Uskovaiset eivät usko jumalaansa, koska tietävät ettei jumalaa oikeasti ole eikä siten mitään jumalan rangaistusta mistään toiminnasta.
Jos uskovaiseksi itseään väittävä todella vilpittömästi uskoisi, peräti tietäisi jumalan olevan olemassa, hän ei ikimaailmassa rikkoisi milliäkään jumalansa sanaa vastaan.
Mutta koska mitään jumalaa ei uskovaistenkaan mielestä tosiasiassa ole, eikä voikaan olla, on mikä tahansa uskovaisille luvallista eikä vastuuta tarvitse kantaa mistään. Helppoa ja huoletonta, mutta vain koska uskovainen tietää ettei mielikuvitusolento voi tulla vaatimaan tilille.
Uskovaisten kaikkinainen toiminta todistaa etteivät edes he itse usko jumalaansa.
Miksi uskovaiset
3
317
Vastaukset
- Elw.
kuitenkin hartaasti toivoisi toisten uskovan hänen jumalaansa, jotta uskis voisi ilmoittaa heille jumalansa antamia määräyksiä.
Kun monella uskiksella on oma jumalansa, johon hän ei itse mainittavasti usko, mutta haluaisi kuitenkin muiden uskovan, niin siitä syntyy helposti eripuraa muuten rakkaudellisten uskisten välille.- vihtuilija
Taitaa "kaipuu jumalan yhteyteen" selittelyt olla lähinnä alitajuinen vallanhalu muihin ihmisiin!...kun mä oon niin hyvä ja maailmasta tulee hyvä jos mulla on valta kun mä oon niin hyvä...kyllä sinäkin kaipaat ja se on hyvyyttä se.
Vallanhalu on hyvyyttä uskovaisten mielestä ja hyvän asian puolesta saa tehdä mitä vaan!
varauksetta. Koska uskiksen Jumalan Luojana on uskis itse, Jumala tottelee Luojansa logiikkaa.
Uskislogiikkahan on aivan oma logiikan laji, kuten lahkotoverini, kommunisti Elwen on selittänyt.
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eroa Orpo! Orpo eroa!
Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa672591Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!
Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava631702SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa
Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän71660Naiset ei halua kilttejä miehiä
Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,2631545Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti
Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --81528Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat
Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue251228Ainoastaan 10 aloitusta ekasivulla yhdeltä henkilöltä
Kovasti on vaivaa, ei oo muuta tekemistä tällä henkilöllä päivisin ja öisin... Taas märehtimistä ja samaa jankutusta.241071Kiinteistökauppoja
Onko totta ettö haapaveden kaupunki on ostanut vanhan kesoilin kiinteistön? Kuulemma siihen muuttaa autokorjaamo vanhan411032RAAMATULLINEN KASTE ON SAPATTI-LAUANTAI, EI SUNNUNTAI
Aihe, josta ehkä on eniten kiistaa kristillisten seurakuntien piirissä, on kysymys oikeasta raamatullisesta pyhäpäivästä4041012Menettämisestä
Ajatteletko, että olet menettänyt mahdollisuutesi häneen? Osaatko sanoa miksi niin tapahtui?78974