä sitten lähtevät miettimään mitä tehdä nälkää näkeville.
- Amos7
Tarkoitus oli näyttää vaan umpparille miltä hänen nakkaamansa piikki tuntuu kun se osuu hälle itselleen.
- jaina
Eettiset, omantunnon omistavat ihmiset eivät toimi noin. Eri asia omantuntonsa menettäneillä krisseleillä, joille on tärkeämpää totella Setiä, kuin tehdä oikein
tai
Sedille, joille on tärkeämpää pullistella egoaan toisten Setien kanssa taistellessa vallasta ja vaikutusvallasta.
Fundiskrisselismi on vastenmielinen ilmiö, mitä keksimäsi esimerkki osoittaa. - Amos7
jaina kirjoitti:
Eettiset, omantunnon omistavat ihmiset eivät toimi noin. Eri asia omantuntonsa menettäneillä krisseleillä, joille on tärkeämpää totella Setiä, kuin tehdä oikein
tai
Sedille, joille on tärkeämpää pullistella egoaan toisten Setien kanssa taistellessa vallasta ja vaikutusvallasta.
Fundiskrisselismi on vastenmielinen ilmiö, mitä keksimäsi esimerkki osoittaa.mikä maailmanparantaja sinä olet?
Mikä motiivisi olla tällä palstalla? Voit olla mutta rakentaako läsnäolosi ketään? - ''**''
Amos7 kirjoitti:
mikä maailmanparantaja sinä olet?
Mikä motiivisi olla tällä palstalla? Voit olla mutta rakentaako läsnäolosi ketään?Sinun läsnäolosi tällä palstalla rakentaa? Sähän haastat pelkkää riitaa lähes jokaisen kanssa.
- Saarukka
''**'' kirjoitti:
Sinun läsnäolosi tällä palstalla rakentaa? Sähän haastat pelkkää riitaa lähes jokaisen kanssa.
Vuodesta toiseen samaa tarinaa ja narinaa.
- Amokselle
Hyvin tuttuja asioita meikällekin, kuule ystäväiseni, elän tälläkin hetkellä tuota aikaa:
Ainakin jossain mielessä?On hyvä tuntea heikkouta ja nöyrää mieltä, mutta on asioita jotka vain> Jumala armossaan sitten antaa selvitä.
On turhaa lähteä etsimään apua ihmisiltä;sen olen huomannut, kun Jumala on laittanut ihmisen sivuun ja sulatus uuniinsa. Ja ainostaan Herra voi lähettää> ne oikeat lohduttajat ja totiset rukoilijat luoksesi...Mutta tiedä se, että Herra laittaa sinut ja minut nöyryyden kaamokseen, ennenkuin kulta alkaa puhdistumaan:On hyvä kuitenkin tietää, että näittenkin koettelemusten oltua, me saamme todellakin vain tuntea heikkoutta ja kurjuutta kun oma minä on taas> kerran runneltu hyvin syvältä.Kristus saakoon sinunkin tyhjyytesi vallata ja saakoon Hän enemmän sijaa sinussa ystäväiseni,,tvo Ola- Amos7
Kiitos lohdutuksen sanoista.
On hieno kun olet taas palstalla! Kai muistat minut, entinen nicci oli Sim-son jonka jouduin vaihtamaan yhden häirikkönaisen takia.
Jumalan siunausta ja tule enemmän tänne taas!
- Amos herkeä jo
Miten se amos täällä vielä luuraa. Sinähän lupasit poistua palstalta lopullisesti! Taidat olla sanasi syöjä. Opetuksesi olivat ainakin aina tulikivenkatkuista ja riidan lietsontaa!
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su1538443- 664704
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1404363Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene233962Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko353503Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.423480Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla383378- 483133
Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?422881- 492644